Nutritia - "arma" antiaging

Stresul, poluarea, radiatiile, fumatul si alimentatia nesanatoasa sunt doar cateva cauze care duc la imbatranirea prematura a organismului. Acest proces fiziologic ireversibil nu poate fi stopat...

Pestele - aliatul sanatatii

Pestele este considerat de specialisti un element indispensabil in alimentatia corecta si sanatoasa. Datorita continutului de aminoacizi si pentru ca se digera usor, carnea de peste este adesea recomandata in detrimentul altor tipuri de carne mai ales pentru persoanele care au probleme cu greutatea, pentru batrani sau copii.

Ghidul fructelor si legumelor

"Mananca multe fructe si legume!" este recomandarea specialistilor pentru un organism sanatos. Un consum ridicat de fructe si legume te protejeaza de bolile de inima, de cancer, cataracta si degenerescenta maculara, te ajuta sa tii sub control tensiunea arteriala si nivelul colesterolului si sa previi durerile cauzate de diverse probleme digestive.

Dr. Mihaela Bilic - "Oricine poate slabi. Totul tine de vointa!"

Succesul pacientilor sai vedeta, precum Mihaela Radulescu sau Teo Trandafir, a reusit sa ambitioneze numeroase persoane care lupta cu kilogramele in plus.

Reguli pentru a sarbatori in stil sanatos

Pentru a petrece cum se cuvine in perioada sarbatorilor, dar si pentru a "trece" cu bine peste ele, trebuie sa stii cateva reguli, mai ales daca te numeri printre cei care sufera de boli digestive, hipertensiune, colesterol crescut, triglicerile crescute, diabet zaharat sau alte afectiuni.

In forma dupa Sarbatori: sfaturi practice

Cu siguranta esti mai relaxata, mai odihnita, dar si mai "rotunjoara" dupa sarbatorile care tocmai au trecut. Chiar daca ai mancat mai mult decat de obicei, nu e cazul sa te alarmezi sau sa te stresezi din cauza asta. Urmeaza sfaturile nutritionale oferite de Prof. Dr. Mencinocopschi si fii din nou in forma!

Ce trebuie sa stii despre vizita la nutritionist?

Fie ca ai probleme cu greutatea - vrei sa slabesti sau, dimpotriva, sa "castigi" cateva kilograme - sau ca te-ai hotarat pur si simplu sa renunti la proastele obiceiuri alimentare si doresti un regim care sa ti se potriveasca, un nutritionist te poate ajuta!

Afla care sunt beneficiile postului!

Traditia crestina ne indeamna la patruzeci de zile de post inaintea Sarbatorii Nasterii Domnului. Se spune ca aceasta este o modalitate de a ne curata atat spiritual, cat si trupeste. Cine poate, dar mai ales cine nu are voie sa tina post, precum si ce este indicat sa mancam in aceasta perioada, ne spune Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare. De asemenea, ti-am pregatit cateva retete usoare de post pe care le poti incerca in Postul Craciunului.

Cerealele - aliatele siluetei tale!

Fructe, legume din belsug, lactate degresate, carne slaba si multe lichide fara zahar - toate fac parte din "Biblia" (nescrisa) a dietelor, iar cunoscatoarele pot da marturie ca fara acestea...

Sfecla - Sfaturi utile

Sfecla trebuie gatita la temperaturi scazute. Studiile au aratat ca proprietatile anticancer sunt reduse de temperaturile mari; Nu o curati folosind cutitul decat dupa gatire. Zgariata, aceasta "sangereaza" si isi pierde din culoare; Sucul de sfecla pateaza, iar din acest motiv este indicat sa folosesti manusi de bucatarie. Daca ti-ai patat deja mainile, sucul de lamaie te ajuta sa le indepartezi; Sfecla face parte dintre putinele alimente care contin cantitati semnificative de oxalati. Cand oxalatii ajung intr-o cantitate mare in lichidele din organism, se pot cristaliza si pot cauza probleme de sanatate. Din acest motiv, este recomandat ca persoanele care deja au probleme cu rinichii si vezica biliara sa le evite. Citeste mai mult despre Sfecla Sfecla - Sfaturi utile Sfecla - Selectarea si pastrarea Sfecla - Informatii nutritionale Sfecla - Beneficii asupra sanatatii

