Mielul, in apropierea Pastelui

Retetele va vor ajuta sa va potoliti foamea si sa va controlati greutatea in acelasi timp. Ele va vor ajuta sa diminuati riscul de cancer, de ingrosare a arterelor, de boli cardiace, de diabet, de presiune arteriala ridicata, si sa reduceti procentul de colesterol si trigliceride sangvine.

Dieta cu cartofi declara razboi kilogramelor de iarna

Este o mare greseala sa elimini din alimentatia ta cartofii, pe motiv ca ingrasa. Nicidecum adevarat, daca stii sub ce forma sa-i consumi. Integrati inteligent in alimentatia ta pot constitui un aliat care te ajuta sa slabesti sau sa iti mentii greutatea. Citeste si despre beneficiile cartofului asupra sanatatii Ai urmat aceasta dieta? Scrie-ne si povestea ta poate sa apara pe TopSanatate.ro!

Beneficiile cartofului asupra sanatatii

Descopera beneficiile si cele mai sanatoase moduri de preparare, precum si un plan de meniu complet plus retete utile.

Elimina efectul de bumerang al kilogramelor

Ai slabit! Nici sa nu te gandesti ca greul a trecut, odata cu kilogramele. Exact etapa urmatoare regimului de slabit este cea mai dificila, si anume stabilizarea greutatii obtinute. Kilogramele trebuie sa ramana aceleasi la numar sau sa oscileze foarte putin.

Dieta se incepe... dimineata

In prag de primavara, intotdeauna simtim nevoia purificarii, schimbarii unor obiceiuri nesanatoase si in special, a pierderii unor kilograme depuse suplimentar pe timpul iernii. Este stiut faptul ca o scapare permanenta de kilogramele in plus se face prin aplicarea unei alimentatii si a unui mod de viata sanatoase pe o perioada cat mai lunga de timp. Atunci cand ne hotaram sa schimbam ceva in bine, ca obiceiuri de viata, dar si ca atitudine, trebuie urmati niste pasi esentiali, care vor induce o stare de foarte bine si confort.Astfel, programul de dimineata are un impact deosebit in starea noastra generala, dar si in bunul mers al dietei. Iata cateva elemente de care trebuie tinut seama pentru a fi "castigatori":Scaunul de dimineata

Regimul Forking sau furculita la atac

Te-ai saturat sa cantaresti alimentele pe care ti le poti permite in fiecare zi? Ti s-a luat de numararea si renumararea la nesfasit a caloriilor, glucidelor si lipidelor, ca nu cumva sa depasesti "dozele" indicate? Numai tu poti pune capat acestui chin. Adopta noul regim Forking - sau metoda de a cina cu furculita.

