Molibdenul

Prezenta sa este mai mult decat modesta, dar nu este mai putin indispensabil organismului. Molibdenul este un oligoelement care serveste drept catalizator in anumite reactii chimice importante, in special in metabolismul sulfului si al aminoacizilor sulfatati.

Manganul

Numarandu-se printre elementele indispensabile, manganul este un oligoelement despre care se vorbeste din ce in ce mai mult, datorita importantei sale in indeplinirea multor functii ale organismului.

Magneziul

Acest mineral cu un aport vital in numeroase functii metabolice, este prezent cu preponderenta in tesutul osos, dar se gaseste si in muschi, inima, ficat, rinichi, tub digestiv si plasma. Interesul pentru magneziu, care a devenit cel mai cercetat mineral din universul nutritiei, se poate observa si din numarul mare de studii care ii sunt dedicate.

Iodul

Iodul joaca un rol important in buna functionare a glandei tiroide, un organ situat la nivelul gatului, care regleaza secretia catorva hormoni direct legati de metabolismul general.

Fosforul

Acest element chimic, care se regaseste in anumite alimente, este absorbit in intestin si se raspandeste in organism sub forma de fosfat. Se depune in oase (85% din aportul de fosfat), sub forma minerala, si in sange, incorporat in substantele organice. Fosforul se distribuie, in mod egal, in toate celulele. In ceea ce priveste cantitatea, este al doilea mineral ca importanta in corp. Marii consumatori de bauturi gazoase ar trebui sa acorde o atentie speciala proprietatilor fosforului, deoarece...

Nutritia in timpul antrenamentului sportiv

Dieta zilnica este extrem de importanta pentru rezultatele antrenamentului sportiv deoarece aceasta afecteaza direct calitatea performantei precum si timpul in care aceasta este atinsa.

Vara - strategii nutritionale de succes

Unul dintre cele mai la indemana moduri de a te mentine in forma este acela de a profita de avantajele pe care ti le ofera sezonul estival. In privinta alimentelor, acestea sunt mai ieftine, sunt pregatite usor si iti ofera o multime de vitamine esentiale.

Stabilirea unei diete de antrenament

Ti se intampla si tie la inceputul fiecarei veri sa iti propui sa pierzi niste kilograme bune? In prima faza, totul pare sa mearga bine. In primele saptamani, reusesti sa scapi de o parte din greutatea nedorita. Te simti mai bine si arati super. In sfarsit, te gandesti ca acesta este anul in care vei reusi sa slabesti.

Zaharul - un ajutor de nadejde

Probabil ca ai crezut intotdeauna ca zaharul este daunator. Afla ca, de fapt, el este un element esential pentru sanatate (in cantitati moderate, bineinteles). Mai mult chiar, zaharul este vital pentru buna functionare a creierului.

Cofeina - inofensiva sau nu?

In zilele noastre, cofeina este o substanta extrem de utilizata, atat de adulti, cat si de copii. Cei mari nu se pot trezi dimineata fara sa bea o ceasca de cafea, iar copiii consuma in mod obisnuit Cola sau alte bauturi cofeinizate.

Vara senina cu cereale!

In anotimpul calduros, organismul tau trebuie sa faca fata unei presiuni multiple. Altfel spus, este necesar sa fii in forma zilnic, in conditiile in care te simti oricum epuizata dupa un an de munca, iar caldura te copleseste. De aceea, este necesar sa ai o alimentatie echilibrata si bogata in substante nutritive, care, in acelasi timp, sa nu-ti compromita silueta. Solutia este simpla si la indemana oricui: cerealele pentru mic dejun. Cerealele sunt delicioase si reprezinta un aliment ideal pentru micul dejun. Sunt gustoase, usor de preparat si disponibile in cele mai diverse forme si arome. Atat tu, cat si sotul si copiii tai, veti fi incantati sa le savurati in fiecare dimineata. Le poti incerca oriunde - inclusiv in concediu, indiferent de destinatia de vacanta aleasa! Dincolo de faptul ca vor conferi organismului elementele nutritive necesare (sunt bogate in vitamine, fibre, fier, calciu si magneziu), cerealele se prepara rapid - asa ca nu va fi nevoie sa asteptati prea mult pregatirea mesei, in detrimentul altor plimbari si activitati propuse pentru ziua respectiva - si, pe langa acest lucru, organismul tau va avea energia necesara. Da, si pentru a te relaxa e nevoie sa te simti in forma si plina de energie... Pentru un plus de savoare si vitamine, iti recomand sa incerci cerealele Nestl

