Mananca si gateste lejer

Dupa preparatele traditionale foarte bogate in calorii, specifice Sarbatorilor de iarna, ai un singur obiectiv: sa gatesti si sa mananci cat mai lejer. Cum in ultimele saptamani ai abuzat, mancand alimente care contin grasimi si zahar, sistemul tau digestiv este epuizat si simte nevoia sa se relaxeze. Urmeaza 5 sfaturi care te vor ajuta sa mananci mai lejer, fara insa a suferi de foame sau a fi nevoita sa consumi preparate dietetice fara niciun gust. 1.Fructe si legume la discretieEste regula esentiala. Valabila pe tot parcursul anului, regula spune sa consumi zilnic 10 fructe si legume si este cu atat mai importanta de urmat in luna ianuarie. Prepara un piure sau o spuma de legume, salate de cruditati, compoturi sau supe. Fructele proaspete si legumele nepreparate iti vor oferi doza de vitamine si de fibre necesara organismului pentru a indeparta efectele excesului culinar. In plus, trebuie sa stii ca fibrele, odata ajunse in stomac, iti provoaca aproape instantaneu o senzatie de satietate. Altfel spus, iti faci plinul cu fructe si legume si nu mai simti nevoia sa mananci altceva.Acest lucru este valabil si pentru supe. Hidratante, reconfortante, lejere si consistente, sunt cel mai bun aliat al tau. De asemenea, iti poti prepara sucuri delicioase de fructe si legume. Portocale, grapefruit si kiwi sunt trei dintre fructele care pe langa gustul lor savuros au avantajul ca iti asigura o doza considerabila de vitamina C, foarte eficienta pentru a te pune in forma. Poti alterna sucul de fructe cu un desert delicios: o salata care include peste 5 sortimente de fructe savuroase. 2.Mananca pasteIn incercarea de a obtine un abdomen plat, faci greseala de a elimina din alimentatia ta painea si alte glucide lente. In ciuda ideilor preconcepute, carbohidratii nu te ingrasa, asta daca nu sunt asezonati cu unt, ci iti confera o senzatie de satietate de lunga durata. Astfel vei elimina gustarile dintre mese si nu te vei mai gandi la ciocolata.Gateste paste, orez, cereale, linte, soia si legume uscate intr-un mod cat mai simplu. Adauga un strop de ulei de masline si multe mirodenii care vor da savoare mancarii tale. Joaca-te cu ierburile aromate si cu condimentele si adauga suc sau sos de rosii pentru un plus de savoare. Orezul poate fi asociat cu curry si sofran, iar pastele poti fi asezonate cu busuioc. In acest fel vei elimina cantitatea de materie grasa, in mod natural.3.Favorizeaza preparatele fara grasimiEste evident ca stomacul tau nu suporta sa mai primeasca curand preparate pline de grasimi. Cruta-l cel putin pentru un timp de friptura si carne cu sos. Adapteaza preparatele pe care le gatesti si modul de a le gati si mananca fara grasimi. Poti opta pentru: gratar, vapori, oala cu aburi, fierte sau gatite la cuptorul cu microunde. Cea mai buna varianta este carnea de pasare sau pestele la gratar. Secretul este sa nu adaugi nicio materie grasa si astfel mancarea gatita va fi extrem de lejera si cu un continut minim de calorii. Daca ti se pare ca nu are niciun gust, nu ezita sa o asezonezi cu mirodenii si plante aromatice, de preferat proaspete, sau cu un pic de ulei de masline ori suc de lamaie. Evita sa sarezi mancarea mai mult decat este necesar. 4.Respecta echilibrul alimentar Indiferent ce ar fi, nu pierde din vedere ca a manca mai lejer nu inseamna a manca mai putin. A te priva de mancare sau a sari peste mese este cea mai buna cale de a claca si de a te napusti asupra alimentelor grase sau dulci. Continua sa iei intre trei si cinci mese pe zi, bine echilibrate. Atunci cand te gandesti ce vei manca azi, adu-ti aminte de piramida de alimente care schematizeaza nevoile organismului nostru. La baza ei se afla fructele si legumele pe care le poti manca fara restrictie. Apoi urmeaza produsele pe baza de cereale care furnizeaza energie. Carnea si pestele trbuie consumate in cantitati moderate. Produsele lactate se afla in partea superioara a pirmidei, dar varful ei este reprezentat de produsele grase si dulci. Fiecare masa a ta trebuie sa se bazeze pe aceasta piramida si sa contina 5 elemente.5.Bea multa apaIn sfarsit, pentru a elimina excesul culinar al Sarbatorilor, cea mai buna strategie este sa bei cat mai mult. Apa este idispensabila organismului tau, urmand apoi ceaiul, sucurile naturale sau infuziile. Zilnic trebuie sa bei intre 1,5 si 2 litri de apa, ea fiind necesara organismului tau pentru a drena toxinele.

