Creierul poate fi antrenat să prefere o dietă sănătoasă

Creierul uman poate fi antrenat să prefere o dietă bazată pe alimente sănătoase, sărace în calorii, în detrimentul mâncărurilor de tip fast-food, conform unui studiu al cercetătorilor britanici.

Dr. Oz: 5 reguli de bază care te ajută să faci schimbări bune în dietă

Începe totul cu o curăţenie temeinică în frigider, eliminând tot ceea ce este nesănătos şi procesat. Vei fi mai puţin tentată să faci alegeri greşite.

Probioticele. Ce sunt şi cum te ajută să-ţi reduci tensiunea arterială

Probioticele sau "bacteriile prietenoase" sunt acele microorganisme care compun flora intestinală şi care îţi asigură sănătatea tractului digestiv, cât şi pe cea a întregului organism, fiind implicate şi în buna funcţionare a sistemului imunitar. În general, probioticele, împărţite în două mari categorii, lactobacili şi bifidobacterii, protejează flora intestinală de dezechilibrele cauzate de administrarea antibioticelor şi sunt recomandate ca soluţie pentru tratarea unei varietăţi de afecţiuni ale tranzitului intestinal. Însă efectele benefice ale probioticelor vii, regăsite în alimente precum iaurt, kefir, lapte bătut, varză murată, lapte de soia etc., depăşesc sfera intestinală, tratamentele cu aceste microorganisme fiind recomandate şi în cazul infecţiilor vaginale, ale pielii, tractului urinar etc. Un studiu recent a dezvăluit încă un beneficiu al probioticelor: reglarea tensiunii arteriale şi, implicit, protejarea întregului sistem cardiovascular. Cum contribuie probioticele la reglarea tensiunii arteriale O cercetare publicată în luna iulie a.c. în revista Hypertension sugerează că un aport constant de probiotice ar putea contribui la scăderea tensiunii arteriale. Specialiştii americani au analizat datele din nouă studii care au examinat legăturile existente între probiotice şi tensiunea arterială. Acestea implicaseră, în total, 543 de adulţi care aveau tensiunea arterială fie în limite normale, fie ridicată. Adulţii care consumau probiotice au prezentat o reducere a presiunii sistolice cu circa 3,6 mm de mercur, în timp ce presiunea diastolică a scăzut cu 2,4 mm de mercur, prin comparaţie cu aceia care nu consumau probiotice, din hrană sau suplimente alimentare. În plus, influenţa benefică a probioticelor a fost cu atât mai remarcabilă în cazul persoanelor cu hipertensiune arterială (presiune mai mare de 130/85), în special atunci când fuseseră administrate probiotice cu multiple tipuri de bacterii. Un factor cheie în reducerea tensiunii arteriale a fost durata administrării probioticelor, rezultatele sugerând că doar schimbările pe termen lung au efecte notabile. Astfel, în cazul adulţilor care au consumat probiotice pe perioade mai scurte de două luni, scăderea tensiunii nu a fost sesizabilă. "Considerăm că probioticele scad tensiunea arterială şi au, de asemenea, şi alte efecte pozitive asupra sănătăţii, inclusiv reducerea colesterolului, scăderea glucozei din sânge şi a insulinorezistenţei; contribuie la reglarea sistemului hormonal ce reglează tensiunea arterială şi echilibrul fluidelor", a precizat Jing Sun, coordonatoarea studiului. Deşi scăderea tensiunii arteriale a fost modestă şi descoperirile necesită cercetări suplimentare pentru a putea fi confirmate, specialiştii consideră că acesta este un început promiţător şi că administrarea de probiotice, în corelaţie cu un stil de viaţă echilibrat, ce promovează în mod special sănătatea cardiovasculară, poate contribui decisiv la reducerea riscului de afecţiuni cardiovasculare care pun viaţa în pericol.

