Ceaiul verde si tulburarile digestive

Ceaiul verde actioneaza impotriva unor tulburari digestive precum arsuri la stomac (pirosis), gastrita, iritatii ale stomacului, eructatii si diaree.

Ceaiul verde si bolile metabolice

Ceaiul verde nu poate sa vindece boli metabolice, precum diabetul zaharat (Diabetes mellitus), in schimb le poate influenta favorabil, prin aceea ca incetineste descompunerea in intestin a hidratilor de carbon complecsi, de exemplu amidonul.

Ceaiul verde si cancerul

Anumite forme de cancer apar mult mai rar in regiunile unde se consuma in mod regulat ceai verde, cum ar fi China sau Japonia, comparativ cu alte regiuni.

Ceaiul verde si infectiile

Vitamina C si flavonoidele au impreuna un efect antibiotic si antiinflamator si sunt foarte eficiente impotriva oricaror agenti patogeni, precum bacteriile, virusii sau ciupercile. De aceea ceaiul verde este util in cazurile de deficienta a sistemului imunitar, infectii gripale, ciuperci ale pielii sau inflamatii intestinale.

Ceaiul verde si bolile inimii si ale aparatului circulator

EGCG, flavonele, saponinele si vitaminele previn depunerile daunatoare pe peretii vaselor de sange, fluidizeaza sangele si reduc riscul unui infarct sau atac de apoplexie.

Ceaiul verde si sanatatea

Ceaiul verde este un aliment natural cu multe rezultate promitatoare in lupta impotriva anumitor maladii si afectiuni. Marea sa putere sta insa in eficienta profilactica: el ajuta la prevenirea cancerului.

Importanta unei alimentatii corecte in anotimpul rece

O dieta sanatoasa trebuie sa fie echilibrata, ceea ce presupune un consum mai ridicat de anumite alimente si un consum mai redus de produse din alte categorii. Un punct de reper in acest sens este piramida alimentelor, la baza careia stau cerealele, alimentul care este recomandat a fi consumat cel mai des intr-o zi - si aceasta mai ales in anotimpul rece, cand organismul este mai sensibil si deci, predispus racelii sau gripei. Unul dintre elementele esentiale ale unei diete sanatoase trebuie sa fie carbohidratii. Acesta dieta include alimente care contin amidon, cum ar fi: cerealele, painea, pastele fainoase, orezul, cartofii, taiteii sau pizza. Ei mai sunt cunoscuti drept carbohidrati complecsi, deoarece sunt compusi din mai multe hidrocarburi si e nevoie de mai mult timp pentru a fi digerati. Fructele, legumele si alimentele precum zaharul, mierea sau dulciurile sunt numite hidrocarburi simple sau zaharuri deoarece contin mai putine hidrocarburi, se digera rapid si furnizeaza o crestere rapida a energiei. De ce sunt carbohidratii importanti? Carbohidratii sunt cei mai importanti furnizori de energie pentru corpul uman. Odata mancati, ei sunt descompusi in interiorul corpului si transformati in glucoza care circula prin vasele de sange si furnizeaza energia necesara desfasurarii oricarei activitati. Surplusul de glucoza este depozitat in ficat si muschi, iar surplusul de calorii de la macronutrienti este depozitat in corp sub forma de grasime. Care este necesarul zilnic de carbohidrati? Carbohidratii ar trebui sa furnizeze cel putin jumatate din necesarul nostru zilnic de calorii. Aceasta inseamna aproximativ 300 de grame de hidrocarburi pentru barbati si 250 de grame de hidrocarburi pentru femei. Fiecare gram de carbohidrati furnizeaza patru calorii de energie. In tarile dezvoltate, majoritatea adultilor isi procura 45 la suta din calorii sub forma de carbohidrati. Surse de carbohidrati - 165 grame (1 castron) de orez fiert contin 53 grame hidrocarburi- un bol cu cereale pentru mic dejun contine 30-40 grame hidrocarburi- 150 grame (1 castron) de paste fierte contin 35 grame hidrocarburi- o lingurita de zahar contine 5 grame hidrocarburi. Toate cerealele de mic dejun sunt bogate in carbohidrati. Cantitatea de carbohidrati la o portie de 30 grame de cereale servite cu lapte partial degresat: Cornflakes - 30,8 grame; Fitness - 29,8 grame; Ciniminis - 29 de grame. De asemenea, in anotimpul rece este cu atat mai important sa ne asiguram ca ii furnizam organismului nostru necesarul zilnic de calciu. Acest element are, printre altele, rolul de a favoriza asimilarea elementelor nutritive si eliminarea reziduurilor acide, in urma procesului metabolic. Iata o reteta delicioasa si usor de preparat, care te va ajuta sa-ti incepi ziua cu un zambet si plina de energie. Cereale cu iaurt Ingrediente: un bol cereale de grau, un sfert de pahar de caise uscate, taiate marunt, o lingurita de stafide, o lingurita de afine uscate, o lingurita de nuci uscate, o cutie de iaurt de piersici. Mod de preparare: Se amesteca bine cerealele, fructele uscate si nucile. Intr-un bol, se pun straturi alternative de iaurt si cereale, incheind cu un strat de cereale. Pofta buna! Nu-i asa ca se anunta o zi minunata?

