Ciocolata neagra ne tine departe de doctori

In ultimii ani, tot mai multe cercetari au demonstrat ca ciocolata neagra este mai eficienta chiar si decat unele medicamente. Singura conditie este ca aceasta sa aiba peste 60% cacao.

Mamici, investiti in probiotice

Cand este vorba de copii, orice subiect pe aceasta tema este abordat cu mare seriozitate de mamici iar nutritia este unul de importanta cardinala. Sanatatea si buna dezvoltare a copilului incepe inca din timpul sarcinii si de aceea trebuie sa se asigure toti nutrientii necesari. Pe langa substantele alimentare fundamentale, un rol esential il joaca probioticele, nutrienti care fac minuni asupra fatului, bebelusului si mai tarziu a scolarului. Ca si mama poti juca un rol important in reducerea incidentei anumitor boli asupra copilului tau. Riscul aparitiei tulburarilor intestinale (diaree, constipatie sau malabsorbtie), al alergiilor, astmului sau eczemei poate fi drastic redus prin folosirea probioticelor. Denumirea lor vine din limba greaca si inseamna pentru viata si se refera la bacteriile "bune, pritenoase", care exista natural in organismul nostru, in intestine.Probioticele promoveaza digestia usoara, stimuleaza organismul din punct de vedere imunitar si ajuta la absorbtia completa a nutrientilor. Datorita administrarii frecvente de antibiotice, dar si a vaccinurilor, flora intestinala la copii este afectata si astfel apar tulburarile digestive si imunitare. De aceea in mod regulat in dieta copiilor trebuie sa existe alimente bogate in probiotice: kefirul, branza proaspata, iaurtul, laptele batut, etc. Aportul dietetic excesiv de probiotice nu produc nici un fel de reactii adverse. La copiii mici, pana la 3 ani, tulburarile digestive si in special diareea sunt periculoase deoarece este dificil sa se reechilibreze balanta hidrica la aceasta varsta. Prin administrarea de probiotice viteza de rehidratare a copilului creste considerabil si chiar toleranta la lactoza este imbunatatita. Pe masura ce copilul creste, devine prescolar si apoi scolar, si este expus din ce in ce mai mult la bacterii care produc boli, nevoia stimularii sistemului imunitar, de aparare este tot mai mare.Exista studii clinice care au confirmat existenta unei stranse legaturi intre echilibrul microbian intestinal si aparitia astmului bronsic si al alergiilor la copii. Echilibrarea probiotica a copilului incepea inca din timpul travaliului nativ, atunci cand noul nascut, care are un intestin perfect steril, este expus bacteriilor probiotice prezente in membranele mucoase (vaginale) si incepe astfel colonizarea tractului sau gastrointestinal. Acest proces de colonizare bacteriana are un efect pozitiv pe termen lung asupra protectiei copilului impotriva astmului bronsic si al alergiilor. Asadar dieta viitoarei mamici in ultimele 4 saptamani de sarcina trebuie sa fie bogata in probiotice din kefir si alte lactate proaspete. Asadar este recomandat aportul zilnic de alimente care sa contina probiotice: in primul rand kefirul, care este un adevarat antimicrobian natural, apoi iaurtul, branza proaspata de vaci, formulele pentru bebelusi. In plus, este bine de stiut ca excesul de probiotice nu dauneaza si nu produce reactii adverse.

De ce sa mananci multe fructe si legume?

"Mananca multe fructe si legume!" este recomandarea specialistilor pentru un organism sanatos. Si nu putem decat sa le dam dreptate, de vreme ce tot mai multe studii in domeniu atesta proprietatile lor miraculoase. "Inarmeaza-te" cu fructe si legume si ofera-i protectia necesara organismului tau!

Oul: sursa sigura de substante hranitoare

Punand in balanta necesitatile nutritionale ale organismului si nivelul acceptabil de calorii poate reprezenta o provocare. Pentru prevenirea cancerului, adesea cerintele nutritionale sunt crescute, mentinerea unui nivel adecvat de nutrienti fiind, de asemenea, o provocare. Consumarea unei varietati de alimente bogate in substante hranitoare este un sfat potrivit tuturor.

