Castravetele - Beneficii asupra sanatatii

Hidrateaza pielea redandu-i stralucirea Castravetele asigura sanatatea tesuturilor muschilor, a tendoanelor, ligamentelor, cartilajelor si a oaselor. Datorita continutul sau foarte mare de apa, este recomandat in tratamentele de infrumusetare, oferind pielii o hidratare naturala. Este un aliat de nadejde in tratamentele de infrumusetare Mastile naturale cu castravete sunt recunoscute si apreciate. Ele curata foarte bine tenul, il purifica si inlatura cearcanele de sub ochi. Este folosit, de asemenea, pentru tratamentele impotriva arsurilor provocate de soare. Doua componente din castravete - acidul ascorbic si acidul cafeic - previn retinerea de apa in organism, ceea ce explica folosirea castravetelui pentru ochii umflati, arsuri sau dermatite. Ajuta corpul sa absoarba apa si fibrele Folosit in salata, ajuta organismul sa retina mai bine fibrele, dar si apa. Pe langa aceasta, se mai preiau vitamina C, silica, potasiu si magneziu. Reduce tensiunea arteriala Potrivit unui studiu efectuat in cadrul DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension), persoanelor care au participat la experiment si care au consumat alimente bogate in potasiu, magneziu si fibre, combinate cu alimente cu un continut caloric redus, le-a scazut tensiunea. Citeste mai mult despre Castravetele Castravetele - Sfaturi utile Castravetele - Selectarea si pastrarea Castravetele - Beneficii asupra sanatatii Castravetele - Informatii nutritionale

Telina - Beneficii asupra sanatatii

Reduce tensiunea sangelui Potentialul telinei de a reduce tensiunea a sangelui este cunoscut de catre medicina chineza inca din cele mai vechi timpuri. Telina contine substante numite phthalide care ajuta la relaxarea muschilor din jurul arterelor si permit dilatarea vaselor de sange. S-au efectuat cercetari de laborator pe animale si li s-a injectat acestora 3-n-butil phthalid - extract de telina. S-a constatat ca tensiunea sangelui a scazut cu 12 - 14%. Cercetarile sunt abia la inceput, dar se studiaza efectele telinei si asupra sanatatii omului in ceea ce priveste tensiunea arteriala. Reduce colesterolul Eficienta telinei in reducerea colesterolului a fost demonstrata tot in urma testelor efectate pe animale. In opt saptamani, solutia apoasa de telina (asemanatoare cu sucul de telina), a scazut colesterolul animalelor, marind  secretia bilei. Este un diuretic natural Semintele stramosilor telinei, care erau originari din jurul Mediteranei, erau folosite cu scop diuretic. In zilele noastre s-a deminstrat ca telina, care este bogata in potasiu si in sodiu - mineralele cele mai importante pentru reglarea balantei fluide - stimuleaza producerea urinei, ajutand organismul sa elimine excesul de lichide. Previne aparitia cancerului Telina contine substante care pot preveni formarea radicalilor liberi si afectarea celulelor de catre acestia. De asemenea, protejeaza celulele impotriva aparitiei cancerului. Unele componente ale telinei - acetilenici - impiedica dezvoltarea tumorilor. Citeste mai mult despre Telina Telina - Sfaturi utile Telina - Selectarea si pastrarea Telina - Informatii nutritionale Telina - Beneficii asupra sanatatii

Ananasul - Informatii nutritionale

Ananasul este o sursa excelenta de vitamina C si mangan. De asemenea contine si vitamina B1, vitamina B6, cupru si fibre. Tabel nutritional   1 ananas (155 grame) are 75,95 calorii Nutrienti Cantitate Cat la % asigura din necesarul zilnic? magneziu 2,56 mg 128 % vitamina C 23.87 mg 39.8 % vitamina B1 0.14 mg 9.3 % cupru 0.17 mg 8.5 % fibre 1.86 g 7.4 % vitamina B6 0.13 mg 6.5 % Citeste mai mult despre Ananas Ananasul - Sfaturi utile Ananasul - Selectarea si pastrarea Ananasul - Beneficii asupra sanatatii Ananasul - Informatii nutritionale

