Cei mai mari dusmani ai siluetei


Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, medic nutritionist ne dezvaluie care sunt cei mai mari dusmani ai siluetei.

Cand te gandesti sa incepi o cura de slabire este important sa-ti faci un plan de meniu sanatos si echilibrat, alegand in cunostinta de cauza alimentele cu valoare nutritionala ridicata pentru a nu priva organismul de nutrientii necesari. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, medic nutritionist ne dezvaluie care sunt cei mai mari dusmani ai siluetei.

 

Siropul de porumb ocupa locul fruntas


Locul fruntas este ocupat de siropul de porumb, dupa cum precizeaza prof. dr. Mencinicopschi in cartea sa "Noi ce mai mancam ... ca sa slabim". Daca te gandesti ca nu este in meniul tau, te inseli amarnic pentru ca producatorii il adauga in o sumedenie de produse industrial. Astfel, potrivit prof. dr. Mencinicopschi il gasim in bauturile racoritoare, bomboane, siropuri cu arome, produse de cofetarie, dulciuri industriale, snacks-uri dulci, topping-uri, inghetata, produse fine de brutarie-patiserie, biscuiti, creme, dulceturi, compoturi, etc.

De ce este atat de nociv siropul de porumb? Pentru ca el este bogat in fructoza si determina o dezvoltare a masei grase fara ca fenomenul sa aiba legatura cu un exces al caloriilor, ci printr-un mecanism de dereglare a creierului si a comenzilor acestuia. "Atunci cand consumam alimente bogate in glucide de tipul glucozei, zaharozei (paine, cartofi, orez, paste, bomboane, biscuiti, patiserie, cofetarie) pancreasu endocrin elibereaza hormonul insulina in cantitate cu atat mai mare cu cat indexul glicemie si incarcatura glicemica ale produsului sunt mai mari. Hormonul insulina este cel care transmite creierului semnale de satietate, determinandu-ne, prin scaderea apetitului, sa incetam voluntar consumul de alimente. Spre deosebire de glucoza, fructoza nu declanseaza productia de insulina si intarzie aparitia senzatiei de satietate, ceea ce echivaleaza cu a manca mai mult si a aduce un aport suplimentar de calorii care ingrasa", explica prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare.

De aceea trebuie sa acorzi atentie si fructelor pentru ca un exces de fructe proaspete sau uscate poate sa conduca la acelasi efect, din moment ce productia insulinei nu are loc.

Si specialistul ne atentioneaza in special cu privire la fresh-urile de fructe care au un continut ridicat de fructoza din cauza inlaturarii fibrelor alimentare.

Sfatul prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi: "Evitati alimentele care contin fructoza industriala adaugata, deoarece, pe de o parte, va vor adauga kilograme in plus, si de asemenea, va pot ridica nivelul glicemiei la valori anormale, factor de risc pentru maladiile cardiovasculare si diabet de tip 2".

 

Alimentele light fara zahar


In mod paradoxal, ele pot favoriza ingrasarea. Mare atentie la utilizarea indulcitorilor artificiali. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare nu recomanda folosirea indulcitorilor artificiali aspartam (E 951), acesulfam K (E 950), zaharina, ciclamatii (E 952) si sucraloza (E 955), deoarece "au efecte adverse, determinand chiar aparitia obezitatii, desi nu au calorii". "Gustul lor dulce artificial pacaleste creierul, care asteapta sa apara si caloriile dupa consumul acestor indulcitori.

Caloriile nu vin, deoarece acestia nu contin calorii. In aceasta situatie creierul, prin secretia unor hormoni, modifica metabolismul in asa fel incat se retin cantitati mai mari de calorii din celelalte alimente consumate (si) care contin calorii. Astfel, in timp, din cauza stresului metabolic creat ne vom ingrasa si ne vom imbolnavi", explica specialistul.

 

Alimentele light fara grasimi


Asemenea, alimentelor light fara zahar, si alimentele light fara grasimi pot avea uneori un efect contrar, "antrenand un supraconsum compensatoriu si, deci, ingrasa", avertizeaza prof. dr. Mencinicopschi. De asemenea sa nu uiam ca majoritatea produselor industriale pe care le cumparam contin aditivi alimentari. Acestia nu fac altceva decat sa ne amplifice dependentele alimetare, pe langa faptul ca perturba mecanismele de reglare a foamei.

 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (6)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • anna pe 29 Iun 2010, 00:09
    maninca sanatos

    salut...daca te alimentezi corect si sanatos nu mai ai treaba de celulita...principalul seara dupa 6 nu mincati si consumati minim 2 litri apa si va fi tot ok

    0
    0

  • ginel pe 28 Iun 2010, 01:37
    cei mai mari dusmani ai siluetei

    Nici aici nu scapam de plinsul cit de mica am pensia.Dar internet folosesti , ai ? Da asa este '' ingredientele '' ascunse ale produselor ne cam dau batai de cap . Important e sa ne ajute cineva sa le cunoastem iar apoi cred ca depinde de noi , sau nu . Sa auzim de bine.

    0
    0

  • marya pe 26 Iun 2010, 14:25
    adevarat

    tot ce mincam sintem :dragi mei va intreb pe voi cei care cititi articolele de acest gen ;cu o pensie de 380 roni poti sa-ti permiti sa maninci sanatos ? noi mincam paine si cartofi care potolesc foamea ,fructa cind nu mai putem de pofta ,asta-i cauza ca sintem obezi si bolnavi daca fructele si lactatele ar fi aceesibile si muritorilor de rind ar fi perfect .

    0
    0

  • simona pe 25 Iun 2010, 10:15
    Batoanele de slabit

    Am auzit pareri diferite despre batoanele de slabit, bune sau nu? Eu mananc la gustarea de dupa-amiaza un baton si imi potoleste si foamea si pofta de dulce. Contine fructoza si dextroza, deci nu e bun?? Oricum, mi-e greu sa renunt la el, pt ca zahar nu prea mananc de obicei, iar fructele mancate separat de masa imi produc gol in stomac..:D . Multumesc pt un eventual raspuns!

    0
    0

  • Gacsi Eva pe 25 Iun 2010, 08:39
    Adevarat-

    Da intr-adevar asa este,totce lua din comert are adausuri nefavorabile corpului omenesc-pe scurt.Cartea d-lui profesor este fantastica,atat vol.1 cat si vol.2Ne deschide ochii iarasi.santem ceea ce mancam.Si ce mancam-nu putem controla doar prin oalele nastre cand le introducem..

    0
    0

  • antux pe 25 Iun 2010, 08:25
    aha!

    cei mai mari dusmani ai siluetei: produsele din comert!

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;