Imi permit sa devin vegetarian?

Se poate trai in stil vegetarian fara suplimente nutritive? Dieta vegetariana iti furnizeaza la fel de mult fier ca una obisnuita? La ce varsta ti-o poti permite fara sa-ti afecteze sanatatea?

Solutii "din mers" pentru femeile grabite

Cu totii avem zile cand ne simtim epuizati. Dar, daca te invarti intr-o ceata constanta, s-ar putea sa fie de vina obiceiurile alimentare nesanatoase. "Alimentatia dezordonata este una dintre principalele cauze ale starii de oboseala", afirma Netty Levine, dietetician la Centrul Medical Cedars-Sinai, din Los Angeles.

Pe cine slabeste obezitatea?

Ce este obezitatea? Este o boala fiindca grasimea in exces nu permite organismului sa functioneze sanatos.

Diferente nutritionale intre sexe

Printre multe alte deosebiri, nevoile nutritionale ale femeii si ale barbatului difera si ele. Exista o serie de nutrienti care trebuie furnizati in cantitati diferite celor doua sexe, cum ar fi: calciul, fierul, acizii grasi esentiali omega-3 sau proteinele. Calciul este important pentru femei, in special pentru scaderea riscului osteoporozei. O dieta bogata in calciu si vitamina D s-a dovedit a scadea incidenta fracturilor. In plus, calciul are rol important in reglarea tensiunii arteriale. Asadar, femeia adulta trebuie sa aiba un aport zilnic de 1000 mg de calciu iar dupa menopauza, acest aport creste la 1200 mg. Osteoporoza este si inamicul barbatului; de aceea si acesta trebuie sa aiba calciu in dieta in mod constant. Studiile arata ca o nutritie care asigura suficient calciu scade incidenta cancerului de prostata la barbati. Cantitatea zilnica de calciu recomandata pentru barbatii de toate varstele este de 800 mg. Fierul este un element mai important pentru femei, datorita pierderilor din timpul menstrei lunare. Simptomele deficientei de fier sau anemiei sunt: oboseala, lipsa de concentrare si dificultatea de a respira. Diagnosticarea anemiei se face doar de catre medic iar suplimentarea cu fier se face tot la recomandarea si in doza prescrisa de catre medic. Pentru femeile care au varsta mai mica de 50 de ani, se recomanda 18 mg de fier pe zi iar dupa menopauza doza este de 8 mg pe zi. Barbatii au si ei nevoie de fier, dar nu in cantitate atat de mare, deoarece studiile au aratat ca o dieta prea bogata in fier a fost asociata cu cresterea incidentei infarctului miocardic la barbati. O cantitate de maxim 8 mg de fier pe zi este suficieta pentru a asigura nevoile organismului lor. Acizii grasi omega-3 sunt un tip de grasime nesaturata care s-au dovedit a avea un rol important in reducerea nivelului trigliceridelor, cresterea componentei benefice a colesterolului (HDL), prevenirea formarii trombilor (cheagurilor), etc. Pentru sanatatea gravidei, a fatului si, in general a femeii dar si a copilului, acizii grasi omega-3 trebuie furnizati atat din peste (cod, macrou, sardine, somon), cat si din nuci sau seminte de in. Nu exista o cantitate de acizi grasi omega 3 oficiala care ar trebui ingerata zilnic, insa prin consumarea de 3 ori pe saptamana a unei portii de peste se pot acoperi nevoile organismului in raport cu acest nutrient. Proteinele sunt substantele care dau energie, ajuta tesuturile sa creasca si sa se regenereze. Din cauza dietelor hiperproteice la moda, din pacate se consuma prea multe proteine. Este stiut faptul ca excesul de proteine favorizeaza eliminarea calciului si deci pentru femei riscul osteoporozei creste. Asadar, o femeie nu are nevoie de mai mult de 1 g de proteina per kg corp per zi. Barbatii insa au un necesar mai mare de proteine zilnic, in primul rand pentru ca ei au o greutate corporala mai mare. Sportivii de ambe sexe si gravidele au nevoie de un aport mai mare de proteine.Iata, asadar, ca nevoile nutritionale reprezinta un alt criteriu de diferentiere a femeilor de barbati si un alt argument in favoarea apartenentei lor la doua planete diferite: femeile sunt de pe Venus iar barbatii de pe Marte.

Legumele: cum le selectezi, le pastrezi si le consumi

Legumele erau probabil ultimele care iti ramaneau pe farfurie atunci cand erai copil. Acum, insa, ca adult, esti constient de importanta lor si de faptul ca nu trebuie sa fie o pedeapsa sa le mananci. Legumele sunt, de fapt, foarte versatile si pot fi integrate in orice dieta. Bucura-te de ele fierte, calite sau chiar proaspete.

