Zece cai de a "ruina" o mancare buna!

Mancarea este un combustibil si in formele sale simple, este un amestec de diferite chimicale organizate in grupe numite proteine, carbohidrati, si grasimi. Indiferent de ce spune stiinta, oamenii sunt foarte sensibili la mancare.Mancarea este rea atunci cand nu este echilibrata, prelucrata sau falsificata de la starea sa naturala. Dar exista posibilitatea ca o mancare rea sa fie mai buna.Gandeste-te la cartofi. O jumatate de cartof mediu gatit are aproximativ 100 de calorii, fara grasime, colesterol, sau sodiu. Daca ii mananci cu tot cu coaja, cartofii sunt o buna sursa de energie si fibra, plus o cantitate de vitamine benefice si minerale; sunt bogati in special in potasiu si vitamina C. Cel mai sanatos mod de preparare a cartofilor este pe gratar, stropiti cu putin ulei de masline. Iata cateva cai de a "ruina" componentele unei mese bune si moduri de a le repara:1. Salatele: Cele mai multe restaurante ofera salate minunate, impreuna cu pui sau peste la gratar. Suna sanatos, nu? Nu te grabi pentru ca ei pot strica salata, incarcand-o cu grasime si calorii. Inlatura branza adaugata si crutoanele si te salvezi de la cateva sute de calorii. Adauga carne macra, peste sau pui la gratar. Nu manca pielea, pentru ca in piele se strang toate grasimile saturate. Adauga un sos balsamic de otet, ulei de masline, zeama de lamaie si putin piper pentru aroma. 2. Supele:Sa incepi o masa cu o supa este o strategie inteligenta de a-ti mentine greutatea in mod sanatos. O cana de supa inainte de cina iti controleaza apetitul, dar tipul de supa si marimea portiilor conteaza. Cel mai rapid mod de a ruina o supa buna este sa o incarci cu smantana si branza.Supele crema au mai multe calorii si grasimi decat supele simple. Adaugi cateva sute de calorii odata cu branza. O supa de fasole, de pui sau de legume este o alegere buna. 3. Gustarile: Puiul si pestele nu trebuie sa lipseasca din meniu atunci cand vrei sa pierzi in greutate sau cand vrei sa iti mentii sanatatea. Dar servit cu sos, uns cu unt sau prea prajit... Tocmai ai "ruinat" o mancare sanatoasa. Fript, la cuptor, sau chiar prajit in aburi inseamna sa gatesti cu un minim de grasimi sau deloc. Carnea poate ramane in meniu chiar daca esti la o cura de slabire, doar fripta, si poti mananca aproximativ o portie de o palma.4. Painea:Nu toate painile sunt facute la fel. Daca mananci paine alba, alegerea este usoara: renunta la ea. Daca este facuta din cereale integrale, poti fi indulgenta, dar nu anula o masa buna prin a o face un vehicul de grasimi. Nu uita ca un foarte rapid mod de a ruina o masa buna sau o reteta este sa adaugi ingrediente inutile in cantitati mari.5. Bauturile:Este mult mai indicat sa servesti un pahar de vin rosu la masa decat un cocktail. Bauturile mixate pot distruge o masa buna. Corpul arde alcoolul inaintea grasimilor.6. Desertul: Desertul este o sarbatorire a mesei si nu trebuie sa te privezi tot timpul de el. Serveste in cantitati moderate, dar nu zilnic, doar la ocazii speciale. Nu anula dieta prin a fi prea indulgenta. In cele din urma, este doar zahar si grasime intr-o farfurie. O buna alegere este serbetul de fructe, care are putine grasimi si calorii. Nu uita furculitele si linguritele in plus pentru a putea sa-ti imparti portia cu altcineva.

8 alimente energizante!

Te simti cam obosita si lipsita de energie in ultima vreme? Te gandesti ca este din cauza vremii atat de schimbatoare? Atunci noi iti venim in ajutor cu un truc interior! Incearca in aceasta perioada sa consumi in cantitati mai mari decat de obicei urmatoarele 10 alimente ENERGIZANTE:

Ghidul alimentelor indicate in diverse boli

Alimentatia reprezinta sursa unui organism sanatos si energic. Cu ajutorul acestui mini-ghid, TopSanatate te indruma cum sa previi sau sa reduci severitatea unei boli, consumand alimentele indicate. ASTM     ATEROSCLEROZA    CANCER MAMAR     CANCER COLORECTAL CANCER DE PROSTATA      DIABET TIP 2      HIPERTENSIUNE ARTERIALA MENOPAUZA     MIGRENA    OBOSEALA...

