Dr. Oz: Cum să-ţi construieşti un meniu vegan pentru o zi de vară

În zilele toride de vară poţi să apelezi la un meniu raw-vegan care necesită un timp scurt de preparare. Prin urmare, poţi să eviţi cuptorul şi să nu faci o căldură insuportabilă în casă.

Dr. Oz: Top 5 alimente preferate de expertul american. Ce nu-i lipseşte din meniu?

Există multe alimente cu proprietăţi miraculoase, însă sunt câteva cele pe care le preferă celebrul Dr. Oz şi care nu lipsesc niciodată din emisiunile sale când vine vorba despre alimentaţie sănătoasă.

Slăbit rapid: 6 idei ca să-ţi faci un mic dejun sănătos în 5 minute

Ţi se pare că niciodată nu ai suficient timp dimineaţa pentru a lua micul dejun? Ca să elimini această problemă, iată câteva idei ca să ai un mic dejun sănătos în 5 minute.

Slăbit rapid: Ce verdeţuri să incluzi în salată ca să o faci mai gustoasă

Dacă vrei o salată gustoasă care conţine cât mai puține calorii, renunţă la sosurile grase sau la brânzeturi. Îmbogăţeşte-i gustul cu cele mai bune plante aromatice. Află ce verdeţuri să incluzi în salata ca să o faci mai gustoasă.

Slăbeşte rapid: 5 trucuri ca să-ţi controlezi pofta pentru dulciuri

Nu ai cum să le elimini total, dar poţi să faci alegeri mai puţin nocive şi să le consumi doar ocazional. Descoperă cum să-ţi controlezi pofta de dulce!

Dr. Oz: 5 obiceiuri simple şi sănătoase care-ţi pot schimba viaţa în bine

Stresul zilnic, orarul încărcat de la muncă sau numeroasele sarcini pe care le ai de făcut odată ce ajungi acasă nu-ţi mai lasă timp de nimic? Află de la Dr. Oz cum poţi să faci mici schimbări cu efect garantat!

5 porţii de fructe şi legume, secretul unei alimentaţii perfecte

Obiceiurile sănătoase zilnice, chiar și cele aparent banale, cum ar fi un mic dejun hrănitor sau plimbările regulate, contribuie la o bună funcționare a organismului nostru. Nu întotdeauna însă obiceiurile noastre și alegerile alimentare sunt corecte şi nu întotdeauna acestea satisfac nevoile organismului nostru.

6 alimente pe care să le mănânci la serviciu ca să ai mai multă energie

Ce trebuie să faci ca să nu te simţi moleşită după ce ai luat masa de prânz la serviciu? Află care sunt cele mai potrivite alimente pe care să le incluzi în meniu ca să te concentrezi la fel de bine şi după prânz!

9 alimente care te scapă de colăceii de pe burtă

Grăsimea abdominală este mai periculoasă pentru sănătate decât cea din oricare altă zonă a corpului, avertizează specialiştii. Află ce alimente îţi pot veni în ajutor!

Roşia: Puncte tari şi puncte slabe. Cum te ajută şi ce efecte are asupra sănătăţii

Roşiile sunt o sursă importantă de licopen, recunoscut pentru proprietăţile sale anticancerigene. Descoperă ce alte efecte au asupra sănătăţii!

Dr. Oz: 3 legume care-şi păstrează proprietăţile şi atunci când sunt gătite

O dietă bazată pe un consum ridicat de produse proaspete ar trebui să fie o prioritate pentru oricine. Dr. Oz te ajută să descoperi legumele care sunt mai sănătoase atunci când le găteşti!

