4 salate racoritoare pentru zile caniculare

Nici mancare nu-ti mai trebuie pe vremea asta caniculara? Nu mai stii ce sa mananci ca sa te mai racoresti putin? Exceptand caldura inabusitoare, trebuie sa tii minte ca organismul tau are nevoie de o dieta echilibrata care sa-i asigure necesarul de vitamine si minerale. Iata 4 salate hranitoare si racoritoare cu care te poti rasfata in aceasta vara! Si, bineinteles, lichidele sa fie pe primul loc, daca nu vrei sa te deshidratezi!

Ginsengul, ginko biloba, aloe vera ... la ce-ti folosesc?

Ai tot auzit vorbindu-se despre ele, insa nu stii in ce situatii sa le folosesti. Afla tot despre aceste remedii naturiste si in ce afectiuni poti sa beneficiezi de puterea lor vindecatoare.

10 alimente care asigura sanatatea barbatilor

Exista cateva alimente care sunt indicate pentru a-ti intari organismul si a-l proteja de bolile care-l pandesc.

Cafeina provoaca infertilitate?

Cafeaua face ba rau, ba bine... Nu mai stii nici tu ce sa crezi! Majoritatea expertilor sunt de parere ca in cazul unui om sanatos, cafeina consumata cu moderatie nu face rau. Dar, oare afecteaza ea fertilitatea femeilor si a barbatilor?

Remedii naturiste care scad colesterolul "rau"

Colesterolul este considerat unul dintre ingredientele esentiale ale organismului. Cu toate ca este necesar pentru sanatate, are o reputatie destul de proasta, fiind responsabil pentru bolile de inima.

Ce forme de calciu se absorb mai usor?

Rolul calciului in sanatatea oaselor, muschilor si in coagularea sangelui este binecunoscut si necontestat. Sursa principala de calciu din alimente este constituita de produsele lactate, insa exista situatii in care acestea nu se pot consuma (intoleranta la lactoza) sau cazuri in care absorbtia calciului alimentar este redusa si atunci se impune suplimentarea cu acest mineral. Calciul se absoarbe la nivelul intestinului subtire iar randamentul absorbtiei depinde de o serie de factori, cum ar fi pH-ul la nivel intestinal, cantitatea de vitamina D existenta in organism, nivelul de estrogen si forma si gradul de dizolvare al calciului administrat (citrat, carbonat, gluconat sau lactat).Varietatea suplimentelor cu calciu este extrem de mare si atunci este necesar ca medicul sa recomande tipul de supliment corespunzator nevoilor fiecarei persoane. Pentru adulti, cantitatea de calciu recomandata zilnic variaza intre 1000 si 1300 mg, in functie de varsta, sex, stare de sanatate, etc. In acelasi timp este important sa se cunoasca tipurile de calciu care se gasesc in suplimente: citratul de calciu: calciul este absorbit cel mai usor in mediu acid si, de aceea, sub forma de citrat, acesta este cea mai bine absorbita forma de calciu suplimentat; nu necesita pt absorbtie o cantitate suplimentara de acid din stomac si de aceea poate fi administrat oricand in timpul zilei, chiar si pe un stomac gol. Cu toate acestea, citratul de calciu furnizeaza de obicei o cantitate de calciu elementar per pastila mai mica si de aceea este necesara administrarea unui numar relativ mare de capsule pe zi, in functie de nevoi. Persoanele care sufera de hiperaciditate de reflux tolereaza mai greu citratul de calciu. carbonatul de calciu: majoritatea pastilelor de calciu de pe piata contin mineralul sub forma carbonat. Pt absorbtie este necesara o cantitate suplimentara da acid gastric, si de aceea se recomanda administrarea dupa mese. gluconatul de calciu si ratatul de calciu se absorb bine, insa furnizeaza o cantitate mica de calciu elementar. calciul provenit din dolomit, cochilie de scoica sau coral este intr-adevar natural, insa poate contine metale grele si de aceea se recomanda evitarea lor.Iata asadar ca din varietatea mare de suplimente de calciu putem alege mai usor forma de calciu de care avem intr-adevar nevoie.

Sucurile de legume: o "bomba de sanatate" pentru organism

Esti un fan al salatelor si al sucurilor proaspat stoarse din legume? Cu siguranta ai aflat ca acestea lupta eficient impotriva bolilor, insa vrei sa stii pe ce leguma sa te bazezi pentru a preveni sau a usura simptomele unei afectiuni. Acum ai posibilitatea sa profiti din plin de beneficiile pe care le aduce aceasta alegere sanatoasa.

Zece cai de a "ruina" o mancare buna!

Mancarea este un combustibil si in formele sale simple, este un amestec de diferite chimicale organizate in grupe numite proteine, carbohidrati, si grasimi. Indiferent de ce spune stiinta, oamenii sunt foarte sensibili la mancare.Mancarea este rea atunci cand nu este echilibrata, prelucrata sau falsificata de la starea sa naturala. Dar exista posibilitatea ca o mancare rea sa fie mai buna.Gandeste-te la cartofi. O jumatate de cartof mediu gatit are aproximativ 100 de calorii, fara grasime, colesterol, sau sodiu. Daca ii mananci cu tot cu coaja, cartofii sunt o buna sursa de energie si fibra, plus o cantitate de vitamine benefice si minerale; sunt bogati in special in potasiu si vitamina C. Cel mai sanatos mod de preparare a cartofilor este pe gratar, stropiti cu putin ulei de masline. Iata cateva cai de a "ruina" componentele unei mese bune si moduri de a le repara:1. Salatele: Cele mai multe restaurante ofera salate minunate, impreuna cu pui sau peste la gratar. Suna sanatos, nu? Nu te grabi pentru ca ei pot strica salata, incarcand-o cu grasime si calorii. Inlatura branza adaugata si crutoanele si te salvezi de la cateva sute de calorii. Adauga carne macra, peste sau pui la gratar. Nu manca pielea, pentru ca in piele se strang toate grasimile saturate. Adauga un sos balsamic de otet, ulei de masline, zeama de lamaie si putin piper pentru aroma. 2. Supele:Sa incepi o masa cu o supa este o strategie inteligenta de a-ti mentine greutatea in mod sanatos. O cana de supa inainte de cina iti controleaza apetitul, dar tipul de supa si marimea portiilor conteaza. Cel mai rapid mod de a ruina o supa buna este sa o incarci cu smantana si branza.Supele crema au mai multe calorii si grasimi decat supele simple. Adaugi cateva sute de calorii odata cu branza. O supa de fasole, de pui sau de legume este o alegere buna. 3. Gustarile: Puiul si pestele nu trebuie sa lipseasca din meniu atunci cand vrei sa pierzi in greutate sau cand vrei sa iti mentii sanatatea. Dar servit cu sos, uns cu unt sau prea prajit... Tocmai ai "ruinat" o mancare sanatoasa. Fript, la cuptor, sau chiar prajit in aburi inseamna sa gatesti cu un minim de grasimi sau deloc. Carnea poate ramane in meniu chiar daca esti la o cura de slabire, doar fripta, si poti mananca aproximativ o portie de o palma.4. Painea:Nu toate painile sunt facute la fel. Daca mananci paine alba, alegerea este usoara: renunta la ea. Daca este facuta din cereale integrale, poti fi indulgenta, dar nu anula o masa buna prin a o face un vehicul de grasimi. Nu uita ca un foarte rapid mod de a ruina o masa buna sau o reteta este sa adaugi ingrediente inutile in cantitati mari.5. Bauturile:Este mult mai indicat sa servesti un pahar de vin rosu la masa decat un cocktail. Bauturile mixate pot distruge o masa buna. Corpul arde alcoolul inaintea grasimilor.6. Desertul: Desertul este o sarbatorire a mesei si nu trebuie sa te privezi tot timpul de el. Serveste in cantitati moderate, dar nu zilnic, doar la ocazii speciale. Nu anula dieta prin a fi prea indulgenta. In cele din urma, este doar zahar si grasime intr-o farfurie. O buna alegere este serbetul de fructe, care are putine grasimi si calorii. Nu uita furculitele si linguritele in plus pentru a putea sa-ti imparti portia cu altcineva.