Cum sa mananci sanatos... la restaurant!

Nu este vorba despre un paradox, chiar daca asa ar putea parea. Daca vei fi informata, vei evita un adevarat dezastru caloric (ne referim la cateva sute de calorii pe care le poti acumula in decursul unei singure cine, luate la restaurant). Indiferent de tipul restaurantului la care mergi si de profilul acestuia, evita sa te asezi la masa fiindu-ti foarte foame. Vei manca mult mai mult decat ai face-o in alte conditii...Bineinteles, pe langa aceasta, este bine sa tii cont si de unele recomandari care variaza in functie de profilul localului pe care l-ai ales. Astfel, daca mergi la un restaurant...... Italian Evita painea. Produsele de panificatie specifice bucatariei italienesti sunt pe cat de apetisante, pe atat de bogate in calorii. Iar produsele alimentare nu mai au "nevoie" de nici un aport caloric suplimentar. Cel mai bine ar fi sa ceri chelnerului sa ia painea de pe masa. In ceea ce priveste pastele, ai doua variante: sau le eviti, sau imparti o portie la doi. Nu de alta, insa in toate localurile de acest gen, portiile sunt pantagruelice si, daca ne gandim ca sunt si foarte gustoase, ai toate "sansele" sa mananci totul... O alegere foarte buna o reprezinta supa "Minestrone", care este delicioasa si nu contine multe calorii. Evita insa "parmigiana", pentru ca este foarte bogata din punct de vedere caloric.... Chinezesc Evita preparatele prajite, rulourile cu oua si sosurile - cele mai multe calorii si grasimi se regasesc exact in acest tip de produse. De asemenea, sunt de evitat produsele alimentare pe baza de vinete, deoarece aceste legume absorb foarte mult ulei. Dupa ce am stabilit care sunt alimentele de care ar trebui sa te tii departe, iti spunem si ce este recomandabil (si, in acelasi timp, gustos): preparatele alimentare pe baza de orez brun. Singura ta grija ar trebui sa fie aceea de a nu confunda orezul prajit cu orezul brun. Pentru desert, micutele pateuri cu ravase sunt o alegere buna, pentru ca nu contin decat 30 de calorii si sunt savuroase.... Mexican Nu te atinge de tortilla, pentru ca in foarte scurt timp iti va parea rau. Adica dupa ce te urci pe cantar. Sosul salsa, foarte satios si bogat in calorii, poate fi inlocuit cu branza, guacamole (specialitate mexicana pe baza de avocado) si o crema acrisoara. Nici in ceea ce priveste enchilada nu ar trebui sa te aventurezi, pentru ca aportul caloric este considerabil. Salatele taco sunt o alegere excelenta insa, ca si fajitas (reteta traditionala mexicana, pe baza de carne de vita, pui sau porc, in functie de preferinta).

Alimentatia pentru longevitate

De multe ori auzim sau citim in ziare despre persoane care au depasit varsta de 100 de ani. Ne minunam atunci si ne gandim cum au reusit sa ajunga la aceasta varsta. In afara de componenta genetica, un rol foarte important il are stilul de viata pentru a putea mentine organismul intr-o buna stare de functionare. Si cand spunem stil de viata, ne gandim evident si la ceea ce mancam, la cata miscare facem, la cate ore de somn pe noapte avem, la felul in care stim sa abordam stresul si la cat de pozitiv privim lucrurile. Din punct de vedere alimentar, exista cateva ingrediente care nu trebuie sa lipseasca din dieta unei persoane care doreste sa-si pastreze cat mai mult sanatatea. Iata care ar fi aceste ingrediente miraculoase: Fibrele alimentare

Meniul complet al bunei dispozitii!

Nu este o dieta, nu este ceva complicat sau scump...este un plan de meniu pentru o saptamana, care te va ajuta sa-ti incarci bateriile, sa te vitaminizezi si sa obtii un maximum de energie. In plus, este ideala pentru controlul greutatii corporale.

Gateste sanatos

Gatitul este o activitate utila, dar in acelasi timp si placuta, daca se implica familia si prietenii. Indiferent de ocazie, locatie si parteneri, este important sa te feresti de bacteriile daunatoare, cauzatoare de toxiinfectii alimentare.

