Cerealele - un mic dejun ideal pentru elevi

Daca te uiti pe fereastra, vei constata ca toamna si-a intrat pe deplin in drepturi, iar pentru a sti ca a inceput scoala, nu mai ai nevoie de nici o confirmare: il ajuti pe cel mic sa-si pregateasca zilnic lectiile, eventual il conduci la scoala si te asiguri ca beneficiaza de alimentatia optima pentru a da randament la scoala. Chiar asa - care este hrana cea mai potrivita pentru prichindel? Un mic dejun cu cereale constituie alegerea cea mai potrivita. Micul dejun este o sursa importanta de calorii, fibre si minerale si nu poate fi suplinit de nici o alta masa a zilei. Cel mai sanatos mic dejun este cel pe baza de cereale, deoarece contine cantitati atent masurate si selectate de proteine, fibre si carbohidrati. Pentru copii, este esential sa serveasca cereale la micul dejun, pentru ca le ofera energie si substante nutritive, necesare pentru sanatate, dar si in procesul de crestere. Cerealele sunt ideale pentru micul dejun pentru ca ii ajuta pe copii sa se concentreze la scoala si le da energia necesara pentru a invata si a se juca. Micul dejun cu cereale reprezinta o sursa de substante nutritive si de vitamine pentru prescolari si scolari si le da energia necesara pentru activitatile din cursul diminetii. Rezultatele cele mai recente ale cercetarilor realizate de cercetatorii britanici de la Universitatea Reading arata ca elevii invata, lucreaza si se joaca mai bine atunci cand consuma cereale la micul dejun. Note mari pentru copiii care mananca cereale la micul dejun Studiile realizate cu privire la modul in care micul dejun, servit in mod regulat, imbunatateste performantele scolare ale copiilor au demonstrat ca elevii care plecau la scoala dimineata fara sa manance aveau dificultati la orele de matematica si citire si rezolvau cu greutate problemele aparute in timpul zilei, in timp ce copiii care luau micul dejun erau performanti in domeniul creativ, al aritmeticii, erau rezistenti si constanti in activitatea pe care o desfasurau. Copiii care consuma cereale bogate in fibre sunt mai putin expusi oboselii si depun un interes ridicat in procesul de invatare. Lipsa micului dejun din alimentatia zilnica a copiilor determina deficiente de vitamine si minerale, cum ar fi fierul, calciul, zincul si vitamina B2. Micul dejun cu cereale are efecte benefice in activitatea scolara a copiilor:- rezultate mai bune la teste;- viteza mai mare de lucru;- mai multa energie;- oboseala redusa;- atentie sporita;- memorie mai buna;- proces de invatare mai rapid;- comportament si stare emotionala pozitive;- mai putine vizite la cabinetul medical al scolii.Prin urmare, pregateste-i micutului tau in fiecare dimineata cate un bol cu cereale, care sunt disponibile intr-o varietate bogata de forme si arome, combina-le cu lapte sau iaurt si, la sfarsit, ofera-i un pahar de suc natural de fructe. Astfel, va avea energia necesara unei noi zile de scoala si va fi in masura sa obtina rezultate satisfacatoare.

Sfaturi pentru o viata sanatoasa

Cateva sfaturi rapide si usor de urmat pentru ca gustarea, micul dejun, pranzul si cina sa fie mai gustoase si, bineinteles, mai sanatoase in alimente cat mai variate si colorate.

Codul culorilor in alegerea legumelor si a fructelor

Consumul a cinci sau chiar mai multe mese pe zi de fructe si legume colorate constituie o parte din planul unei vieti sanatoase. De ce? Pentru ca fructele si legumele colorate asigura necesarul de vitamine, minerale si fibre pentru o buna functionare a organismului si energie optima, protejeaza impotriva efectelor imbatranirii si reduce riscul de cancer si boli cardiovasculare.