Obezitatea poate fi tratata

Obezitatea a devenit o problema serioasa de sanatate in majoritatea tarilor puternic industrializate, ea afectand un segment de populatie aflat in continua crestere. Obezitatea nu trebuie considerata o problema de estetica. Dimpotriva, exista inca civilizatii care considera obezitatea un semn de frumusete si prosperitate. De fapt, obezitatea este o problema de sanatate care atrage dupa sine complicatii medicale, dizabilitati temporare sau permanente, scaderea duratei de viata si, nu in ultimul rand, un cost mare pentru intreaga societate.Asadar, o persoana obeza este predispusa la o serie intreaga de complicatii medicale: generale, cardio-vasculare, legate de anestezie, pulmonare, endocrino-metabolice, osteo-articulare etc. Din punct de vedere al modului de distributie a stratului adipos excedentar, se cunosc mai multe tipuri de obezitate:Tipul I

Bucura-te de mancarurile preferate - fara calorii

Rosteste cuvintele: "mancare si confort" si spune ceea ce iti vine in minte? Poate ca este vorba despre macaroane fierbinti si branza cu crusta maro-aurie si crocanta, ciocolata siropoasa sau prajituri calde. Dar, ce spui despre o mare colina de cartofi albi si pufosi pasati si cu miros de unt topit?

Faina de ovaz in lupta cu grasimile

Odata ce ai aflat cat de benefica este faina de ovaz, niciodata nu vei mai uita ca aceasta trebuie sa faca parte din alimentatia ta zilnica. Un castron cu faina de ovaz inseamna mai mult decat confort, acesta fiind cheia succesului in lupta cu kilogramele.

Mic ghid de produse dietetice

Aceste liste nu sunt exhaustive, avand scopul de a va ghida primii pasi. Va lasam pe dumneavoastra sa cautati si alte produse dietetice pentru a varia meniul.

Beneficiile mirodeniilor folosite de Sarbatori

Nimic nu semnaleaza inceperea Sarbatorilor mai bine decat parfumul dat de mirodeniile specifice acestora. Acestea ofera mai mult decat un miros placut in locuinte deoarece sunt foarte sanatoase pentru organism. Astfel, mirodeniile nu aduc numai un gust mai bun mancarurilor ci sunt si un sprijin al sanatatii.

Mananca sanatos si cand calatoresti!

Ai programat o escapada in concediu? Daca vei petrece o mare parte din timp calatorind cu masina, trenul sau avionul, trebuie sa cunosti cateva trucuri despre o masa sanatoasa. Fast-food-ul nu este nicidecum solutia!

6 trucuri pentru a evita hipernutritia de Sarbatori

Sansele de a petrece Sarbatorile singuri poate cauza unor persoane o supraalimentare, mai ales celor care provin din zone foarte reci, care combinata cu stresul de Sarbatori si abundenta mancarurilor de sezon poate declansa o tentatie coplesitoare. Aceste sfaturi te vor ajuta sa eviti aceasta situatie chiar daca esti in mijlocul prajiturilor de Craciun.

