Detoxifierea de primavara

E primavara si la romani exista aceasta traditie a primenirii dupa iarna fie cu ajutorul postului Pastelui, fie prin impunerea pe anumite perioade ale unui regim format strict din cruditati. La inceput de primavara, pietele abunda de zarzavaturi si toate au reale puteri terapeutice asupra organismului privat de cateva luni de soare si hrana vie.Acum este momentul cand urzicile, stevia, spanacul, loboda sau leurda inunda pamantul si asteapta sa-si puna la dispozitie proprietatile lor extraordinare. Iata in cateva cuvinte motivul pentru care sunt atat de benefice sanatatii noastre aceste plante aparent comune. Stevia este o planta bogata in minerale esentiale sanatatii noastre: calciu, magneziu, fier si potasiu, dar si in vitamine hidrosolubile B si C. Se pate consuma in supa, ciorbe, ca piure sau pur si simplu ca ceai. Leurda este o planta cu frunze verzi, care miroase a usturoi (se mai numeste si usturoiul ursului sau usturoi salbatic pentru ca dupa hibernare ursul consuma multa leurda sa se intremeze) si care se foloseste si intern si extern. Sub forma de salate sau suc proaspat este indicata in hipertensiune arteriala, aterosceroza, diaree si constipatie. Se poate folosi insa si extern, local in reumatism, rani eczeme, prurit, etc. Loboda este recunoscuta sub trei forme: rosie, galbena si verde si se poate consuma in salate, soteuri, suc proaspat sau in ciorbe. Bogata in vitaminele E si K, loboda este folosita intern ca adjuvant in tratarea chisturilor ovariene si mamare, in afectiuni dermatologice, in bronsite asmatiforme sau sub forma de cataplame pentru dureri abdominale. O planta bogata in calciu, fier, acid folic, vitamina E si K, spanacul este numit de francezi matura stomacului. De asemenea el este bogat si in acid oxalic, care ajuta la absorbtia calciului, prevenind formarea pietrelor la rinichi. Substantele fitochimice si clorofila pe care le contine spanacul au rol anticancerigen, de reglare hormonala si o compozitie apropiata de cea a sangelui uman. Spanacul este asadar un tonifiant excelent al intregului organism, insa in mod special pentru sange, ficat si colecist. Se poate consuma in salate sau ca sote si in ciorbe de zarzavat. Urzicile nu trebuie nici ele uitate pentru ca sunt un tonifiant general extraordinar. Prin continutul lor bogat in aminoacizi esentiali, vitamine B (acid folic), C, A, E si K, calciu, fier si magneziu si in special clorofila, urzicile pot fi considerate atat aliment cat si plante medicinale. Astfel este cunoscuta folosirea urzicilor in afectiuni hematologice (combat anemia) si afectiuni respiratorii (deschid caile respiratorii, reduc tusea si reduc si fluidifica mucusul bronho-pulmonar). Acestea combat constipatia prin stimularea digestiei, au actiune hipoglicemianta (scad glicemia) si actioneaza pozitiv in afectiunile dermale (eczeme, matreata).Si toate aceste beneficii obtinute in urma unui program alimentar bazat pe verdeturi de primavara se explica practic prin cresterea cantitatii de vitamine si minerale consumate; acestea ajuta la intarirea sistemului imunitar, mentin oasele puternice, ajuta digestia si reduc greutatea corporala la normalitate. Sunt aceste obiective reale si posibile? Absolut, incercati-le si veti vedea. Aveti doar de castigat!

Sos-crema de avocado

Daca ti se pare prea seaca mancarea, prepara acest sos delicios. Merge foarte bine cu burgerii preparati cu fasole si legume.

Burgeri cu legume si fasole (4 burgeri)

Acum ai la indemana o optiune gustoasa si satioasa! Chiar si fara carne, acesti burgeri te vor face sa iti lingi degetele.

Budinca de lamaie

Daca ti-e pofta de ceva dulce si usor de preparat, ai gasit solutia! Gusta din acest deliciu.

Salata de fenicul cu linte (4 portii)

O salata de cruditati, special preparata si deosebit de aratoasa. Incearc-o si nu te vei mai plange de lipsa de energie!

Supa crema de cartofi (6 portii)

Tine minte ca organismul tau are nevoie de lichide zilnic. Pe langa un consum adecvat de apa, supele sunt deosebit de benefice pentru o functionare buna.