Cerealele te ajuta sa combati astenia de toamna

O data cu venirea toamnei, se face tot mai simtita astenia de toamna - o stare de oboseala generala, insotita de slabiciune fizica, uneori stari de ameteala si incapacitate de concentrare, fara cauze bine definite. Desi se pare ca ti-ai implinit somnul si nu ai lucrat prea intens la serviciu, dimineata te simti epuizata si cafeaua nu are nici un efect. De ce? Fiindca organismul se adapteaza mai greu la diferentele de temperatura, mai ales cand acestea sunt foarte bruste. Dar obligatiile profesionale si cele familiale nu tin cont de aceste aspecte! Esti solicitata la maximum, atat la serviciu cat si acasa. Cum ti-ai putea ajuta organismul sa depaseasca aceasta perioada dificila? Desigur, printr-o alimentatie corespunzatoare si foarte bine structurata. Este recomandabil sa reduci consumul de paste fainoase si dulciuri, substituindu-le cu toate sursele de vitamine accesibile. Cerealele reprezinta o combinatie ideala de vitamine si minerale, ceea ce ne va ajuta sa avem energia necesara in aceasta perioada. Este recomandabil sa consumam zilnic o portie de cereale cu lapte sau iaurt. Gustoase si usor de preparat, cerealele contin fibre, minerale, vitamine si carbohidrati, fiind foarte importante pentru mentinerea echilibrului alimentar si implicit al sanatatii. Vitaminele sunt substante organice indispensabile functionarii normale a organismului si care, cu cateva exceptii, nu pot fi sintetizate in cadrul metabolismului intern. Ele regleaza metabolismul prin sistemele enzimatice, lipsa unei vitamine putand deregla intregul organism. Este important de stiut ca vitaminele nu isi pot indeplini rolul in organism in lipsa celorlalte substante nutritive, mai ales a mineralelor. Natura este o sursa generoasa de vitamine, care se gasesc in produse de origine vegetala, cum sunt fructele, legumele, cerealele, sau in produse de origine animala, precum carnea, brinza, laptele sau ouale. Necesarul de vitamine depinde de varsta, sex, starea fiziologica, tipul de profesie, modul de petrecere a timpului liber. Acoperirea necesarului zilnic de vitamine prin alimente depinde de modul de preparare a alimentelor. Majoritatea alimentelor pe care le consumam isi pierd o buna parte din cantitatea initiala de vitamine in cursul prelucrarii culinare sau industriale. Uneori, aceasta pierdere poate fi de 100 la suta. Cerealele sunt foarte bogate in vitamine si substante minerale. Principalele vitamine prezente in continutul cerealelor sunt vitaminele complexului B (B1 - tiamina, B2 - riboflavina, B3 - vitamina PP sau nicotinamida, B5 - acidul pantotenic, B6 - piridoxina, B12 - cobalamina, acidul folic) si vitamina C. Lipsa vitaminelor din alimentatie provoaca tulburari grave ale organismului, numite boli de carenta. Astfel apar probleme ale vederii, ale pielii, rahitism, anemie, scorbut, sterilitate. Absenta completa a unei vitamine se numeste avitaminoza si poate cauza decesul. De cele mai multe ori, apare o lipsa partiala a vitaminelor, cunoscuta sub numele de hipovitaminoza, sau un exces de vitamine, numit hipervitaminoza. Primele semne ale carentei de vitamine in organism sunt lipsa poftei de m

Rolul vitaminelor in melancolia vacantelor

Adesea iti este greu sa reintri in ritmul sustinut de lucru, intrerupt in perioada vacantei. Aura vacantelor se pierde de indata ce iti deschizi calculatorul si descoperi in casuta de "inbox" o gramada de mailuri ce asteapta raspuns cat mai grabnic. Nu este cazul sa te deprimi! Exista lucruri ce pot fi facute pentru a nu ti se parea ca timpul trece atat de greu.

Rolul apei in nostalgia zilelor de vara

Acum ca a trecut nebunia vacantelor te poti simti mai relaxat si pregatit sa-ti reiei atributiile legate de munca. Aceste sentimente nu te vor tine foarte mult insa. O mica verificare a bugetului este suficienta pentru a te trezi dintr-o data cu moralul la pamant. Iar acesta nu este decat unul dintre factorii stresori care se vor grabi sa te asalteze. Melancolia produsa de zilele de iarna ce urmeaza sa bata la usa, temperaturile scazute din timpul noptilor, problemele inevitabile de la munca si...

Branzeturile

Potrivit cercetarilor in domeniul nutritiei, consumul de branza a crescut foarte mult in ultimii 20-30 de ani. Si pe buna dreptate: gustul este extraordinar si varietatea de branzeturi existente a depasit orice imaginatie.

Vinul rosu - beneficii si dezavantaje

In fiecare zi suntem bombardati cu mesaje - adesea conflictuale - despre vinul rosu. Vestea ca acest "clasic" este benefic si protejeaza inima a fost primita cu mult entuziasm de pasionati. Dar care este adevarul: vinul rosu chiar are numai efecte pozitive asupra organismului?

Ghid pentru cei care vor sa ia suplimente nutritionale

In zilele noastre, exista multe discutii in jurul suplimentelor nutritionale. In timp ce unii cantaresc argumentele pro si contra, altii se hranesc "dupa ureche". Iata cateva reguli de baza, pe care oricine ar trebui sa le respecte.

Fluorul

Fluorul este un element bine cunoscut, el fiind incorporat in substante pe care le utilizam tot timpul, cum ar fi apa si pasta de dinti. Fluorul este o substanta simpla care intra in compozitia tesuturilor dure ale organismului (cartilaje, oase, dinti) si a fluorurii de sodium. In ciuda omniprezentei sale, el joaca un rol vital in functionarea organismului.