Conopida - Sfaturi utile

Tips-uri pentru a prepara conopida:  Pentru a prepara conopida, indeparteaza frunzele si taie partea cu flora de la baza acolo unde se intalneste cu tulpina. Poti obtine bucati de diferite dimensiuni sau le poti face pe toate uniforme. Curata bine extremitatile care pot avea diferite puncte sau pot fi murdare;  Fiarta cu seminte de secara sau cu alte plante de acest gen este o supa delicioasa; Pentru ca saute-ul sa aiba o culoare galbena-vie se adauga o lingura de sofran indian si foarte putin sofran obisnuit; Cel mai des se foloseste inflorescenta, dar foarte bune sunt si tulpina si frunzele, pe care le poti adauga in supa; Pentru a evita ca leguma sa ia o nuanta maronie din cauza reactiei fitonutrientilor cu fierul din cuptor, adauga in apa in care o pregatesti putin suc de lamaie; Conopida contine fitonutrienti care pot elimina miros de sulf atunci cand este preparata. Pentru a evita acest lucru, fierbe-o foarte putin timp. Citeste mai mult despre Conopida Conopida - Sfaturi utile Conopida - Selectarea si pastrarea Conopida - Beneficii asupra sanatatii Conopida - Informatii nutritionale

Conopida - Selectarea si pastrarea

Alege conopida care sa aiba o culoare alba si sa fie compacta, adica bobocii care alcatuiesc intregul manunchi sa nu fie separati. Evita sa cumperi conopida care sa aiba pete pe inflorescenta. Conopida se poate pastra in stare cruda in frigider timp de o saptamana, intr-o punga de hartie sau de plastic. Pentru a preveni umezeala din inflorescenta, se tine cu tulpina in jos. Daca nu ai folosit o conopida intreaga, partea care ti-a ramas nu trebuie pastrata mai mult de o zi sau doua deoarece isi pierde prospetimea si se strica foarte repede in aceasta forma. Citeste mai mult despre Conopida Conopida - Sfaturi utile Conopida - Selectarea si pastrarea Conopida - Beneficii asupra sanatatii Conopida - Informatii nutritionale

Castravetele - Informatii nutritionale

Castravetele contine multi nutrienti, carbohidrati, zahar, fibre solubile si insolubile, sodiu, vitamine, minerale, acizi grasi, aminoacizi, precum si alte substante. Tabel nutritional   o ceasca cu castravete cu coaja taiat marunt (104 grame) contine 13.52 calorii. Nutrienti Cantitatea Cat la % asigura din necesarul zilnic? Vitamina C 5.51 mg 9.2 % molibden 5.20 mcg 6.9 % vitamia A 223.60 IU 4.5 % potasiu 149.76 mg 4.3 % mangan 0.08 mg 4.0 % folati 13.52 mcg 3.4 % fibre 0.83 g 3.3 % triptofan 0.01 g 3.1 % magneziu 11.44 mg 2.9 % Citeste mai mult despre Castravetele Castravetele - Sfaturi utile Castravetele - Selectarea si pastrarea Castravetele - Beneficii asupra sanatatii Castravetele - Informatii nutritionale