5 delicii de post

Ai ramas in pana de idei? Nu mai gasesti retete de post care sa te multumeasca? Incearca aceste 5 retete potrivite pentru intreaga familie.

Alege alimentele in functie de Indexul Glicemic

Regimul care are la baza Indexul Glicemic (IG) al alimentelor este echilibrat si da rezultate bune. El se adreseaza tuturor celor care nu doresc sa se infometeze si sa se priveze de anumite alimente pentru a slabi. Spre deosebire de alte regimuri de slabit, cel bazat pe IG nu iti impune o lista de alimente ci te ajuta sa le alegi pe cele potrivite pentru tine.Indexul Glicemic indica viteza de adsorbtie a glucidelor consumate, aceasta viteza determinand nivelul de glicemie din sange, intre doua mese. Alimentele au un continut diferit de zahar, iar cele care detin un IG scazut vor ridica foarte putin nivelul glicemiei din sange. In cazul in care nivelul glicemiei este foarte ridicat, el determina si acumularea de insulina in sange, aceasta fiind responsabila de stocarea grasimilor in organism.In regimul bazat pe IG nu este important sa mananci mai putin ci sa alegi acele alimente care au un index glicemic scazut si nu favorizeaza acumularea grasimilor ci utilizarea acestora de catre organism. Acest regim este unul sanatos deoarece iti permite sa iti controlezi silueta dar iti imbunatateste si santataea, permitand controlul nivelului de zahar din sange si pe cel al grasimilor din organism. Tine cont de faptul ca gustul unui aliment nu indica indicele lui glicemic. Astfel, un aliment dulce nu va avea automat si un IG ridicat si invers. Indexul Glicemic al unui aliment are valori mai mici de 100. Alimentele al caror IG depaseste valoarea 50 trebuie sa fie consumate moderat, iar cele care au un IG cu o valoare mai mica de 50 pot fi consumate mai mult sau mai putin regulat.Alimente cu un IG ridicat painea alba, produsele de patiserie, cartofii, bananele, orezul alb, pizza, inghetata, smochinele, strugurii, ananasul, sucul de poertocale, fructele in sirop, dulceata, ciocolata alba si cea cu lapte, cartofii prajiti, chipsurile, pepenele verde, pastele. Alimente cu un IG mediu portocalele, cerealele integrale, painea neagra, iaurtul, cicolata neagra cu un contiunt de 70% cacao, fructele rosii, soia, Alimente cu un IG scazut castravetele, conopida, vinetele, spanacul, sparanghelul, brocoli, ciresele, piersicile, merele, perele, prunele, kiwi, grapefruit, laptele, orzul, orezul integral, graul, pestele, carnea alba.