Fructele: cum le selectezi, le depozitezi si le consumi

Fie ca le mananci intre mese, drept gustare, fie la masa principala, fructele ofera o varietate de nutrienti, o cantitate scazuta de grasimi si o cantitate redusa de calorii. Afla de ce trebuie sa manaci fructe si care este cea mai buna metoda de a le selecta, conserva si a le servi.

Produsele lactate: cum le selectezi, le conservi si le consumi?

Consumate separat sau in combinatie cu alte alimente - laptele, iaurtul si branza - sunt la fel de nutritive. Descopera beneficiile produselor lactate, precum si modalitatile de a le selecta, conserva si a le prepara.

Cerealele integrale te mentin in forma

In anotimpul rece, ai deseori momente in care simti ca esti epuizata, diferenta de temperatura te copleseste si organismul tau are nevoie de energie pentru a face fata acestei perioade. Aceasta cu atat mai mult cu cat trebuie sa fii in forma maxima la serviciu, dinamica si gata sa rezolvi orice problema si sa-ti asumi noi responsabilitati. Nu-i nimic, exista o solutie ideala pentru aceasta dilema: cerealele integrale.

Alimentatia ecologica

Alimentele ecologice sau organice sunt produsele de origine animala sau vegetala care au fost obtinute fara utilizarea substantelor chimice sintetice sau a componentelor modificate genetic, nu au fost expuse iradierii iar in urma producerii lor, mediul inconjurator nu a avut de suferit. Pentru a se considera organica, productia agricola sau zootehnica trebuie sa se desfasoare conform principiilor ecologice, timp de minim 3 ani. Iata cateva dintre calitatile alimentelor ecologice. 1. Productia de legume, fructe si carne organice nu foloseste substante chimice (pesticide, hormoni, etc.), spre deosebire de cea obisnuita. Spre exemplu, marul cultivat in mod conventional contine in jur de 30 de substante artificiale, concentrate in coaja, chiar si dupa spalare. 2. Produsele organice contin cu minim 50% mai multe vitamine, minerale, enzime si fitoelemente comparativ cu acelea conventionale. Cromul este un micronutrient deficitar in dieta moderna si se afla mai concentrat cu 78% mai mult decat in alimentele ecologice. Seleniul este un antioxidant puternic care ne protejeaza de radicalii liberi si are un nivel de concentrare in alimentele organice mai mare cu 400% fata de cele conventionale. Calciul are biodisponibilitate cu 70% mai mare in alimentele ecologice. Litiul, folosit in tratarea diverselor forme de depresie, este cu 200% mai concentrat in alimentele ecologice si magneziul necesar sistemului muscular, cu 140%. 3. Alimentatia organica este singurul mod practic de evitare si protest impotriva produselor modificate genetic. 4. Lactatele, spre exemplu, trebuie consumate cat mai naturale deoarece tot ce exista in supermarket provine din ferme in care animalele sunt tratate si hranite cu amestecuri de antibiotice, hormoni si alte medicamente care promoveaza cresterea productiei. In plus exista si pericolul hranirii animalelor cu soia modificata genetic, fapt care se intampla si in Occident. 5. Gustul si aroma fructelor si legumelor ecologice sunt diferite de ale celor crescute conventional. Din pacate, in Romania inca nu exista o definitie si mai ales o certificare clara a produselor alimentare ecologice sau organice. De asemenea, nu exista inca magazine in care sa se vanda aceste produse. Deocamdata, cel putin din inertie, speranta noastra de a ne apropia de natura, ramane tot in piata, la tarani, insa nu stim nici cat de "curat" sunt cultivate si crescute aceste produse. Sa nu uitam insa ca vremurile s-au schimbat si in zonele rurale si ca paradisul gradinii de vara, in vacanta la bunici a cam disparut. Asadar, pana cand vor exista si la noi organisme care sa certifice cu responsabilitate cat de "curat" este un aliment, sa incercam sa mancam cat mai natural si mai echilibrat si sa evitam cat mai mult produsele semipreparate, sarea, zaharul, grasimile, aditivii alimentari, macar atat cat ne sta in putinta.

Dietoterapia in hepatita cronica

Alimentatia acestei categorii de bolnavi trebuie sa fie cel putin normocalorica, iar in caz de denutritie concomitenta va fi chiar hipercalorica.

Cum si cand ar trebui sa mancam?