Iarna si suplimentele alimentare

Adesea in sezonul rece ne confruntam cu depresiile si scaderea tonusului. Cum suntem in luna decembrie, nu trebuie sa ne neglijam pielea, parul si alimentatia. Uneori aceasta nu este suficienta pentru necesitatile de vitamine si minerale ale organismului nostru. Daca te-ai gandit sa apelezi si tu la suplimentele alimentare, trebuie sa stii cum functioneaza, daca sunt eficiente si cum trebuie sa urmezi o cura. Ce sunt suplimentele alimentare?Asa cum indica numele, suplimentele alimentare sunt surse concentrate de nutrimente sau de plante care sunt destinate sa completeze alimentatia echilibrata fara insa a creste aportul caloric. Suplimentele alimentare au efecte nutritionale sau psihologice. Ele nu sunt medicamente, ameliorand starea de bine fara insa a vindeca o anumita boala. Suplimentele nu inlocuiesc o alimentatie corecta si variata. Suplimentele pot contine substante minerale (calciu, fier, magneziu, zinc, potasiu, cupru), vitamine (C, B, D

Ciocolata neagra ne tine departe de doctori

In ultimii ani, tot mai multe cercetari au demonstrat ca ciocolata neagra este mai eficienta chiar si decat unele medicamente. Singura conditie este ca aceasta sa aiba peste 60% cacao.

Mamici, investiti in probiotice

Cand este vorba de copii, orice subiect pe aceasta tema este abordat cu mare seriozitate de mamici iar nutritia este unul de importanta cardinala. Sanatatea si buna dezvoltare a copilului incepe inca din timpul sarcinii si de aceea trebuie sa se asigure toti nutrientii necesari. Pe langa substantele alimentare fundamentale, un rol esential il joaca probioticele, nutrienti care fac minuni asupra fatului, bebelusului si mai tarziu a scolarului. Ca si mama poti juca un rol important in reducerea incidentei anumitor boli asupra copilului tau. Riscul aparitiei tulburarilor intestinale (diaree, constipatie sau malabsorbtie), al alergiilor, astmului sau eczemei poate fi drastic redus prin folosirea probioticelor. Denumirea lor vine din limba greaca si inseamna pentru viata si se refera la bacteriile "bune, pritenoase", care exista natural in organismul nostru, in intestine.Probioticele promoveaza digestia usoara, stimuleaza organismul din punct de vedere imunitar si ajuta la absorbtia completa a nutrientilor. Datorita administrarii frecvente de antibiotice, dar si a vaccinurilor, flora intestinala la copii este afectata si astfel apar tulburarile digestive si imunitare. De aceea in mod regulat in dieta copiilor trebuie sa existe alimente bogate in probiotice: kefirul, branza proaspata, iaurtul, laptele batut, etc. Aportul dietetic excesiv de probiotice nu produc nici un fel de reactii adverse. La copiii mici, pana la 3 ani, tulburarile digestive si in special diareea sunt periculoase deoarece este dificil sa se reechilibreze balanta hidrica la aceasta varsta. Prin administrarea de probiotice viteza de rehidratare a copilului creste considerabil si chiar toleranta la lactoza este imbunatatita. Pe masura ce copilul creste, devine prescolar si apoi scolar, si este expus din ce in ce mai mult la bacterii care produc boli, nevoia stimularii sistemului imunitar, de aparare este tot mai mare.Exista studii clinice care au confirmat existenta unei stranse legaturi intre echilibrul microbian intestinal si aparitia astmului bronsic si al alergiilor la copii. Echilibrarea probiotica a copilului incepea inca din timpul travaliului nativ, atunci cand noul nascut, care are un intestin perfect steril, este expus bacteriilor probiotice prezente in membranele mucoase (vaginale) si incepe astfel colonizarea tractului sau gastrointestinal. Acest proces de colonizare bacteriana are un efect pozitiv pe termen lung asupra protectiei copilului impotriva astmului bronsic si al alergiilor. Asadar dieta viitoarei mamici in ultimele 4 saptamani de sarcina trebuie sa fie bogata in probiotice din kefir si alte lactate proaspete. Asadar este recomandat aportul zilnic de alimente care sa contina probiotice: in primul rand kefirul, care este un adevarat antimicrobian natural, apoi iaurtul, branza proaspata de vaci, formulele pentru bebelusi. In plus, este bine de stiut ca excesul de probiotice nu dauneaza si nu produce reactii adverse.

De ce sa mananci multe fructe si legume?

"Mananca multe fructe si legume!" este recomandarea specialistilor pentru un organism sanatos. Si nu putem decat sa le dam dreptate, de vreme ce tot mai multe studii in domeniu atesta proprietatile lor miraculoase. "Inarmeaza-te" cu fructe si legume si ofera-i protectia necesara organismului tau!

