Super dieta premaritala

Cea mai importanta zi din viata ta se apropie din ce in ce mai mult. Ai gasit rochia perfecta si ai cumparat-o din timp. Daca ce te faci daca te-ai mai ingrasat putin si nu incapi in ea? Urmeaza aceste cateva sfaturi si visul tau "cu nunta ca-n povesti" nu va avea de suferit din pricina kilogramelor.

Slabeste prin forta mintii!

Ai nevoie tot timpul sa mananci cate ceva? Cui ii este foame, de fapt, corpului sau mintii? Inainte de a incepe orice fel de dieta, invata cum sa-ti potolesti foamea.

Oare ma poate ingrasa stresul?

"Eu slabesc cand sunt stresata" sau "Eu ma ingras cand sunt stresata"... De cate ori nu ti s-a intamplat sa auzi aceste fraze? Care sa fie legatura dintre perioadele de stres si cresterea in greutate, atat de mediatizata? In primul rand depinde de modalitatea fiecarui individ de a face fata stresului. Pentru unii, stresul reprezinta o adevarata motivatie care ii ajuta sa fie mult mai activi si eficienti. Insa, unii se simt atat de coplesiti de sarcinile si responsabilitatile care li s-au pus in carca incat nu mai sunt in stare sa faca nimic si... se arunca asupra ciocolatei pe care o gasesc prin apropiere, cand presiunea este prea mare. Asadar, conexiunea dintre stres si alimentatie este una complexa care variaza de la individ la individ. Cele mai frecvente intrebari pe care le ridica aceasta asociere sunt: "oare stresul imi reduce vointa de a slabi?", "Stresul imi mareste apetitul si mananc mai mult?" sau "Perioadele de stres determina o crestere a riscului de aparitie a unor probleme de sanatate (boli cardiovasculare, diabet, etc)?". Ce se intampla cand esti stresata? Hipotalamusul (regiune a creierului) trimite semnale glandelor suprarenale pentru eliberarea corizolului, fie ca este stres emotional sau fizic. Cel mai important rol pe care il are cortizolul este de a ajuta organismul sa raspunda la stres, prin eliberarea glucozei (zahar) si a acizilor grasi care asigura energia necesara muschilor pentru a raspunde starilor de stres. O cantitate prea mica de cortizol poate conduce la hipoglicemie (nivelul scazut al glucozei in sange), in vreme ce eliberarea unei cantitati mari de cortizol cauzeaza hiperglicemia (nivelul crescut al glucozei in sange), care daca devine cronica determina aparitia diabetului. In urma unor cercetari efectuate, expertii au constatat ca nivelul ridicat de cortizol poate stimula apetitul si, implicit, cantitatea de alimente ingerate. Si uite asa se adauga si kilogramele in plus. Iar daca vorbim despre stresul cronic, acest nivel de cortizol ramane ridicat o lunga perioada de timp, fapt care "suprasolicita" activitatea glandelor suprarenale si reduce cantitatea de cortizol eliberata. O cercetare efectuata in anul 2000 cu privire la aceste aspect a sugerat ca suprasolicitarea glandelor suprarenale poate atrage un dezechilibru hormonal, fapt care poate conduce la diverse disfunctii ale inimii si risc crescut de obezitate la barbati. Acelasi efect a fost semnalat in studii ulterioare si in cazul femeilor. Nivelul ridicat de cortizol mentinut pe o perioada de durata mai lunga este asociat cu diabetul, hipertensiune arteriala, obezitate si boli cardiovasculare. Insa unele studii ar sugera chiar si o legatura cu tulburarile mentale, precum depresia. Efectele cortizolului (hormonul stresului) asupra organismului regleaza metabolizarea proteinelor, hidrocarburilor si a grasimilor; afecteaza tonusul muschilor si microcirculatia; creste tensiunea arteriala; asigura o buna functionare a sistemului imunitar; stimuleaza secretia gastrica; defavorizeaza reparatia cartilajului; stimuleaza sistemul nervos central; produce balonare si inflamatii, crestere in greutate si oboseala; creste riscul de aparitie a diabetului. Astfel, stresul nu numai ca stimuleaza apetitul, dar mai mult acesta ne face sa poftim numai alimentele cele mai bogate in calorii si mai sarace in nutrienti. Cele mai "vanate" in aceste momente sunt alimentele cu un continut mare de zahar si grasimi (de exemplu, ciocolata), altii le prefera pe cele sarate (ex. chips-urile) si ar mai fi o categorie care simte nevoia de alimente crocante (ex. biscuiti). Unele persoane isi pierd pofta de mancare cand au de-a face cu o situatie stresanta, insa aproximativ 40% dintre acestea incep sa manace excesiv la 6 sapatamani de la "instalarea stresului", sfarsind prin acumularea catorva kilograme in plus.

