Conopida - Sfaturi utile

Tips-uri pentru a prepara conopida:  Pentru a prepara conopida, indeparteaza frunzele si taie partea cu flora de la baza acolo unde se intalneste cu tulpina. Poti obtine bucati de diferite dimensiuni sau le poti face pe toate uniforme. Curata bine extremitatile care pot avea diferite puncte sau pot fi murdare;  Fiarta cu seminte de secara sau cu alte plante de acest gen este o supa delicioasa; Pentru ca saute-ul sa aiba o culoare galbena-vie se adauga o lingura de sofran indian si foarte putin sofran obisnuit; Cel mai des se foloseste inflorescenta, dar foarte bune sunt si tulpina si frunzele, pe care le poti adauga in supa; Pentru a evita ca leguma sa ia o nuanta maronie din cauza reactiei fitonutrientilor cu fierul din cuptor, adauga in apa in care o pregatesti putin suc de lamaie; Conopida contine fitonutrienti care pot elimina miros de sulf atunci cand este preparata. Pentru a evita acest lucru, fierbe-o foarte putin timp. Citeste mai mult despre Conopida Conopida - Sfaturi utile Conopida - Selectarea si pastrarea Conopida - Beneficii asupra sanatatii Conopida - Informatii nutritionale

Conopida - Selectarea si pastrarea

Alege conopida care sa aiba o culoare alba si sa fie compacta, adica bobocii care alcatuiesc intregul manunchi sa nu fie separati. Evita sa cumperi conopida care sa aiba pete pe inflorescenta. Conopida se poate pastra in stare cruda in frigider timp de o saptamana, intr-o punga de hartie sau de plastic. Pentru a preveni umezeala din inflorescenta, se tine cu tulpina in jos. Daca nu ai folosit o conopida intreaga, partea care ti-a ramas nu trebuie pastrata mai mult de o zi sau doua deoarece isi pierde prospetimea si se strica foarte repede in aceasta forma. Citeste mai mult despre Conopida Conopida - Sfaturi utile Conopida - Selectarea si pastrarea Conopida - Beneficii asupra sanatatii Conopida - Informatii nutritionale

Castravetele - Informatii nutritionale

Castravetele contine multi nutrienti, carbohidrati, zahar, fibre solubile si insolubile, sodiu, vitamine, minerale, acizi grasi, aminoacizi, precum si alte substante. Tabel nutritional   o ceasca cu castravete cu coaja taiat marunt (104 grame) contine 13.52 calorii. Nutrienti Cantitatea Cat la % asigura din necesarul zilnic? Vitamina C 5.51 mg 9.2 % molibden 5.20 mcg 6.9 % vitamia A 223.60 IU 4.5 % potasiu 149.76 mg 4.3 % mangan 0.08 mg 4.0 % folati 13.52 mcg 3.4 % fibre 0.83 g 3.3 % triptofan 0.01 g 3.1 % magneziu 11.44 mg 2.9 % Citeste mai mult despre Castravetele Castravetele - Sfaturi utile Castravetele - Selectarea si pastrarea Castravetele - Beneficii asupra sanatatii Castravetele - Informatii nutritionale

Conopida - Beneficii asupra sanatatii

Protejeaza impotriva diferitelor tipuri de cancer La fel ca si celelalte legume inrudite, broccoli, varza sau napii, conopida contine substante care ajuta la prevenirea cancerului. Aceste componente impiedica formarea celulelor canceroase, dar le si elimina acolo unde ele s-au format deja. Studii epidemiologice sugereaza ca exista o legatura intre aceste legume si rezistenta organismului la imbolnavirea cu cancer. Abia in ultimii ani cercetatorii au inceput sa inteleaga cum functioneaza aceste substante benefice. Legumele din familia cruciferelor contin izotiocianati si sulforafan, substante care impiedica si stopeaza diferite forme de cancer:   cancer la san cancer la colon cancer pulmonar cancer ovarian cancer de prostata Combinata cu sofranul indian, imbunatateste sanatatea barbatilor  Cancerul de prostata care este a doua cauza a mortalitatii de cancer in America in randul barbatilor, este mai putin intalnit in India. Acest fapt se datoreaza dietei bogate in legume din familia Brassica si condimentelor curry, precum sofranul indian.   In acest condiment este concentrata o mare sursa de fitonutrient curcumin care in combinatie cu fenetil izotiocianatul din familia cruciferelor precum conopida, broccoli sau varza reduc formarea tumorilor canceroase, dar si aparitia cancerului de prostata. Cercetari recente arata ca aceasta combinatie nu doar previne, ci si ajuta la stoparea acestui tip de cancer. Ajuta la detoxifierea ficatului si a intregului organism Conopida contine glucosinolati si tiocianati (inclusiv sulforafan si izotiocianat). Aceste substante ajuta ficatul sa neutralizeze substantele toxice. Daca moleculele toxice nu sunt detoxifiate rapid in ficat, ele pot dauna organismului si pot favoriza aparitia celulelor canceroase. Multe enzime din conopida ajuta de asemenea in procesul de detoxifiere. Este vorba despre: glutation transferaza, glucuronil transferaza si quinon reductaza. Protejeaza impotriva artritei reumatoide Datorita continutului ridicat de vitamina C, conopida protejeaza impotriva poliartritei, o forma de artrita reumatoida prezenta la doua sau mai multe articulatii. Studii prezenate in "Analele bolilor reumatice" si efectuate pe mai mult de 20.000 de persoane arata ca cei care consuma alimente sarace in vitamina C sunt mai expusi de trei ori sa dezvolte artrita reumatoida, fata de cei care consuma legume bogate in vitamina C. Imbunatateste sistemul cardiovascular Pe langa faptul ca protejeaza impotriva foarte multor tipuri de cancer, conopida are importante beneficii si asupra sistemului cardiovascular. In concentratii foarte mici, fitonutrientul indole-3-carbinol care se gaseste in legumele din familia cruciferelor, ajuta la scaderea nivelului colesterolului din sange. Citeste mai mult despre Conopida Conopida - Sfaturi utile Conopida - Selectarea si pastrarea Conopida - Beneficii asupra sanatatii Conopida - Informatii nutritionale