Reguli de combinare a alimentelor

Principalul gand pe care trebuie sa-l avem atunci cand mancam este cat de bine ne face acel aliment sau acea combinatie alimentara. Teoria nutritiei se bazeaza pe ipoteza ca absorbtia necorespunzatoare a alimentelor cauzeaza degenerarea tesuturilor si de aceea combinarea alimentelor este cheia unui metabolism perfect. Nu este suficient sa furnizam corpului elementele necesare, ci mai important este ca ele sa fie utilizate de organism. Este foarte posibil sa te hranesti corect, insa organismul sa nu beneficieze de acesti nutrienti tocmai datorita interferentei alimentelor incompatibile la aceeasi masa. Astfel apare digestia alterata. Exista doua tipuri de digestie: Digestia acida are loc atunci cand consumam carne, peste, oua, branza, si are loc in stomac, in prezenta acidului clorhidric si a pepsinei. In general, proteinele sufera transformari in stomac prin intermediul digestiei acide. Digestia alcalina apare cand sunt consumate zaharuri si fainoase, are loc in intestinul subtire, in prezenta amilazei, care descompune carbohidratii. Grasimile trec neschimbate prin stomac, iar la intrarea in intestinul subtire, determina vezica biliara sa dreneze bila pentru a emulsifia grasimile. Daca exista in acelasi moment carbohidrati in intestin, mediul alcalin creat de ei va fi neutralizat de acizii grasi, amilaza este inhibata, iar carbohidratii raman nedigerati, fermenteaza, si de aici apar toate starile neplacute datorate unei digestii incomplete. Spre exemplu, combinatia de proteine si carbohidrati inhiba absorbtia principiilor nutritive, provocand astfel o serie de insuficiente in organism. De asemenea, mineralele si vitaminele nu sunt absorbite si se ajunge astfel la degenerarea unor tesuturi si la scaderea rezistentei si a imunitatii. Astfel apar infectiile si, implicit, bolile. Mai clar, putem de exemplu sa mancam branza (bogata in calciu) cu paine (bogata in carbohidrati) la aceeasi masa si, in acest fel, in intestinul subtire are loc un proces alcalin, datorat consumului de carbohidrati. Foarte putin calciu va fi disponibil sa se absoarba, intrucat in mediu bazic calciul da reactii prin care se transforma in compusi neabsorbabili. Si astfel, indiferent de cantitatea de branza consumata, putem avea o deficienta de calciu. Asadar, mediul trebuie sa fie acid si nu alcalin pentru a avea o absorbtie maxima de calciu. Reguli de combinare a alimentelor: 1. combinatia intre carbohidrati (cartofi, paste, cereale, paine, dulciuri, etc) si grasimi (unt, sunca, smantana, etc) este interzisa. Atentie! Nu trebuie eliminate aceste alimente, ci doar trebuie consumate la momente diferite; 2. combinatia de carbohidrati cu proteine (carne, peste, oua, branza, etc) este interzisa; 3. combinatia de proteine cu grasimi este permisa; 4. carbohidratii se consuma individual, necombinati, la o masa. In concluzie, trebuie consumate toate tipurile de nutrienti, in combinatiile prezentate mai sus, avandu-se in vedere diversitatea si varietatea alimentelor. Practic, la o masa se pot consuma carne, oua, peste, branza, cu legume proaspete, sub forma de salate sau preparate la abur. Fructele trebuie consumate doar proaspete, la mese separate. Astfel, respectand aceste reguli de combinare a alimentelor, putem sa avem o silueta frumoasa fara efort, sa fim plini de energie, profitand din plin de tot ceea ce Natura ne ofera cu generozitate.

8 alimente esentiale pentru fiecare vegetarian

De la o inima sanatoasa pana la bunastarea animalelor, exista o multitudine de motive pentru a renunta la carne si a deveni vegetarian. Din punct de vedere nutritional, aceasta trecere afecteaza organismul, deoarece "se trezeste" dintr-odata privat de cei cinci nutrienti vitali: proteine si fier (care sunt cel mai greu de obtinut in cantitati adecvate), calciu, zinc, vitamina B12 si vitamina D.

Nutrienti de baza

Multi oameni se gandesc cu ingrijorare ca daca renunta la carne si peste sunt in pericol de a fi deficienti din punct de vedere nutritional. Insa, nu isi are rostul o asemenea ingrijorare, deoarece toti nutrientii esentiali pentru organism pot fi obtinuti cu usurinta printr-o dieta vegetariana. Numeroase studii au relevat faptul ca o dieta vegetariana este mult mai sanatoasa decat una bazata pe consumul de carne.