Alimentatia si dieta de ingrasare

Este foarte important sa ai o alimentatie echilibrata in cazul dietelor de ingrasare. Nu poti sa te bazezi pe ideea ca mananci mult si dezordonat si cu siguranta ca te vei ingrasa. Iata cateva dintre alimentele care trebuie consumate neaparat pentru a mari valoarea nutritionala asimilata de catre organism.

Dieta de ingrasare

Nu reusesti nicicum sa te ingrasi? Nu-i asa ca ti se pare mai usor sa slabesti decat sa te ingrasi? Aceasta numai pentru ca te situezi in categoria persoanelor foarte slabe, complexate de felul in care arata, dar in acelasi timp invidiate in permanenta de membrii celeilalte categorii.

Cum sa castigi in greutate?

Intr-o lume invadata de retete pentru slabit, exista totusi persoane care isi doresc sa castige cateva kilograme in plus din motive de sanatate.

Pot influenta alimentele somnul?

Legatura dintre alimentatie si somn este complexa si contine multe exagerari. Cu siguranta insa, variatii patologice ale comportamentului alimentar modifica somnul. Toata lumea stie ca dupa o masa foarte copioasa ai un somn greu si agitat, si invers, daca ti-e foame nu poti dormi.

Consumul de peste alunga depresia

Cativa ani de zile, oamenii de stiinta s-au intrebat din ce cauza au eschimosii un risc atat de scazut in contactarea unor boli de inima, in ciuda dietelor bogate in grasime de balena si alte alimnete cu un continut de grasime ridicat.

Semne si simptome ale anorexiei si bulimiei

Anorexia, numita si inapetenta, consta in pierderea apetitului , fiind un simptom nespecific, intilnit frecvent.

Proteine bune versus proteine rele

O silueta de vis nu este usor de dobandit si mentinut, dar nu este un lucru imposibil de realizat. Trebuie doar o vointa puternica, cat mai mult sport si o dieta bogata in proteine. Atata vreme cat vei alege proteinele bune, te vei putea bucura de tine insati si de corpul tau!