Detoxifierea de primavara

E primavara si la romani exista aceasta traditie a primenirii dupa iarna fie cu ajutorul postului Pastelui, fie prin impunerea pe anumite perioade ale unui regim format strict din cruditati. La inceput de primavara, pietele abunda de zarzavaturi si toate au reale puteri terapeutice asupra organismului privat de cateva luni de soare si hrana vie.Acum este momentul cand urzicile, stevia, spanacul, loboda sau leurda inunda pamantul si asteapta sa-si puna la dispozitie proprietatile lor extraordinare. Iata in cateva cuvinte motivul pentru care sunt atat de benefice sanatatii noastre aceste plante aparent comune. Stevia este o planta bogata in minerale esentiale sanatatii noastre: calciu, magneziu, fier si potasiu, dar si in vitamine hidrosolubile B si C. Se pate consuma in supa, ciorbe, ca piure sau pur si simplu ca ceai. Leurda este o planta cu frunze verzi, care miroase a usturoi (se mai numeste si usturoiul ursului sau usturoi salbatic pentru ca dupa hibernare ursul consuma multa leurda sa se intremeze) si care se foloseste si intern si extern. Sub forma de salate sau suc proaspat este indicata in hipertensiune arteriala, aterosceroza, diaree si constipatie. Se poate folosi insa si extern, local in reumatism, rani eczeme, prurit, etc. Loboda este recunoscuta sub trei forme: rosie, galbena si verde si se poate consuma in salate, soteuri, suc proaspat sau in ciorbe. Bogata in vitaminele E si K, loboda este folosita intern ca adjuvant in tratarea chisturilor ovariene si mamare, in afectiuni dermatologice, in bronsite asmatiforme sau sub forma de cataplame pentru dureri abdominale. O planta bogata in calciu, fier, acid folic, vitamina E si K, spanacul este numit de francezi matura stomacului. De asemenea el este bogat si in acid oxalic, care ajuta la absorbtia calciului, prevenind formarea pietrelor la rinichi. Substantele fitochimice si clorofila pe care le contine spanacul au rol anticancerigen, de reglare hormonala si o compozitie apropiata de cea a sangelui uman. Spanacul este asadar un tonifiant excelent al intregului organism, insa in mod special pentru sange, ficat si colecist. Se poate consuma in salate sau ca sote si in ciorbe de zarzavat. Urzicile nu trebuie nici ele uitate pentru ca sunt un tonifiant general extraordinar. Prin continutul lor bogat in aminoacizi esentiali, vitamine B (acid folic), C, A, E si K, calciu, fier si magneziu si in special clorofila, urzicile pot fi considerate atat aliment cat si plante medicinale. Astfel este cunoscuta folosirea urzicilor in afectiuni hematologice (combat anemia) si afectiuni respiratorii (deschid caile respiratorii, reduc tusea si reduc si fluidifica mucusul bronho-pulmonar). Acestea combat constipatia prin stimularea digestiei, au actiune hipoglicemianta (scad glicemia) si actioneaza pozitiv in afectiunile dermale (eczeme, matreata).Si toate aceste beneficii obtinute in urma unui program alimentar bazat pe verdeturi de primavara se explica practic prin cresterea cantitatii de vitamine si minerale consumate; acestea ajuta la intarirea sistemului imunitar, mentin oasele puternice, ajuta digestia si reduc greutatea corporala la normalitate. Sunt aceste obiective reale si posibile? Absolut, incercati-le si veti vedea. Aveti doar de castigat!

Sos-crema de avocado

Daca ti se pare prea seaca mancarea, prepara acest sos delicios. Merge foarte bine cu burgerii preparati cu fasole si legume.

Burgeri cu legume si fasole (4 burgeri)

Acum ai la indemana o optiune gustoasa si satioasa! Chiar si fara carne, acesti burgeri te vor face sa iti lingi degetele.

Budinca de lamaie

Daca ti-e pofta de ceva dulce si usor de preparat, ai gasit solutia! Gusta din acest deliciu.

Salata de fenicul cu linte (4 portii)

O salata de cruditati, special preparata si deosebit de aratoasa. Incearc-o si nu te vei mai plange de lipsa de energie!

Supa crema de cartofi (6 portii)

Tine minte ca organismul tau are nevoie de lichide zilnic. Pe langa un consum adecvat de apa, supele sunt deosebit de benefice pentru o functionare buna.

Salata de fasole frantuzeasca (4 portii)

Daca iti place fasolea nu mai sta pe ganduri si prepara aceasta salata... Este rapid si delicios.

