5 preparate în care nu te așteptai să existe zahăr


S-ar putea să eviți înghețata cu diferite siropuri și produsele de patiserie, însă știai că până și anumite sosuri de salată conțin zahăr? Adevărul este că zahărul se ascunde literalmente peste tot, chiar și în alimentele pe care le credeai sănătoase. Iată câteva preparate în care nu te așteptai să existe zahăr!

Ce preparate nu știai că au în compoziție zahăr?


Conform specialiștilor americani, femeile ar trebui să consume doar 6 lingurițe sau 100 calorii de zahăr adăugat pe zi. Deoarece o un singur baton de granola poate conține mai mult decât cantitatea zilnică recomandată, îți poți imagina cum chiar și cei mai sănătoși oameni consumă în mod regulat prea mult zahăr.

Cu toate acestea, chiar dacă eviți cu strictețe băuturile care conțin zahăr, precum sucurile, și gustările, tot consumi mai mult zahăr decât îți dai seama. Acest lucru se datorează faptului că zahărul tinde să se deghizeze sub forma altor denumiri, care îl fac să pară mai sănătos decât este cu adevărat. O altă problemă este reprezentată de faptul că zahărul este adesea adăgat în compoziția alimentelor cu un conținut scăzut de grăsimi, pentru a le îmbogăți aroma. Deci, în timp ce iaurtul pe care îl consumi dimineața și nu are grăsimi, ar putea fi plin de zaharuri adăugate. Iar zahărul este considerat vinovat pentru o serie de probleme de sănătate, de la bolile legate de greutate, cum ar fi obezitatea și diabetul, până la cancer.


În ce preparate se ascunde zahărul?


1. Pâine


Chiar și pâinea din cereale integrale poate conține mai multe tipuri de zahăr adăugat.

2. Dressingul de salată


În acest caz, zahărul este adăugat pentru a da o aromă mai bună. De aceea, este recomandat să alegi sosurile grase, care nu conțin deloc zahăr, sau să îți gătești propriul dressing de salată cu ulei de măsline și oțet.

3. Iaurturile cu arome


Iaurturile cu arome, precum și cele cu fructe, conțin o cantitate destul de mare de zahăr. Alege un iaurt simplu și adaugă fructe proaspete în el.

4.
Sosul de paste


Chiar și ketchupul poate veni la pachet cu o cantitate nedorită de zahăr. De aceea, este recomandat să-ți prepari singur sosul de paste, știind ce ingrediente vrei să fie în acesta.

5. Fructele congelate sau la conservă


Verifică întotdeauna ingredientele de pe conserve sau ambalaje - un lucru este cert, fructele ar trebui să fie singurele prezente pe lista ingredientelor.  

Ca sfat general, poți consulta lista ingredientelor de pe toate alimentele ambalate, pentru a te asigura că nu conțin zahăr.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;