Sfecla - Beneficii asupra sanatatii

Asigura sanatea optima Pigmentul care ii ofera sfeclei frumoasa culoare, lupta si impotriva cancerului. Exista si cateva studii care au demonstrat eficacitatea sfeclei in lupta impotriva cancerului de colon.    Intr-unul dintre studiile efectuate, animalele care sufereau de cancer de colon si cu un nivel al colesterolului ridicat au fost impartite in doua grupuri. Un grup a urmat o dieta bogata in sfecla. La aceste animale, activitatea a doua enzime antioxidante din ficat a crescut. Ficatul este principalul organ detoxifiant, unde substantele toxice sunt descompuse si eliminate, proces care produce un numar mare de radicali liberi. Cele doua enzime antioxidante protejeaza celulele ficatului de atacul radicalilor liberi. Intr-un alt studiu efectuat pe animale, oamenii de stiinta au descoperit ca animalele hranite cu sfecla prezentau o crestere a numarului de celule CD8, celule ale sistemului imunitar responsabile de detectarea si eliminarea celulelor anormale. Cu o paza sporita oferita de aceste celule, animalele au suferit mai putine transformari precanceroase. La pacientii care sufera de cancer la stomac, oamenii de stiinta au analizat efectele sucurilor de fructe si legume asupra formarii de nitrozamine, substante cangerigene produse in stomac de chimicalele numite nitrati. Acestia au descoperit ca sucul de sfecla este un inhibitor puternic al mutatiilor celulare produse de acesti compusi. Ofera protectie impotriva bolilor de inima In primul studiu mentionat mai sus, nu numai ca sfecla le-a oferit protectie antioxidanta in ficat animalelor, dar si colesterolul acestora a scazut cu 30% si nivelul trigliceridelor cu 40%, iar nivelul de colesterolul "bun" HDL a crescut semnificativ. Ajuta la reducerea inflamatiilor Persoanele cu un consum ridicat de colina (gasita in galbenusul de ou si soia) si betanina (gasita in legume precum sfecla sau spanac) au inregistrat cu 20% mai putine inflamatii, conform cercetatorilor greci. Protectie impotriva defectelor din nastere Sfecla este bogata in folati, esentiali pentru sanatatea tesuturilor. Consumul de alimente bogate in folati este foarte important, mai ales in perioada sarcinii, pentru dezvoltarea coloanei vertebrale a fatului. Citeste mai mult despre Sfecla Sfecla - Sfaturi utile Sfecla - Selectarea si pastrarea Sfecla - Informatii nutritionale Sfecla - Beneficii asupra sanatatii

Conopida - Informatii nutritionale

Conopida este o excelenta sursa de Vitamina C, folati si fibre. Contine, de asemenea si importante cantitati de Vitamina B5, Vitamina B6, magneziu si acizi grasi de omega-3. Tabel nutritional   o ceasca de conopida fiarta (124 grame) are 28.52 de calorii. Nutrienti Cantitatea Cat la % asigura din necesarul zilnic? vitamina C 54.93 mg 91.5 % vitamina K 11.17 mcg 14.0 % folati 54.56 mcg 13.6 % fibre 3.35 g 13.4 % vitamina B6 0.21 mg 10.5 % tryptofan 0.03 g 9.4 % acizi grasi omega 3 0.21 g 8.8 % mangan 0.17 mg 8.5 % vitamina B5 0.63 mg 6.3 % potasiu 176.08 mg 5.0 % proteine 2.28 g 4.6 % fosfor 39.68 mg 4.0 % vitamina B2 0.06 mg 3.5 % vitamina B1 0.05 mg 3.3 % magneziu 11.16 mg 2.8 % vitamina B3 0.51 mg 2.5 % Citeste mai mult despre Conopida Conopida - Sfaturi utile Conopida - Selectarea si pastrarea Conopida - Beneficii asupra sanatatii Conopida - Informatii nutritionale

Sfecla

Desi poate fi gasita pe toata perioada anului, sezonul sfeclei este din iunie pana in octombrie, cand poti gasi foarte usor sfecle tinere.