Sfecla - Selectarea si pastrarea

1. Alege-le pe cele de marimi mici sau medii ale caror radacini sunt tari si au o culoare frumoasa. Evita-le pe cele cu pete, zgarieturi sau cu zone moi, semne care pot indica ca sunt alterate. 2. Depoziteaza-le in frigider, fara a le spala si se pot pastra timp de 2-4 saptamani. Nu este recomandat sa fie congelate sub forma cruda, pentru ca dupa dezghetare, devin moi. Citeste mai mult despre Sfecla Sfecla - Sfaturi utile Sfecla - Selectarea si pastrarea Sfecla - Informatii nutritionale Sfecla - Beneficii asupra sanatatii

Sfecla - Informatii nutritionale

Sfecla reprezinta o sursa excelenta de vitamina B, folati, mangan si potasiu. De asemenea, este o sursa buna de fibre, vitamina C, magneziu, fier, cupru si fosfor. Tabel nutritional   1 ceasca sfecla fiarta (170 grame) are 74.80 calorii. Nutrienti Cantitatea Cat la % asigura din necesarul zilnic? folati 136 mcg 34 % mangan 0.55 mg 27.5 % potasiu 518.50 mg 14.8 % fibre 3.40 g 13.6 % vitamina C 6.12 mg 10.2 % magneziu 39.10 mg 9.8 % triptofan 0.03 g 9.4 % fier 1.34 mg 7.4 % cupru 0.13 mg 6.5 % fosfor 64.60 mg 6.5 % Citeste mai mult despre Sfecla Sfecla - Sfaturi utile Sfecla - Selectarea si pastrarea Sfecla - Informatii nutritionale Sfecla - Beneficii asupra sanatatii

Sparanghel - Sfaturi utile

Sparanghelul poate fi servit atat fierbinte cat si rece. Inainte de a-l gati, spala-l cu apa rece si indeparteaza-i partea fibroasa; Servit inabusit cu otet aromatic, te poti bucura de o salata delicioasa si racoroasa; Pentru un aperitiv delicios, il poti pregati la gratar alaturi de alte legume; Sparanghelul tocat poate fi folosit pentru a da un plus de aroma omletei; Contine substante numite purine, gasite de obicei in plante, animale sau oameni. Anumite persoane care sunt sensibile la aceaste substante, un consum excesiv le poate cauza probleme de sanatate. Pentru ca purinele se transforma in acid uric, un exces de purine in organism poate duce la acumularea de acid uric. Guta si formarea pietrelor la rinichi sunt doua dintre problemele care pot aparea din cauza consumului excesiv de alimente care contin purine. Din acest motiv, persoanele cu probleme la rinichi sau guta trebuie sa limiteze sau sa evite consumul unor astfel de alimente. Citeste mai mult despre Sparanghel Sparanghel - Sfaturi utile Sparanghel - Selectarea si pastrarea Sparanghel - Beneficii asupra sanatatii Sparanghel - Informatii nutritionale

Sparanghel - Selectarea si pastrarea

1. Alege legumele cu tulpini tari, subtiri, cu o culoare verde inchis. 2. Gatit, sparanghelul isi pierde aproximativ jumatate din intreaga lui greutate. Ocazional, alaturi de sparanghelul verde, poti gasi si sparanghel alb, care are o aroma mai slaba decat cel verde. Acest sparanghel a fost ingropat in pamant pentru a bloca producerea de clorofila, devenind astfel alb. 3. Foloseste sparanghelul in mai putin de o zi sau doua pentru a te bucura de o aroma mai intensa. Pastreaza-l in frigider cu capatele impachetate in hartie umeda. In frigider, aseaza-l mai in spate pentru a-l feri de lumina. Folatii pot fi distrusi de expunerea la aer, caldura sau lumina. Citeste mai mult despre Sparanghel Sparanghel - Sfaturi utile Sparanghel - Selectarea si pastrarea Sparanghel - Beneficii asupra sanatatii Sparanghel - Informatii nutritionale