Zaharul, eterna problema

Indiferent de starea de sanatate si de forma fizica in care ne aflam, zaharul este daunator. Consumat in ciocolata sau in prajituri, in bomboane sau in sucuri dulci, zaharul este format din glucoza si fructoza care se absorb instantaneu si duc la cresterea glicemiei si la eliberarea de insulina in exces. Prin repetarea frecventa a acestui mecanism, pancreasul oboseste, nu mai poate elibera suficienta insulina pentru neutralizarea glucozei, iar glucoza se acumuleaza in sange, persoana in cauza fiind diagnosticata cu diabet de tip 2. In general, obezitatea este primul semnal de alarma in cazul unui consum excesiv de dulciuri. Zaharul joaca de asemenea un rol negativ in sanatatea dentara. Bacteriile care se formeaza si se dezvolta pe suprafata dintelui folosesc drept sursa de energie zaharul. Ele se multiplica rapid, depunerile cresc si se transforma intr-nu fel de depozit lipicios pe care saliva nu-l poate indeparta si care in timp favorizeaza aparitia cariei. Fructoza este zaharida cu cea mai mare putere de indulcire si cu actiunea cea mai nociva asupra danturii.Papilele gustative pot fi educate la orice varsta si cu putina vointa si dorinta de a fi sanatos se pot prefera dulciurile naturale: fructele, care contin si ele diverse procente de zaharuri, insa naturale si alaturi de acestea mai contin si fibre, enzime, substante fitochimice, antioxidanti, vitamine si minerale, necesare sanatatii. Dulciurile cu indulcitori artificiali pot constitui o varianta de compromis. Desi studiile privind beneficiile sau nocivitatea indulcitorilor artificiali abunda, actiunea acestora asupra organismului nu a fost clar pronuntata de catre specialistii nutritionisti si oncologi, iar din pacate, din motive economice, statutul lor ramane in continuare controversat.Ciocolata neagra este excesiv mediatizata ca fiind benfica prin continutul mare de flavonoide, substante care previn depunerile de colesterol pe peretii vaselor de sange; insa cantitatea conteaza si este limitata la 10 g pe zi. Trebuie insa mentionat faptul ca laptele, care este tot un ingredient al ciocolatei inhiba aceasta actiune a flavonoidelor. Asadar atentie la etichete.In concluzie consumul mare si constant de dulciuri conduce in primul rand la obezitate. In general diabetul este perceput ca o boala a zaharului, insa realitatea arata ca de fapt este si o problema a grasimilor. Prevenirea acestei boli se face in primul rand prin promovarea unei greutati corporale si nivelului glicemiei normale.

Ciocolata nu iti afecteaza sanatatea

Cu siguranta ai aflat ca ciocolata nu este recomandata atunci cand te lupti cu celulita. Considerata inamicul siluetei tale, este eliminata din orice regim de slabit. Chiar daca esti la dieta, ai destule motive pentru a nu te priva total de acest deliciu. Secretul consta in a pastra masura. Poti consuma zilnci doua cuburi de ciocolata fara ca aceasta sa-ti afecteze dieta. In plus, te simti mult mai bine cand efortul de a tine un regim iti este rasplatit cu un desert atat de delicios, fie el si in cantitati mici.Pe langa gustul si savoarea sa, ciocolata este recunoscuta pentru avantajele pe care le aduce sanatatii noastre. Un studiu recent, desfasurat la inceputul anului, arata ca substantele chimice antioxidante pe care le contine ciocolata neagra au numeroase virtutii: sunt stimulenti cardiaci, scad presiunea arteriala, lupta impotriva colesterolului si stimuleaza activitatea intelectuala. Astfel, ciocolata poate actiona in prevenirea bolilor cardio-vasculare.Este bine stiut faptul ca riscul cresterii acumularii de colesterol in organism este favorizat de alimentele bogate in grasimi saturate. In ciuda acestui fapt, este cert ca nu toate grasimile saturate sunt la fel de nocive. Anumite grasimi nu au in realitate nicio repercusiune asupra colesterolului. Acest lucru este valabil pentru acidul stearic, care reprezinta o treime din materiile grase pe care le contine ciocolata.Cu siguranta ai observata ca, atunci cand esti un pic deprimata, o bucatica de ciocolata te aduce pe linia de plutire. Bogata in magneziu, ea este un aliment antistres, care induce relaxare. In plus, mai contine si serotonina, substanta care ne induce strarea de fericire. De adsemena s-a demonstrat faptul ca ciocolata imbunatateste imunitatea organismului, participand astfel la diminuarea riscurilor anumitor tipuri de cancer.Ciocolata neagra elimina starea de oboseala si ne dinamizeaza, fiind recunoscuta ca actionand favorabil asupra starii noastre generale de spirit. Ea este bogata in potasiu, magneziu, calciu, fosfor si fier, indispensabil femeilor. In plus, ciocolata neagra actioneaza impotriva imbatranirii, continand elemente nutritive esentiale si vitamina A, B, B2, P si E.Ideile false care circula in ceea ce priveste efectul consumului de ciocolata nu se rezuma doar la influentea ei asupra cresterii glicemiei. Cu siguranta ai auzit adesea ca cicolata favorizeaza aparitia acneei. Cercetarile au demonstrat insa ca nu exista nicio legatura intre ciocolata si acnee. Desi se spune ca dulciurile determina aparitia cariilor, cicolata contine cacao iar aceasta tanina, care diminueaza formarea placii dentara, micsorand astfel riscul aparitiei cariilor. Proteinele lactice pe care le contine ciocolata cu lapte si acidul oxalic au un efect similar, micsorand productia de acid. Un lucru este insa cert: atunci cand tii in mana o tableta de ciocolata cu greu te poti rezuma la cateva cuburi. In ciuda beneficiilor pe care le aduce ciocolata sanatatii tale, nu trebuie sa uiti ca lucrurile bune sunt cu masura. Daca mananci prea multa ciocolata, iti ruinezi dieta si risti sa fii afectata de efectele negative, care primeaza celor benefice. Studiile au aratat ca cele mai bune rezultate sunt date de un consum constant de ciocolata asa ca poti rontati linistita doua cuburi zilnic, fara a te simti vinovata si a avea remuscari.