Sarmale cu pasat si ciuperci

Ce daca nu au carne? Incearca aceasta reteta daca ti-e pofta de sarmale! S-ar putea chiar sa iti placa mai mult.

Obezitatea

Obezitatea este considerata actual o problema majora de sanatate la nivel mondial, o adevarata epidemie ce se extinde cu o incidenta alarmanta, in continua crestere, in populatia generala.

Bauturile energizante: a fi sau a nu fi ... sanatoase

Consumi cola, cafea, ciocolata, ceai sau bauturi energizante? Daca te-ai intrebat vreodata ce anume contin aceste bauturi, Asociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC - Romania) iti ofera cateva informatii utile despre ingredientele, cantitatile indicate si efectele pe care aceste bauturi le au asupra sanatatii tale.

Bulimia

Dupa articolul despre anorexie pe care l-am scris cu ceva timp in urma, am primit multe intrebari privind tulburarile de alimentatie aparute in special in perioada adolescentei.

Sfaturi pentru o nutritie corecta

O nutritie sanatoasa este una echilibrata. O alimentatie sanatoasa nu interzice nici un aliment daca este consumat cu moderatie.

Zece motive pentru care trebuie sa ai o alimentatie sanatoasa

Ti-ai putea spune: "Dar stiu foarte bine acest lucru, si inca demult!". De acord cu tine, insa - daca stii, atunci cum se explica faptul ca regimul tau alimentar nu include zilnic fructe si legume proaspete, colesterolul mai depaseste valorile normale, iar organismul tau este mai sensibil decat de obicei in acest anotimp? Toate aceste intrebari isi vor gasi raspunsul nicaieri altundeva decat in meniul tau. Iata zece motive pentru care ar trebui sa ai grija la ceea ce mananci si sa nu te abati nici o zi de la principiile unui regim alimentar sanatos. Pentru inceput, se impune mentionat faptul ca exista o serie de afectiuni care le vizeaza in special pe femei, cum ar fi osteoporoza, cistita si anemia, care pot fi prevenite inclusiv prin alimentatie. Aceasta ca sa nu mai spunem ca o dieta echilibrata te ajuta sa iti mentii parul si pielea frumoase si stralucitoare... 1. Prevenirea osteoporozei Asa dupa cum probabil banuiesti, pentru protejarea sistemului osos se recomanda o dieta bogata in calciu. Una dintre cele mai la indemana surse este "clasicul" lapte, in special cel semi degresat. Iaurtul si branza trebuie, de asemenea, luate in considerare - si constituie un excelent aliment pentru o gustare luata in timpul zilei. In aceeasi nota, nu uita de legumele cu frunze verzi sau de broccoli - surse remarcabile de calciu. 2. Prevenirea cistitei Multe femei se confrunta cel putin o data in viata cu aceasta boala, care poate fi prevenita sau chiar tratata prin consumul zilnic al unui pahar de suc natural de afine; de mare folos sunt si sucurile obtinute din fructe de merisor (afin rosu), pere si mere. 3. Valorile colesterolului Nu esti supraponderala, nu fumezi si nu faci exces de alimente bogate in grasimi. Bravo, este foarte bine, dar sa nu crezi ca e suficient pentru a preveni depasirea valorilor normale ale colesterolului (fapt care poate fi determinat genetic sau ca urmare a alimentatiei incorecte). Este bine sa eviti grasimile saturate si sa te reprofilezi pe mancaruri gatite cu ulei de masline. De asemenea, se pare ca merele au capacitatea de a reduce nivelul de grasime din tractul digestiv - asa incat nici o zi fara un mar. 4. Sindromul colonului iritabil Daca te confrunti cu aceasta problema, primul lucru pe care ar trebui sa-l faci este sa renunti la cafea, deoarece aceasta ar agrava simptomele si asa foarte neplacute pe care le ai. In functie de modul in care se manifesta acest simptom, iti vei adapta si regimul alimentar (eliminand spre exemplu fibrele in favoarea cerealelor integrale). 5. Secretul stralucirii tale? Vitaminele si mineralele reprezinta cea mai sigura cale de acces catre un par stralucitor si o piele matasoasa. Multi oameni considera ca solutia o constituie consumul de fructe si legume crude, insa acest lucru nu este adevarat in toate situatiile. Spre exemplu, beta carotenul este mult mai usor absorbit in organism daca morcovii sunt gatiti. 6. Pentru a avea copii sanatosi... Este de la sine inteles faptul ca, daca preconizezi sa ramai insarcinata, dieta ta va trebui sa fie supravegheata si chiar "gestionata" cu foarte multa atentie. In primul rand, trebuie sa te asiguri ca iei suficient acid folic, acesta avand rolul de a preveni o serie de malformatii ale bebelusului. La recomandarea medicului poti lua suplimente de acid folic, insa poti obtine acest element si din alimentatie - legume cu frunze verzi, varza de Bruxelles si sfecla sunt cateva exemple. 7. Prevenirea cancerului - este posibil? Sigur ca alimentatia corecta nu este suficienta pentru a fi siguri ca ne-am pus la adapost de aceasta cumplita maladie, insa cu siguranta este necesara si ne poate fi de un real folos. Astfel licopenul, care se gaseste in rosii, are proprietati de prevenire a afectiunilor maligne. Asemeni beta carotenului, este mult mai bine procesat daca rosiile sunt preparate - deci nu evita bulionul sau supele de tomate. Macar o data in viata, tine regimul de cinci zile cu fructe si legume. Iti vei fi recunoscatoare tie insati. 8. Evita raceala Sa traiasca portocalele, ca sa spunem asa, pentru ca sunt adevarate comori de vitamina C. De asemenea, iti poti prepara singura un asa numit "elixir de imunizare", procedand astfel: amesteca, in proportii egale (80 de grame) suc natural de capsuni, coacaze si zmeura, impreuna cu o jumatate de litru de lapte de soia si o lingurita de seminte de susan. Consuma acest "cocktail" cand vremea se inrautateste si vei fi la adapost de nesuferita raceala. 9. Combate depresia si anxietatea Daca te simti deprimata fara vreun motiv serios, acest lucru ar putea indica o carenta de zinc. Include in alimentatia ta stridiile, scoicile, carnea rosie si cerealele integrale. Este recomandabil sa eviti bauturile alcoolice. 10. Dar anemia? Anemia, cauzata de deficienta de fier, afecteaza preponderent femeile, dar si barbatii care urmeaza un regim alimentar vegetarian. Cele mai bogate surse de fier sunt urmatoarele: carnea de vita, de pasare si pestele. De asemenea, consuma legume cu frunze verzi, nuci, seminte, cereale. O sursa excelenta de fier o constituie salata de andive.