Salata de fasole frantuzeasca (4 portii)

Daca iti place fasolea nu mai sta pe ganduri si prepara aceasta salata... Este rapid si delicios.

Sarmale cu pasat si ciuperci

Ce daca nu au carne? Incearca aceasta reteta daca ti-e pofta de sarmale! S-ar putea chiar sa iti placa mai mult.

Obezitatea

Obezitatea este considerata actual o problema majora de sanatate la nivel mondial, o adevarata epidemie ce se extinde cu o incidenta alarmanta, in continua crestere, in populatia generala.

Bauturile energizante: a fi sau a nu fi ... sanatoase

Consumi cola, cafea, ciocolata, ceai sau bauturi energizante? Daca te-ai intrebat vreodata ce anume contin aceste bauturi, Asociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC - Romania) iti ofera cateva informatii utile despre ingredientele, cantitatile indicate si efectele pe care aceste bauturi le au asupra sanatatii tale.

Bulimia

Dupa articolul despre anorexie pe care l-am scris cu ceva timp in urma, am primit multe intrebari privind tulburarile de alimentatie aparute in special in perioada adolescentei.

Sfaturi pentru o nutritie corecta

O nutritie sanatoasa este una echilibrata. O alimentatie sanatoasa nu interzice nici un aliment daca este consumat cu moderatie.

Zece motive pentru care trebuie sa ai o alimentatie sanatoasa

Ti-ai putea spune: "Dar stiu foarte bine acest lucru, si inca demult!". De acord cu tine, insa - daca stii, atunci cum se explica faptul ca regimul tau alimentar nu include zilnic fructe si legume proaspete, colesterolul mai depaseste valorile normale, iar organismul tau este mai sensibil decat de obicei in acest anotimp? Toate aceste intrebari isi vor gasi raspunsul nicaieri altundeva decat in meniul tau. Iata zece motive pentru care ar trebui sa ai grija la ceea ce mananci si sa nu te abati nici o zi de la principiile unui regim alimentar sanatos. Pentru inceput, se impune mentionat faptul ca exista o serie de afectiuni care le vizeaza in special pe femei, cum ar fi osteoporoza, cistita si anemia, care pot fi prevenite inclusiv prin alimentatie. Aceasta ca sa nu mai spunem ca o dieta echilibrata te ajuta sa iti mentii parul si pielea frumoase si stralucitoare... 1. Prevenirea osteoporozei Asa dupa cum probabil banuiesti, pentru protejarea sistemului osos se recomanda o dieta bogata in calciu. Una dintre cele mai la indemana surse este "clasicul" lapte, in special cel semi degresat. Iaurtul si branza trebuie, de asemenea, luate in considerare - si constituie un excelent aliment pentru o gustare luata in timpul zilei. In aceeasi nota, nu uita de legumele cu frunze verzi sau de broccoli - surse remarcabile de calciu. 2. Prevenirea cistitei Multe femei se confrunta cel putin o data in viata cu aceasta boala, care poate fi prevenita sau chiar tratata prin consumul zilnic al unui pahar de suc natural de afine; de mare folos sunt si sucurile obtinute din fructe de merisor (afin rosu), pere si mere. 3. Valorile colesterolului Nu esti supraponderala, nu fumezi si nu faci exces de alimente bogate in grasimi. Bravo, este foarte bine, dar sa nu crezi ca e suficient pentru a preveni depasirea valorilor normale ale colesterolului (fapt care poate fi determinat genetic sau ca urmare a alimentatiei incorecte). Este bine sa eviti grasimile saturate si sa te reprofilezi pe mancaruri gatite cu ulei de masline. De asemenea, se pare ca merele au capacitatea de a reduce nivelul de grasime din tractul digestiv - asa incat nici o zi fara un mar. 4. Sindromul colonului iritabil Daca te confrunti cu aceasta problema, primul lucru pe care ar trebui sa-l faci este sa renunti la cafea, deoarece aceasta ar agrava simptomele si asa foarte neplacute pe care le ai. In functie de modul in care se manifesta acest simptom, iti vei adapta si regimul alimentar (eliminand spre exemplu fibrele in favoarea cerealelor integrale). 5. Secretul stralucirii tale? Vitaminele si mineralele reprezinta cea mai sigura cale de acces catre un par stralucitor si o piele matasoasa. Multi oameni considera ca solutia o constituie consumul de fructe si legume crude, insa acest lucru nu este adevarat in toate situatiile. Spre exemplu, beta carotenul este mult mai usor absorbit in organism daca morcovii sunt gatiti. 6. Pentru a avea copii sanatosi... Este de la sine inteles faptul ca, daca preconizezi sa ramai insarcinata, dieta ta va trebui sa fie supravegheata si chiar "gestionata" cu foarte multa atentie. In primul rand, trebuie sa te asiguri ca iei suficient acid folic, acesta avand rolul de a preveni o serie de malformatii ale bebelusului. La recomandarea medicului poti lua suplimente de acid folic, insa poti obtine acest element si din alimentatie - legume cu frunze verzi, varza de Bruxelles si sfecla sunt cateva exemple. 7. Prevenirea cancerului - este posibil? Sigur ca alimentatia corecta nu este suficienta pentru a fi siguri ca ne-am pus la adapost de aceasta cumplita maladie, insa cu siguranta este necesara si ne poate fi de un real folos. Astfel licopenul, care se gaseste in rosii, are proprietati de prevenire a afectiunilor maligne. Asemeni beta carotenului, este mult mai bine procesat daca rosiile sunt preparate - deci nu evita bulionul sau supele de tomate. Macar o data in viata, tine regimul de cinci zile cu fructe si legume. Iti vei fi recunoscatoare tie insati. 8. Evita raceala Sa traiasca portocalele, ca sa spunem asa, pentru ca sunt adevarate comori de vitamina C. De asemenea, iti poti prepara singura un asa numit "elixir de imunizare", procedand astfel: amesteca, in proportii egale (80 de grame) suc natural de capsuni, coacaze si zmeura, impreuna cu o jumatate de litru de lapte de soia si o lingurita de seminte de susan. Consuma acest "cocktail" cand vremea se inrautateste si vei fi la adapost de nesuferita raceala. 9. Combate depresia si anxietatea Daca te simti deprimata fara vreun motiv serios, acest lucru ar putea indica o carenta de zinc. Include in alimentatia ta stridiile, scoicile, carnea rosie si cerealele integrale. Este recomandabil sa eviti bauturile alcoolice. 10. Dar anemia? Anemia, cauzata de deficienta de fier, afecteaza preponderent femeile, dar si barbatii care urmeaza un regim alimentar vegetarian. Cele mai bogate surse de fier sunt urmatoarele: carnea de vita, de pasare si pestele. De asemenea, consuma legume cu frunze verzi, nuci, seminte, cereale. O sursa excelenta de fier o constituie salata de andive.