Ce trebuie sa mananci pentru a lupta impotriva depresiei?

In prezent, depresia constituie o problema serioasa si afecteaza un numar foarte mare de persoane. Multe dintre aceste persoane sunt ajutate de medicamente, consultare, terapie dar si schimbarile din stilul de viata pot fi de folos in lupta impotriva depresiei.

De ce ai nevoie de luteina?

Luteina este un carotenoid pe care organismul il transforma in antioxidant. Acest puternic antioxidant te poate ajuta in lupta impotriva bolilor si poate fi gasit intr-o varietate de alimente.

Vitaminele si mineralele: beneficii si riscuri

De cate ori ne simtim obositi si extenuati ne gandim ca ar fi bine sa luam niste vitamine si minerale de la farmacie. Dar oare chiar merita sa dam banii pe ele si ajuta in vreun fel organismul? Este suficient sa iei zilnic vitamine si minerale, sau sa incerci sa adaugi unele dintre ele si sa le elimini pe altele din alimentatia ta? Cunosti necesarul de vitamine si minerale de care are nevoie corpul tau, in functie de varsta si gen? Poti intampina probleme de sanatate daca iei o cantitate prea...

Tu stii ce vitamine si minerale trebuie sa iei?

Esti confuza in privinta calciului? Te zapacesc toate vitaminele din complexul B? Ca sa-ti dai seama de ce vitamine si minerale ai nevoie pentru a pastra sanatatea organismului este o misiune destul de dificila. Invata mai multe despre acest subiect.

8 alimente care cauzeaza diaree si indigestie

Studiile efectuate arata ca persoanele predispuse la boli care cauzeaza diaree, cum ar fi sindromul de intestin iritabil, pot sa-si usureze simptomele evitand cateva alimente.

6 remedii naturiste impotriva migrenelor

Migrenele ne afecteaza pe toti la un moment dat. Majoritatea sunt trecatoare si sunt cauzate de suparari si nu au legatura cu schimbarile organice care au loc in creier. De obicei acestea ne avertizeaza ca ceva este in neregula cu corpul nostru.

Beneficiile uleiului de canepa

Cultivata inca din vremuri stravechi, canepa a constituit solutia pentru cele mai primare nevoi umane. Astfel, canepa este mentionata inca de acum 10000 ani ca sursa de hrana, dar ea era folosita si pentru tesaturi.

Soia: in ce afectiuni este indicata si contraindicata?

Ai inceput sa consumi soia? Daca nu, afla care sunt cele mai importante beneficii pe care le poate aduce asupra sanatatii tale si decide singur/a daca merita sa o introduci in regimul tau alimentar. Se spune ca soia este buna pentru o multime de afectiuni si daunatoare pentru altele. Care sunt acestea, precum si beneficiile pe care le aduce consumul de soia poti sa descoperi in randurile de mai jos.

Pepenele galben in lupta cu tiroida

Pepenele galben nu este numai unul din cele mai parfumate fructe de la noi, ci si un puternic terapeut. Fata de fratele sau, pepenele rosu, acesta are un efect racoritor foarte puternic, o actiunea reglatoare asupra apetitului, dar si efecte vitalizante puternice.