Oul: sursa sigura de substante hranitoare

Punand in balanta necesitatile nutritionale ale organismului si nivelul acceptabil de calorii poate reprezenta o provocare. Pentru prevenirea cancerului, adesea cerintele nutritionale sunt crescute, mentinerea unui nivel adecvat de nutrienti fiind, de asemenea, o provocare. Consumarea unei varietati de alimente bogate in substante hranitoare este un sfat potrivit tuturor.

5 delicii de post

Ai ramas in pana de idei? Nu mai gasesti retete de post care sa te multumeasca? Incearca aceste 5 retete potrivite pentru intreaga familie.

Alege alimentele in functie de Indexul Glicemic

Regimul care are la baza Indexul Glicemic (IG) al alimentelor este echilibrat si da rezultate bune. El se adreseaza tuturor celor care nu doresc sa se infometeze si sa se priveze de anumite alimente pentru a slabi. Spre deosebire de alte regimuri de slabit, cel bazat pe IG nu iti impune o lista de alimente ci te ajuta sa le alegi pe cele potrivite pentru tine.Indexul Glicemic indica viteza de adsorbtie a glucidelor consumate, aceasta viteza determinand nivelul de glicemie din sange, intre doua mese. Alimentele au un continut diferit de zahar, iar cele care detin un IG scazut vor ridica foarte putin nivelul glicemiei din sange. In cazul in care nivelul glicemiei este foarte ridicat, el determina si acumularea de insulina in sange, aceasta fiind responsabila de stocarea grasimilor in organism.In regimul bazat pe IG nu este important sa mananci mai putin ci sa alegi acele alimente care au un index glicemic scazut si nu favorizeaza acumularea grasimilor ci utilizarea acestora de catre organism. Acest regim este unul sanatos deoarece iti permite sa iti controlezi silueta dar iti imbunatateste si santataea, permitand controlul nivelului de zahar din sange si pe cel al grasimilor din organism. Tine cont de faptul ca gustul unui aliment nu indica indicele lui glicemic. Astfel, un aliment dulce nu va avea automat si un IG ridicat si invers. Indexul Glicemic al unui aliment are valori mai mici de 100. Alimentele al caror IG depaseste valoarea 50 trebuie sa fie consumate moderat, iar cele care au un IG cu o valoare mai mica de 50 pot fi consumate mai mult sau mai putin regulat.Alimente cu un IG ridicat painea alba, produsele de patiserie, cartofii, bananele, orezul alb, pizza, inghetata, smochinele, strugurii, ananasul, sucul de poertocale, fructele in sirop, dulceata, ciocolata alba si cea cu lapte, cartofii prajiti, chipsurile, pepenele verde, pastele. Alimente cu un IG mediu portocalele, cerealele integrale, painea neagra, iaurtul, cicolata neagra cu un contiunt de 70% cacao, fructele rosii, soia, Alimente cu un IG scazut castravetele, conopida, vinetele, spanacul, sparanghelul, brocoli, ciresele, piersicile, merele, perele, prunele, kiwi, grapefruit, laptele, orzul, orezul integral, graul, pestele, carnea alba.