8 alimente energizante!

Te simti cam obosita si lipsita de energie in ultima vreme? Te gandesti ca este din cauza vremii atat de schimbatoare? Atunci noi iti venim in ajutor cu un truc interior! Incearca in aceasta perioada sa consumi in cantitati mai mari decat de obicei urmatoarele 10 alimente ENERGIZANTE:

Ghidul alimentelor indicate in diverse boli

Alimentatia reprezinta sursa unui organism sanatos si energic. Cu ajutorul acestui mini-ghid, TopSanatate te indruma cum sa previi sau sa reduci severitatea unei boli, consumand alimentele indicate. ASTM     ATEROSCLEROZA    CANCER MAMAR     CANCER COLORECTAL CANCER DE PROSTATA      DIABET TIP 2      HIPERTENSIUNE ARTERIALA MENOPAUZA     MIGRENA    OBOSEALA...

Cum sa mananci sanatos... la restaurant!

Nu este vorba despre un paradox, chiar daca asa ar putea parea. Daca vei fi informata, vei evita un adevarat dezastru caloric (ne referim la cateva sute de calorii pe care le poti acumula in decursul unei singure cine, luate la restaurant). Indiferent de tipul restaurantului la care mergi si de profilul acestuia, evita sa te asezi la masa fiindu-ti foarte foame. Vei manca mult mai mult decat ai face-o in alte conditii...Bineinteles, pe langa aceasta, este bine sa tii cont si de unele recomandari care variaza in functie de profilul localului pe care l-ai ales. Astfel, daca mergi la un restaurant...... Italian Evita painea. Produsele de panificatie specifice bucatariei italienesti sunt pe cat de apetisante, pe atat de bogate in calorii. Iar produsele alimentare nu mai au "nevoie" de nici un aport caloric suplimentar. Cel mai bine ar fi sa ceri chelnerului sa ia painea de pe masa. In ceea ce priveste pastele, ai doua variante: sau le eviti, sau imparti o portie la doi. Nu de alta, insa in toate localurile de acest gen, portiile sunt pantagruelice si, daca ne gandim ca sunt si foarte gustoase, ai toate "sansele" sa mananci totul... O alegere foarte buna o reprezinta supa "Minestrone", care este delicioasa si nu contine multe calorii. Evita insa "parmigiana", pentru ca este foarte bogata din punct de vedere caloric.... Chinezesc Evita preparatele prajite, rulourile cu oua si sosurile - cele mai multe calorii si grasimi se regasesc exact in acest tip de produse. De asemenea, sunt de evitat produsele alimentare pe baza de vinete, deoarece aceste legume absorb foarte mult ulei. Dupa ce am stabilit care sunt alimentele de care ar trebui sa te tii departe, iti spunem si ce este recomandabil (si, in acelasi timp, gustos): preparatele alimentare pe baza de orez brun. Singura ta grija ar trebui sa fie aceea de a nu confunda orezul prajit cu orezul brun. Pentru desert, micutele pateuri cu ravase sunt o alegere buna, pentru ca nu contin decat 30 de calorii si sunt savuroase.... Mexican Nu te atinge de tortilla, pentru ca in foarte scurt timp iti va parea rau. Adica dupa ce te urci pe cantar. Sosul salsa, foarte satios si bogat in calorii, poate fi inlocuit cu branza, guacamole (specialitate mexicana pe baza de avocado) si o crema acrisoara. Nici in ceea ce priveste enchilada nu ar trebui sa te aventurezi, pentru ca aportul caloric este considerabil. Salatele taco sunt o alegere excelenta insa, ca si fajitas (reteta traditionala mexicana, pe baza de carne de vita, pui sau porc, in functie de preferinta).