Sparanghel

Sparanghelul a fost considerat o delicatesa inca din cele mai vechi timpuri. Aceasta leguma apare odata cu primavara, sezonul ei fiind considerat din aprilie pana in mai.

Strugurii

Sunt crocanti, dulci, cu o aroma delicioasa si pot fi folositi cu succes atat in salatele de fructe, cat si in cele de legume. De asemenea, constituie o gustare potrivita intre mesele principale.

Portocala

Zemoase si recunoscute pentru concentratia ridicata de vitamina C, portocalele sunt o optiune perfecta pentru o gustare si sa nu mai pomenim de faptul ca adauga un plus de aroma multor retete. Nici nu este de mirare ca portocala este considerat un fruct dintre cele mai populare din lume.

Avocado

Desi il poti gasi pe tot parcursul anului, sezonul lui este in perioada primaverii si a verii.

Varza

Gustoasa si necostisitoare, varza este una din cele mai vechi legume si este rezistenta mai multor soiuri de pamant, motiv pentru care este cultivata peste tot in lume si poate fi consumata pe tot parcursul anului.

Perele

Perele sunt fructe zemoase, mai putin tari decat merele, cu gust dulce. Culorile lor pot varia de la galben si verde pana la rosu-portocaliu. Homer le-a numit "darul zeilor".

Ardeiul

Ardeii pot fi gasiti pe toata perioada anului, dar cei mai multi apar in timpul verii.

Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles arata exact ca o varza normal numai ca este in miniatura, nu este de mirare asemanararea daca stam sa ne gandim ca ambele fac parte din familia de leguminoase Brassica. In schimb, varza de Bruxelles poate fi consumata intreg anul, perioada de culegere fiind de toamana pana primavara devreme.

Broccoli

Broccoli face parte din familia verzei, iar datorita diferitilor compusi aceasta leguma detine o serie de gusturi de texturi, de la fibroasa la crocanta.

Papaya

Este delicios de dulce, cu o consistenta untoasa si este numit "fructul ingerilor".

Lamaia

Nu vei alege lamaia ca gustare intre mese, insa nici nu putem sa trecem cu vederea peste beneficiile pe care le poate aduce.

Zmeura

Sunt fructe dulci, aromate si pot constitui un desert delicios. Cele mai multe varietati pot fi gasite in California, in sezonul iunie - octombrie.

Morcovul

Usor de pastrat, cu o textura crocanta si un gust dulce, morcovii sunt preferati atat de adulti cat si de copii. Acestia au o radacina groasa, carnoasa si colorata, care creste in pamant, iar la suprafata se termina cu frunze verzi.

O familie tradiţională: Alec şi Hilaria Baldwin, cel mai haios cuplu de la Hollywood

Smoothie pentru durerea articulară

Te-ai născut cu abilități supranaturale, dar le blochezi cu aceste lucruri

Nu consuma oțet din cidru de mere dacă iei aceste medicamente!

Un exemplu de urmat! Povestea emoționantă a unui părinte divorțat

Ce se întâmplă când copiii se îmbracă singuri: Nimeni nu mai e ca ei!

Ceaiul de oregano este foarte sănătos. Cum îl prepari și la ce este bun?

6 cauze ale retenției de apă în organism

9 alimente care curăță dinții și îi albesc

6 semne care arată că ficatul tău are probleme

7 trucuri din filmele de acţiune care îţi pot fi folositoare când eşti în pericol

Anastacia, învingătoare în faţa cancerului: „Nu sunt o victimă, sunt o supravieţuitoare“

A murit de cancer de colon la 32 de ani: Doctorii i-au spus că e prea tânără ca să aibă aşa ceva

De ce se nasc bebelușii cu atât de mult păr?

Un gest frumos pentru studenţi: În fiecare an face asta!

8 lucruri pe care să nu le introduci niciodată în cuptorul cu microunde

Prinţul Harry are o iubită frumoasă şi puternică: Meghan Markle e dependentă de yoga

Primul spital privat de dermatologie-venerologie din România

Masca pentru corp care îți va face pielea frumoasă și catifelată. Cum să o prepari

Corelația dintre depresia postpartum și perioada nașterii

Greșeli pe care le fac părinții cu scaunul de mașină pentru bebeluși în timpul iernii

Studiu. De ce copiii nu ar trebui să aibă prea multe jucării

Exemplul unei femei puternice: A slăbit 136 de kilograme în 18 luni şi îşi reface pozele vechi

Apa alcalină omoară celulele canceroase. Cum să o prepari acasă

Muștele sunt mult mai scârboase decât credeam. Iată de ce!

10 copii celebri care s-au schimbat mult după ce au crescut

Semne care indică faptul că ai un organism acid

Ce afecțiuni poți trata cu apă cu lămâie?

Biopsia lichidă, un test nou extrem de util pentru bolnavii de cancer

O fetiță a aflat că mama sa are o aventură. Ce s-a întâmplat când a sunat tatăl?

;