Trateaza prin dieta atacul de panica

Este stiut faptul ca fiecare actiune este urmata de o reactie. Acest lucru este valabil si in privinta alimentatiei: ceea ce consumam poate avea un efect semnificativ asupra incidentei atacului de panica. Acest lucru inseamna ca atacul de panica poate fi prevenit prin controlul, evitarea sau reducerea alimentelor care intretin aceste tulburari si evident prin consumarea alimentelor care nu favorizeaza atacul de panica.Atacurile de panica afecteaza direct sistemul nervos si de aceea sunt indicate alimentele bogate in vitamine B deoarece au un efect linistitor asupra acestui sistem. Din grupul vitaminelor B, s-a constatat ca o influenta deosebita o au cobalamina, niacina si tiamina, deoarece scad susceptibilitatea declansarii atacului de panica. Pentru o persoana care a fost diagnosticata cu acest tip de tulburare, este esential sa-si mentina nivelul glicemiei constant deoarece caderea glicemiei conduce la aparitia starii de oboseala, a nervozitatii si deci la cresterea riscului de atac de panica. Cel mai simplu mod de mentinere a glicemiei constante este de a se reduce consumul de glucide rafinate: dulciuri, bauturi dulci, paine alba sau cartofi; in plus trebuie limitate sursele de cafeina: cafeaua, ciocolata, ceaiul, bauturi carbogazoase care contin cofeina, etc. deoarece aceasta substanta actioneaza ca un excitant asupra sistemului nervos central.Practic trebuie urmata o dieta echilibrata, punandu-se accent pe alimentele care contin complexul de vitamine B:1. Alimentele din carne, peste, oua si branza ar trebui sa reprezinte 20% din dieta zilnica;2. 30% din dieta zilnica va fi formata din legume (broccoli, sparanghel, varza alba si rosie) si fructe (mere, banane, portocale, catina);3. Baza alimentatiei zilnice trebuie sa fie reprezentata in proportie de 50 % de carbohidratii complecsi (cereale integrale, germeni de grau, orez brun).In timp ce alimentele mai sus mentionate sunt bogate in vitamine B, care reduc semnificativ incidenta atacului de panica, exista cateva substante care agraveaza si favorizeaza anxietatea. Din pacate aceste substante fac parte intr-o anumita masura din dieta fiecarui individ.1. Alcoolul creste hiperactivitatea sistemului nervos central si implicit gradul de agitatie, stres si irascibilitate al persoanei cu astfel de tulburari.2. Cafeina, ca si alcoolul, actioneaza ca excitant nervos, insa o incetare brusca a consumului de cafea sau ceai pot induce, de asemenea, atacul de panica din cauza starii de oboseala si iritatie date de absenta cafeinei. Asadar reducerea aportului de cafeina trebuie facuta treptat prin eliminarea cafelei clasice si inlocuirea ei cu una fara cafeina, a ceaiului negru, etc.3. Al treilea element de eliminat din dieta este zaharul, care nu contine nutrienti, insa este bogat in calorii. Zaharul creste nivelul glicemiei, ceea ce induce hiperactivitate si implicit tulburari emotionale la persoanele anxioase.Asadar mentinerea obiceiurilor alimentare sanatoase este una din conditiile care trebuie indeplinite in tratamentul si profilaxia atacului de panica, chiar si atunci cand suntem foarte ocupati, pentru ca, pana la urma, nu prea e nimic mai important decat sanatatea.

Super dieta premaritala

Cea mai importanta zi din viata ta se apropie din ce in ce mai mult. Ai gasit rochia perfecta si ai cumparat-o din timp. Daca ce te faci daca te-ai mai ingrasat putin si nu incapi in ea? Urmeaza aceste cateva sfaturi si visul tau "cu nunta ca-n povesti" nu va avea de suferit din pricina kilogramelor.

Slabeste prin forta mintii!

Ai nevoie tot timpul sa mananci cate ceva? Cui ii este foame, de fapt, corpului sau mintii? Inainte de a incepe orice fel de dieta, invata cum sa-ti potolesti foamea.

Oare ma poate ingrasa stresul?