Berea

In ultima perioada medicii se confrunta cu o dilema, deoarece acestia nu stiu daca sa recomande consumul de bere

Cele mai bune 13 alimente pentru sanatatea ta

De ce sunt atat de benefice pentru sanatatea ta? Daca intrebi 5 nutritionisti diferiti sa-ti faca o lista cu cateva alimente minune pentru tine, vei avea surpriza de a obtine raspunsuri diferite. Este perfect normal, deoarece fiecare aliment asigura altceva pentru corpul tau: unele sunt bogate in proteine sau fibre, insa lipsite de vitamine si minerale, altele contin vitamine, minerale si fitonutrienti care lupta impotriva unor afectiuni, insa fara sa asigure si necesarul de proteine. Ideea...

Cum mananci echilibrat in concediu?

In vacanta suntem tentate sa renuntam la reguli, sa uitam de toate, inclusiv de obiceiurile alimentare bune. Daca tocmai te pregatesti sa pleci in concediu, cu siguranta una dintre preocuparile tale prioritare este aceea a unei alimentatii echilibrate pe durata vacantei. Indiferent unde te-ai afla, este posibil sa imbini placerea gustului cu regulile de nutritie.Atunci cand pleci in concediu, te intrebi cum poti sa iti pastrezi obiceiurile alimentare pe durata lui pentru ca vacanta sa nu iti influenteze negativ silueta. Nu trebuie sa iti faci griji in acest sens deoarece vacanta este momentul ideal pentru a-ti relua bunele obiceiuri alimentare sau pentru a asimila unele noi. Ai mai mult timp, esti relaxata si lipsita de griji si iti poti permite sa te organizezi mai bine. Vacanta este perioada in care tu devii prinipala ta preocupare si iti acorzi timpul binemeritat.Ce alimente sa alegi A manca echilibrat inseamna a manca de toate in cantitati mici astfel incat sa-ti pastrezi constanta greutatea. Echilibrul alimentar se obtine in mai multe zile, deci nu iti face probleme in cazul in care ai calcat stramb la o masa. Vei avea timp sa te revansezi. Daca te afli la mare, la munte sau in vizita la rudele, bucura-te de preparatele culinare de sezon, din acea regiune. Cat timp esti la malul marii, alege pestele, crustaceele si scoicile. Acestea sunt adevarate comori de binefacere pentru alimentatia ta, continand proteine si minerale. Le poti consuma in preparate sau ca ingrediete ale unei delicioase salate. Daca esti la munte sau ai optat pentru o pensiune dintr-un sat, alege fructele si legumele cultivate in regiune. Acum poti sa te bucuri din plin de prospetimea lor, procurandu-le direct de la sursa. Nu uita de preparatele regionale care iti vor oferi noi savori si te vor ajuta sa mananci variat. Daca simti ca farfuria ta contine prea multe calorii, nu uita de sport! In cazul in care esti adepta traseelor si faci zilnic excursii, trebuie sa adopti o alimentatie bogata, care iti confera energie, si sa bei multa apa, chir si fara a-ti fi sete. Daca ai copii si ai decis sa te insoteasca in vacanta, nu uita de micile gustari. Atunci cand pleci la drum, ia cu tine, special pentru ei, un pachet de biscuiti, un corn, un iaurt, cateva fructe sau un compot. Acum, mai mult decat oricand, te intrebi cum sa eviti aperitivele in exces si "rontaitul" dintre mese, specific perioadei de concediu. Alege preparatele rapide care nu contin grasimi sau carnea de pui si peste, fiarta sau fripta pe gratar. Pentru un plus de savoare, presara peste ea ierburi aromate si condimente. Iti stimuleaza papilele gustative si sunt o alternativa buna a maionezei. Pentru ca preparatele sa fie si mai apetisante, alege sosul pe baza de branza slaba si usturoi, patrunjel sau ceapa. Ca desert, alege briosele cu fructe, capsunele, pepenele galben sau verde. Serbetul este una dintre optiunile delicioase si echilibrate. In ceea ce priveste bauturile, favorizeaza sucurile naturale din fructe proaspete si apa minerala cu aroma de fructe. Daca vrei, poti bea si alcool, dar trebuie sa te limitezi la un singur pahar. Pentru a-l insoti, alege rosiile pitice, alunele, chipsurile sau pesmetii, cu conditia sa nu faci abuz! Indiferent de locul in care alegi sa iti petreci vacanta, acorda-ti timpul necesar pentru a servi un mic dejun consistent care sa contina glucide (paine, cereale), unt, miere de albine sau dulceata, suc de fructe, lactate si o bautura pentru a te hidrata dupa somn. Iata sase aspecte de care trebuie sa tii cont pentru a manca echilibrat in concediu: Include fructele si legumele proaspete in meniul tau zilnic. Spala-le bine inainte de a le consuma si nu le indeparta pielita care contine cele mai multe fibre si minerale. Nu elimina carbohidratii si painea care ajuta la echilibrarea aporturilor nutritionale in organism. Alterneaza sortimentele de branza si lactatele. Limiteaza includerea materiilor grase in mancarea gatita. De exemplu, alege uleiul de masline sau de rapita in locul untului sau a uleiului de floarea soarelui. Fii atenta la igiena si la calitatea produselor pe care le cumperi. Fie ca este vorba de preparate integrale sau doar de ingredientele cumparate din piata sau direct din gradinile localnicilor. Incearca sa redescoperi placerea gustului, nu te invinovati din orice si renunta la frustrari. Secretul consta in masura deci alege portiile mici!