Sparanghel - Beneficii asupra sanatatii

Protejeaza inima Folatii sunt importanti pentru sanatatea sistemul cardiovascular. Folatii (impreuna cu vitaminele B6 si B12) sunt necesari pentru transformarea homocisteinei in cisteina. Cand nivelul de cisteina este scazut, nivelul de homocisteina din sange creste, situatie care duce si la marirea riscului de boli ale inimii. Homocisteina contribuie la aparitia aterosclerozei afectand peretii vaselor de sange si intervenind in formarea colagenului (principala proteina din tesutul conjunctiv). Cresterea nivelului de homocisteina se gaseste in aproximativ 20-40% dintre pacientii cu afectiuni ale inimii si se estimeaza ca un consum de 400 mcg de folati zilnic poate reduce numarul de atacuri de inima. Doar o portie de sparanghel asigura aproximativ 66% din doza zilnica recomandata de folati. Diuretic natural Sparanghelul este o sursa foarte buna de potasiu si nu contine o cantitate mare de sodiu (o ceasca=19.8 mg). Continutul de minerale, combinat cu amino acidul asparagim, ofera sparanghelului proprietati diuretice. In trecut, sparanghelul era folosit pentru tratarea afectiunilor care provocau imflamatii, precum artrita sau reumatismul. Recomandat pentru sanatatea florei intestinale Sparanghelul contine un tip special de carbohidrat numit inulina, pe care noi nu-l digeram, dar pe care bacteriile "bune" din intestinul gros (Bifidobacteria si Lactobacilli) il digera. Cand dieta noastra contine o cantitate mare de inulina, activitatea si dezvoltarea acestor bacterii "bune" creste. Cand numarul acestor bacterii "bune" este mare, este dificil pentru bacteriile "rele" sa se stabileasca in tractul intestinal. Lupta impotriva defectelor din nastere Daca iei in calcul o viitoare sarcina sau daca esti deja insarcinata, include sparanghelul in dieta ta alimentara. O portie de sparanghel contine aproximativ 263 mcg folati, vitamina B, esentiala pentru diviziunea celulara normala. Fara folati, celulele sistemului nervos al fatului nu se vor diviza normal. Citeste mai mult despre Sparanghel Sparanghel - Sfaturi utile Sparanghel - Selectarea si pastrarea Sparanghel - Beneficii asupra sanatatii Sparanghel - Informatii nutritionale

Strugurii - Sfaturi utile

trebuie spalati sub jet de apa rece inainte de servire; daca nu ii consumi pe toti, mai bine foloseste o foarfeca pentru a taia ciorchinele decat sa rupi boabele pe care nu le poti manca; daca unele retete necesita indepartarea cojii, verifica daca ar schimba cu ceva gustul preparatului pentru ca in coaja se gasesc cele mai multe din substantele nutritive; constituie o alegere delicioasa pentru orice salata de fructe; ii poti adauga si in salatele de verdeturi; merg foarte bine cu piept de pui la gratar si cu branza. Citeste mai mult despre Struguri Strugurii - Sfaturi utile Strugurii - Selectarea si pastrarea Strugurii - Beneficii asupra sanatatii Strugurii - Informatii nutritionale

