Alimentatia emotionala inainte de Sarbatori

Cu sau fara voia noastra, febra pregatirilor de Sarbatori ne-a cuprins si am intrat intr-o valtoare in care e greu sa ne controlam mai ales programul. Bucuria pregatirilor este amestecata si cu mult stres, panica, anxietate ca nu reusim sa ne incadram in timp, buget, etc.De cate ori ni s-a intamplat sa fim agitati sau stresati sau, dimpotriva, bucurosi de o reusita si primul gest facut a fost deschiderea frigiderului? Alimentatia emotionala este un obicei prin care se consuma mari cantitati de alimente (de obicei alimente preferate sau de cele mai multe ori, nesanatoase) ca urmare a unor stari sufletesti si nu a senzatiei de foame. Studiile estimeaza ca 75 % din persoanele obeze se supra-alimenteaza pe fond emotional. Majoritatea oamenilor a observat ca alimentele pot aduce chiar si pe o perioada scurta un oarecare confort si de aceea pentru rezolvarea problemelor emotionale se apeleaza cu usurinta la alimente, in loc sa se incerce sa se rezolve efectiv cauza problemelor.Munca excesiva, depresia, plictiseala, singuratatea, enervarea cronica, anxietatea, frustrarea, stressul, problemele legate de relatiile interpersonale si incredere in sine scazuta, toate acestea pot duce la supraalimentare si o nedorita crestere in greutate. Identificand factorii care declanseaza mancatul in exces, putem utiliza tehnicile cele mai potrivite pentru a controla probemele emotionale pe care le avem si pentru a scoate din ecuatie alimentatia excesiva si cresterea in greutate.Situatiile si starile emotionale care pot declansa un astfel de consum nepotrivit de alimente pot fi incadrate in 5 categorii principale: Sociala - mancatul in compania altor persoane; de exemplu se poate manca in exces ca raspuns la incurajarile celor din jur; se poate manca pentru a nu face nota discordanta sau pentru a nu se simti intr-un mod nepotrivit alaturi de ceilalti; Emotionala - mancatul ca raspuns la plictiseala, stress, oboseala, tensiune, depresie, manie, anxietate sau singuratate, in dorinta de a incerca "umplerea golului"; Circumstantiala - mancatul pentru ca exista ocazia, exista posibilitatea de a o face; de exemplu, vazand o reclama la un anumit aliment, trecand pe langa o patiserie sau restaurant, asociind consumul de alimente anumite activitati, ca statul la televizor, vizionarea unor filme sau emisiuni sportive. Psihologica - mancatul ca expresie a unei imagini negative asupra propriei persoane sau gasirea de scuze pentru a manca; Fiziologica - mancatul ca raspuns la unele probleme ale organismului, cum ar fi potolirea foamei datorata nerespectarii meselor sau mancatul pentru a linisti durerile de cap sau alt disconfort.Identificarea acestor factori declansatori este primul pas, dar acest fapt in sine nu este suficient pentru a altera un comportament. De obicei, odata ce s-a identificat un model comportamental, mancatul ca raspuns la unele emotii sau situatii a devenit deja un obicei. Si trebuie cat mai repede scapat de acest obicei.Al doilea pas este acela al gasirii unor posibile alternative la mancatul excesiv. Atunci cand cautam alimente ca raspuns la un anumit factor declansator, este bine sa se incerce o activitate inlocuitoare: citirea unei carti captivante, iesirea la o plimbare sau la alergat, practicarea unor exercitii de respiratie, activitati prin casa sau spalatul masinii, mersul la coafor sau prin magazine de haine sau orice alta activitate placuta ori necesara pana cand impulsul respectiv trece. Dar daca distragerea cu ajutorul acestor trucuri este lipsita de succes, trebuie apelat la ajutorul de specialitate: sfatul medicului de familie, al nutritionistului, al psihologului.Si pe masura ce se constientizeaza actul alimentar si mai ales se aplica strategiile de control al acestuia, comportamentul fata de alimente va fi unul firesc, increderea in propria persoana va fi la cote maxime iar oglinda va fi din nou un prieten.

Atentie la interactiunile aliment - medicament

Este putin cunoscut faptul ca alimentele pot interactiona cu medicamentele si de cele mai multe ori in detrimentul actiunii terapeutice medicamentoase. In plus exista conceptia generala conform careia ce-i natural nu dauneaza. In nenumarate cazuri alimentele si plantele trapeutice interactioneaza cu medicatia si consecintele pot fi severe. Acest lucru se intampla deoarece alimentele si plantele pot altera felul in care organismul metabolizeaza medicamentele. Alcoolul este un drog legal care interactioneaza cu practic toate medicamentele, in spacial cu medicatia antidepresiva si cu antibioticele. Actiunea medicamentelor anticoagulante poate fi influentata de consumul excesiv de spanac, broccoli, legume cu frunze verzi. Aceste legume contin vitamina K, care favorizeaza coagularea sangelui. Excesul de fibre alimentare poate afecta absorbtia medicamentelor analgezice (calmante ale durerii - acetaminofen) si a medicatiei cardiace (digoxina). Usturoiul are actiune anti-hipertensiva si asociat (in exces) cu medicatia pentru tratarea hipertensiunii arteriale, poate conduce la hipotensiune severa. Branza fermentata (cu mucegai, parmezan), berea, vinul rosu, avocado, interactioneaza cu medicatia antidepresiva, principala reactie fiind simtita la nivelul tensiunii arteriale. Sucul de grapefruit interactioneaza cu medicatia anti-colesteroleminanta, contraceptiva si antialergica. Laptele si sucul de portocale pot interactiona cu efectul terapeutic al antibioticelor. Bauturile cofeinizate pot altera actiunea medicatiei antiasmatice, datorita excitabilitatii excesive la care se ajunge. Carnea indelung preparata pe gratar poate inhiba medicatia antiasmatica, in special pe cea care contine teofilina. Asadar pe perioada administrarii unui tratament medicamentos, se impune un control strict al dietei urmate, pentru a maximiza eficienta terapeutica a tratamentului, dar si pentru a asigura nevoile energetice si nutritive ale alimentelor.

Un stil de viata activ pentru o digestie sanatoasa

Sistemul tau digestiv nu va fi lenes daca nici tu nu esti! Mentinerea unui stil de viata activ este un aspect esential al sanatatii digestiei. Dar daca acest fapt nu te motiveaza indeajuns sa faci miscare atunci iata inca 5 motive pentru a fii activ.

Merge sistemul tau digestiv ca pe roate?

Cateva schimbari foarte simple in dieta si in stilul tau de viata pot fi tot ce-ti trebuie ca sistemul tau digestiv sa se mentina in cea mai buna conditie.

Ce mancam in post?

Este noiembrie si parca se simte venind de undeva, de departe parfumul unic al Sarbatorilor de iarna. Si la nivel alimentar multi dintre noi, din diverse motive, religioase sau de sanatate, alegem sa postim sau sa urmam o dieta vegetariana. Referitor la aceasta dieta se ridica deseori urmatoarea intrebare: poate acest program alimentar sa furnizeze nutrientii necesari unei bune functionari a organismului? Raspunsul este: categoric da. O dieta vegetariana diversa, care sa includa fructe, legume, cereale, nuci si seminte acopera necesarul zilnic nutritiv de proteine, carbohidrati, lipide si vitamine. Si aici un rol important ii revine nutritionistului care poate stabili un program nutritional echilibrat, mai ales in situatia in care persoana in cauza are si un surplus de kilograme care trebuie pierdute. Proteinele Aproape toate alimentele cu exceptia alcoolului si zaharului sunt surse de proteine: cartofii, painea integrala, orezul, spanacul, broccoli, alunele, mazarea, untul de arahide, tofu, laptele de soia si lintea sunt doar cateva exemple de surse de proteine vegetale. Grasimi Dietele vegetariene sunt sarace in lipide ceea ce explica incidenta scazuta la boli cardiovasculare, afectiuni cronice si cancer la vegetarieni. Surse de grasimi care ar putea fi utilizate limitat sunt: uleiul de masline, nucile, alunele, untul de alune, semintele, avocado si nuca de cocos. Vitamina D Vitamina D nu se gaseste in alimentele vegetariene, dar organismul o poate sintetiza prin expunere la soare. Expunerea la soare pe timpul verii timp de 15 minute, de 2-3 ori pe saptamana este suficienta pentru sinteza vitaminei D. Calciul Calciul este mineralul necesar unui sistem osos echilibrat se gaseste in: legume proaspete cu frunze verzi (salata verde), tofu, seminte de susan, soia, smochine si broccoli. Zincul Zincul este furnizat de alimentele vegetariene, chiar in cantitate mai mare decat cea recomandata zilnic. Se gaseste in cereale neprelucrate, legume proaspete si nuci. Fierul Fasolea uscata si legumele verzi sunt principalele surse de fier din hrana vegetariana. Absorbtia fierului este favorizata de prezenta vitaminei C si deci consumul alimentelor bogate in vitamina C, alaturi de cele bogate in fier este mai mult decat recomandat. Alte surse de fier sunt: lintea, soia, mazarea, prunele, smochinele, strugurii si pepenele. Vitamina B12 Vitamina B12 este continuta in cantitati limitate in alimentele de provenienta vegetala. Asadar suplimentele de vitamina B12 sunt recomandate. In afara de faptul ca poate acoperi fara probleme necesitatile nutritive ale organismului, dieta vegetariana are o serie de beneficii: normalizeaza presiunea sangelui si nivelul colesterolului, curata arterele si aspectul dermal, da energie si vitalite sexuala, digestie usoara, memorie buna si capacitate de concentrare crescuta. Si toate aceste beneficii obtinute in urma unui program alimentar vegetarian se explica practic prin cresterea cantitatii de vitamine si minerale consumate; acestea ajuta la intarirea sistemului imunitar, mentin oasele puternice, ajuta digestia si reduc greutatea corporala la normalitate. Sunt aceste obiective reale si posibile? Absolut, incercati-o si veti vedea. Aveti doar de castigat!

Cerealele integrale - secretul unei vieti echilibrate

Multe dintre noi nu luam masa de dimineata. Nu-i de mirare ca uneori ne cuprinde oboseala sau devenim pur si simplu lipsite de entuziasm si energie, avem probleme intestinale ori senzatii de foame. Lipsa mesei de dimineata poate avea numeroase efecte negative asupra copiilor si adultilor: slabirea memoriei, reducerea creativitatii, stari de iritabilitate si anxietate, stres determinat de senzatia de foame si dificultati in logica.

Imi permit sa devin vegetarian?

Se poate trai in stil vegetarian fara suplimente nutritive? Dieta vegetariana iti furnizeaza la fel de mult fier ca una obisnuita? La ce varsta ti-o poti permite fara sa-ti afecteze sanatatea?

Solutii "din mers" pentru femeile grabite

Cu totii avem zile cand ne simtim epuizati. Dar, daca te invarti intr-o ceata constanta, s-ar putea sa fie de vina obiceiurile alimentare nesanatoase. "Alimentatia dezordonata este una dintre principalele cauze ale starii de oboseala", afirma Netty Levine, dietetician la Centrul Medical Cedars-Sinai, din Los Angeles.

Pe cine slabeste obezitatea?

Ce este obezitatea? Este o boala fiindca grasimea in exces nu permite organismului sa functioneze sanatos.

Diferente nutritionale intre sexe

Printre multe alte deosebiri, nevoile nutritionale ale femeii si ale barbatului difera si ele. Exista o serie de nutrienti care trebuie furnizati in cantitati diferite celor doua sexe, cum ar fi: calciul, fierul, acizii grasi esentiali omega-3 sau proteinele. Calciul este important pentru femei, in special pentru scaderea riscului osteoporozei. O dieta bogata in calciu si vitamina D s-a dovedit a scadea incidenta fracturilor. In plus, calciul are rol important in reglarea tensiunii arteriale. Asadar, femeia adulta trebuie sa aiba un aport zilnic de 1000 mg de calciu iar dupa menopauza, acest aport creste la 1200 mg. Osteoporoza este si inamicul barbatului; de aceea si acesta trebuie sa aiba calciu in dieta in mod constant. Studiile arata ca o nutritie care asigura suficient calciu scade incidenta cancerului de prostata la barbati. Cantitatea zilnica de calciu recomandata pentru barbatii de toate varstele este de 800 mg. Fierul este un element mai important pentru femei, datorita pierderilor din timpul menstrei lunare. Simptomele deficientei de fier sau anemiei sunt: oboseala, lipsa de concentrare si dificultatea de a respira. Diagnosticarea anemiei se face doar de catre medic iar suplimentarea cu fier se face tot la recomandarea si in doza prescrisa de catre medic. Pentru femeile care au varsta mai mica de 50 de ani, se recomanda 18 mg de fier pe zi iar dupa menopauza doza este de 8 mg pe zi. Barbatii au si ei nevoie de fier, dar nu in cantitate atat de mare, deoarece studiile au aratat ca o dieta prea bogata in fier a fost asociata cu cresterea incidentei infarctului miocardic la barbati. O cantitate de maxim 8 mg de fier pe zi este suficieta pentru a asigura nevoile organismului lor. Acizii grasi omega-3 sunt un tip de grasime nesaturata care s-au dovedit a avea un rol important in reducerea nivelului trigliceridelor, cresterea componentei benefice a colesterolului (HDL), prevenirea formarii trombilor (cheagurilor), etc. Pentru sanatatea gravidei, a fatului si, in general a femeii dar si a copilului, acizii grasi omega-3 trebuie furnizati atat din peste (cod, macrou, sardine, somon), cat si din nuci sau seminte de in. Nu exista o cantitate de acizi grasi omega 3 oficiala care ar trebui ingerata zilnic, insa prin consumarea de 3 ori pe saptamana a unei portii de peste se pot acoperi nevoile organismului in raport cu acest nutrient. Proteinele sunt substantele care dau energie, ajuta tesuturile sa creasca si sa se regenereze. Din cauza dietelor hiperproteice la moda, din pacate se consuma prea multe proteine. Este stiut faptul ca excesul de proteine favorizeaza eliminarea calciului si deci pentru femei riscul osteoporozei creste. Asadar, o femeie nu are nevoie de mai mult de 1 g de proteina per kg corp per zi. Barbatii insa au un necesar mai mare de proteine zilnic, in primul rand pentru ca ei au o greutate corporala mai mare. Sportivii de ambe sexe si gravidele au nevoie de un aport mai mare de proteine.Iata, asadar, ca nevoile nutritionale reprezinta un alt criteriu de diferentiere a femeilor de barbati si un alt argument in favoarea apartenentei lor la doua planete diferite: femeile sunt de pe Venus iar barbatii de pe Marte.

Legumele: cum le selectezi, le pastrezi si le consumi

Legumele erau probabil ultimele care iti ramaneau pe farfurie atunci cand erai copil. Acum, insa, ca adult, esti constient de importanta lor si de faptul ca nu trebuie sa fie o pedeapsa sa le mananci. Legumele sunt, de fapt, foarte versatile si pot fi integrate in orice dieta. Bucura-te de ele fierte, calite sau chiar proaspete.

Fructele: cum le selectezi, le depozitezi si le consumi

Fie ca le mananci intre mese, drept gustare, fie la masa principala, fructele ofera o varietate de nutrienti, o cantitate scazuta de grasimi si o cantitate redusa de calorii. Afla de ce trebuie sa manaci fructe si care este cea mai buna metoda de a le selecta, conserva si a le servi.

Produsele lactate: cum le selectezi, le conservi si le consumi?

Consumate separat sau in combinatie cu alte alimente - laptele, iaurtul si branza - sunt la fel de nutritive. Descopera beneficiile produselor lactate, precum si modalitatile de a le selecta, conserva si a le prepara.

Cerealele integrale te mentin in forma

In anotimpul rece, ai deseori momente in care simti ca esti epuizata, diferenta de temperatura te copleseste si organismul tau are nevoie de energie pentru a face fata acestei perioade. Aceasta cu atat mai mult cu cat trebuie sa fii in forma maxima la serviciu, dinamica si gata sa rezolvi orice problema si sa-ti asumi noi responsabilitati. Nu-i nimic, exista o solutie ideala pentru aceasta dilema: cerealele integrale.