15 alimente care curăță arterele și protejează inima de infarct

Systane Ultra, motivul ochilor sănătoși

Incredibil! Au creat o mini-inimă dintr-o frunză de spanac

E dependentă de fitness, dar mănâncă gogoşi şi prăjituri. Şi arată senzaţional!

A murit de cancer la 13 ani. Părinţii au descoperit un mesaj secret lăsat de fiica lor

Studiu: Un singur pahar de alcool pe zi crește riscul de cancer de sân

A mâncat sâmburi de caise ca să scape de cancer și s-a intoxicat cu cianură

A slăbit pentru că îi era ruşine să iasă pe stradă: Consuma 6.000 de calorii pe zi!

Oprah Winfrey a întinerit după ce a slăbit. Cum a dat jos 20 de kilograme

Murături sau legume la oțet? Știi care e alegerea mai sănătoasă?

5 lucruri pe care Dr. Oz le face ca să nu se îmbolnăvească

Vitamina C ne face mai inteligenți. Ce efect are asupra creierului?

Ți se pare că oricine are mai mulți prieteni decât tine? Nu ești singura!

Era obeză şi mânca de două ori pe seară. Acum arată incredibil!

Femeile înșală mai mult decât bărbații conform studiilor

Cele mai bune remedii împotriva sforăitului. Chiar funcționează!

Acestea sunt condimentele care te feresc de cancer. Tu le consumi?

12 vedete cu un abdomen perfect: Silueta subţire cu fitness se ţine!

Ce afecțiuni tratează apa cu lămâie?

Pedeapsă pentru părinţii inconştienţi: Condamnaţi la închisoare cu suspendare pentru că şi-au ucis bebeluşul cu lapte vegetal

Frumoasă şi rapidă: Alicia Schmidt, cea mai sexy atletă din lume

De ce e bine să ţii pe noptieră o lămâie feliată?

10 imagini în care Selena Gomez a strălucit, deşi e bolnavă de lupus

Studiu. Statul prelungit în picioare este mai periculos decât munca la birou

Studiu: Bărbaţii care se însoară cu femei inteligente trăiesc mai mult

Cât de diferit este creierul femeilor de cel al bărbaților?

Ce se întâmplă dacă mănânci pătrunjel în fiecare zi?

Te înțeapă limba când mănânci fructe și legume crude? E posibil să suferi de acest sindrom!

Corelația dintre fotbalul jucat în copilărie și daunele cerebrale

Ce este Hyperemesis Gravidarum, boala de care suferă Kate Middleton

;