Cerealele - un aliment esential pentru sanatate si energie

Alimentele servite dimineata asigura surplusul de energie de care organismul are absoluta nevoie pentru a incepe ziua in forma maxima si pentru a mentine tonusul pana la pranz. Cercetarile efectuate au demonstrat ca persoanele care servesc micul dejun constant au rezultate mai bune, atat pe plan fizic, cat si psihic, in comparatie cu cei care nu au acest obicei. Masa de dimineata contribuie la imbunatatirea comportamentului si a dispozitiei generale. Studiile nutritionistilor au subliniat ca obiceiul de a servi in mod regulat micul dejun este asociat cu marirea puterii de munca si a rezistentei, precum si cu o atitudine pozitiva in cursul primei parti a zilei. Micul dejun este o sursa importanta de calorii, fibre si minerale si nu poate fi suplinit de nici o alta masa a zilei. Cel mai sanatos mic dejun este cel pe baza de cereale pentru mic dejun, deoarece contine cantitati atent masurate si selectate de proteine, fibre, carbohidrati. Cerealele reprezinta o combinatie ideala de vitamine si minerale, ceea ce ne va ajuta sa avem energia necesara in aceasta perioada. Este recomandabil sa consumam zilnic o portie de cereale cu lapte sau iaurt. Gustoase si usor de preparat, cerealele contin fibre, minerale, vitamine si carbohidrati, fiind foarte importante pentru mentinerea echilibrului alimentar si implicit al sanatatii. Produsele obtinute din cereale sunt foarte bogate in vitamine si substante minerale. Principalele vitamine prezente in continutul cerealelor sunt vitaminele complexului B (B1 - tiamina, B2 - riboflavina, B3 - vitamina PP sau nicotinamida, B5 - acidul pantotenic, B6 - piridoxina, B12 - cobalamina, acidul folic) si vitamina C. Pentru copii, este esential sa serveasca cereale la micul dejun, pentru ca le ofera energie si substante nutritive, necesare pentru sanatate, dar si in procesul de crestere. Cerealele sunt ideale pentru micul dejun pentru ca ii ajuta pe copii sa se concentreze la scoala si le da energia necesara pentru a invata si a se juca. Micul dejun cu cereale reprezinta o sursa de substante nutritive si de vitamine pentru prescolari si scolari si le da energia necesara pentru activitatile din cursul diminetii. Rezultatele cele mai recente ale cercetarilor realizate de cercetatorii britanici de la Universitatea Reading arata ca elevii invata, lucreaza si se joaca mai bine atunci cand consuma cereale la micul dejun. Chiar daca - asa cum este recomandabil - ai luat micul dejun, spre dupa amiaza ti se intampla uneori sa simti cum te cuprinde o stare de epuizare si nu te mai poti concentra asupra a ceea ce ai de facut. Cafea? Ai baut deja doua... iar organismul are, cu siguranta, nevoie de o portie de "combustibil". Acum ai la indemana solutia ideala: Nestle iti ofera cereale la punga de o portie (variantele Nestle Fitness si Nestle Gold Flakes). Cerealele iti confera energie si putere - le ai intr-o punga micuta, usor de transportat in poseta, si le poti manca la birou, in timp ce-ti desfasori activitatea. Nu trebuie decat sa adaugi lapte sau iaurt si esti pregatita pentru a realiza cu succes toate activitatile zilnice. Calitatile nutritive ale cerealelor sunt bine cunoscute. Nutritionistii recomanda ca doua dintre mese zilnice sa contina cereale, de preferinta micul dejun si o gustare in timpul zilei, pentru a-i asigura organismului necesarul de fibra, dar si ca parte a unui regim alimentar sanatos, fara grasimi.

Cerealele - portia ta zilnica de energie

Chiar daca - asa cum este recomandabil - ai luat micul dejun, spre dupa amiaza ti se intampla uneori sa simti cum te cuprinde o stare de epuizare si nu te mai poti concentra asupra a ceea ce ai de facut. Cafea? Ai baut deja doua... iar organismul are, cu siguranta, nevoie de o portie de "combustibil". Acum ai la indemana solutia ideala: Nestle iti ofera cereale la punga de o portie (variantele Nestle Fitness si Nestle Gold Flakes). Cerealele iti confera energie si putere - le ai intr-o punga micuta, usor de transportat in poseta, si le poti manca la birou, in timp ce-ti desfasori activitatea. Nu trebuie decat sa adaugi lapte sau iaurt si esti pregatita pentru a realiza cu succes toate activitatile zilnice. Calitatile nutritive ale cerealelor sunt bine cunoscute. Nutritionistii recomanda ca doua dintre mese zilnice sa contina cereale, de preferinta micul dejun si o gustare in timpul zilei, pentru a-i asigura organismului necesarul de fibra, dar si ca parte a unui regim alimentar sanatos, fara grasimi. Consumul de cereale este recomandat pentru aportul important de fibre, vitamine, minerale, calciu si fier. Toate acestea sunt esentiale pentru buna functionare a organismului si pentru a da randament la serviciu. Fibrele se gasesc in cereale, in legume si fructe, in cantitate diferita. De exemplu, o jumatate de farfurie de morcovi fierti contine de doua ori mai multe fibre decat aceeasi cantitate de spanac. Consumul zilnic regulat de fructe, legume, cereale asigura necesarul de fibra al organismului, care este, in medie, de treizeci de grame. Pentru a asigura organismului suficienta fibra, nutritionistii americani propun ca dieta zilnica sa contina o cana de cereale si o banana la micul dejun, doua felii de paine integrala cu humus si o portocala la pranz, iar la cina - un cartof, o jumatate de castronel de cereale si o suta de grame de capsuni. Cerealele, bogate in fibra si in carbohidrati si imbogatite cu vitamine, minerale, proteine si calciu, sunt ideale pentru micul dejun pentru ca ii dau energie organismului in prima parte a zilei. De asemenea, sunt indicate in cadrul unei diete sanatoase, datorita continutului redus de grasimi, sare si zahar. Pentru a furniza organismului necesarul de fibra, trebuie luat in calcul ca o felie de paine contine aproape un gram de fibra, un morcov crud are doua grame, o banana contine 3 grame, un mar sau 100 de grame de mazare verde au 4 grame de fibra. O importanta cantitate de fibra se gaseste in cereale, care poate ajunge pana la 12 grame pentru o portie. Cu toate acestea, nu ignora sa-ti iei micul dejun in fiecare dimineata. Studiile nutritionistilor au subliniat ca obiceiul de a servi in mod regulat micul dejun este asociat cu marirea puterii de munca si a rezistentei, precum si cu o atitudine pozitiva in cursul primei parti a zilei. Cerealele pentru mic dejun constituie o sursa importanta de calorii, fibre si minerale. Cel mai sanatos mic dejun este cel pe baza de cereale, deoarece contine cantitati atent masurate si selectate de proteine, fibre, carbohidrati.

