Sfaturi pentru o viata sanatoasa

Cateva sfaturi rapide si usor de urmat pentru ca gustarea, micul dejun, pranzul si cina sa fie mai gustoase si, bineinteles, mai sanatoase in alimente cat mai variate si colorate.

Codul culorilor in alegerea legumelor si a fructelor

Consumul a cinci sau chiar mai multe mese pe zi de fructe si legume colorate constituie o parte din planul unei vieti sanatoase. De ce? Pentru ca fructele si legumele colorate asigura necesarul de vitamine, minerale si fibre pentru o buna functionare a organismului si energie optima, protejeaza impotriva efectelor imbatranirii si reduce riscul de cancer si boli cardiovasculare.

Cerealele te ajuta sa combati astenia de toamna

O data cu venirea toamnei, se face tot mai simtita astenia de toamna - o stare de oboseala generala, insotita de slabiciune fizica, uneori stari de ameteala si incapacitate de concentrare, fara cauze bine definite. Desi se pare ca ti-ai implinit somnul si nu ai lucrat prea intens la serviciu, dimineata te simti epuizata si cafeaua nu are nici un efect. De ce? Fiindca organismul se adapteaza mai greu la diferentele de temperatura, mai ales cand acestea sunt foarte bruste. Dar obligatiile profesionale si cele familiale nu tin cont de aceste aspecte! Esti solicitata la maximum, atat la serviciu cat si acasa. Cum ti-ai putea ajuta organismul sa depaseasca aceasta perioada dificila? Desigur, printr-o alimentatie corespunzatoare si foarte bine structurata. Este recomandabil sa reduci consumul de paste fainoase si dulciuri, substituindu-le cu toate sursele de vitamine accesibile. Cerealele reprezinta o combinatie ideala de vitamine si minerale, ceea ce ne va ajuta sa avem energia necesara in aceasta perioada. Este recomandabil sa consumam zilnic o portie de cereale cu lapte sau iaurt. Gustoase si usor de preparat, cerealele contin fibre, minerale, vitamine si carbohidrati, fiind foarte importante pentru mentinerea echilibrului alimentar si implicit al sanatatii. Vitaminele sunt substante organice indispensabile functionarii normale a organismului si care, cu cateva exceptii, nu pot fi sintetizate in cadrul metabolismului intern. Ele regleaza metabolismul prin sistemele enzimatice, lipsa unei vitamine putand deregla intregul organism. Este important de stiut ca vitaminele nu isi pot indeplini rolul in organism in lipsa celorlalte substante nutritive, mai ales a mineralelor. Natura este o sursa generoasa de vitamine, care se gasesc in produse de origine vegetala, cum sunt fructele, legumele, cerealele, sau in produse de origine animala, precum carnea, brinza, laptele sau ouale. Necesarul de vitamine depinde de varsta, sex, starea fiziologica, tipul de profesie, modul de petrecere a timpului liber. Acoperirea necesarului zilnic de vitamine prin alimente depinde de modul de preparare a alimentelor. Majoritatea alimentelor pe care le consumam isi pierd o buna parte din cantitatea initiala de vitamine in cursul prelucrarii culinare sau industriale. Uneori, aceasta pierdere poate fi de 100 la suta. Cerealele sunt foarte bogate in vitamine si substante minerale. Principalele vitamine prezente in continutul cerealelor sunt vitaminele complexului B (B1 - tiamina, B2 - riboflavina, B3 - vitamina PP sau nicotinamida, B5 - acidul pantotenic, B6 - piridoxina, B12 - cobalamina, acidul folic) si vitamina C. Lipsa vitaminelor din alimentatie provoaca tulburari grave ale organismului, numite boli de carenta. Astfel apar probleme ale vederii, ale pielii, rahitism, anemie, scorbut, sterilitate. Absenta completa a unei vitamine se numeste avitaminoza si poate cauza decesul. De cele mai multe ori, apare o lipsa partiala a vitaminelor, cunoscuta sub numele de hipovitaminoza, sau un exces de vitamine, numit hipervitaminoza. Primele semne ale carentei de vitamine in organism sunt lipsa poftei de m

Rolul vitaminelor in melancolia vacantelor

Adesea iti este greu sa reintri in ritmul sustinut de lucru, intrerupt in perioada vacantei. Aura vacantelor se pierde de indata ce iti deschizi calculatorul si descoperi in casuta de "inbox" o gramada de mailuri ce asteapta raspuns cat mai grabnic. Nu este cazul sa te deprimi! Exista lucruri ce pot fi facute pentru a nu ti se parea ca timpul trece atat de greu.

Rolul apei in nostalgia zilelor de vara

Acum ca a trecut nebunia vacantelor te poti simti mai relaxat si pregatit sa-ti reiei atributiile legate de munca. Aceste sentimente nu te vor tine foarte mult insa. O mica verificare a bugetului este suficienta pentru a te trezi dintr-o data cu moralul la pamant. Iar acesta nu este decat unul dintre factorii stresori care se vor grabi sa te asalteze. Melancolia produsa de zilele de iarna ce urmeaza sa bata la usa, temperaturile scazute din timpul noptilor, problemele inevitabile de la munca si...

Branzeturile

Potrivit cercetarilor in domeniul nutritiei, consumul de branza a crescut foarte mult in ultimii 20-30 de ani. Si pe buna dreptate: gustul este extraordinar si varietatea de branzeturi existente a depasit orice imaginatie.

Vinul rosu - beneficii si dezavantaje

In fiecare zi suntem bombardati cu mesaje - adesea conflictuale - despre vinul rosu. Vestea ca acest "clasic" este benefic si protejeaza inima a fost primita cu mult entuziasm de pasionati. Dar care este adevarul: vinul rosu chiar are numai efecte pozitive asupra organismului?

