Top 5 alimente care nu trebuie să lipsească din meniul tău


Cercetările realizate în ultimii ani în domeniul alimentaţiei au identificat 5 alimente care nu sunt numai hrănitoare, ci şi delicioase, convenabile şi economice.

Fructele şi legumele

“Un măr pe zi de doctor te va păzi”. Studiile arată că toate fructele şi legumele ajută la păstrarea sănătăţii. Fructele şi legumele sunt bogate în vitamine, minerale, fitonutrienți, antioxidanţi şi fibre ce reduc riscul apariției bolilor cardiace, accidentelor vasculare cerebrale şi al unelor tipuri de cancer.  Alege zilnic varietati noi de fructe si legume şi concentrează-te pe cele intens colorate: rodii, afine, morcovi sau broccoli (pigmentul reprezintă concentraţia de antioxidanţi şi fitonutrienti).

Cereale integrale

Cu toată popularitatea cerealelor integrale, există o mare varietate de produse din care să alegi. Poți alege cerealele integrale de grâu (cel puţin 51% grâu integral) sau ovăz, secară, orez sălbatic, hrişcă sau quinoa. S-a demonstrat că  fibrele pe care le regăsim și în cerealele integrale reduc riscul de boli cardiace,  reduc colesterolul, echilibrează cantitatea de zahăr din sânge şi ajută la menţinerea greutăţii optime. Ia-ţi cerealele integrale din pâine, biscuiţi, cereale, pilaf şi salate.

Nucile şi seminţele

Studiile arată că o cantitate mică de nuci şi seminţe, consumate în stare cruda în mod regulat, reduce colesterolul și riscul apariției bolilor cardiovasculare, menținând tensiunea arterială în limitele normale. S-a demonstrat că fitonutrienții din nuci şi seminţe reduc riscul apariţiei unor tipuri de cancer. Nucile şi seminţele sunt mereu alegerea potrivită pentru o gustare, datorită conţinutului lor de proteine, grăsimi sănătoase şi fibre care te fac să te simţi sătul pentru o perioadă mai lungă de timp. Ai grijă totuși la cantitate! Un sfert de cană este suficientă! Cele mai bune alegeri sunt nucile, nucile macadamia, nucile pecan, migdalele, fisticul, susanul, seminţele de dovleac, alunele de pădure, seminţele de in, alunele braziliene.

Probioticele

Fiecare drum la băcănie poate însemna descoperirea unor noi produse probiotice. “Probioticele sunt microorganisme vii care, dacă sunt consumate în cantități adecvate, conferă un plus de sănătate organismului uman, prin efectele benefice pe care le au asupra echilibrului florei intestinale”, susține Emanuela Soare, specialist MAGGI în nutriţie. Cercetările au arătat că există o legătură între consumul de alimente probiotice şi prevenirea diareei asociate cu tratamentul antibiotic, o reducere a duratei diareei, a simptomelor intoleranţei la lactoză, precum şi a sindromului de intestin iritabil. Probioticele pot fi găsite în stare naturală în alimente fermentate, precum: iaurtul, kefirul, varza murată sau în suplimente probiotice ori alimente îmbogăţite cu diverse culturi probiotice.

Ardeii iuţi

Efectul de curăţare a sinusurilor, determinat de consumul de ardei iuţi este un motiv suficient pentru a-i consuma în sezonul răcelilor sau al alergiilor, dar se pare că ardeii iuţi au mult mai multe de oferit.

Ardeii iuţi conţin un component activ  numit capsaicină. Cercetările au legat consumul de capsaicina de prevenirea dezvoltării celulelor canceroase, în studiile efectuate pe animale. Consumul de chili a fost legat şi de reducerea riscului apariţiei bolilor cardiovasculare şi de reglarea cantităţii de zahăr din sânge. Dacă nu eşti un fan al preparatelor picante, încearcă să adaugi ardeii iuţi în feluri de mâncare pe bază de lactate, cum ar fi sosurile pentru paste.

 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod