Mihaela Glavan, toamna-iarna 2008-2009

Seara trecuta, 16 aprilie, am fost invitata la prezentarea colectiei pentru sezonul toamna-iarna, 2008-2009, a creatoarei Mihaela Glavan.

Culoare, stralucire,
preturi speciale
la
www.tarafashion.ro

In acest sezon, Tara Fashion vine in intampinarea dorintelor feminine printr-o varietate de rochite, fustite, bluzite si pantaloni si accesorii care se potrivesc tinutei.

Respecta tendintele sezonului primavara-vara 2008!

Ca orice femeie puternica si de succes, sunt convinsa ca-ti doresti sa fii la moda. Si pentru ca acest lucru sa se intample, este esential sa cunosti tendintele.

Mihaela Drafta si "Shadows"

Miercuri, 19 martie, la ora 21.00, o parte din lumea buna a Bucurestiului si-a dat intalnire la sala Diplomat a Hotelului Hilton, pentru a urmari prima colectie din cariera de designer a Mihaelei Drafta.

Rita Muresan si Natalia Dinicu, la Plaza Romania

Rita Muresan, Natalia Dinicu, Women'secret, Stone Creek si Serena iti spun care sunt tendintele in sezonul primavara-vara 2008.

Debenhams, la moda in sezonul primavara-vara 2008

Iti place sa ai un look neconventional, adori culorile indraznete si, in acelasi timp, preferi atingerea delicata a hainelor pe care le porti.

Brandswalk 2008

Ieri seara, 12 martie 2008, la centrul comercial Bucuresti Mall, a fost organizata o prezentare de moda a pieselor de rezistenta din colectiile brand-urilor gazduite de aceasta locatie.

Colectia Esprit, intre trecut si viitor

Asa cum era de asteptat, fiecare casa de moda sau creator se intrece pe sine in incercarea de a alcatui o colectie vestimentara care sa acopere o paleta cat mai larga de dorinte.

Yves Saint Laurent, toamna sobra si eleganta

In cadrul evenimentului caritabil destinat strangerii de fonduri in beneficiul proiectelor sustinute de UNCEF, ce a avut loc la Palatul Parlamentului, au fost prezentate, in premiera in Romania, colectiile toamna 2007 – iarna 2008 semnate Yves Saint Laurent, Alexander McQueen si Roberto Cavalli. In noua colectie Yves Saint Laurent, eleganta rimeaza cu sobrietatea. Nu exista explozii de culoare si nici ornamente inutile, sicul fiind epurat de orice detaliu. Culorile dominante sunt negrul, noantele de gri si albastrul inchis. Din punctul de vedere al modelelor si materialelor, predomina mantourile stil pelerina, hanele din blana, manusile scurte sau semilungi, bonetele si hainele cu gluga. Vedeta este si taiorul masculin, din stofa in culori sobre. Nu trebuie sa uitam nici vestele, ingredientul de nelipsit al unei tinute stil masculin desavarsita. Fidel spiritului casei, creatorul reinterpreteaza faimsosul smoching feminin, propunand veste cu centura, jiletci si pantaloni scurti care pun in valoare silueta. In ceea ce priveste incaltamintea, nu vei purta cizme sau botine, ci le vei asorta cu espadrile, balerini sau pantofi. Daca esti adepta unui stil mai indraznet, poti incerca combinatia bustiera vesta sau poti alege o rochie-mantou. Nota de originalitate a colectiei este data de gulerele mari care acopera capul si de "cagulele" cochete pe care Stefano Pilati, creatorul casei Yves Saint Laurent, le propune pentru sezonul rece. In luna august a acestui an, patronul casei YSL si cel care s-a aflat in fruntea ei pana in 2002 a implinit 71 de ani. El face parte dintre acei oameni care forteaza mana destinului prin talent si pasiunea pentru lucrul bine facut. La doar 9 ani, micutul Yves declara ca numele lui va fi intr-o zi inscris cu litere de foc pe Champs Elysées. Zece ani mai tarziu, venea la Paris unde a urmat timp de trei luni de zile cursuri de desen la camera sindicala a croitorilor. Acesta este momentul in care talentul sau a fost remarcat de Christian Dior care i-a propus sa lucreze impreuna, Yves urmand sa deseneze modelele. Timp de doi ani s-a perfectionat alaturi de mentorul sau, de la care a deprins secretele croielii si pe cele ale conceptului de Haute Couture.Ca urmare a decesului lui Dior, Yves Saint Laurent se vede numit, la doar 21 de ani, in fruntea celebrei case de moda. In 1961 paraseste casa Dior si, impreuna cu Pierre Berge, isi creeaza propria casa de moda care ii va purta numele. Prima colectie YSL vede lumina zilei pe 29 ianuarie 1962. Zvonurile care circulau inainte de lansarea colectiei pretindeau ca modelele sunt neterminate deoarece creatorul nu a stiut sa isi finalizeze creatiile. In ciuda acestori zvonuri, prima colectie a fost un adevarat succes, asitenta ramanand impresionata de talentul tanarului designer, iar el devenind incontestabilul maiestru Haute Couture. Croielile trapezoidale anuntau era pret-a-porte-urilor care a marcat in anii '60 cea mai mare revolutie in universul vestimentatiei. In 1966, Yves Saint Laurent creeaza primul smoching pentru femei care va deveni specialitatea casei. Rolul manechinelor este foarte important in acceptia lui YSL asfel incat in 1963, cand o colectie a sa nu a fost bine primita, creatorul a invocat faptul ca nu are manechine bune. In procesul sau de creatie, femeile sunt foarte importante. Odata schitele efectuate, creatorul are nevoie sa modeleze creatia pe corpul manechinului, cu ajutorul caruia reuseste sa definitiveze croiala si detaliile.Ca semn al recunoasterii talentului sau, in 1985, creatorul primeste titlul de cel mai mare croitor. Patru ani mai tarziu, grupul Yves Saint Laurent este listat la bursa. In 1990, designerul dedica o colectie pentru barbati tuturor artistilor care l-au inspirat de-a lungul carierei sale. In conceptia lui Yves Saint Laurent "Nimic nu este mai frumos decat un corp nud. Cele mai frumoase haine care pot imbraca trupul unei femei sunt mainile iubitului ei. Pentru acelea care nu au avut sansa sa intalneasca aceasta fericire, sunt aici."