Daca in ceea ce priveste alimentele pe care ar trebui - sau nu - sa le consumi pentru a te mentine in forma, alegerea momentului cand stai la masa e o problema ceva mai dificila. De ce? Pur si simplu pentru ca, de cele mai multe ori, nu mancam atunci cand dorim sau cand simtim nevoia, ci atunci cand avem timp. Cu toate acestea insa, ar trebui sa-ti stabilesti un program in acest sens, pe care sa-l respecti, in masura in care depinde de tine. Probabil ca ti s-a intamplat nu o data sa sari peste micul dejun. Indiferent de cauze - nu ai timp sau nu iti este foame dimineata - ar trebui sa mananci macar un fruct, un iaurt sau cereale. In caz contrar, cel tarziu in jurul orei unsprezece vei simti ca esti obosita, lipsita de energie si ca nu te mai poti concentra. In mod firesc, reactia ta va fi sa mananci, de obicei ceva dulce, pentru a-ti echilibra nivelul glicemiei. Pe termen scurt, asa se va si intampla. Insa, daca transformi acest lucru intr-un obicei, metabolismul tau se va deregla. Si nu vei avea un raspuns la intrebarea "De ce ma ingras?". De asemenea, ar trebui sa nu mai mananci nimic dupa ora 18, intrucat procesul digestiei va fi mult mai lent in timpul somnului, nu vei mai putea arde grasimile la fel de repede si deci, cu timpul, vei acumula in greutate. Tine cont de faptul ca nu ar fi indicat sa mananci pana te saturi. A nu se intelege ca ar trebui sa te infometezi, nici vorba de asa ceva. Ridica-te de la masa inainte de a te fi saturat sau mananca fructe pana la aparitia senzatiei de satietate. Invata sa faci diferenta intre senzatia fizica de foame si cea mentala, pentru ca nu este acelasi lucru. De multe ori, atunci cand oboseala unei zile epuizante sau a unui proiect solicitant isi pune amprenta, avem de multe ori tendinta sa rontaim ceva (de obicei, un desert), pentru a ne regasi puterea de munca. In realitate, poate ca organismul nostru nu simte nevoia de a fi alimentat in acel moment. "Foamea fizica" se traduce prin senzatie de gol in stomac, iar cea psihica, prin oboseala. Mananca incet, mestecand pe indelete si fara a citi sau a privi la televizor. Stiu ca acest lucru se poate dovedi o provocare dar, daca vei proceda astfel, vei manca mai putin, si digestia va fi mult mai buna. Totodata, nu bea lichide in timpul mesei (exceptie face vinul rosu, daca e cazul), pentru ca in principiu, perturba digestia.

Dieta de ingrasare

In timp ce majoritatea persoanelor active se straduiesc sa-si mentina sau sa-si reduca greutatea, altii se straduiesc cel putin la fel de mult sa creasca in greutate. Jucatorii de rugby sau hochei, culturistii sau sprinterii incearca sa-si mareasca masa musculara, tot asa cum persoanele in varsta se straduiesc sa si-o mentina.

Cerealele integrale te ajuta sa ai energie si putere de munca

Acum, dupa ce te-ai intors din concediu, te simti odihnita, ti-ai reincarcat bateriile si prin urmare, esti pregatita sa iti reiei atributiile de la serviciu. Dar, pentru a fi in forma in fiecare zi, organismul tau are nevoie de hrana corespunzatoare, adica cereale integrale.

Anorexia si dieta prin infometare

Dereglare profunda a apetitului, anorexia, se vede ca se manifesta in mediile familiale perturbate psihologic.