Drumul de la depresie la excesul ponderal. Mâncatul pe fond emoţional

Deşi cele două reprezintă afecţiuni diferite, între depresie şi excesul ponderal există o relaţie de reciprocitate. Foarte multe cazuri de supraponderabilitate au ca motiv principal o depresie mai veche, netratată la timp, care s-a manifestat prin fenomenul reprezentat de mâncatul pe fond emoţional.Statisticile realizate de Liga Română de Sănătate Mintală vorbesc despre un român din zece afectat de stări specifice depresiei. În Europa vestică şi în SUA, numărul se dublează. Totodată, rata obezităţii creşte îngrijorător, odată cu cea a depresiei.Un studiu lansat în urmă cu un an de Centrul Medical al Universităţii Leiden (Olanda), a scos la iveală faptul că stările depresive reprezintă un factor de risc cu 58% mai important în ceea ce privește apariţia obezităţii în rândul persoanelor cu o greutate normală.De ce mănâncă oamenii când sunt deprimaţi?Mâncatul pe fond emoţional este modalitatea persoanelor deprimate de a se simţi bine pentru câteva minute. Acest obicei este răspândit în special în rândul nefumătorilor. Persoanele care şi-au făcut o tradiţie din a deschide frigiderul ori de câte ori se simt deprimate, stresate, extenuate, se supraalimentează din dorinţa de a-şi satisface anumite nevoi emoţionale.Mulţi dintre cei care apelează la acest truc pentru a-şi păcăli emoţiile sunt conştienţi de ceea ce fac. Unii ating punctul în care ajung să se supraalimenteze pe ascuns, resimţind apoi o senzaţie de vinovăţie, promiţându-şi mai mereu că e ultima dată când vor apela la această metodă de relaxare psihică. Alţii folosesc mâncarea ca pe un premiu, recompensându-se pentru orice reuşită, oricât de mică şi nesemnificativă ar fi aceasta.Există, aşadar, o senzaţie de "foame pe fond emoţional" pe care o simţim cu toţii din când în când, însă ignorarea ei o face să apară tot mai rar. Persoanele care îşi alimentează această nevoie a subconştientului nu se satură niciodată, practic, saţietatea fiind doar o iluzie de moment. Ele intră într-un cerc vicios ajungând, dacă nu se opresc la timp, să sufere de afecţiuni precum bulimia, supraponderabilitatea sau chiar obezitatea.Cum deosebim foamea reală de cea creată pe fond emoţional?În realitate, creşterea apetitului pe fond nervos nu are nimic de-a face cu foamea, întrucat pofta de mâncare cauzată de anumiţi factori de stres apare brusc, şi nu treptat, aşa cum se întâmplă în cazul nevoilor fizice. De asemenea, foamea pleacă din stomac, creând o senzaţie de disconfort fizic în cazul în care nu este satisfăcută. Nevoia psihică de a mânca, însă, naşte o nervozitate greu de controlat, persoana în cauză reuşind să se calmeze abia după ce se alimentează. După acest moment apar regretele şi sentimentele de vinovăţie, frustrările şi senzaţia de anxietate. În situaţia în care mâncatul reprezintă o reacţie la impulsurile organismului, procesul creează satisfacţie fizică şi psihică în egală măsură.Diagnosticarea şi tratarea acestor dereglări alimentareDe cele mai multe ori, vizita la specialist confirmă faptul că persoanele care simt o nevoie permanentă de a mânca suferă, de fapt, o depresie. Practic, în rezolvarea acestei probleme este necesar ca, în primul rând, afecţiunea să fie diagnosticată şi tratată.Singurul mod eficient de a scăpa definitiv de aceste probleme este vizita la medicul specialist psihiatru, care se poate pronunţa în privinţa evoluţiei disfuncţiilor şi care, eventual, să prescrie un tratament adecvat situaţiei în cauză.În România, există o platformă complexă online, www.depresiv.ro, lansată special pentru a servi ca punct de sprijin şi informare pentru cei care s-au confruntat sau se confruntă cu astfel de tulburări de dispoziţie. Aşadar, dacă vă aflaţi într-o situaţie similară sau aveţi prin apropierea dumneavoastră o persoană afectată de acest fenomen, puteţi consulta platforma pe care veţi găsi informaţii provenite de la specialişti din domeniul psihiatriei.

6 motive pentru care vegetarienii sunt mai sănătoși decât omnivorii

O dietă vegetariană are numeroase efecte pozitive atunci când este adoptată corect. Alimentația bazată mai mult pe legume, fructe şi cereale este pentru mulţi cheia unei vieţi mai lungi. Descoperă cele mai importante motive pentru care vegetarienii sunt mai sănătoși decât omnivorii.

5 alimente care-ţi curăţă dinţii

Ce poate fi mai frumos sau sexy decât un zâmbet sănătos şi strălucitor? Programul aglomerat nu ne permite să ne spălăm pe dinţi după fiecare masă. Ce-i de făcut în acest caz? Apelăm la guma de mestecat. Ar putea fi unul dintre răspunsuri. Însă nu este singura soluţie.