Zaharul, eterna problema

Indiferent de starea de sanatate si de forma fizica in care ne aflam, zaharul este daunator. Consumat in ciocolata sau in prajituri, in bomboane sau in sucuri dulci, zaharul este format din glucoza si fructoza care se absorb instantaneu si duc la cresterea glicemiei si la eliberarea de insulina in exces. Prin repetarea frecventa a acestui mecanism, pancreasul oboseste, nu mai poate elibera suficienta insulina pentru neutralizarea glucozei, iar glucoza se acumuleaza in sange, persoana in cauza fiind diagnosticata cu diabet de tip 2. In general, obezitatea este primul semnal de alarma in cazul unui consum excesiv de dulciuri. Zaharul joaca de asemenea un rol negativ in sanatatea dentara. Bacteriile care se formeaza si se dezvolta pe suprafata dintelui folosesc drept sursa de energie zaharul. Ele se multiplica rapid, depunerile cresc si se transforma intr-nu fel de depozit lipicios pe care saliva nu-l poate indeparta si care in timp favorizeaza aparitia cariei. Fructoza este zaharida cu cea mai mare putere de indulcire si cu actiunea cea mai nociva asupra danturii.Papilele gustative pot fi educate la orice varsta si cu putina vointa si dorinta de a fi sanatos se pot prefera dulciurile naturale: fructele, care contin si ele diverse procente de zaharuri, insa naturale si alaturi de acestea mai contin si fibre, enzime, substante fitochimice, antioxidanti, vitamine si minerale, necesare sanatatii. Dulciurile cu indulcitori artificiali pot constitui o varianta de compromis. Desi studiile privind beneficiile sau nocivitatea indulcitorilor artificiali abunda, actiunea acestora asupra organismului nu a fost clar pronuntata de catre specialistii nutritionisti si oncologi, iar din pacate, din motive economice, statutul lor ramane in continuare controversat.Ciocolata neagra este excesiv mediatizata ca fiind benfica prin continutul mare de flavonoide, substante care previn depunerile de colesterol pe peretii vaselor de sange; insa cantitatea conteaza si este limitata la 10 g pe zi. Trebuie insa mentionat faptul ca laptele, care este tot un ingredient al ciocolatei inhiba aceasta actiune a flavonoidelor. Asadar atentie la etichete.In concluzie consumul mare si constant de dulciuri conduce in primul rand la obezitate. In general diabetul este perceput ca o boala a zaharului, insa realitatea arata ca de fapt este si o problema a grasimilor. Prevenirea acestei boli se face in primul rand prin promovarea unei greutati corporale si nivelului glicemiei normale.

Ciocolata nu iti afecteaza sanatatea

Cu siguranta ai aflat ca ciocolata nu este recomandata atunci cand te lupti cu celulita. Considerata inamicul siluetei tale, este eliminata din orice regim de slabit. Chiar daca esti la dieta, ai destule motive pentru a nu te priva total de acest deliciu. Secretul consta in a pastra masura. Poti consuma zilnci doua cuburi de ciocolata fara ca aceasta sa-ti afecteze dieta. In plus, te simti mult mai bine cand efortul de a tine un regim iti este rasplatit cu un desert atat de delicios, fie el si in cantitati mici.Pe langa gustul si savoarea sa, ciocolata este recunoscuta pentru avantajele pe care le aduce sanatatii noastre. Un studiu recent, desfasurat la inceputul anului, arata ca substantele chimice antioxidante pe care le contine ciocolata neagra au numeroase virtutii: sunt stimulenti cardiaci, scad presiunea arteriala, lupta impotriva colesterolului si stimuleaza activitatea intelectuala. Astfel, ciocolata poate actiona in prevenirea bolilor cardio-vasculare.Este bine stiut faptul ca riscul cresterii acumularii de colesterol in organism este favorizat de alimentele bogate in grasimi saturate. In ciuda acestui fapt, este cert ca nu toate grasimile saturate sunt la fel de nocive. Anumite grasimi nu au in realitate nicio repercusiune asupra colesterolului. Acest lucru este valabil pentru acidul stearic, care reprezinta o treime din materiile grase pe care le contine ciocolata.Cu siguranta ai observata ca, atunci cand esti un pic deprimata, o bucatica de ciocolata te aduce pe linia de plutire. Bogata in magneziu, ea este un aliment antistres, care induce relaxare. In plus, mai contine si serotonina, substanta care ne induce strarea de fericire. De adsemena s-a demonstrat faptul ca ciocolata imbunatateste imunitatea organismului, participand astfel la diminuarea riscurilor anumitor tipuri de cancer.Ciocolata neagra elimina starea de oboseala si ne dinamizeaza, fiind recunoscuta ca actionand favorabil asupra starii noastre generale de spirit. Ea este bogata in potasiu, magneziu, calciu, fosfor si fier, indispensabil femeilor. In plus, ciocolata neagra actioneaza impotriva imbatranirii, continand elemente nutritive esentiale si vitamina A, B, B2, P si E.Ideile false care circula in ceea ce priveste efectul consumului de ciocolata nu se rezuma doar la influentea ei asupra cresterii glicemiei. Cu siguranta ai auzit adesea ca cicolata favorizeaza aparitia acneei. Cercetarile au demonstrat insa ca nu exista nicio legatura intre ciocolata si acnee. Desi se spune ca dulciurile determina aparitia cariilor, cicolata contine cacao iar aceasta tanina, care diminueaza formarea placii dentara, micsorand astfel riscul aparitiei cariilor. Proteinele lactice pe care le contine ciocolata cu lapte si acidul oxalic au un efect similar, micsorand productia de acid. Un lucru este insa cert: atunci cand tii in mana o tableta de ciocolata cu greu te poti rezuma la cateva cuburi. In ciuda beneficiilor pe care le aduce ciocolata sanatatii tale, nu trebuie sa uiti ca lucrurile bune sunt cu masura. Daca mananci prea multa ciocolata, iti ruinezi dieta si risti sa fii afectata de efectele negative, care primeaza celor benefice. Studiile au aratat ca cele mai bune rezultate sunt date de un consum constant de ciocolata asa ca poti rontati linistita doua cuburi zilnic, fara a te simti vinovata si a avea remuscari.