5 trucuri ca să reduci consumul de pâine și să nu te îngrași

Probabil știi dintotdeauna că pâinea îngrașă, dar cu toate acestea nu ai renunțat la ea nici până în ziua de astăzi. În cazul în care mai aveai vreun dubiu, trebuie să îți confirmăm că, într-adevăr, pâinea îngrașă bine de tot, iar dacă te apuci de o dietă, trebuie neapărat să reduci consumul ei. De ce să trebuie redus și nu eliminat definitiv consumul de pâine Subiectul pâine-dietă-îngrășare este unul foarte amplu, însă tu trebuie să cunoști esențialul. Toate tipurile de pâine îngrașă, fie că este vorba despre cea albă, fie că este vorba despre cea integrală, cu graham sau tărâțe. Diferența dintre tipurile de pâine stă în valoarea nutritivă. Astfel, în timp ce pâinea albă este obținută din făină rafinată, sărăcită de fibre și de minerale, pâinea integrală conține o cantitate de 3 ori mai mare de substanțe nutritive. Aceasta ar fi principala diferență dintre tipurile de pâine, nu faptul că unul îngrașă și altul nu. Sigur că pentru o dietă de slăbit, cea mai bună variantă este pâinea din faină integrală, deoarece oferă mai mulți nutrienți, îmbunătățește tranzitul intestinal, conține carbohidrați cu absorbție lentă și îți conferă energie. Cât despre calorii, două felii de pâine albă îți oferă 150 de calorii, iar două felii de pâine integrală 120 de calorii. Cum reduci consumul de pâine pentru a nu te îngrășa Pâinea nu ar trebui eliminată definitiv dintr-o alimentație echilibrată, însă dacă vrei să slăbești sau să-ți menții greutatea, este bine să reduci numărul de felii. Conform nutriționiștilor, la o masă principală nu ar trebui să consumi mai mult de două felii de pâine, fie ea și integrală. 1. Renunță la a doua felie de pâine din sandviș Dacă obișnuiești să consumi unul sau două sandvișuri la gustarea dintre mese, un truc util ar fi să renunți la felia de pâine de deasupra. Chiar dacă nu vei mai mânca un sandviș în adevăratul sens al cuvântului, cel puțin vei economisi una sau două felii de pâine la o singură masă. 2. Evită pâinea când consumi făinoase și legume bogate în amidon Când consumi orez, paste, hrișcă, cuscus, cartofi, mazăre, fasole și linte, printre altele, ar fi indicat să eviți consumul de pâine, deoarece se adună o cantitate prea mare de carbohidrați. Alimentele bogate în amidon nu îngrașă, dacă le consumi cu moderație și în combinațiile potrivite. De exemplu, poți consuma la prânz o salată cu două felii de pâine, iar seara un cartof copt cu verdețuri. 3. Redu consumul de pâine la carne Carnea conține proteine care au nevoie de un anumit timp pentru a fi digerate. Combinată cu carbohidrații din pâine, carnea poate îngreuna digestia și poate îngrășa, de aceea este bine să reduci cantitatea de pâine pe care o consumi cu mici, grătare și fripturi. 4. Înlocuiește pâinea cu legume de fiecare dată când ai ocazia Pentru a reduce consumul de pâine și a-ți menține silueta, ideal ar fi să înlocuiești feliile de toast cu legume. De exemplu, dacă vrei să mănânci hummus, fasole bătută, salată de vinete sau cremă de brânză, poți folosi ardei gras în loc de pâine. Obții o gustare light, cu mai puține calorii. 5. Nu consuma pâine cu gem și unt Combinația de unt și gem pe pâine este delicioasă, dar silueta ta crede altceva. Untul și gemul au deja un aport caloric foarte ridicat, iar dacă la acesta adaugi și caloriile din pâine, obții o combinație care te poate îngrășa. În plus, gemul și pâinea vor fermenta în stomac și poți simți un disconfort major din cauza acestei combinații

Dr. Oz: 5 alimente care-ţi încetinesc metabolismul şi nu te lasă să slăbeşti

Cerealele integrale pot să-ţi distrugă dieta, iar de vină sunt trei dintre componentele care se regăsesc în aceste produse.

4 reţete de maioneză sănătoasă. Cum să o prepari fără ouă?

Iaurtul grecesc sau seminţele de floarea-soarelui sunt câteva dintre ingredientele pe care le poţi folosi pentru a obţine o pastă cu mai puţine calorii şi grăsimi.

Dr. Oz: Dieta de 2 săptămâni care te scapă rapid de burtă

Cafeaua este pe lista alimentelor pe care trebuie să le eviţi cât timp urmezi această cură de slăbire recomandată de celebrul medic.

Dr. Oz: Dulciurile dietetice nu te ajută la slăbit. De ce?

Riscul să consumi mai multe calorii după un desert cu îndulcitori artificiali este mult mai mare, arată cel mai nou studiu.

Când e cel mai bun moment ca să începi o cură de slăbire?

Ştiai că dacă începi o dietă de vineri dimineaţa sau în a patra zi a ciclului menstrual poţi să ai mai multe şanse să te ţii de plan pe termen lung?

Dietă. Cum scapi de grăsime numai din zonele cu probleme ale corpului

Grăsimea corporală nu este distribuită uniform pe corpul tău, așa că este posibil ca în anumite zone să fii nemulțumită de aspectul ei, dar în altele să-ți placă formele voluptoase

Dr. Oz: 5 soluţii rapide care te ajută să te abţii de la mâncare

Combină proteine, carbohidraţi buni şi grăsimi sănătoase la fiecare masă pentru că menţii glicemia stabilă şi alungi pofta de dulce.