Nutritia fumatoarei

Esti femeie, fumezi desi teoretic stii ca n-ar trebui s-o faci, stii cat de mari sunt riscurile si care sunt consecintele asupra sanatatii tale dar si a celor apropiati. Este cunoscut faptul ca tutunul contine peste 1 000 de compusi chimici iar fumul rezultat din arderea tigaretelor contine peste 4 000 de compusi dintre care 60 sunt cancerigeni. Consecintele fumatului asupra sanatatii femeii pot fi extrem de grave: cancerul pulmonar; cancerul de esofag, faringe, laringe; cancerul bucal; cancerul de san; cancerul uterin; dezechilibre hormonale, amenoree, dismenoree; osteoporoza; malformatii congenitale. Cu toate acestea, fumezi din diverse motive si pana te hotarasti si mai ales reusesti sa renunti la fumat trebuie sa-ti ajuti organismul si sa diminuezi efectele fumatului asupra lui. S-a demonstrat clinic faptul ca majoritatea populatiei fumatoare consuma alimente care contin prea putina vitamina E si B6. In mod special femeile care fumeaza nu au un aport suficient de acid folic, fier, calciu si zinc. De aceea este foarte important ca in dieta femeii care fumeaza sa se regaseasca aceste substante protectoare, fie sub forma de alimente, fie sub forma de suplimente. Un element esential in dieta zilnica a fumatoarei trebuie sa fie antioxidantii cum ar fi vitamina C si vitamina E. Pana nu demult, s-a considerat ca si beta-carotenul este benefic fumatorilor, insa studiile clinice recente arata ca, de fapt, acesta este daunator pentru sanatatea acestei categorii de populatie. Asadar, antioxidantii au rol protector in ceea ce priveste aparitia si evolutia cancerelor, bolilor coronariene, cataractei sau a disfunctiilor cognitive. Anumite componente ale tigarii favorizeaza oxidarea celulara, aparitia stresului oxidativ si implicit a radicalilor liberi care produc efectiv atacul la nivel celular si aparitia bolilor (in special a cancerului). In acest sens, vitamina C este recomandabil sa fie suplimentata pentru fumatori, deoarece se considera ca nicotina inhiba absorbtia vitaminei C. Nicotina creste de fapt viteza metabolica si, deci, si procesele prin care vitamina C este metabolizata. Persoanelor care fumeaza li se recomanda asadar o suplimentare a vitaminei C de 100 mg/zi. Asadar, din alimente sau din suplimente persoanele care fumeaza trebuia sa isi asigure aportul de: vitamina C, vitamina E, vitamina B1 (tiamina), vitamina B2 (riboflavina), niacina, vitamina B5 (accid pantotenic), vitamina B6 (piridoxina), picolinat de zinc si coenzimaQ10. Suplimentele de tipul Ginkgo Biloba sunt de asemenea foarte eficiente. In concluzie, iata ce trebuie sa faca o femeie care fumeaza si care vrea sa beneficieze de o stare cat mai buna de sanatate: 1. Urmarea unei diete sanatoase, echilibrate;2. Suplimentarea cu nutrientii adecvati;3. Efectuarea de exercitii fizice in mod regulat;4. Renuntarea la fumat.

Afla de la un medic despre toxiinfectia alimentara

Desi suna pretentios, toxiinfectia alimentara (intoxicatia alimentara) nu este deloc o afectiune de care sa ne speriem. Totusi, ca orice lucru aparent simplu si curabil, nu trebuie neglijata. Toxiinfectia alimentara este cauzata de consumul de alimente sau bauturi infestate cu agenti patogeni precum bacteriile, virusurile sau parazitii.

Batoanele Nestl

Daca nu ai plecat in concediu pana acum, probabil te pregatesti sa faci acest lucru. In ceea ce te priveste, esti pregatita pentru vacanta inclusiv din acest punct de vedere: nu-ti lipsesc din poseta batoanele de cereale Nestl

Inamicul deshidratarii e apa minerala

In timpul verii organismul e coplesit de caldura si consuma multa apa ca sa-si pastreze temperatura normala. Bem lichide cat incape dar totusi ne ingrijoram daca nu atingem cei 3 litri recomandati.

Adevarul despre colesterol

Colesterolul este un component natural al multor alimente sanatoase deci nu trebuie sa-l evitam in intregime ca un principal vinovat pentru bolile noastre.

Caldura mare. Ce bem?