"Eu slabesc cand sunt stresata" sau "Eu ma ingras cand sunt stresata"... De cate ori nu ti s-a intamplat sa auzi aceste fraze? Care sa fie legatura dintre perioadele de stres si cresterea in greutate, atat de mediatizata? In primul rand depinde de modalitatea fiecarui individ de a face fata stresului. Pentru unii, stresul reprezinta o adevarata motivatie care ii ajuta sa fie mult mai activi si eficienti. Insa, unii se simt atat de coplesiti de sarcinile si responsabilitatile care li s-au pus in carca incat nu mai sunt in stare sa faca nimic si... se arunca asupra ciocolatei pe care o gasesc prin apropiere, cand presiunea este prea mare. Asadar, conexiunea dintre stres si alimentatie este una complexa care variaza de la individ la individ. Cele mai frecvente intrebari pe care le ridica aceasta asociere sunt: "oare stresul imi reduce vointa de a slabi?", "Stresul imi mareste apetitul si mananc mai mult?" sau "Perioadele de stres determina o crestere a riscului de aparitie a unor probleme de sanatate (boli cardiovasculare, diabet, etc)?". Ce se intampla cand esti stresata? Hipotalamusul (regiune a creierului) trimite semnale glandelor suprarenale pentru eliberarea corizolului, fie ca este stres emotional sau fizic. Cel mai important rol pe care il are cortizolul este de a ajuta organismul sa raspunda la stres, prin eliberarea glucozei (zahar) si a acizilor grasi care asigura energia necesara muschilor pentru a raspunde starilor de stres. O cantitate prea mica de cortizol poate conduce la hipoglicemie (nivelul scazut al glucozei in sange), in vreme ce eliberarea unei cantitati mari de cortizol cauzeaza hiperglicemia (nivelul crescut al glucozei in sange), care daca devine cronica determina aparitia diabetului. In urma unor cercetari efectuate, expertii au constatat ca nivelul ridicat de cortizol poate stimula apetitul si, implicit, cantitatea de alimente ingerate. Si uite asa se adauga si kilogramele in plus. Iar daca vorbim despre stresul cronic, acest nivel de cortizol ramane ridicat o lunga perioada de timp, fapt care "suprasolicita" activitatea glandelor suprarenale si reduce cantitatea de cortizol eliberata. O cercetare efectuata in anul 2000 cu privire la aceste aspect a sugerat ca suprasolicitarea glandelor suprarenale poate atrage un dezechilibru hormonal, fapt care poate conduce la diverse disfunctii ale inimii si risc crescut de obezitate la barbati. Acelasi efect a fost semnalat in studii ulterioare si in cazul femeilor. Nivelul ridicat de cortizol mentinut pe o perioada de durata mai lunga este asociat cu diabetul, hipertensiune arteriala, obezitate si boli cardiovasculare. Insa unele studii ar sugera chiar si o legatura cu tulburarile mentale, precum depresia. Efectele cortizolului (hormonul stresului) asupra organismului regleaza metabolizarea proteinelor, hidrocarburilor si a grasimilor; afecteaza tonusul muschilor si microcirculatia; creste tensiunea arteriala; asigura o buna functionare a sistemului imunitar; stimuleaza secretia gastrica; defavorizeaza reparatia cartilajului; stimuleaza sistemul nervos central; produce balonare si inflamatii, crestere in greutate si oboseala; creste riscul de aparitie a diabetului. Astfel, stresul nu numai ca stimuleaza apetitul, dar mai mult acesta ne face sa poftim numai alimentele cele mai bogate in calorii si mai sarace in nutrienti. Cele mai "vanate" in aceste momente sunt alimentele cu un continut mare de zahar si grasimi (de exemplu, ciocolata), altii le prefera pe cele sarate (ex. chips-urile) si ar mai fi o categorie care simte nevoia de alimente crocante (ex. biscuiti). Unele persoane isi pierd pofta de mancare cand au de-a face cu o situatie stresanta, insa aproximativ 40% dintre acestea incep sa manace excesiv la 6 sapatamani de la "instalarea stresului", sfarsind prin acumularea catorva kilograme in plus.

Nu-ti mai gasi scuze pentru a nu face sport!