Transformarea uimitoare a unui tip ambiţios: În 12 săptămâni a devenit alt om

Iluzii toxice: Adevărul din spatele pozelor perfecte de pe Instagram

Semne că organismul tău nu digeră carnea așa cum ar trebui

De ce faci atât de mult zgomot când îți trosnești degetele?

Rețetă de smoothie împotriva stresului

Cum îți afectează corpul oprirea alăptatului

Rețetă rapidă: brioșe cu morcovi, mere și ovăz

De ce se agravează alergiile în timpul nopții?

Cât de sigure sunt uleiurile esențiale?

Topul celor mai toxice fructe și legume. Căpșunile și spanacul ocupă primele locuri

Studiu. Pacienții cu cancer pulmonar trăiesc mai mult dacă sunt tratați cu imunoterapie

5 rețete cu leurdă pe care trebuie să le încerci

De ce nu ar trebui să te epilezi înainte de pedichiură

De ce transpirăm atunci când dormim

Cum să faci cele mai rapide batoane Bounty de casă. Au doar 3 ingrediente!

Ce mai gătim primăvara. 5 rețete cu legume de sezon

Atenție! 40% dintre bolile de inimă sunt silențioase

Transformarea incredibilă a unui bărbat obez după ce a trecut prin cea mai mare umilinţă

Ce beneficii are laptele de măgăriță pentru sănătate

Nu consuma ghimbir dacă ai aceste probleme medicale!

Ce beneficii au frunzele de dafin pentru sănătate

Și-a demonstrat că poate! S-a transformat într-un prinț Disney după ce a slăbit 32 de kilograme

Cum să faci pastă de dinți naturală care chiar curăță

Studiu. O nouă descoperire medicală ar putea explica răspândirea cancerului

Studiu. Copiii născuți prin cezariană se pot îmbolnăvi mai ușor

Ce alimente se pot congela? 7 produse la care nu te-ai fi gândit

Remediul Ayurvedic pentru eliminarea balonării

Cum să faci ouă umplute în mai multe variante? 4 rețete noi pentru Paște

Cum să vopsești ouăle de Paște anul acesta. 30 de idei

Deserturi speciale pentru Paşte. 5 reţete simple - VIDEO

;