Alimentatia pentru longevitate

De multe ori auzim sau citim in ziare despre persoane care au depasit varsta de 100 de ani. Ne minunam atunci si ne gandim cum au reusit sa ajunga la aceasta varsta. In afara de componenta genetica, un rol foarte important il are stilul de viata pentru a putea mentine organismul intr-o buna stare de functionare. Si cand spunem stil de viata, ne gandim evident si la ceea ce mancam, la cata miscare facem, la cate ore de somn pe noapte avem, la felul in care stim sa abordam stresul si la cat de pozitiv privim lucrurile. Din punct de vedere alimentar, exista cateva ingrediente care nu trebuie sa lipseasca din dieta unei persoane care doreste sa-si pastreze cat mai mult sanatatea. Iata care ar fi aceste ingrediente miraculoase: Fibrele alimentare

Meniul complet al bunei dispozitii!

Nu este o dieta, nu este ceva complicat sau scump...este un plan de meniu pentru o saptamana, care te va ajuta sa-ti incarci bateriile, sa te vitaminizezi si sa obtii un maximum de energie. In plus, este ideala pentru controlul greutatii corporale.

Gateste sanatos

Gatitul este o activitate utila, dar in acelasi timp si placuta, daca se implica familia si prietenii. Indiferent de ocazie, locatie si parteneri, este important sa te feresti de bacteriile daunatoare, cauzatoare de toxiinfectii alimentare.

Detoxifierea de primavara

E primavara si la romani exista aceasta traditie a primenirii dupa iarna fie cu ajutorul postului Pastelui, fie prin impunerea pe anumite perioade ale unui regim format strict din cruditati. La inceput de primavara, pietele abunda de zarzavaturi si toate au reale puteri terapeutice asupra organismului privat de cateva luni de soare si hrana vie.Acum este momentul cand urzicile, stevia, spanacul, loboda sau leurda inunda pamantul si asteapta sa-si puna la dispozitie proprietatile lor extraordinare. Iata in cateva cuvinte motivul pentru care sunt atat de benefice sanatatii noastre aceste plante aparent comune. Stevia este o planta bogata in minerale esentiale sanatatii noastre: calciu, magneziu, fier si potasiu, dar si in vitamine hidrosolubile B si C. Se pate consuma in supa, ciorbe, ca piure sau pur si simplu ca ceai. Leurda este o planta cu frunze verzi, care miroase a usturoi (se mai numeste si usturoiul ursului sau usturoi salbatic pentru ca dupa hibernare ursul consuma multa leurda sa se intremeze) si care se foloseste si intern si extern. Sub forma de salate sau suc proaspat este indicata in hipertensiune arteriala, aterosceroza, diaree si constipatie. Se poate folosi insa si extern, local in reumatism, rani eczeme, prurit, etc. Loboda este recunoscuta sub trei forme: rosie, galbena si verde si se poate consuma in salate, soteuri, suc proaspat sau in ciorbe. Bogata in vitaminele E si K, loboda este folosita intern ca adjuvant in tratarea chisturilor ovariene si mamare, in afectiuni dermatologice, in bronsite asmatiforme sau sub forma de cataplame pentru dureri abdominale. O planta bogata in calciu, fier, acid folic, vitamina E si K, spanacul este numit de francezi matura stomacului. De asemenea el este bogat si in acid oxalic, care ajuta la absorbtia calciului, prevenind formarea pietrelor la rinichi. Substantele fitochimice si clorofila pe care le contine spanacul au rol anticancerigen, de reglare hormonala si o compozitie apropiata de cea a sangelui uman. Spanacul este asadar un tonifiant excelent al intregului organism, insa in mod special pentru sange, ficat si colecist. Se poate consuma in salate sau ca sote si in ciorbe de zarzavat. Urzicile nu trebuie nici ele uitate pentru ca sunt un tonifiant general extraordinar. Prin continutul lor bogat in aminoacizi esentiali, vitamine B (acid folic), C, A, E si K, calciu, fier si magneziu si in special clorofila, urzicile pot fi considerate atat aliment cat si plante medicinale. Astfel este cunoscuta folosirea urzicilor in afectiuni hematologice (combat anemia) si afectiuni respiratorii (deschid caile respiratorii, reduc tusea si reduc si fluidifica mucusul bronho-pulmonar). Acestea combat constipatia prin stimularea digestiei, au actiune hipoglicemianta (scad glicemia) si actioneaza pozitiv in afectiunile dermale (eczeme, matreata).Si toate aceste beneficii obtinute in urma unui program alimentar bazat pe verdeturi de primavara se explica practic prin cresterea cantitatii de vitamine si minerale consumate; acestea ajuta la intarirea sistemului imunitar, mentin oasele puternice, ajuta digestia si reduc greutatea corporala la normalitate. Sunt aceste obiective reale si posibile? Absolut, incercati-le si veti vedea. Aveti doar de castigat!