"As face sport, dar nu pot pentru ca...". Nu cumva iti suna cunoscut acest inceput de fraza? Adevarul este ca, oricat de paradoxal ar putea parea, asa se intampla de cele mai multe ori. Ne propunem (mai ales la inceputul anului, cand e perioada "marilor planuri si proiecte"), pline de avant si animate de cele mai bune intentii, sa nu ne mai abatem de la programul de intretinere fizica, pentru a ne asigura ca vara ne va gasi in deplina forma. ... Dar nu pentru multa vreme, intrucat "ne amintim" imediat de o scuza - perfect valabila, gandim noi, si despre care consideram ca reprezinta o bariera de nedepasit. Oare intr-adevar asa stau lucrurile?Scuza: Nu am timp sa fac sportProbabil ca, in context, detine recordul (neomologat) la categoria "cea mai frecventa scuza", dar cu putina creativitate si, evident, planificare, lipsa timpului nu va mai constitui o problema de nedepasit. Majoritatea oamenilor au mai mult timp decat cred, si totul este numai o chestiune de organizare.Spre exemplu, nu porni din start cu ideea ca este obligatoriu sa exersezi cate o jumatate de ora zilnic (acest lucru iti poate reteza elanul, pentru ca te gandesti ca nu poti aloca atat timp), ci numai zece minute pentru inceput. Diferenta se va face simtita in scurta vreme si vei mari intervalul aproape fara sa-ti dai seama.Scuza: Sunt prea in varsta pentru a face sportAceasta este o prejudecata. Niciodata nu poti fi prea in varsta pentru a fi activ din punct de vedere fizic, dupa cum niciodata nu este prea tarziu sa incepi. Sigur ca, in prima faza, ritmul de lucru va fi unul moderat (spre exemplu, o plimbare zilnica), insa acest lucru va avea un efect extrem de benefic asupra organismului, prevenind hipertensiunea arteriala si afectiunile sistemului osos. Dupa o vreme, poti intensifica ritmul de lucru, dar fara a exagera si se recomanda ca fiecare sedinta de antrenament sa se incheie cu doua-trei exercitii de stretching.Scuza: Sunt prea obosita pentru a exersaPoate ca oboseala este cauzata chiar de lipsa activitatii fizice. S-a constatat ca miscarea constituie o cale sigura catre mai multa energie, iar oboseala este de multe ori mai degraba de ordin mental decat fizic. Asemeni situatiilor precedente, este obligatoriu sa incepi lent, si nu uita ca oricat de putin ai exersa, tot inseamna mai mult decat nimic. Cel mai bine este sa exersezi dimineata, pentru ca in felul acesta vei avea energie pe durata intregii zile.Scuza: Nu pot exersa pentru ca sufar de o afectiune cronicaArgumentul acesta este valid numai in situatia in care medicul ti-a interzis in mod categoric exercitiu fizic. De cele mai multe ori, sportul ne ajuta sa facem mai bine fata problemelor de sanatate, pentru ca sporeste imunitatea organismului si ne confera mai multa energie.De exemplu, daca suferi de artrita, sportul va contribui la mentinerea mobilitatii articulatiilor (in special gimnastica in apa); daca suferi de diabet, exercitiul te poate ajuta sa mentii nivelul constant si echilibrat al glucozei din sange. Dar daca suferi de vreo afectiune cronica, este obligatoriu sa consulti in prealabil un specialist, care iti va spune ce exercitii trebuie sa faci pentru a nu te expune vreunui risc.Scuza: Nu pot face sport pentru ca nu sunt deloc in formaPur si simplu... nu este o scuza. De acord, poate ca nu esti in masura sa alergi doi kilometri, dar o plimbare (pe acelasi traseu de doi kilometri) cu siguranta vei putea face. Foarte curand, te vei mira de ritmul rapid in care ai progresat.Scuza: Arat foarte bine, deci nu am nici un motiv sa fac sportCred ca aceasta este cea mai "periculoasa" scuza pe care ai putea-o gasi. Chiar daca esti una dintre acele norocoase persoane al caror metabolism este extrem de intens si le ajuta sa se mentina in forma fara a face sport, acest lucru nu va dura la infinit. Iar celulita si vergeturile chiar nu pot fi tinute sub control decat prin miscare.