Dr. Oz: 6 gustări hipocalorice care te ajută să scapi de grăsime

Pepenele roşu este un aliat de încredere vara. Menţine organismul hidratat şi accelerează metabolismul, astfel încât să slăbeşti sănătos.

Jojo: 10 alegeri sănătoase pe care le face vedeta la micul dejun

Cerealele integrale, omleta şi avocado sunt preferatele ei la masa de dimineaţă, deoarece îi asigură energie pentru toată ziua.

Elena Gheorghe, îndrăgostită de fructele de mare. Inspiră-te din meniul ei!

Scoicile şi creveţii se numără printre ingredientele preferate de vedetă. Le consumă cu regularitate, la restaurant sau acasă şi în diverse combinaţii.

Corina Bud: Ce mănâncă la micul dejun ca să aibă energie

Ouă, avocado, smoothie verde şi salata de spanac se numără printre preferatele vedetei la masa de dimineaţă. O ajută să aibă energie la concerte.

Dieta bogată în ouă, peşte şi carne, cea mai eficientă metodă de a slăbi

Persoanele care îşi doresc să slăbească trebuie să urmeze o dietă echilibrată, bogată în proteine, să consume ouă, peşte şi carne, astfel având mai multe şanse să piardă în greutate, decât dacă mănâncă în funcţie de un număr prestabilit de calorii, se arată într-un studiu recent.

Slăbit rapid: 6 alimente care ţin de foame şi nu îngraşă

Când urmezi o cură de slăbire reuşeşti să rezişti cu greu tentaţiilor şi simţi că îţi este în permanenţă foame? Ca să păcăleşti organismul apelează la câteva trucuri. Află ce alimente reuşeşc să-ţi stăpânească pofta de mâncare!

Ce mănâncă Bianca Drăguşanu ca să arate perfect în costum de baie

Cu toate că îi plac foarte mult dulciurile şi este o pofticioasă, vedeta se sacrifică pentru a afişa o siluetă impecabilă când merge la plajă.

Adriana Lima şi secretele ei pentru o siluetă perfectă

Porţiile de mâncare şi diversitatea alimentelor pe care le consumă îi asigură supermodelului siguranţa că nu se va îngrăşa.

Chris Martin, fostul soţ al lui Gwyneth Paltrow, a renunţat la dieta vegetariană

După despărţirea de celebra actriţă, solistul trupei Coldplay a declarat că şi-a schimbat şi dieta pe care o urma de câţiva ani de zile.

Era obeză şi mânca de două ori pe seară. Acum arată incredibil!

Zahărul răspândeşte cancerul în corp

Top 10 alimente care scad tensiunea arterială

4 proprietăţi periculoase ale zahărului de care nu ştiai

12 semne ale consumului de zahăr în exces

Ţigările electronice cresc tensiunea arterială şi îmbolnăvesc inima

Cum te poate omorî munca?

40% din cazurile de cancer sunt cauzate de excesul de greutate

Un studiu explică mecanismul prin care zahărul crește riscul de cancer

Rihanna are probleme cu silueta: O zi slăbeşte, o zi se îngraşă

Studiu: Bărbaţii care se însoară cu femei inteligente trăiesc mai mult

E dependentă de fitness, dar mănâncă gogoşi şi prăjituri. Şi arată senzaţional!

A slăbit pentru că îi era ruşine să iasă pe stradă: Consuma 6.000 de calorii pe zi!

10 reguli de bază care te ajută să ai o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă

Pedeapsă pentru părinţii inconştienţi: Condamnaţi la închisoare cu suspendare pentru că şi-au ucis bebeluşul cu lapte vegetal

Studiu: Un singur pahar de alcool pe zi crește riscul de cancer de sân

Murături sau legume la oțet? Știi care e alegerea mai sănătoasă?

5 lucruri pe care Dr. Oz le face ca să nu se îmbolnăvească

Pasta cu ingrediente naturale care albește dantura și previne cariile

Un bărbat a fost trezit după 15 ani de comă printr-o procedură de stimulare nervoasă

A murit de cancer la 13 ani. Părinţii au descoperit un mesaj secret lăsat de fiica lor

Incredibil! Au creat o mini-inimă dintr-o frunză de spanac

Meditația și yoga pot influența ADN-ul. Ce efect au asupra organismului?

A murit actriţa Olga Tudorache. Mesajul lui Florin Călinescu

Vitamina C ne face mai inteligenți. Ce efect are asupra creierului?

Alimente care îți întăresc sistemul imunitar în sezonul rece

Avertismentul unei femei: a fost la un pas de moarte din cauza unei pensule de machiaj

Știai că poți să pui ou crud în cafea? Rezultatul este incredibil

Ştiinţa confirmă: Pisicile şi câinii văd ceea ce oamenii nu pot

Femeile înșală mai mult decât bărbații conform studiilor

;