Fierul

De o importanta capitala pentru echilibrul sanguin, fierul este mineralul care ar trebui sa trezeasca atentia indeosebi tinerelor femei. Intr-adevar acestea sunt predispuse carentelor de fier, cauzate de pierderile pe care le sufera in timpul menstruatiei si de cerintele crescute din timpul sarcinii si al perioadei de alaptare.

Cuprul

Cuprul nu serveste doar la ingreunarea buzunarelor si portofelelor noastre cu monede, ci este chiar un metal indispensabil organismului avand si o cu totul alta folosinta.

Cromul

In ciuda prezentei sale mai mult decat discrete, cromul este un element fara de care organismul nu ar exista pentru ca el este implicat intr-o multime de functii metabolice.

Cobaltul

Localizat in centrul moleculelor de vitamina B12, cobaltul joaca un rol esential in fabricarea globulelor rosii. Este singura functie care ii este recunoscuta, dar este o functie cruciala. Ca si in cazul borului, nu se poate stabili o doza minima si maxima necesara, si nu a fost raportat niciodata la oameni vreun simptom atribuit lipsei de cobalt.  Informatiile au fost preluate din cartea "Terapia prin vitamine", Maude Bouchard, Editura Niculescu, Bucuresti, 2003, www.niculescu.ro

Calciul

Element indispensabil structurii si rezistentei osoase, calciul se gaseste aproape in totalitate (99%) in schelet. Restul serveste activitatii celulelor musculare, nervoase si cardiace.

Borul

Acest mineral, care nu este foarte bine cunoscut, e asociat adesea cu formarea osaturii.

Zincul

Zincul poate fi considerat unul dintre cele mai importante oligoelemente, datorita implicarii sale in mecanismele de constructie si productie celulara.

Sulful

Ceea ce caracterizeaza sulful este cu siguranta mirosul sau pregnant si intepator. Desi nu exista o doza minima sau maxima recomandata, sulful este un element care isi are locul sau in functionarea normala a organismului.

Sodiul

Consumul abuziv de sodiu in cursul ultimilor ani a facut atat de multa publicitate negativa acestui mineral, incat este considerat aproape un inamic al organismului. Sodiul abunda in lichidele extracelulare (plasma sangvina).

Seleniul

Importanta acestui oligoelement nu trebuie judecata dupa cantitatea zilnica recomandata. Pe masura ce comunitatea stiintifica observa actiunea seleniului, se constata formidabla sa importanta in realizarea functiilor vitale ale organismului.

Studiu. Varza de Bruxelles şi ceaiul verde combat cancerul de sân

Ce ar trebui să știi despre energia vindecătoare

De ce nu ar trebui să adaugi gheață și lămâie în băuturi. Sunt foarte periculoase!

Catherine Zeta-Jones, selfie fără machiaj în dormitor: Vedeta e de nerecunoscut

Ce nu vor să audă femeile cu tatuaje

Cele mai bune remedii împotriva sforăitului. Chiar funcționează!

Exerciţiile pe care Bella Hadid le face zilnic pentru a se menţine în formă

10 vedete care s-au îngrăşat, dar nu le pasă de ce cred alţii

3 gustări care sunt potrivite pentru diabetici

7 secrete pe care industria alimentară nu ţi le spune

Ce se întâmplă în corp după ce mănânci ciocolată?

Ce simptome are diabetul? 7 semne care te trimit direct la medic

6 simptome ale cancerului care sunt adesea ignorate

Vaccinul pentru diabet este programat pentru testare în 2018

Greșeli pe care le faci la duș. 5 părți ale corpului pe care e posibil să le omiți

Vrei să pari mai tânără? Sprâncenele tale sunt cheia, potrivit unui nou studiu

O oră de mișcare pe săptămână poate preveni depresia

Beneficiile surprinzătoare pentru sănătate ale vizitelor la saună

Cât de periculos este să te uiți la emisiuni sportive

Era obeză şi mânca de două ori pe seară. Acum arată incredibil!

Zahărul răspândeşte cancerul în corp

Top 10 alimente care scad tensiunea arterială

12 semne ale consumului de zahăr în exces

4 proprietăţi periculoase ale zahărului de care nu ştiai

Ţigările electronice cresc tensiunea arterială şi îmbolnăvesc inima

Cum te poate omorî munca?

Un studiu explică mecanismul prin care zahărul crește riscul de cancer

40% din cazurile de cancer sunt cauzate de excesul de greutate

Rihanna are probleme cu silueta: O zi slăbeşte, o zi se îngraşă

Studiu: Bărbaţii care se însoară cu femei inteligente trăiesc mai mult

;