Mentine-ti silueta cu ajutorul fructelor

Cand erai copil, mama ta obisnuia probabil sa te indemne sa consumi cat mai multe fructe. Chiar daca se gandea numai la faptul ca acestea te vor ajuta sa-ti mentii sanatatea si sa-ti fortifici organismul - fructele nu contin colesterol si reprezinta o sursa excelenta de fibre si alti compusi ce reduc tensiunea arteriala, scad riscul imbolnavirii de cancer sau diabet. Dar, pe langa toate aceste avantaje, este de retinut faptul ca fructele te ajuta sa slabesti. Insa nu orice fructe au aceasta proprietate.In principiu, putem spune ca este vorba si despre un factor de ordin psihic. Fiecare persoana care vrea sa slabeasca isi doreste un regim alimentar prin care sa-si potoleasca foamea, dar sa fie cat mai sarac in calorii. Fireste, vom incerca sa consumam cat mai multe alimente care sa contina cat mai putine calorii. Astfel, cu cat alimentatia este mai bogata in fibre si consumam mai multa apa, senzatia de satietate va persista mai mult timp, iar aportul caloric va scadea in mod semnificativ.Dupa cum spuneam, fructele te pot ajuta foarte mult in acest sens, insa trebuie sa tii cont de cateva reguli de baza. In primul rand, tine-te la distanta de compoturi (si, in general, de conservele de fructe in sirop), intrucat continutul de zahar este cel mai mare dusman al tau. Tot in categoria "de evitat" se inscriu si fructele uscate, intrucat nu contin deloc apa si in consecinta vei acumula ingrijorator de multe calorii. Prin urmare, cea mai buna alegere o constituie fructele proaspete, iar "vedetele" in domeniu sunt: grepfrutul, pepenele verde, fructele de padure, papaya si piersicile.Zece trucuri pentru a slabi cu ajutorul fructelor Nutritionistii americani sunt de parere ca, pentru a obtine cele mai bune rezultate, ar trebui sa consumam cel putin doua cani de fructe zilnic, sau mai mult, daca facem sport. Iata zece sfaturi cu ajutorul carora iti vei putea "gestiona" consumul zilnic de fructe, iar silueta ta va avea numai de castigat. Stiu ca prajitura aceea cu branza arata absolut irezistibil, insa nici o lupta nu se castiga fara un minim sacrificiu. Multe localuri servesc deserturi pe baza de fructe proaspete, dar in diferite combinatii: cu branzeturi, cu un fursec, sau pur si simplu asortate atat de atragator, incat uiti complet de prajitura buclucasa. De-a lungul zilei, mananca mere; vei fi mult mai putin tentata de a rontai orice altceva (cu multe calorii, din nefericire). Tine intotdeauna la frigider niste fructe proaspete. In felul acesta, daca te trezesti de exemplu in mijlocul noptii si ai vrea sa mananci ceva dulce (asa cum ni se intampla multora dintre noi), vei avea la indemana ceva gustos, racoritor si cu (foarte) putine calorii. Daca mananci la fast food (bine, admitem ca acest lucru nu se intampla decat arareori), evita cartofii prajiti si comanda o salata de fructe la desert. Inghetata poate fi inlocuita cu iaurt degresat, in care ai amestecat cubulete de fructe variate. Consumand in fiecare dimineata cate un grepfrut, vei avea energie intreaga zi. Ideal ar fi sa consumi un grepfrut si impreuna cu sandvisul pe care-l mananci la pranz. Fructele de padure sau piersicile nu ar trebui sa-ti lipseasca niciodata de la micul dejun. Exista o varietate de modalitati cu ajutorul carora poti pregati deserturi delicioase pe baza de fructe. Pe langa imaginatie, ai nevoie de putin amaretto si de 2 lingurite de zahar. Amesteca, tine la frigider si adauga siropul obtinut intr-un castron in care ai pus capsuni (mici sau taiate felii), zmeura si afine. Este exact cum suna, adica delicios. Tot pe baza de fructe poti pregati cocktailuri racoritoare si irezistibil de aromate - practic, nu exista nici o limita sau interdictie. Ai nevoie numai de un blender si, bineinteles, cat mai multe fructe. Daca bautura obtinuta este prea dulce, poti sa folosesti suc proaspat de lamaie pentru a "echilibra" balanta. Avand fructe la vedere, probabilitatea sa le consumi este destul de mare. Asa incat ai acest lucru in vedere si aranjeaza intr-o fructiera cateva banane, piersici si un ciorchine de strugure, spre exemplu.

Dieta grupelor sanguine

Dieta grupelor sanguine a fost propusa de americanul Peter D

Plante care te ajuta sa slabesti

Nici macar sa nu te gandesti ca doar "consumand" aceste plante, fara o dieta sanatoasa si miscare fizica vei reusi sa slabesti. Insa, te pot ajuta extrem de mult in lupta impotriva kilogramelor!

S.O.S, nu ma pot opri din mancat!

Daca gasesti refugiul in mancare de cate ori esti stresat/a, nervos/oasa, suparat/a, plictisit/a, singur/a trebuie sa iei masuri numaidecat. Lupta impotriva acestor obiceiuri cu cateva "arme" care-ti stau la indemana.

Cum sa cantaresti la 50 de ani ca la 20?