Ghid pentru cei care vor sa ia suplimente nutritionale

In zilele noastre, exista multe discutii in jurul suplimentelor nutritionale. In timp ce unii cantaresc argumentele pro si contra, altii se hranesc "dupa ureche". Iata cateva reguli de baza, pe care oricine ar trebui sa le respecte.

Fluorul

Fluorul este un element bine cunoscut, el fiind incorporat in substante pe care le utilizam tot timpul, cum ar fi apa si pasta de dinti. Fluorul este o substanta simpla care intra in compozitia tesuturilor dure ale organismului (cartilaje, oase, dinti) si a fluorurii de sodium. In ciuda omniprezentei sale, el joaca un rol vital in functionarea organismului.

Fierul

De o importanta capitala pentru echilibrul sanguin, fierul este mineralul care ar trebui sa trezeasca atentia indeosebi tinerelor femei. Intr-adevar acestea sunt predispuse carentelor de fier, cauzate de pierderile pe care le sufera in timpul menstruatiei si de cerintele crescute din timpul sarcinii si al perioadei de alaptare.

Cuprul

Cuprul nu serveste doar la ingreunarea buzunarelor si portofelelor noastre cu monede, ci este chiar un metal indispensabil organismului avand si o cu totul alta folosinta.

Cromul

In ciuda prezentei sale mai mult decat discrete, cromul este un element fara de care organismul nu ar exista pentru ca el este implicat intr-o multime de functii metabolice.

Cobaltul

Localizat in centrul moleculelor de vitamina B12, cobaltul joaca un rol esential in fabricarea globulelor rosii. Este singura functie care ii este recunoscuta, dar este o functie cruciala. Ca si in cazul borului, nu se poate stabili o doza minima si maxima necesara, si nu a fost raportat niciodata la oameni vreun simptom atribuit lipsei de cobalt.  Informatiile au fost preluate din cartea "Terapia prin vitamine", Maude Bouchard, Editura Niculescu, Bucuresti, 2003, www.niculescu.ro

Calciul

Element indispensabil structurii si rezistentei osoase, calciul se gaseste aproape in totalitate (99%) in schelet. Restul serveste activitatii celulelor musculare, nervoase si cardiace.

Borul

Acest mineral, care nu este foarte bine cunoscut, e asociat adesea cu formarea osaturii.

Zincul

Zincul poate fi considerat unul dintre cele mai importante oligoelemente, datorita implicarii sale in mecanismele de constructie si productie celulara.

Sulful

Ceea ce caracterizeaza sulful este cu siguranta mirosul sau pregnant si intepator. Desi nu exista o doza minima sau maxima recomandata, sulful este un element care isi are locul sau in functionarea normala a organismului.

Sodiul

Consumul abuziv de sodiu in cursul ultimilor ani a facut atat de multa publicitate negativa acestui mineral, incat este considerat aproape un inamic al organismului. Sodiul abunda in lichidele extracelulare (plasma sangvina).

Seleniul

Importanta acestui oligoelement nu trebuie judecata dupa cantitatea zilnica recomandata. Pe masura ce comunitatea stiintifica observa actiunea seleniului, se constata formidabla sa importanta in realizarea functiilor vitale ale organismului.

Potasiul

Foarte raspandit in natura, potasiul se prezinta sub forma de saruri si actioneaza in principal asupra nivelului echilibrului electrolitic.

Transformarea ireală a unei femei: Avea 142 de kilograme când a început să slăbească

Elle Macpherson îşi sărută noul iubit: Bărbatul care a cucerit-o e un doctor controversat

Tatuajele pot să fie extrem de periculoase dacă ai sistemul imunitar slăbit

Cele mai rele alimente pentru digestie. Nu le consuma dacă suferi de constipație!

Usturime la urinare - Cauze și tratament

De ce să porți ciorapii compresivi - Cum îi alegi și cât să-i porți

De ce te învinețești repede: 7 motive

Simptomele depresiei: Cum îți dai seama dacă suferi de depresie

Cele mai bune uleiuri naturale pentru fiecare tip de ten. Îți fac pielea perfectă!

Ginkgo Biloba - Beneficii, proprietăți și riscuri

Vitamina B17: cel mai mare secret din istoria tratării cancerului

O fetiță a fost în pericol de moarte după ce a inhalat apă din piscină. Intuiția mamei sale i-a salvat viața

De ce este important apendicele

Uleiul de cocos pentru dinți - De ce să-l folosești

Căderea de calciu - Ce trebuie să faci ca să-ți revii imediat

Îngerul lui Robbie Williams: Femeia care s-a măritat cu el ca să-i salveze viaţa

Ce grupă de sânge îți pune viața în pericol în cazul accidentelor

Cele 8 tipuri de medicină holistică. Ce sunt și cum te ajută

Medicamentele de cancer crescute în ouă de găină s-ar putea ieftini

Reguli de igienă intimă în perioada menstruației

Gândirea pozitivă și impactul acesteia asupra sănătății

Simptomele leucemiei pe care orice femeie ar trebui să le știe

Un model a descoperit că este propriul său geamăn şi are două ADN-uri diferite

Ai ochii sensibili? Iată ce trebuie să faci pentru a avea grijă de ei!

Tratamente naturale complementare pentru bronșită

Te face menstruația mai puțin aptă de muncă?

Julia Louis-Dreyfus, transformare miraculoasă după lupta cu cancerul: Vedeta din „Seinfeld“, fotografiată la plajă

Accidentul lui George Clooney, surprins de o cameră video: Actorul a avut mare noroc

De ce ne bronzăm diferit: Moştenirea genetică este decisivă!

Ce băutură ţi se potriveşte, în funcţie de zodia ta

;