Conopida - Beneficii asupra sanatatii

Protejeaza impotriva diferitelor tipuri de cancer La fel ca si celelalte legume inrudite, broccoli, varza sau napii, conopida contine substante care ajuta la prevenirea cancerului. Aceste componente impiedica formarea celulelor canceroase, dar le si elimina acolo unde ele s-au format deja. Studii epidemiologice sugereaza ca exista o legatura intre aceste legume si rezistenta organismului la imbolnavirea cu cancer. Abia in ultimii ani cercetatorii au inceput sa inteleaga cum functioneaza aceste substante benefice. Legumele din familia cruciferelor contin izotiocianati si sulforafan, substante care impiedica si stopeaza diferite forme de cancer:   cancer la san cancer la colon cancer pulmonar cancer ovarian cancer de prostata Combinata cu sofranul indian, imbunatateste sanatatea barbatilor  Cancerul de prostata care este a doua cauza a mortalitatii de cancer in America in randul barbatilor, este mai putin intalnit in India. Acest fapt se datoreaza dietei bogate in legume din familia Brassica si condimentelor curry, precum sofranul indian.   In acest condiment este concentrata o mare sursa de fitonutrient curcumin care in combinatie cu fenetil izotiocianatul din familia cruciferelor precum conopida, broccoli sau varza reduc formarea tumorilor canceroase, dar si aparitia cancerului de prostata. Cercetari recente arata ca aceasta combinatie nu doar previne, ci si ajuta la stoparea acestui tip de cancer. Ajuta la detoxifierea ficatului si a intregului organism Conopida contine glucosinolati si tiocianati (inclusiv sulforafan si izotiocianat). Aceste substante ajuta ficatul sa neutralizeze substantele toxice. Daca moleculele toxice nu sunt detoxifiate rapid in ficat, ele pot dauna organismului si pot favoriza aparitia celulelor canceroase. Multe enzime din conopida ajuta de asemenea in procesul de detoxifiere. Este vorba despre: glutation transferaza, glucuronil transferaza si quinon reductaza. Protejeaza impotriva artritei reumatoide Datorita continutului ridicat de vitamina C, conopida protejeaza impotriva poliartritei, o forma de artrita reumatoida prezenta la doua sau mai multe articulatii. Studii prezenate in "Analele bolilor reumatice" si efectuate pe mai mult de 20.000 de persoane arata ca cei care consuma alimente sarace in vitamina C sunt mai expusi de trei ori sa dezvolte artrita reumatoida, fata de cei care consuma legume bogate in vitamina C. Imbunatateste sistemul cardiovascular Pe langa faptul ca protejeaza impotriva foarte multor tipuri de cancer, conopida are importante beneficii si asupra sistemului cardiovascular. In concentratii foarte mici, fitonutrientul indole-3-carbinol care se gaseste in legumele din familia cruciferelor, ajuta la scaderea nivelului colesterolului din sange. Citeste mai mult despre Conopida Conopida - Sfaturi utile Conopida - Selectarea si pastrarea Conopida - Beneficii asupra sanatatii Conopida - Informatii nutritionale

Sfecla - Beneficii asupra sanatatii

Asigura sanatea optima Pigmentul care ii ofera sfeclei frumoasa culoare, lupta si impotriva cancerului. Exista si cateva studii care au demonstrat eficacitatea sfeclei in lupta impotriva cancerului de colon.    Intr-unul dintre studiile efectuate, animalele care sufereau de cancer de colon si cu un nivel al colesterolului ridicat au fost impartite in doua grupuri. Un grup a urmat o dieta bogata in sfecla. La aceste animale, activitatea a doua enzime antioxidante din ficat a crescut. Ficatul este principalul organ detoxifiant, unde substantele toxice sunt descompuse si eliminate, proces care produce un numar mare de radicali liberi. Cele doua enzime antioxidante protejeaza celulele ficatului de atacul radicalilor liberi. Intr-un alt studiu efectuat pe animale, oamenii de stiinta au descoperit ca animalele hranite cu sfecla prezentau o crestere a numarului de celule CD8, celule ale sistemului imunitar responsabile de detectarea si eliminarea celulelor anormale. Cu o paza sporita oferita de aceste celule, animalele au suferit mai putine transformari precanceroase. La pacientii care sufera de cancer la stomac, oamenii de stiinta au analizat efectele sucurilor de fructe si legume asupra formarii de nitrozamine, substante cangerigene produse in stomac de chimicalele numite nitrati. Acestia au descoperit ca sucul de sfecla este un inhibitor puternic al mutatiilor celulare produse de acesti compusi. Ofera protectie impotriva bolilor de inima In primul studiu mentionat mai sus, nu numai ca sfecla le-a oferit protectie antioxidanta in ficat animalelor, dar si colesterolul acestora a scazut cu 30% si nivelul trigliceridelor cu 40%, iar nivelul de colesterolul "bun" HDL a crescut semnificativ. Ajuta la reducerea inflamatiilor Persoanele cu un consum ridicat de colina (gasita in galbenusul de ou si soia) si betanina (gasita in legume precum sfecla sau spanac) au inregistrat cu 20% mai putine inflamatii, conform cercetatorilor greci. Protectie impotriva defectelor din nastere Sfecla este bogata in folati, esentiali pentru sanatatea tesuturilor. Consumul de alimente bogate in folati este foarte important, mai ales in perioada sarcinii, pentru dezvoltarea coloanei vertebrale a fatului. Citeste mai mult despre Sfecla Sfecla - Sfaturi utile Sfecla - Selectarea si pastrarea Sfecla - Informatii nutritionale Sfecla - Beneficii asupra sanatatii