10 adevaruri importante despre hrana

Este foarte important ca regimul dumneavoastra de viata sa fie sanatos, deoarece altfel nu veti avea o stare de sanatate buna si nu veti slabi.

Toamna "ingrasa"

Tot mai multe studii statistice au ajuns la concluzia ca dintre toate anotimpurile, toamna este sezonul care favorizeaza cel mai mult cresterea in greutate. In primul rand, vremea se raceste si apare tendinta de a manca alimente calde si consistente, fiind limitat in acelasi timp efortul fizic in aer liber. Vacanta se termina, nivelul de stres, gradul de oboseala si implicit tendinta de alimentare emotionala cresc. In ceea ce priveste modul de alimentatie in vederea slabirii si a mentinerii greutatii corporale in aceasta perioada, se pot face cateva recomandari usor de aplicat: 1. Reducerea grasimilor - grasimile au aport caloric de doua ori mai mare decat proteinele sau carbohidratii iar excesul de grasime alimentara se transforma in grasime corporala. 2. Limitarea alimentelor de tip fast food. 3. Limitarea zaharului din dieta - acesta impiedica slabirea mai mult decat orice alt aliment interzis. 4. Eliminarea alcoolului sau macar reducerea la maxim a aportului de alcool - acesta inhiba metabolismul lipidelor si produce mari cantitati de toxine. 5. Consumarea a opt pahare cu apa zilnic - ajuta la eliminarea toxinelor din organism, ajuta la digestie si stimuleaza metabolismul bazal. 6. Evitarea alimentelor sarate - sarea favorizeaza retentia hidrica. 7. Evitarea mancatului pe fuga sau la televizor - in acest fel nu va exista control nici asupra cantitatii, nici asupra calitatii alimentelor. 8. Preferarea alimentelor crude in locul celor gatite - tot ce e crud se digera mai usor si aduce corpului cantitati mari de enzime benefice organismului. 9. Consumarea legumelor, fructelor, a lactatelor degresate, a cerealelor integrale si a proteinelor cu aport mic de grasimi reprezinta singura solutie pentru mentinerea siluetei si a starii de sanatate. Si prin combinarea corespunzatoare a scestor alimente benefice se poate slabi usor, sanatos si fara efort chiar si toamna.