Ce trebuie sa mananci pentru a lupta impotriva depresiei?

In prezent, depresia constituie o problema serioasa si afecteaza un numar foarte mare de persoane. Multe dintre aceste persoane sunt ajutate de medicamente, consultare, terapie dar si schimbarile din stilul de viata pot fi de folos in lupta impotriva depresiei.

De ce ai nevoie de luteina?

Luteina este un carotenoid pe care organismul il transforma in antioxidant. Acest puternic antioxidant te poate ajuta in lupta impotriva bolilor si poate fi gasit intr-o varietate de alimente.

Vitaminele si mineralele: beneficii si riscuri

De cate ori ne simtim obositi si extenuati ne gandim ca ar fi bine sa luam niste vitamine si minerale de la farmacie. Dar oare chiar merita sa dam banii pe ele si ajuta in vreun fel organismul? Este suficient sa iei zilnic vitamine si minerale, sau sa incerci sa adaugi unele dintre ele si sa le elimini pe altele din alimentatia ta? Cunosti necesarul de vitamine si minerale de care are nevoie corpul tau, in functie de varsta si gen? Poti intampina probleme de sanatate daca iei o cantitate prea...

7 simptome ale cancerului de col uterin

De ce este iulie cea mai periculoasă lună pentru înot?

Alimente bogate în probiotice pe care să le consumi în fiecare zi

De ce îi ciupesc țânțarii doar pe unii oameni

Ce trebuie să știe un adolescent despre gătit

Cum să-ți îngrijești zona intimă corect. Ce să faci și ce nu

De ce ar trebui să iei și magneziu dacă iei vitamina D

De ce e bine să dormi dezbrăcată? 7 motive

Descoperirea cercetătorilor: Care este ţinta preferată a căpuşelor

Cum scapi rapid de durerile abdominale în funcție de cauza lor

10 simptome neașteptate ale atacului de panică

6 simptome ale diabetului de tip 2 atât de subtile, încât le poți ignora

Siluetă de milioane: Gisele Bundchen, supermodelul cu corp de femeie obișnuită

10 idei de cină ușoară de vară

Un adolescent a fost diagnosticat cu o boală mortală după ce a făcut prea mult sport

Dependența de jocuri video este recunoscută în mod oficial de Organizația Mondială a Sănătății

Ești uituc? Este un semn că ai o inteligență aparte

Multe dintre femeile cu cancer de sân ar putea renunța la chimioterapie conform unui nou studiu

Remedii și tratamente naturale pentru diabet

Ce se întâmplă în corp când este prea cald afară? Nu ignora aceste simptome!

Cum să te refaci dacă nu ai dormit bine. Ce spun specialiștii

Aproape a paralizat de la o constipație severă. Cazul incredibil al unui bărbat, la un pas de moarte

Semne care indică prezența bulimiei și anorexiei

Cum să dormi mai bine vara - 4 sfaturi pe care le poți aplica imediat

Kate Beckinsale, siluetă senzaţională la 44 de ani: Care e secretul unui asemenea corp

Transformarea ireală a unei femei: Avea 142 de kilograme când a început să slăbească

Cele 12 reguli care te ajută să previi cancerul

Odată cu vârsta, dormi mai puțin. Ce părere au specialiștii despre asta

Copiii pot face pietre la rinichi dacă mănâncă prea multă carne, avertizează specialiştii

Elle Macpherson îşi sărută noul iubit: Bărbatul care a cucerit-o e un doctor controversat

;