Pentru a nu te ingrasa o data cu trecerea anilor, trebuie sa iti schimbi obiceiurile alimentare. De multe ori, din dorinta de a fi cat mai slabe cand au trecut de prima tinerete, femeile incearca solutii extreme pentru a slabi. Uneori devin sclavele unor diete drastice care cel mai adesea nu sunt deloc sanatoase.

Sfaturi practice pentru a slabi in familie

Din ce in ce mai des placerea si armonia din familie devine sinonimul cresterii in greutate. Din dorinta de a fi o familie fericita, de a-ti rasfata sotul si copiii ai tendinta de a-ti proiecta afectiunea in cantitatea de mancare pe care le-o oferi celor dragi.

Dieta in culori

Poti sa urmezi o dieta pentru slabit si in acelasi timp sa ai grija de imunitatea organismului, pentru a te feri de boli. Tot ce trebuie sa faci este sa pui pe masa alimentele potrivite, adica cele care au putine calorii si intaresc rezistenta corpului. Cum recunosti aceste alimente, adevarati aliati ai sanatatii? Simplu: dupa culoare!

Dieta de dezintoxicare

Ne facem griji din ce in ce mai des de substantele chimice care sunt adaugate in alimente. Mai este insa si un aspect, demn de luat in considerare, si anume, "saracia" de substante nutritive a alimentelor moderne.

Dietele: mit si realitate

Aproape in fiecare zi citim sau auzim vorbindu-se despre noi cure de slabire miraculoase care ne vor face sa pierdem kilogramele in plus intr-un timp foarte scurt. Inainte de a fi tentati sa incepem astfel de diete, sunt cateva mituri care trebuie spulberate neaparat.

Un studiu explică mecanismul prin care zahărul crește riscul de cancer

A slăbit pentru că îi era ruşine să iasă pe stradă: Consuma 6.000 de calorii pe zi!

Incredibil! Au creat o mini-inimă dintr-o frunză de spanac

A murit actriţa Olga Tudorache. Mesajul lui Florin Călinescu

Alimente care îți întăresc sistemul imunitar în sezonul rece

Avertismentul unei femei: a fost la un pas de moarte din cauza unei pensule de machiaj

Rihanna are probleme cu silueta: O zi slăbeşte, o zi se îngraşă

Acestea sunt condimentele care te feresc de cancer. Tu le consumi?

E dependentă de fitness, dar mănâncă gogoşi şi prăjituri. Şi arată senzaţional!

15 alimente care curăță arterele și protejează inima de infarct

Systane Ultra, motivul ochilor sănătoși

A murit de cancer la 13 ani. Părinţii au descoperit un mesaj secret lăsat de fiica lor

Studiu: Un singur pahar de alcool pe zi crește riscul de cancer de sân

A mâncat sâmburi de caise ca să scape de cancer și s-a intoxicat cu cianură

Oprah Winfrey a întinerit după ce a slăbit. Cum a dat jos 20 de kilograme

Vitamina C ne face mai inteligenți. Ce efect are asupra creierului?

Ți se pare că oricine are mai mulți prieteni decât tine? Nu ești singura!

Era obeză şi mânca de două ori pe seară. Acum arată incredibil!

Femeile înșală mai mult decât bărbații conform studiilor

Cele mai bune remedii împotriva sforăitului. Chiar funcționează!

12 vedete cu un abdomen perfect: Silueta subţire cu fitness se ţine!

Ce afecțiuni tratează apa cu lămâie?

Pedeapsă pentru părinţii inconştienţi: Condamnaţi la închisoare cu suspendare pentru că şi-au ucis bebeluşul cu lapte vegetal

Frumoasă şi rapidă: Alicia Schmidt, cea mai sexy atletă din lume

De ce e bine să ţii pe noptieră o lămâie feliată?

10 imagini în care Selena Gomez a strălucit, deşi e bolnavă de lupus

Studiu. Statul prelungit în picioare este mai periculos decât munca la birou

Studiu: Bărbaţii care se însoară cu femei inteligente trăiesc mai mult

Cât de diferit este creierul femeilor de cel al bărbaților?

Ce se întâmplă dacă mănânci pătrunjel în fiecare zi?

;