Tipuri de vegetarieni

Vegetarienii care exclud consumarea oricarui produs animal (carne, lapte, oua, branza, miere) sunt numiti vegani sau vegetarienii puri/stricti, cu toate ca unii rezerva acest termen doar in cazul celora care evita pana si purtarea hainelor din produse animale (pielea, blana, matasea, lana).

A fi sau a nu fi vegetarian?

Intr-o goana permanenta dupa vitamine si minerale este imposibil sa nu fi dat din intamplare peste conceptul de vegetarianism si cunoscutele lui tipologii: lacto-ovo-vegetarienii, lacto-vegetarienii, ovo-vegetarienii, veganii, naturistii, fructarienii, pesco-vegetarienii, pollo-vegetarienii.

Vitamina K sau vitamina antihemoragica

Numita si antihemoragica, vitamina K este liposolubila si intervine in coagularea sanguina. Prezenta in organism in mod natural, nu este de obicei parte componenta a preparatelor din comert. Vitamina K rezista la caldura, dar nu si la lumina, in prezenta oxigenului si in mediile alcaline.

Vitamina E sau vitamina fertilitatii

Tocoferolii si tocotrienolii sunt grupati in patru categorii: alfa, beta, gama, delta si constituie sursa unui nutriment foarte important

Vitamina D sau vitamina antirahitica

Vitamina D, numita si antirahitica, este liposolubila si esentiala pentru asimilarea calciului, caruia ii favorizeaza depunerea in oase. Istoricul vitaminei D este legat de rahitism, o boala ce decalcifiaza oasele si le deformeaza. Pentru a pastra calitatile nutritive ale vitaminei D trebuie sa tinem cont de anumiti factori exteriori precum caldura, lumina, mediul acid si oxigenul.Calciferolul, componenta a vitaminei D, poate fi clasificat in ergocalciferol sau vitamina D2 si colecalciferol sau...

Vitamina C sau acidul ascorbic

Vitamina C sau acidul ascorbic este una dintre cele mai cunoscute vitamine. Denumirea ei provine de la proprietatea de a vindeca scorbutul. Este hidrosolubila, oxidabila, nu este rezistenta la caldura si la razele ultraviolete. Organismul uman nu este capabil sa o sintetizeze, de aceea stocul trebuie innoit permanent.

Transformarea ireală a unei femei: Avea 142 de kilograme când a început să slăbească

Elle Macpherson îşi sărută noul iubit: Bărbatul care a cucerit-o e un doctor controversat

Tatuajele pot să fie extrem de periculoase dacă ai sistemul imunitar slăbit

Cele mai rele alimente pentru digestie. Nu le consuma dacă suferi de constipație!

Usturime la urinare - Cauze și tratament

De ce să porți ciorapii compresivi - Cum îi alegi și cât să-i porți

De ce te învinețești repede: 7 motive

Simptomele depresiei: Cum îți dai seama dacă suferi de depresie

Cele mai bune uleiuri naturale pentru fiecare tip de ten. Îți fac pielea perfectă!

Ginkgo Biloba - Beneficii, proprietăți și riscuri

Vitamina B17: cel mai mare secret din istoria tratării cancerului

O fetiță a fost în pericol de moarte după ce a inhalat apă din piscină. Intuiția mamei sale i-a salvat viața

De ce este important apendicele

Uleiul de cocos pentru dinți - De ce să-l folosești

Căderea de calciu - Ce trebuie să faci ca să-ți revii imediat

Îngerul lui Robbie Williams: Femeia care s-a măritat cu el ca să-i salveze viaţa

Ce grupă de sânge îți pune viața în pericol în cazul accidentelor

Cele 8 tipuri de medicină holistică. Ce sunt și cum te ajută

Medicamentele de cancer crescute în ouă de găină s-ar putea ieftini

Reguli de igienă intimă în perioada menstruației

Gândirea pozitivă și impactul acesteia asupra sănătății

Simptomele leucemiei pe care orice femeie ar trebui să le știe

Un model a descoperit că este propriul său geamăn şi are două ADN-uri diferite

Ai ochii sensibili? Iată ce trebuie să faci pentru a avea grijă de ei!

Tratamente naturale complementare pentru bronșită

Te face menstruația mai puțin aptă de muncă?

Julia Louis-Dreyfus, transformare miraculoasă după lupta cu cancerul: Vedeta din „Seinfeld“, fotografiată la plajă

Accidentul lui George Clooney, surprins de o cameră video: Actorul a avut mare noroc

De ce ne bronzăm diferit: Moştenirea genetică este decisivă!

Ce băutură ţi se potriveşte, în funcţie de zodia ta

;