Alimentatia ecologica

Alimentele ecologice sau organice sunt produsele de origine animala sau vegetala care au fost obtinute fara utilizarea substantelor chimice sintetice sau a componentelor modificate genetic, nu au fost expuse iradierii iar in urma producerii lor, mediul inconjurator nu a avut de suferit. Pentru a se considera organica, productia agricola sau zootehnica trebuie sa se desfasoare conform principiilor ecologice, timp de minim 3 ani. Iata cateva dintre calitatile alimentelor ecologice. 1. Productia de legume, fructe si carne organice nu foloseste substante chimice (pesticide, hormoni, etc.), spre deosebire de cea obisnuita. Spre exemplu, marul cultivat in mod conventional contine in jur de 30 de substante artificiale, concentrate in coaja, chiar si dupa spalare. 2. Produsele organice contin cu minim 50% mai multe vitamine, minerale, enzime si fitoelemente comparativ cu acelea conventionale. Cromul este un micronutrient deficitar in dieta moderna si se afla mai concentrat cu 78% mai mult decat in alimentele ecologice. Seleniul este un antioxidant puternic care ne protejeaza de radicalii liberi si are un nivel de concentrare in alimentele organice mai mare cu 400% fata de cele conventionale. Calciul are biodisponibilitate cu 70% mai mare in alimentele ecologice. Litiul, folosit in tratarea diverselor forme de depresie, este cu 200% mai concentrat in alimentele ecologice si magneziul necesar sistemului muscular, cu 140%. 3. Alimentatia organica este singurul mod practic de evitare si protest impotriva produselor modificate genetic. 4. Lactatele, spre exemplu, trebuie consumate cat mai naturale deoarece tot ce exista in supermarket provine din ferme in care animalele sunt tratate si hranite cu amestecuri de antibiotice, hormoni si alte medicamente care promoveaza cresterea productiei. In plus exista si pericolul hranirii animalelor cu soia modificata genetic, fapt care se intampla si in Occident. 5. Gustul si aroma fructelor si legumelor ecologice sunt diferite de ale celor crescute conventional. Din pacate, in Romania inca nu exista o definitie si mai ales o certificare clara a produselor alimentare ecologice sau organice. De asemenea, nu exista inca magazine in care sa se vanda aceste produse. Deocamdata, cel putin din inertie, speranta noastra de a ne apropia de natura, ramane tot in piata, la tarani, insa nu stim nici cat de "curat" sunt cultivate si crescute aceste produse. Sa nu uitam insa ca vremurile s-au schimbat si in zonele rurale si ca paradisul gradinii de vara, in vacanta la bunici a cam disparut. Asadar, pana cand vor exista si la noi organisme care sa certifice cu responsabilitate cat de "curat" este un aliment, sa incercam sa mancam cat mai natural si mai echilibrat si sa evitam cat mai mult produsele semipreparate, sarea, zaharul, grasimile, aditivii alimentari, macar atat cat ne sta in putinta.

Dietoterapia in hepatita cronica

Alimentatia acestei categorii de bolnavi trebuie sa fie cel putin normocalorica, iar in caz de denutritie concomitenta va fi chiar hipercalorica.

Cum si cand ar trebui sa mancam?

Daca in ceea ce priveste alimentele pe care ar trebui - sau nu - sa le consumi pentru a te mentine in forma, alegerea momentului cand stai la masa e o problema ceva mai dificila. De ce? Pur si simplu pentru ca, de cele mai multe ori, nu mancam atunci cand dorim sau cand simtim nevoia, ci atunci cand avem timp. Cu toate acestea insa, ar trebui sa-ti stabilesti un program in acest sens, pe care sa-l respecti, in masura in care depinde de tine. Probabil ca ti s-a intamplat nu o data sa sari peste micul dejun. Indiferent de cauze - nu ai timp sau nu iti este foame dimineata - ar trebui sa mananci macar un fruct, un iaurt sau cereale. In caz contrar, cel tarziu in jurul orei unsprezece vei simti ca esti obosita, lipsita de energie si ca nu te mai poti concentra. In mod firesc, reactia ta va fi sa mananci, de obicei ceva dulce, pentru a-ti echilibra nivelul glicemiei. Pe termen scurt, asa se va si intampla. Insa, daca transformi acest lucru intr-un obicei, metabolismul tau se va deregla. Si nu vei avea un raspuns la intrebarea "De ce ma ingras?". De asemenea, ar trebui sa nu mai mananci nimic dupa ora 18, intrucat procesul digestiei va fi mult mai lent in timpul somnului, nu vei mai putea arde grasimile la fel de repede si deci, cu timpul, vei acumula in greutate. Tine cont de faptul ca nu ar fi indicat sa mananci pana te saturi. A nu se intelege ca ar trebui sa te infometezi, nici vorba de asa ceva. Ridica-te de la masa inainte de a te fi saturat sau mananca fructe pana la aparitia senzatiei de satietate. Invata sa faci diferenta intre senzatia fizica de foame si cea mentala, pentru ca nu este acelasi lucru. De multe ori, atunci cand oboseala unei zile epuizante sau a unui proiect solicitant isi pune amprenta, avem de multe ori tendinta sa rontaim ceva (de obicei, un desert), pentru a ne regasi puterea de munca. In realitate, poate ca organismul nostru nu simte nevoia de a fi alimentat in acel moment. "Foamea fizica" se traduce prin senzatie de gol in stomac, iar cea psihica, prin oboseala. Mananca incet, mestecand pe indelete si fara a citi sau a privi la televizor. Stiu ca acest lucru se poate dovedi o provocare dar, daca vei proceda astfel, vei manca mai putin, si digestia va fi mult mai buna. Totodata, nu bea lichide in timpul mesei (exceptie face vinul rosu, daca e cazul), pentru ca in principiu, perturba digestia.