Ciocolata neagra beneficiusau scuza?

Nu este nici un secret faptul ca un consum regulat de fructe, legume si cereale integrale aduce numeroase beneficii sanatatii organismului nostru. Insa in ultimul deceniu se vehiculeaza foarte mult ideea ca ciocolata poate avea si ea astfel de beneficii, legate in special de sanatatea inimii.Este foarte adevarat faptul ca in ciocolata exista o cantitate mare de cacao si aceasta este de fapt bogata intr-o serie de substante numite flavonoizi. In pastaia de cacao exista semintele de cacao si acestea contin un procent mare (20 %) de flavonoizi. Acesti compusi se sintetizeaza natural in anumite plante care sunt recunoscute a avea proprietati miraculoase asupra sanatatii. Flavonoizii se mai gasesc intr-o mare varietate de plante: afine, mere, alune, ceapa, ceai verde, etc. Proprietatile flavonoizilor au devenit un subiect foarte discutat atat in media cat si in jurnalele de specialitate. S-a dovedit experimental ca prin consumul de alimente de origine vegetala bogate in flavonoizi, organismul este protejat impotriva stresului oxidativ, adica isi manifesta capacitatea de substanta antioxidanta. Este bine cunoscut faptul ca antioxidantii ajuta celulele organismului sa reziste la atacul radicalilor liberi care se formeaza in corp in urma proceselor biochimice, cum ar fi: digestia unor alimente foarte procesate, inspirarea unui aer incarcat cu substante toxice (noxe, nicotina, etc). Atunci cand cantitatea de antioxidanti din organism scade, radicalii liberi actioneaza negativ si variat asupra organismului, de la cresterea nivelului colesterolului sanguin si pana la modificarea structurii membranei celulare si aparitia celulelor tumorale. Asadar antioxidantii si in special flavonoizii au o importanta deosebita pentru organismul uman. Si dupa cum se stie ca in cacao se gasesc mari cantitati de flavonoizi care raman biodisponibili si in ciocolata, s-a emis aceasta ipoteza despre beneficiul ciocolatei cu multa cacao, adica a ciocolatei amare sau negre. Acesta este motivul pentru care ciocolata neagra trebuie preferata ciocolatei cu lapte sau cu alte insertii cum ar fi alunele, cerealele, caramelul sau stafidele. Nu trebuie uitat faptul ca grasimile din ciocolata cu lapte sunt saturate si consumul lor creste componenta nociva a colesterolului si deci riscul de boala coronariana. Si atentie la alegerea ciocolatei negre; adaosul de caramel si alune inhiba actiunea flavonoizilor. Aceasta veste buna in ceea ce priveste ciocolata neagra nu sustine in nici un fel consumul regulat sau excesiv de ciocolata amaruie. Nici un studiu clinic nu indica un consum anume de ciocolata amara pentru ca aceasta sa fie benefica sanatatii. Si nu trebuie uitat faptul ca aportul de flavonoizi poate fi luat si din mere, afine, broccoli sau ceai verde si ca de cele mai multe ori consumul de ciocolata, chiar si neagra, este mai mult o scuza decat o preocupare pentru o nutritie adecvata.