Strugurii - Selectarea si pastrarea

Alege strugurii carnosi, fara striatii si bine legati de ciorchine. Cum poti sa-ti dai seama de dulceata strugurilor? Iata un mic truc: culoarea spune tot (strugurii verzi trebuie sa aiba o nuanta galbuie, cei rosii sa fie aproape rosii, cei negri sa fie foarte inchisi la culoare). Cercetarile conduse de Universitatea Innsbruck din Austria arata ca fructele bine coapte au un nivel crescut de antioxidanti. Foarte important! Deoarece stugurii incep sa fermenteze la temperatura camerei, trebuie sa-i pastrezi in frigider. Dupa ce ii impachetezi nespalati intr-un prosop de hartie introdu-i intr-o punga de plastic la frigider. Prospetimea lor va fi pastrata cateva zile. Citeste mai mult despre Struguri Strugurii - Sfaturi utile Strugurii - Selectarea si pastrarea Strugurii - Beneficii asupra sanatatii Strugurii - Informatii nutritionale

Strugurii - Beneficii asupra sanatatii

Protejeaza inima Datorita continutului de flavonoizi (chercetina si resveratrol), strugurii au capacitatea de a ne proteja inima. Intr-un studiu care a constat in luarea unor probe de sange de la 20 de participanti inainte si dupa ce au consumat struguri (sau suc proaspat de struguri), cercetatorii au descoperit cateva efecte pozitive asupra sanatatii: cresterea nivelului de oxid nitric, un compus produs de organism si care reduc riscul de aparitie a cheagurilor de sange; previn agregarea trombocitelor; determina cresterea nivelui alfa-tocoferolului care protejeaza tesuturile si grasimile de actiunea radicalilor liberi. Radicalii liberi sunt incriminati in aparitia bolilor cardiovasculare si a cancerului; sucul de struguri protejeaza colesterolul LDL "rau" de procesul de oxidare (colesterolul LDL devine daunator pentru organism doar dupa ce este oxidat); fenolii din struguri suprima productia unei proteine care determina constrictia vaselor de sange, reducand astfel circulatia oxigenului catre inima. Aceasta proteina - endotelina - este considerata factorul de risc numarul 1 in dezvoltarea bolilor cardiovasculare. Daca vinul rosu consumat in cantitati moderate face bine la inima, studiile efectuate in strainatate au aratat ca si strugurii si sucul din struguri aduc beneficii cardiovasculare extrem de importante. Un pahar cu suc de struguri consumat in fiecare zi pe o perioada de 4 saptamani are efecte cardioprotectoare, informeaza un studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie. Amelioreaza circulatia sanguina Resveratrolul, un antioxidant care se gaseste in struguri, vinul rosu si alune are rolul de a ameliora cu 30% circulatia sanguina la nivelul creierului, reducand astfel riscul unui atac de inima. Lupta impotriva cancerului Un alt antioxidant care se gaseste in struguri este prostilbenul. In urma unui studiu, o echipa de cercetatori americani a identificat ca pterostilbenul este un antioxidant natural care lupta impotriva radicalilor liberi care pot stimula dezvoltarea cancerului si ajuta la diminuarea colesterolului "rau". De asemenea, potrivit unui studiu publicat in Cancer Research, coaja si samburii strugurilor impiedica dezvoltarea tumorilor canceroase la nivelul sanilor. Daca iti place vinul, alege-l pe cel rosu, iar data viitoare cand cumperi struguri este recomandat sa optezi pentru cei rosii. De ce este important sa incluzi in dieta ta cat mai multe fructe pentru a preveni dezvoltarea cancerului? Zmeura, murele si strugurii rosii inhiba productia unei enzime numite metaloproteinaza. Aceasta enzima, desi are o importanta majora in dezvoltarea si remodelarea tesuturilor, daca este produsa in cantitati mari poate sa stimuleze dezvoltarea tumorilor cancerigene, favorizand raspandirea acestora. Vinul face bine la hipertensiune Daca ai probleme cu tensiunea arteriala, un pahar cu vin consumat dupa cina este o idee foarte buna, potrivit unui studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica. In cazul persoanelor cu fluctuatii ale tensiunii arteriale riscul de deces in urma unor probleme cardiovasculare este mult mai ridicat. Asftel, cercetatorii francezi au constatat ca vinul consumat cu regularitate si in cantitati moderate este foarte benefic pentru sanatatea generala a intregului organism. Asigura sanatatea plamanilor Potrivit unui studiu efectuat de o echipa de specialisti spanioli, vinul rosu ofera protectie impotriva cancerului pulmonar. Spre deosebire de vinul alb care creste riscul de cancer pulmonar cu 20%, vinul rosu s-a dovedit ca diminueaza acest risc cu 13%. Diminueaza riscul de aparitie a maladiei Alzheimer Rezultatele unui studiu publicat in Jurnalul de Chimie Biologica arata ca un consum moderat de vin rosu ofera o protectie impotriva maladiei Alzheimer. Resveratrolul impiedica depozitarea placilor de amiloid care sunt un indicator al bolii Alzheimer. Au activitate antimcrobiana Expertii de la Universitatea Erciyes, Turcia au descoperit ca un agent compus dintr-un extract care ramane dupa stoarcerea strugurilor are un puternic efect antimicrobian, impiedicand raspandirea a peste 14 tipuri de bacterii. Reduc riscul de cancer colorectal Expertii au constatat ca barbatii care consumam cel putin 3 pahare de vin rosu pe saptamana isi reduc cu 70% riscul de a face cancer colorectal. Daca este diagnosticat timpuriu, este unul dintre cancerele cu cea mai mare sansa de vindecare. Citeste mai mult despre Struguri Strugurii - Sfaturi utile Strugurii - Selectarea si pastrarea Strugurii - Beneficii asupra sanatatii Strugurii - Informatii nutritionale