Conopida - Informatii nutritionale

Conopida este o excelenta sursa de Vitamina C, folati si fibre. Contine, de asemenea si importante cantitati de Vitamina B5, Vitamina B6, magneziu si acizi grasi de omega-3. Tabel nutritional   o ceasca de conopida fiarta (124 grame) are 28.52 de calorii. Nutrienti Cantitatea Cat la % asigura din necesarul zilnic? vitamina C 54.93 mg 91.5 % vitamina K 11.17 mcg 14.0 % folati 54.56 mcg 13.6 % fibre 3.35 g 13.4 % vitamina B6 0.21 mg 10.5 % tryptofan 0.03 g 9.4 % acizi grasi omega 3 0.21 g 8.8 % mangan 0.17 mg 8.5 % vitamina B5 0.63 mg 6.3 % potasiu 176.08 mg 5.0 % proteine 2.28 g 4.6 % fosfor 39.68 mg 4.0 % vitamina B2 0.06 mg 3.5 % vitamina B1 0.05 mg 3.3 % magneziu 11.16 mg 2.8 % vitamina B3 0.51 mg 2.5 % Citeste mai mult despre Conopida Conopida - Sfaturi utile Conopida - Selectarea si pastrarea Conopida - Beneficii asupra sanatatii Conopida - Informatii nutritionale

Sfecla

Desi poate fi gasita pe toata perioada anului, sezonul sfeclei este din iunie pana in octombrie, cand poti gasi foarte usor sfecle tinere.

Sparanghel

Sparanghelul a fost considerat o delicatesa inca din cele mai vechi timpuri. Aceasta leguma apare odata cu primavara, sezonul ei fiind considerat din aprilie pana in mai.

Strugurii

Sunt crocanti, dulci, cu o aroma delicioasa si pot fi folositi cu succes atat in salatele de fructe, cat si in cele de legume. De asemenea, constituie o gustare potrivita intre mesele principale.

Portocala

Zemoase si recunoscute pentru concentratia ridicata de vitamina C, portocalele sunt o optiune perfecta pentru o gustare si sa nu mai pomenim de faptul ca adauga un plus de aroma multor retete. Nici nu este de mirare ca portocala este considerat un fruct dintre cele mai populare din lume.

Avocado

Desi il poti gasi pe tot parcursul anului, sezonul lui este in perioada primaverii si a verii.

Varza

Gustoasa si necostisitoare, varza este una din cele mai vechi legume si este rezistenta mai multor soiuri de pamant, motiv pentru care este cultivata peste tot in lume si poate fi consumata pe tot parcursul anului.

Perele

Perele sunt fructe zemoase, mai putin tari decat merele, cu gust dulce. Culorile lor pot varia de la galben si verde pana la rosu-portocaliu. Homer le-a numit "darul zeilor".

Ardeiul

Ardeii pot fi gasiti pe toata perioada anului, dar cei mai multi apar in timpul verii.

Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles arata exact ca o varza normal numai ca este in miniatura, nu este de mirare asemanararea daca stam sa ne gandim ca ambele fac parte din familia de leguminoase Brassica. In schimb, varza de Bruxelles poate fi consumata intreg anul, perioada de culegere fiind de toamana pana primavara devreme.

Broccoli

Broccoli face parte din familia verzei, iar datorita diferitilor compusi aceasta leguma detine o serie de gusturi de texturi, de la fibroasa la crocanta.

Papaya

Este delicios de dulce, cu o consistenta untoasa si este numit "fructul ingerilor".

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată

;