Dr. Oz: Câte proteine e bine să mâncăm şi unde le găsim în afară de carne

Pentru majoritatea persoanelor cuvântul "proteine" este echivalent cu carne. Celebrul Dr. Oz te învaţă ce alte surse de proteine există şi în ce cantitate să şe consumăm!

Dr. Oz: Dieta care apără creierul de boli grave şi te ajută la concentrare

Alimentaţia este esenţială pentru sănătatea creierului. Celebrul Dr. Oz face câteva recomandări cu privire la ceea ce ar trebui să mâncăm ca să ne ferim creierul de boli grave şi să ne concentrăm mai bine.

Dr. Oz: 7 trucuri ca să faci economie când mergi la supermarket

A mânca sănătos nu înseamnă să cheltui o grămadă de bani. Descoperă cele mai bune soluţii recomandate de celebrul Dr. Oz ca să mănânci sănătos fără să cheltui bani mulţi!

Dr. Oz: Ce trebuie să conţină lista de cumpărături pentru o dietă mediteraneană

Dieta mediteraneană face bine la inimă, dar în acelaşi timp te ajută să slăbeşti sau să te menţii la greutatea corporală dorită. Dr. Oz te învaţă ce trebuie să conţină lista de cumpărături dacă vrei să urmezi acest regim alimentar.

Dr. Oz: 4 beneficii ale sucului de sfeclă roşie. În ce cantitate se consumă?

Sfecla roşie este recunoscută pentru beneficiile sale. Cele mai noi studii atestă faptul că sucul de sfeclă roşie scade tensiunea arterială. Ce alte beneficii aduce şi cât suc să consumi?

Dr. Oz: 5 efecte spectaculoase ale ghimbirului. Cum să-l incluzi în alimentaţia ta

S-a demonstrat că ghimbirul aduce beneficii pentru sistemul digestiv, are efect antiinflamator şi întăreşte imunitatea organismului. Descoperă cum să-l incluzi în alimentaţia ta!

Poziția corectă de somn: cum e bine să dormi dacă ai anumite probleme medicale?

Copiii cu această afecțiune sunt susceptibili de a ajunge în închisoare

4 idei ca să faci un desert cu cireșe fără multe calorii

Apă caldă sau apă rece? Una dintre ele dăunează sănătății

Chisturile mamare - Simptome, cauze și tratament

Infecțiile tractului urinar - Cauze și tratament

De ce apar chisturile ovariene - Simptome, cauze și tratament

Infertilitatea la bărbați - Simptome, cauze și tratament

Metoda care o ajută pe Elle Macpherson să aibă un abdomen perfect plat la 54 de ani

Întârzierea menstrei și amenoreea. Simptome, cauze și tratament

Imunoterapia oncologică în atenția pacienților, medicilor și autorităților din domeniul sănătății

Anemia în sarcina. Simptome, riscuri si tratament

Britney Spears trăieşte un vis frumos. Antrenorul care i-a devenit iubit o face fericită

Ce poți să gătești cu o conservă de ton? 5 rețete sănătoase

Cum se antrenează Jennifer Lopez: Vedeta de 48 de ani trage tare la sală

Ce se întâmplă cu corpul tău când te naști

Adevăratul motiv pentru care ai mereu călcâiele crăpate

Ce înseamnă când te mănâncă sânii? 10 cauze posibile

Simona Halep s-a calificat a treia oară în finala de la Roland Garros

4 trucuri utile în bucătărie care îţi pot uşura viaţa

10 alimente care scad colesterolul rău

Au dat „restart“ şi şi-au schimbat total viaţa. 20 de oameni admirabili

Mai tare decât cancerul: Val Kilmer va juca în „Top Gun 2“ alături de Tom Cruise

Prosoapele tale sunt mai murdare decât credeai! Iată de ce trebuie să le speli mai des

Ce se întâmplă dacă mănânci prea multă pâine?

Participarea la o emisiune i-a salvat viața. Un medic care a văzut-o la TV a observat că are cancer

Johnny Depp arată ca o fantomă: A slăbit pentru a juca rolul unui bolnav de cancer

De ce s-a sinucis creatoarea de modă Kate Spade: Suferea de depresie şi era obsedată de moartea lui Robin Williams

Ce să faci ca să ai respirația proaspătă? Cele mai bune remedii care chiar funcționează

Impactul tehnologiei în sistemul medical: blockchain, inteligență artificială, VR si alte tendințe la iCEE.health 2018, săptămâna viitoare

;