Strugurii - Informatii nutritionale

Strugurii constituie o sursa importanta de mangan, vitamina B6, B1, potasiu, vitamina C si flavonoizi. Tabel nutritional   1 ceasca de struguri (92 grame) are 61,64 de calorii. Nutrienti Cantitatea Cat la % asigura din necesarul zilnic? mangan 0,66 mg 33,0 % vitamina C 3,68 mg 6,1 % vitamina B1 0,08 mg 5,3 % potasiu 175,72 mg 5,0 % vitamina B6 0,10 mg 5,0 % Citeste mai mult despre Struguri Strugurii - Sfaturi utile Strugurii - Selectarea si pastrarea Strugurii - Beneficii asupra sanatatii Strugurii - Informatii nutritionale

Portocala - Sfaturi utile

Daca preferi sa le tai in jumatate, asigura-te ca ai spalat bine coaja. Pentru a le curata de coaja fie sectioneaza coaja longitudinal, fie sub forma de spirala. Daca vrei sa le storci, tine-le putin la temperatura camerei. Sau un alt truc intalnit este sa freci lamaia intre palme sau de o suprafata tare. 1. caleste ceapa si ghimbir, peste care poti sa torni suc de portocale. Poti sa folosesti acest sos pentru preparatele din somon sau ton; 2. prepara o salata racoritoare din bucati de portocala cu chimen si sfecla de zahar fiarta. Reactii alergice S-a constatat ca portocalele se numara printre cele mai intalnite alimente care cauzeaza reactii alergice. Alte alimente asemanatoare sunt: laptele de vaca, graul, soia, crevetii, spanacul, ouale, carnea de pui, capsunele, rosiile, alunele, carnea de porc, porumbul si carnea de vita. Printre cele mai frecvent simptome care anunta o alergie alimentara se numara: eczema, urticaria, iritatii ale pielii, dureri de cap, secretii nazale apoase, disconfort la nivelul ochilor, respiratie greoaie, tulburari gastrointestinale, depresie, hiperactivitate si insomnie. Daca ai constatat aceste reactii dupa ce ai consumat un anumit aliment cu potential alergenic ar fi bine sa il eviti pe viitor. Citeste mai mult despre Portocala Portocala - Sfaturi utile Portocala - Selectarea si pastrarea Portocala - Beneficii asupra sanatatii Portocala - Informatii nutritionale

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată

;