Dieta de ingrasare

In timp ce majoritatea persoanelor active se straduiesc sa-si mentina sau sa-si reduca greutatea, altii se straduiesc cel putin la fel de mult sa creasca in greutate. Jucatorii de rugby sau hochei, culturistii sau sprinterii incearca sa-si mareasca masa musculara, tot asa cum persoanele in varsta se straduiesc sa si-o mentina.

Cerealele integrale te ajuta sa ai energie si putere de munca

Acum, dupa ce te-ai intors din concediu, te simti odihnita, ti-ai reincarcat bateriile si prin urmare, esti pregatita sa iti reiei atributiile de la serviciu. Dar, pentru a fi in forma in fiecare zi, organismul tau are nevoie de hrana corespunzatoare, adica cereale integrale.

Anorexia si dieta prin infometare

Dereglare profunda a apetitului, anorexia, se vede ca se manifesta in mediile familiale perturbate psihologic.

Era obeză şi mânca de două ori pe seară. Acum arată incredibil!

Zahărul răspândeşte cancerul în corp

Top 10 alimente care scad tensiunea arterială

4 proprietăţi periculoase ale zahărului de care nu ştiai

12 semne ale consumului de zahăr în exces

Ţigările electronice cresc tensiunea arterială şi îmbolnăvesc inima

Cum te poate omorî munca?

40% din cazurile de cancer sunt cauzate de excesul de greutate

Un studiu explică mecanismul prin care zahărul crește riscul de cancer

Rihanna are probleme cu silueta: O zi slăbeşte, o zi se îngraşă

Studiu: Bărbaţii care se însoară cu femei inteligente trăiesc mai mult

E dependentă de fitness, dar mănâncă gogoşi şi prăjituri. Şi arată senzaţional!

A slăbit pentru că îi era ruşine să iasă pe stradă: Consuma 6.000 de calorii pe zi!

10 reguli de bază care te ajută să ai o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă

Pedeapsă pentru părinţii inconştienţi: Condamnaţi la închisoare cu suspendare pentru că şi-au ucis bebeluşul cu lapte vegetal

Studiu: Un singur pahar de alcool pe zi crește riscul de cancer de sân

Murături sau legume la oțet? Știi care e alegerea mai sănătoasă?

5 lucruri pe care Dr. Oz le face ca să nu se îmbolnăvească

Pasta cu ingrediente naturale care albește dantura și previne cariile

Un bărbat a fost trezit după 15 ani de comă printr-o procedură de stimulare nervoasă

A murit de cancer la 13 ani. Părinţii au descoperit un mesaj secret lăsat de fiica lor

Incredibil! Au creat o mini-inimă dintr-o frunză de spanac

Meditația și yoga pot influența ADN-ul. Ce efect au asupra organismului?

A murit actriţa Olga Tudorache. Mesajul lui Florin Călinescu

Vitamina C ne face mai inteligenți. Ce efect are asupra creierului?

Alimente care îți întăresc sistemul imunitar în sezonul rece

Avertismentul unei femei: a fost la un pas de moarte din cauza unei pensule de machiaj

Știai că poți să pui ou crud în cafea? Rezultatul este incredibil

Ştiinţa confirmă: Pisicile şi câinii văd ceea ce oamenii nu pot

Femeile înșală mai mult decât bărbații conform studiilor

;