Sos-crema de avocado

Daca ti se pare prea seaca mancarea, prepara acest sos delicios. Merge foarte bine cu burgerii preparati cu fasole si legume.

Burgeri cu legume si fasole (4 burgeri)

Acum ai la indemana o optiune gustoasa si satioasa! Chiar si fara carne, acesti burgeri te vor face sa iti lingi degetele.

Budinca de lamaie

Daca ti-e pofta de ceva dulce si usor de preparat, ai gasit solutia! Gusta din acest deliciu.

Salata de fenicul cu linte (4 portii)

O salata de cruditati, special preparata si deosebit de aratoasa. Incearc-o si nu te vei mai plange de lipsa de energie!

Supa crema de cartofi (6 portii)

Tine minte ca organismul tau are nevoie de lichide zilnic. Pe langa un consum adecvat de apa, supele sunt deosebit de benefice pentru o functionare buna.

E dependentă de fitness, dar mănâncă gogoşi şi prăjituri. Şi arată senzaţional!

A murit de cancer la 13 ani. Părinţii au descoperit un mesaj secret lăsat de fiica lor

Studiu: Un singur pahar de alcool pe zi crește riscul de cancer de sân

A mâncat sâmburi de caise ca să scape de cancer și s-a intoxicat cu cianură

A slăbit pentru că îi era ruşine să iasă pe stradă: Consuma 6.000 de calorii pe zi!

Oprah Winfrey a întinerit după ce a slăbit. Cum a dat jos 20 de kilograme

Murături sau legume la oțet? Știi care e alegerea mai sănătoasă?

5 lucruri pe care Dr. Oz le face ca să nu se îmbolnăvească

Vitamina C ne face mai inteligenți. Ce efect are asupra creierului?

Ți se pare că oricine are mai mulți prieteni decât tine? Nu ești singura!

Era obeză şi mânca de două ori pe seară. Acum arată incredibil!

Femeile înșală mai mult decât bărbații conform studiilor

Cele mai bune remedii împotriva sforăitului. Chiar funcționează!

Acestea sunt condimentele care te feresc de cancer. Tu le consumi?

12 vedete cu un abdomen perfect: Silueta subţire cu fitness se ţine!

Ce afecțiuni tratează apa cu lămâie?

Pedeapsă pentru părinţii inconştienţi: Condamnaţi la închisoare cu suspendare pentru că şi-au ucis bebeluşul cu lapte vegetal

Frumoasă şi rapidă: Alicia Schmidt, cea mai sexy atletă din lume

De ce e bine să ţii pe noptieră o lămâie feliată?

10 imagini în care Selena Gomez a strălucit, deşi e bolnavă de lupus

Studiu. Statul prelungit în picioare este mai periculos decât munca la birou

15 alimente care curăță arterele și protejează inima de infarct

Studiu: Bărbaţii care se însoară cu femei inteligente trăiesc mai mult

Cât de diferit este creierul femeilor de cel al bărbaților?

Ce se întâmplă dacă mănânci pătrunjel în fiecare zi?

Te înțeapă limba când mănânci fructe și legume crude? E posibil să suferi de acest sindrom!

Corelația dintre fotbalul jucat în copilărie și daunele cerebrale

Ce este Hyperemesis Gravidarum, boala de care suferă Kate Middleton

Cum sunt degetele conectate cu organele

Pasta cu ingrediente naturale care albește dantura și previne cariile

;