Apa si ceaiul sunt principalii reprezentanti ai lichidelor care mentin silueta. Toate vietatile necesita o cantitate suficienta de apa pentru a supravietui si pentru a mentine in echilibru toate procesele vitale. Apa reprezinta substanta de baza a fluidelor corporale: sucuri digestive, sange, urina, limfa, transpiratie, etc. Apa joaca de asemenea un rol important in dizolvarea si transportul diversilor nutrienti cum ar fi: vitaminele, mineralele sau chiar hidratii de carbon si oxigenul. Apa este esentiala si ajuta in cazul proceselor de digestie, asimilare, eliminare si indepartare a deseurilor din organism. Asadar, chiar daca suntem intr-o dieta sau nu, este intotdeauna foarte important sa consumam apa suficienta pentru a evita deshidratarea. Daca aportul de apa este prea mic, atunci abilitatea de a transporta nutrientii este compromisa, fapt ce se va resimti rapid la nivel muscular. Din punct de vedere cantitativ, pentru majoritatea oamenilor care traiesc intr-un climat echilibrat, 2 litri de apa ar putea fi suficienti pentru o buna desfasurare a proceselor vitale. In cazul special al regimurilor de slabire, consumul de apa este cardinal intrucat: 1. In faza initiala a regimului se pierde in special apa care trebuie sa fie inlocuita pentru a evita deshidratarea;2. Viteza cu care ardem calorii (metabolismul nostru) este un proces chimic care cere prezenta apei;3. Apa ajuta la eliminarea toxinelor acumulate in organism (cu cat organismul contine mai multe toxine, cu atat se pierde mai greu excesul ponderal);4. Consumul suficient de apa ajuta la prevenirea constipatiei. In acelasi timp, apa nu trebuie folosita ca substitut alimentar sau pentru a linisti apetitul. Din punct de vedere al compozitiei chimice, apa plata este cea mai indicata pentru a se consuma pe perioade foarte lungi. Pentru folosirea pe perioade mai scurte, apa filtrata si apa distilata reprezinta doua optiuni sanatoase. Dar despre felul apei pe care trebuie sa o consumam la un moment dat, sunt multe de spus si ii vom dedica acestui subiect spatiul si importanta cuvenite intr-un articol separat. Ceaiul verde dar si ceaiul negru provin din frunzele aceleiasi plante (Camellia Sinensis) si doar procesarea acestora conduce la obtinerea a doua ceaiuri diferite. Frunzele de ceai negru sunt complet oxidate in timp ce frunzele de ceai verde sunt usor prelucrate termic inainte de a fi uscate. Si astfel ceaiul verde este considerat a avea mai multe beneficii si aplicatii terapeutice decat cel negru. Ceaiul verde este folosit in Asia de mii de ani atat ca bautura, cat si ca medicament natural. In ultimii ani, numeroase studii au relevat efectele sale chemo-preventive si antioxidante. Astfel s-a demonstrat ca aceasta bautura amelioreaza o serie de afectiuni, scazand colesterolul si blocand radicalii liberi sau reducand riscul pentru anumite tipuri de cancer. De la descoperirea sa ceaiul verde a fost recunoscut pentru proprietatile sale farmacologice: 1. Combate somnolenta;2. Are efect diuretic;3. Ajuta in timpul procesului de digestie;4. Este energizant;5. Satisface senzatia de sete. Studii publicate in decembrie 1999 in "American Journal of Clinical Nutrition and Urology" au aratat ca substantele active (catechin, theanin si saponin) ce exista din belsug in ceaiul verde ajuta la scaderea in greutate si la tratarea unor afectiuni ale prostatei.

Anastacia, învingătoare în faţa cancerului: „Nu sunt o victimă, sunt o supravieţuitoare“

De ce se nasc bebelușii cu atât de mult păr?

Un gest frumos pentru studenţi: În fiecare an face asta!

8 lucruri pe care să nu le introduci niciodată în cuptorul cu microunde

Prinţul Harry are o iubită frumoasă şi puternică: Meghan Markle e dependentă de yoga

Primul spital privat de dermatologie-venerologie din România

Masca pentru corp care îți va face pielea frumoasă și catifelată. Cum să o prepari

Corelația dintre depresia postpartum și perioada nașterii

Greșeli pe care le fac părinții cu scaunul de mașină pentru bebeluși în timpul iernii

Studiu. De ce copiii nu ar trebui să aibă prea multe jucării

Exemplul unei femei puternice: A slăbit 136 de kilograme în 18 luni şi îşi reface pozele vechi

Apa alcalină omoară celulele canceroase. Cum să o prepari acasă

Muștele sunt mult mai scârboase decât credeam. Iată de ce!

Cele mai interesante decorațiuni de Crăciun pentru exterior

10 copii celebri care s-au schimbat mult după ce au crescut

Semne care indică faptul că ai un organism acid

Ce afecțiuni poți trata cu apă cu lămâie?

Biopsia lichidă, un test nou extrem de util pentru bolnavii de cancer

O fetiță a aflat că mama sa are o aventură. Ce s-a întâmplat când a sunat tatăl?

Semne pe care ți le trimite Universul când ești pe calea greșită

O nouă imunoterapie decontată în România pentru cancerul pulmonar şi renal

14 imagini care demonstrează că e o misiune imposibilă să faci cumpărături cu copiii

Ce semnale de alarmă îți dă corpul dacă ai probleme cu rinichii

Studiu. Filmele horror te ajută să slăbeşti

Experții avertizează: Dacă îi dai copilului tău un smartphone, este ca și cum i-ai da un gram de cocaină

Lămâile înghețate împotriva diabetului, tumorilor și kilogramelor în plus

Cum te ajută varza să scapi de durerile articulare

Vrei să dormi bine? Respectă aceste 6 reguli oferite de un expert!

O lume închipuită: Desenele halucinante ale unei tinere care suferă de schizofrenie

Un bătrân a mers pe jos în fiecare zi ca să-i salveze viaţa soţiei. Ce a urmat i-a depăşit aşteptările

;