Cerealele - un mic dejun ideal pentru elevi

Daca te uiti pe fereastra, vei constata ca toamna si-a intrat pe deplin in drepturi, iar pentru a sti ca a inceput scoala, nu mai ai nevoie de nici o confirmare: il ajuti pe cel mic sa-si pregateasca zilnic lectiile, eventual il conduci la scoala si te asiguri ca beneficiaza de alimentatia optima pentru a da randament la scoala. Chiar asa - care este hrana cea mai potrivita pentru prichindel? Un mic dejun cu cereale constituie alegerea cea mai potrivita. Micul dejun este o sursa importanta de calorii, fibre si minerale si nu poate fi suplinit de nici o alta masa a zilei. Cel mai sanatos mic dejun este cel pe baza de cereale, deoarece contine cantitati atent masurate si selectate de proteine, fibre si carbohidrati. Pentru copii, este esential sa serveasca cereale la micul dejun, pentru ca le ofera energie si substante nutritive, necesare pentru sanatate, dar si in procesul de crestere. Cerealele sunt ideale pentru micul dejun pentru ca ii ajuta pe copii sa se concentreze la scoala si le da energia necesara pentru a invata si a se juca. Micul dejun cu cereale reprezinta o sursa de substante nutritive si de vitamine pentru prescolari si scolari si le da energia necesara pentru activitatile din cursul diminetii. Rezultatele cele mai recente ale cercetarilor realizate de cercetatorii britanici de la Universitatea Reading arata ca elevii invata, lucreaza si se joaca mai bine atunci cand consuma cereale la micul dejun. Note mari pentru copiii care mananca cereale la micul dejun Studiile realizate cu privire la modul in care micul dejun, servit in mod regulat, imbunatateste performantele scolare ale copiilor au demonstrat ca elevii care plecau la scoala dimineata fara sa manance aveau dificultati la orele de matematica si citire si rezolvau cu greutate problemele aparute in timpul zilei, in timp ce copiii care luau micul dejun erau performanti in domeniul creativ, al aritmeticii, erau rezistenti si constanti in activitatea pe care o desfasurau. Copiii care consuma cereale bogate in fibre sunt mai putin expusi oboselii si depun un interes ridicat in procesul de invatare. Lipsa micului dejun din alimentatia zilnica a copiilor determina deficiente de vitamine si minerale, cum ar fi fierul, calciul, zincul si vitamina B2. Micul dejun cu cereale are efecte benefice in activitatea scolara a copiilor:- rezultate mai bune la teste;- viteza mai mare de lucru;- mai multa energie;- oboseala redusa;- atentie sporita;- memorie mai buna;- proces de invatare mai rapid;- comportament si stare emotionala pozitive;- mai putine vizite la cabinetul medical al scolii.Prin urmare, pregateste-i micutului tau in fiecare dimineata cate un bol cu cereale, care sunt disponibile intr-o varietate bogata de forme si arome, combina-le cu lapte sau iaurt si, la sfarsit, ofera-i un pahar de suc natural de fructe. Astfel, va avea energia necesara unei noi zile de scoala si va fi in masura sa obtina rezultate satisfacatoare.

Sfaturi pentru o viata sanatoasa

Cateva sfaturi rapide si usor de urmat pentru ca gustarea, micul dejun, pranzul si cina sa fie mai gustoase si, bineinteles, mai sanatoase in alimente cat mai variate si colorate.

Era obeză şi mânca de două ori pe seară. Acum arată incredibil!

Zahărul răspândeşte cancerul în corp

Top 10 alimente care scad tensiunea arterială

4 proprietăţi periculoase ale zahărului de care nu ştiai

12 semne ale consumului de zahăr în exces

Ţigările electronice cresc tensiunea arterială şi îmbolnăvesc inima

Cum te poate omorî munca?

40% din cazurile de cancer sunt cauzate de excesul de greutate

Un studiu explică mecanismul prin care zahărul crește riscul de cancer

Rihanna are probleme cu silueta: O zi slăbeşte, o zi se îngraşă

Studiu: Bărbaţii care se însoară cu femei inteligente trăiesc mai mult

E dependentă de fitness, dar mănâncă gogoşi şi prăjituri. Şi arată senzaţional!

A slăbit pentru că îi era ruşine să iasă pe stradă: Consuma 6.000 de calorii pe zi!

10 reguli de bază care te ajută să ai o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă

Pedeapsă pentru părinţii inconştienţi: Condamnaţi la închisoare cu suspendare pentru că şi-au ucis bebeluşul cu lapte vegetal

Studiu: Un singur pahar de alcool pe zi crește riscul de cancer de sân

Murături sau legume la oțet? Știi care e alegerea mai sănătoasă?

5 lucruri pe care Dr. Oz le face ca să nu se îmbolnăvească

Pasta cu ingrediente naturale care albește dantura și previne cariile

Un bărbat a fost trezit după 15 ani de comă printr-o procedură de stimulare nervoasă

A murit de cancer la 13 ani. Părinţii au descoperit un mesaj secret lăsat de fiica lor

Incredibil! Au creat o mini-inimă dintr-o frunză de spanac

Meditația și yoga pot influența ADN-ul. Ce efect au asupra organismului?

A murit actriţa Olga Tudorache. Mesajul lui Florin Călinescu

Vitamina C ne face mai inteligenți. Ce efect are asupra creierului?

Alimente care îți întăresc sistemul imunitar în sezonul rece

Avertismentul unei femei: a fost la un pas de moarte din cauza unei pensule de machiaj

Știai că poți să pui ou crud în cafea? Rezultatul este incredibil

Ştiinţa confirmă: Pisicile şi câinii văd ceea ce oamenii nu pot

Femeile înșală mai mult decât bărbații conform studiilor

;