4 saptamani pentru sanatatea ta

Dieta de 4 saptamani insumeaza principiile nutrtionale pentru scaderea colesterolului, cele pentru controlul greutatii si a tensiunii. Meniurile se bazeaza pe 8 principii. Cele 3 mese si 2 gustari au impreuna 2000 de calorii, care, pentru majoritatea femeilor vor insemna o scadere mica in greutate. Daca ti se face foame, in aceasta dieta exista alimente permise special pentru aceasta situatie: poti manca oricat doresti din ele. Am folosit ca masura cana de 200-250g ( nu e o dieta riguroasa),...

Cum sa fii in forma pana la 100 de ani?

Incredibil, dar adevarat! Sunt oameni care ating usor varsta de 100 de ani, japonezii de exemplu. Cum reusesc? Citeste articolul de mai jos si vei intelege!

Ce inseamna o alimentatie sanatoasa?

Te ametesti printre diete si nu stii la care sa te opresti? In primul rand afla ce anume trebuie sa contina o dieta echilibrata pentru a face alegerea cea mai potrivita.

Cu sanatatea in top: 7 alimente curative

O alimentatie adecvata este sursa ta de energie! Cu cat organimsul tau va fi intretinut cu mai multi nutrienti, cu atat el va avea puterea de a lupta mai eficient impotriva diverselor probleme de sanatate. Ce trebuie sa mananci?

10 alimente care te ajuta sa-ti imbunatatesti memoria

Alimentele pot constitui o arma importanta in lupta ta impotriva imbatranirii creierului, oferind protectia necesara celulelor nervoase si vaselor de sange. Afla ce alegeri sa faci pentru a mentine sanatatea creierului si a-i incetini procesul de imbatranire.