Nu-ti mai gasi scuze pentru a nu face sport!

"As face sport, dar nu pot pentru ca...". Nu cumva iti suna cunoscut acest inceput de fraza? Adevarul este ca, oricat de paradoxal ar putea parea, asa se intampla de cele mai multe ori. Ne propunem (mai ales la inceputul anului, cand e perioada "marilor planuri si proiecte"), pline de avant si animate de cele mai bune intentii, sa nu ne mai abatem de la programul de intretinere fizica, pentru a ne asigura ca vara ne va gasi in deplina forma. ... Dar nu pentru multa vreme, intrucat "ne amintim" imediat de o scuza - perfect valabila, gandim noi, si despre care consideram ca reprezinta o bariera de nedepasit. Oare intr-adevar asa stau lucrurile?Scuza: Nu am timp sa fac sportProbabil ca, in context, detine recordul (neomologat) la categoria "cea mai frecventa scuza", dar cu putina creativitate si, evident, planificare, lipsa timpului nu va mai constitui o problema de nedepasit. Majoritatea oamenilor au mai mult timp decat cred, si totul este numai o chestiune de organizare.Spre exemplu, nu porni din start cu ideea ca este obligatoriu sa exersezi cate o jumatate de ora zilnic (acest lucru iti poate reteza elanul, pentru ca te gandesti ca nu poti aloca atat timp), ci numai zece minute pentru inceput. Diferenta se va face simtita in scurta vreme si vei mari intervalul aproape fara sa-ti dai seama.Scuza: Sunt prea in varsta pentru a face sportAceasta este o prejudecata. Niciodata nu poti fi prea in varsta pentru a fi activ din punct de vedere fizic, dupa cum niciodata nu este prea tarziu sa incepi. Sigur ca, in prima faza, ritmul de lucru va fi unul moderat (spre exemplu, o plimbare zilnica), insa acest lucru va avea un efect extrem de benefic asupra organismului, prevenind hipertensiunea arteriala si afectiunile sistemului osos. Dupa o vreme, poti intensifica ritmul de lucru, dar fara a exagera si se recomanda ca fiecare sedinta de antrenament sa se incheie cu doua-trei exercitii de stretching.Scuza: Sunt prea obosita pentru a exersaPoate ca oboseala este cauzata chiar de lipsa activitatii fizice. S-a constatat ca miscarea constituie o cale sigura catre mai multa energie, iar oboseala este de multe ori mai degraba de ordin mental decat fizic. Asemeni situatiilor precedente, este obligatoriu sa incepi lent, si nu uita ca oricat de putin ai exersa, tot inseamna mai mult decat nimic. Cel mai bine este sa exersezi dimineata, pentru ca in felul acesta vei avea energie pe durata intregii zile.Scuza: Nu pot exersa pentru ca sufar de o afectiune cronicaArgumentul acesta este valid numai in situatia in care medicul ti-a interzis in mod categoric exercitiu fizic. De cele mai multe ori, sportul ne ajuta sa facem mai bine fata problemelor de sanatate, pentru ca sporeste imunitatea organismului si ne confera mai multa energie.De exemplu, daca suferi de artrita, sportul va contribui la mentinerea mobilitatii articulatiilor (in special gimnastica in apa); daca suferi de diabet, exercitiul te poate ajuta sa mentii nivelul constant si echilibrat al glucozei din sange. Dar daca suferi de vreo afectiune cronica, este obligatoriu sa consulti in prealabil un specialist, care iti va spune ce exercitii trebuie sa faci pentru a nu te expune vreunui risc.Scuza: Nu pot face sport pentru ca nu sunt deloc in formaPur si simplu... nu este o scuza. De acord, poate ca nu esti in masura sa alergi doi kilometri, dar o plimbare (pe acelasi traseu de doi kilometri) cu siguranta vei putea face. Foarte curand, te vei mira de ritmul rapid in care ai progresat.Scuza: Arat foarte bine, deci nu am nici un motiv sa fac sportCred ca aceasta este cea mai "periculoasa" scuza pe care ai putea-o gasi. Chiar daca esti una dintre acele norocoase persoane al caror metabolism este extrem de intens si le ajuta sa se mentina in forma fara a face sport, acest lucru nu va dura la infinit. Iar celulita si vergeturile chiar nu pot fi tinute sub control decat prin miscare.

Mentine-ti silueta cu ajutorul fructelor

Cand erai copil, mama ta obisnuia probabil sa te indemne sa consumi cat mai multe fructe. Chiar daca se gandea numai la faptul ca acestea te vor ajuta sa-ti mentii sanatatea si sa-ti fortifici organismul - fructele nu contin colesterol si reprezinta o sursa excelenta de fibre si alti compusi ce reduc tensiunea arteriala, scad riscul imbolnavirii de cancer sau diabet. Dar, pe langa toate aceste avantaje, este de retinut faptul ca fructele te ajuta sa slabesti. Insa nu orice fructe au aceasta proprietate.In principiu, putem spune ca este vorba si despre un factor de ordin psihic. Fiecare persoana care vrea sa slabeasca isi doreste un regim alimentar prin care sa-si potoleasca foamea, dar sa fie cat mai sarac in calorii. Fireste, vom incerca sa consumam cat mai multe alimente care sa contina cat mai putine calorii. Astfel, cu cat alimentatia este mai bogata in fibre si consumam mai multa apa, senzatia de satietate va persista mai mult timp, iar aportul caloric va scadea in mod semnificativ.Dupa cum spuneam, fructele te pot ajuta foarte mult in acest sens, insa trebuie sa tii cont de cateva reguli de baza. In primul rand, tine-te la distanta de compoturi (si, in general, de conservele de fructe in sirop), intrucat continutul de zahar este cel mai mare dusman al tau. Tot in categoria "de evitat" se inscriu si fructele uscate, intrucat nu contin deloc apa si in consecinta vei acumula ingrijorator de multe calorii. Prin urmare, cea mai buna alegere o constituie fructele proaspete, iar "vedetele" in domeniu sunt: grepfrutul, pepenele verde, fructele de padure, papaya si piersicile.Zece trucuri pentru a slabi cu ajutorul fructelor Nutritionistii americani sunt de parere ca, pentru a obtine cele mai bune rezultate, ar trebui sa consumam cel putin doua cani de fructe zilnic, sau mai mult, daca facem sport. Iata zece sfaturi cu ajutorul carora iti vei putea "gestiona" consumul zilnic de fructe, iar silueta ta va avea numai de castigat. Stiu ca prajitura aceea cu branza arata absolut irezistibil, insa nici o lupta nu se castiga fara un minim sacrificiu. Multe localuri servesc deserturi pe baza de fructe proaspete, dar in diferite combinatii: cu branzeturi, cu un fursec, sau pur si simplu asortate atat de atragator, incat uiti complet de prajitura buclucasa. De-a lungul zilei, mananca mere; vei fi mult mai putin tentata de a rontai orice altceva (cu multe calorii, din nefericire). Tine intotdeauna la frigider niste fructe proaspete. In felul acesta, daca te trezesti de exemplu in mijlocul noptii si ai vrea sa mananci ceva dulce (asa cum ni se intampla multora dintre noi), vei avea la indemana ceva gustos, racoritor si cu (foarte) putine calorii. Daca mananci la fast food (bine, admitem ca acest lucru nu se intampla decat arareori), evita cartofii prajiti si comanda o salata de fructe la desert. Inghetata poate fi inlocuita cu iaurt degresat, in care ai amestecat cubulete de fructe variate. Consumand in fiecare dimineata cate un grepfrut, vei avea energie intreaga zi. Ideal ar fi sa consumi un grepfrut si impreuna cu sandvisul pe care-l mananci la pranz. Fructele de padure sau piersicile nu ar trebui sa-ti lipseasca niciodata de la micul dejun. Exista o varietate de modalitati cu ajutorul carora poti pregati deserturi delicioase pe baza de fructe. Pe langa imaginatie, ai nevoie de putin amaretto si de 2 lingurite de zahar. Amesteca, tine la frigider si adauga siropul obtinut intr-un castron in care ai pus capsuni (mici sau taiate felii), zmeura si afine. Este exact cum suna, adica delicios. Tot pe baza de fructe poti pregati cocktailuri racoritoare si irezistibil de aromate - practic, nu exista nici o limita sau interdictie. Ai nevoie numai de un blender si, bineinteles, cat mai multe fructe. Daca bautura obtinuta este prea dulce, poti sa folosesti suc proaspat de lamaie pentru a "echilibra" balanta. Avand fructe la vedere, probabilitatea sa le consumi este destul de mare. Asa incat ai acest lucru in vedere si aranjeaza intr-o fructiera cateva banane, piersici si un ciorchine de strugure, spre exemplu.

Dieta grupelor sanguine

Dieta grupelor sanguine a fost propusa de americanul Peter D

Plante care te ajuta sa slabesti

Nici macar sa nu te gandesti ca doar "consumand" aceste plante, fara o dieta sanatoasa si miscare fizica vei reusi sa slabesti. Insa, te pot ajuta extrem de mult in lupta impotriva kilogramelor!

S.O.S, nu ma pot opri din mancat!

Daca gasesti refugiul in mancare de cate ori esti stresat/a, nervos/oasa, suparat/a, plictisit/a, singur/a trebuie sa iei masuri numaidecat. Lupta impotriva acestor obiceiuri cu cateva "arme" care-ti stau la indemana.

Cum sa cantaresti la 50 de ani ca la 20?

Pentru a nu te ingrasa o data cu trecerea anilor, trebuie sa iti schimbi obiceiurile alimentare. De multe ori, din dorinta de a fi cat mai slabe cand au trecut de prima tinerete, femeile incearca solutii extreme pentru a slabi. Uneori devin sclavele unor diete drastice care cel mai adesea nu sunt deloc sanatoase.

Sfaturi practice pentru a slabi in familie

Din ce in ce mai des placerea si armonia din familie devine sinonimul cresterii in greutate. Din dorinta de a fi o familie fericita, de a-ti rasfata sotul si copiii ai tendinta de a-ti proiecta afectiunea in cantitatea de mancare pe care le-o oferi celor dragi.

Dieta in culori

Poti sa urmezi o dieta pentru slabit si in acelasi timp sa ai grija de imunitatea organismului, pentru a te feri de boli. Tot ce trebuie sa faci este sa pui pe masa alimentele potrivite, adica cele care au putine calorii si intaresc rezistenta corpului. Cum recunosti aceste alimente, adevarati aliati ai sanatatii? Simplu: dupa culoare!

Dieta de dezintoxicare

Ne facem griji din ce in ce mai des de substantele chimice care sunt adaugate in alimente. Mai este insa si un aspect, demn de luat in considerare, si anume, "saracia" de substante nutritive a alimentelor moderne.

Dietele: mit si realitate

Aproape in fiecare zi citim sau auzim vorbindu-se despre noi cure de slabire miraculoase care ne vor face sa pierdem kilogramele in plus intr-un timp foarte scurt. Inainte de a fi tentati sa incepem astfel de diete, sunt cateva mituri care trebuie spulberate neaparat.

Alimente care te "pun" pe slabit

Da, exista cateva alimente care se pot transforma intr-un aliat de incredere cand iti doresti sa slabesti. Cu ajutorul unei alimentatii echilibrate, multa miscare si cateva strategii nutritionale trebuie sa reusesti!

6 reguli pentru a indeparta senzatia de foame

Iarna ti-a dat intotdeauna batai de cap: mananci mai mult, nu faci miscare suficienta, te stresezi din cauza problemelor de la birou, de acasa sau de la scoala si, de cele mai multe ori, iti gasesti refugiul in mancare. Te-ai hotarat in sfarsit sa incepi o cura de slabire si parca tocmai acum gandul iti zboara din ce in ce mai des la frigider. Iata cateva reguli care te vor ajuta in lupta cu foamea:

Rasfata-te cu 5 retete care nu ingrasa

Fii mai atent/a la sanatatea ta! Anul acesta adopta o alimentatia echilibrata si fa multa miscare pentru un organism sanatos si o silueta de vis. Iata 5 retete sarace in grasimi pe care le poti adopta cu succes.

Invata cum sa slabesti!

Jumatate din populatia Romaniei se confrunta cu problema surplusului ponderal, urmand de-a lungul vietii nenumarate cure de slabire, fara a obtine pe termen lung rezultatele scontate. Viata este plina de contradictii. Ne-ar placea ca lucrurile sa fie simple: bune sau rele, albe sau negre, sa nu fim chinuiti de grija alegerii intre diferitele nuante de gri.

Bucura-te de Sarbatori fara grija siluetei!

La prima vedere, ai putea fi tentata sa spui ca titlul este paradoxal: doar tu tii dieta de atata vreme, cum sa abdici tocmai acum? Nu este vorba despre asa-ceva insa. Dupa cum stii, mesele de sarbatori sunt nu numai imbelsugate si extrem de apetisante, ci si superb decorate - astfel incat, pur si simplu, nu vei putea rezista ispitei. Cel mai bine ar fi nici sa nu-ti propui asa ceva. Acest lucru nu inseamna ca ai "trada" regimul alimentar si programul de antrenament fizic. De altminteri, gandeste constructiv: sportul contribuie, intre altele, la stimularea metabolismului si, in felul acesta, vei arde mult mai repede caloriile. Rasfata-te, inclusiv din punct de vedere gastronomic. Aceasta nu inseamna ca ar trebui sa mananci in continuu, dar nu ezita sa te infrupti, moderat, din tot ce-ti pofteste inima. Bucura-te din tot sufletul de aceste zile! In fond, poate ca intr-adevar avem nevoie de o minima perioada in care sa uitam de numaratoarea caloriilor... A doua zi dupa ce revii din concediu, reia-ti regimul alimentar obisnuit si exercitiile fizice, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Bea ceva mai multa apa decat de obicei si evita carbohidratii. In primele zile dupa concediu, incearca sa mananci usor, axandu-te pe fructe si legume. Plimbarile sunt esentiale, deci straduieste-te sa le aloci macar o jumatate de ora zilnic. Unul dintre cele mai importante aspecte este sa nu te simti vinovata ca, pentru cateva zile, te-ai abatut de la "calea cea dreapta" a regimului alimentar si sportului. Este omeneste, ni se intampla tuturor. De asemenea, nu te hazarda la vreo dieta spartana; nu vei face decat sa te epuizezi. Ca masura generala de precautie, fii rezonabila in ceea ce priveste mancarurile grase, mai ales daca in ultima vreme ai tinut dieta. Organismul nu este pregatit pentru asemenea "atac" si ai putea avea probleme. Cu alte cuvinte, celebrul dicton valabil pentru machiaj se poate aplica si in cazul de fata: "Cateodata, mai putin inseamna mai mult!".

10 pasi pentru sarbatori fara kilograme in plus!

Cat ai asteptat sarbatorile de iarna... Cat de mult ti-ai dorit sa ai parte de aceste zile fericite si cat de mult te-ai gandit la felurile de mancare traditionale si extrem de gustoase pe care...

Cum sa ne pastram silueta in perioada Craciunului si Anului Nou

Cea mai buna cura de slabire si dieta de mentinere a siluetei este, si va fi intodeauna, autocontrolul. Nu vorbesc aici de infometare ci de convingerea pe care trebuie sa o avem ca nu traim ca sa mancam ci mancam ca sa traim.

5 lucruri pe care nu le știai despre scorțișoară

6 tipuri de înțepături de insecte din această vară și cum le poți trata

Microorganisme pe care le poți găsi în apa de băut. Știi ce bei?

Ce efecte au unele ciuperci asupra creierului

Elle Macpherson, criticată pentru că le-a recomandat femeilor să nu mai mănânce ca să arate bine pe plajă: „Să-ţi fie ruşine!“

Ce beneficii are uleiul din arbore de ceai şi cum să-l foloseşti

Ce corelație există între antidepresive și kilogramele în plus

Ce se întâmplă dacă rămâi îmbrăcată cu costumul de baie ud

A uitat ce vârstă are! Cum se îmbracă Halle Berry la 51 de ani

Moartea unei femei din Australia a fost corelată cu hepatita cauzată de semințele de rodie

Poziția corectă de somn: cum e bine să dormi dacă ai anumite probleme medicale?

Copiii cu această afecțiune sunt susceptibili de a ajunge în închisoare

4 idei ca să faci un desert cu cireșe fără multe calorii

Apă caldă sau apă rece? Una dintre ele dăunează sănătății

Chisturile mamare - Simptome, cauze și tratament

Infecțiile tractului urinar - Cauze și tratament

De ce apar chisturile ovariene - Simptome, cauze și tratament

Infertilitatea la bărbați - Simptome, cauze și tratament

Metoda care o ajută pe Elle Macpherson să aibă un abdomen perfect plat la 54 de ani

Întârzierea menstrei și amenoreea. Simptome, cauze și tratament

Imunoterapia oncologică în atenția pacienților, medicilor și autorităților din domeniul sănătății

Anemia în sarcina. Simptome, riscuri si tratament

Britney Spears trăieşte un vis frumos. Antrenorul care i-a devenit iubit o face fericită

Ce poți să gătești cu o conservă de ton? 5 rețete sănătoase

Cum se antrenează Jennifer Lopez: Vedeta de 48 de ani trage tare la sală

Ce se întâmplă cu corpul tău când te naști

Adevăratul motiv pentru care ai mereu călcâiele crăpate

Ce înseamnă când te mănâncă sânii? 10 cauze posibile

Simona Halep s-a calificat a treia oară în finala de la Roland Garros

4 trucuri utile în bucătărie care îţi pot uşura viaţa

;