Ce ar trebui sa mananci si ce ar trebui sa eviti pentru a avea energie

Vorba lui Creanga: "Nu stiu altii cum sunt...", dar in aceasta perioada, multi dintre noi ne confruntam cu problema lipsei de energie si a oboselii. Explicatia n-ar fi prea greu de intuit: organsmul are nevoie de un aport suplimentar de vitamine, iar daca punem la socoteala variatiile de temperatura si asa-numitul "sindrom post vacanta", cred ca lucrurile sunt cat se poate de limpezi. Insa din moment ce nu poti abdica de la indatoririle profesionale care iti revin, singura solutie este sa iti supraveghezi alimentatia, ceea ce implica doua lucruri: sa incluzi alimentele benefice si, in mod firesc, sa excluzi acele produse care nu-ti aduc nici un beneficiu din acest punct de vedere, ci numai... calorii. Ce ar trebui sa faci Dincolo de faptul ca ar trebui sa consumi cat mai multe fructe si legume proaspete, asigura-te ca alimentatia ta furnizeaza organismului necesarul zilnic de fier; lipsa acestuia este cea dintai "responsabila" de scaderea energiei, vitalitatii si, pe termen lung, de aparitia anemiei. Consuma cat mai multe salate, miere de albine si bea ceaiuri naturale. De asemenea, poate ca nu ar fi rau sa iei suplimente de ginseng si ginkgo biloba - acestea din urma fac adevarate miracole. In masura in care acest lucru este posibil, evita alimentele procesate, semipreparatele si atunci cand gatesti, axeaza-te pe ulei de masline. Nu neglija exercitiul fizic, acesta fiind nu numai un "remediu" natural pentru energie si stare de spirit pozitiva, ci te ajuta si sa-ti mentii silueta - chiar nu mai este mult pana la vara, desi in acest moment ai fi tentata sa crezi contrariul... Ce ar trebui sa eviti Prajiturile, pastele fainoase, bauturile acidulate - in general, se stie ca dulciurile iti confera mai multa energie, insa acest lucru este inselator. In realitate, nu etse vorba decat despre un fel de "injectie" cu energie, al carei efect este redus ca durata, iar starea de moleseala si slabiciune care urmeaza este cu atat mai intensa. In aceeasi nota si exact din acelasi motiv, nu face abuz de cafea, chiar daca ai impresia ca in ceasca se afla secretul vivacitatii si chefului tau de viata. Cafeaua provoaca deshidratare, iritabilitate, si creste tensiunea. Nu este indicat nici consumul exagerat de carbohidrat, in timpul zilei, intrucat acestia pot afecta nivelul de serotonina de la nivel cerebral, inducandu-ti astfel o stare de calm si relaxare. Asadar, limiteaza consumul lor pentru cina sau pentru week end. Mesele din timpul zilei ar trebui sa se bazeze foarte mult pe proteine, acestea constituind o sursa naturala de proteine, fara efecte secundare. Astfel, consuma peste, legume, piept de curcan, salata de ton, oua fierte... Dincolo de aspectele care tin strict de alimentatie, epuizarea fizica si lipsa de energie pot avea si alte cauze, cum ar fi cele de ordin fiziologic (disfunctii tiroidiene), emotionale (acumularea stresului), sau care tin de stilul de viata (de exemplu, deficitul de somn). Asadar, pe langa schimbarile pe care le vei face in ceea ce priveste regimul alimentar, va trebui sa ai in vedere si acesti parametri.

Kate Beckinsale, siluetă senzaţională la 44 de ani: Care e secretul unui asemenea corp

Transformarea ireală a unei femei: Avea 142 de kilograme când a început să slăbească

Cele 12 reguli care te ajută să previi cancerul

Elle Macpherson îşi sărută noul iubit: Bărbatul care a cucerit-o e un doctor controversat

Tatuajele pot să fie extrem de periculoase dacă ai sistemul imunitar slăbit

Cele mai rele alimente pentru digestie. Nu le consuma dacă suferi de constipație!

Usturime la urinare - Cauze și tratament

De ce să porți ciorapii compresivi - Cum îi alegi și cât să-i porți

De ce te învinețești repede: 7 motive

Simptomele depresiei: Cum îți dai seama dacă suferi de depresie

Cele mai bune uleiuri naturale pentru fiecare tip de ten. Îți fac pielea perfectă!

Ginkgo Biloba - Beneficii, proprietăți și riscuri

Vitamina B17: cel mai mare secret din istoria tratării cancerului

O fetiță a fost în pericol de moarte după ce a inhalat apă din piscină. Intuiția mamei sale i-a salvat viața

De ce este important apendicele

Uleiul de cocos pentru dinți - De ce să-l folosești

Căderea de calciu - Ce trebuie să faci ca să-ți revii imediat

Îngerul lui Robbie Williams: Femeia care s-a măritat cu el ca să-i salveze viaţa

Ce grupă de sânge îți pune viața în pericol în cazul accidentelor

Cele 8 tipuri de medicină holistică. Ce sunt și cum te ajută

Medicamentele de cancer crescute în ouă de găină s-ar putea ieftini

Reguli de igienă intimă în perioada menstruației

Gândirea pozitivă și impactul acesteia asupra sănătății

Simptomele leucemiei pe care orice femeie ar trebui să le știe

Un model a descoperit că este propriul său geamăn şi are două ADN-uri diferite

Ai ochii sensibili? Iată ce trebuie să faci pentru a avea grijă de ei!

Tratamente naturale complementare pentru bronșită

Te face menstruația mai puțin aptă de muncă?

Julia Louis-Dreyfus, transformare miraculoasă după lupta cu cancerul: Vedeta din „Seinfeld“, fotografiată la plajă

Accidentul lui George Clooney, surprins de o cameră video: Actorul a avut mare noroc

;