Colectia Roberto Cavalli, inspiratie si personalitate

In premiera in Romania, la Palatul Parlamentului, a avut loc prezentarea colectiilor toamna 2007

COLECTIA DE TOAMNA - IARNA 2007 la www.tarafashion.ro

Trebuie sa recunoastem ca vara aceasta ne-a incalzit. Si cum ce este prea mult strica, eu cred ca ar trebui sa ne bucuram ca toamna e pe drum. Racoarea si frunzele ruginii au si ele farmecul lor. Dar acesta nu este singurul motiv de bucurie. Dupa atata hoinareala, prin tara sau in afara ei, avem o gramada de "treaba"! Trebuie sa ne revedem prietenii, sa ne povestim concediile, sa ne aratam pozele si bronzul! Si trebuie neaparat sa ne schimbam garderoba!Moda de toamna iti ofera ocazia sa te reinventezi. Vrei sa fii clasica sau trendy? Romantica sau androgina? Ai o multime de optiuni si noi, la www.tarafashion.ro magazin online, te ajutam sa ai cate ceva din fiecare. Indiferent de preferinte noi am umplut paginile cu de toate, de la camasi clasice la paltoane, mantouri indraznete. Toate categoriile de produse iti aduc multe noutati. Colectia de posete si genti de piele este acum mult mai bogata. Nu rata colectia maternity, costumele office, paltoanele si jachetele de iarna. Avem si o categorie noua de produse: INCALTAMINTE FEMEI. Sigur vei gasi aici o pereche de cizme de care sa te indragostesti.Si daca pana acum am fost alaturi de tine prin colectii de imbracaminte destinate exclusiv femeilor, din acest sezon avem ceva in plus. Pentru orice femeie, sosirea pe lume a unui bebelus este inceputul unei alte vieti, plina de dragoste, de responsabilitati si de....ultimele colectii in materie de haine pentru copii. TARA stie asta si iti ofera acum o colectie completa de imbracaminte marca Kiabi, pentru copilul tau. Tu stii mai bine cat este de important ca micutii tai sa fie si ei la moda: la gradinita, la scoala, la petreceri, etc. Iar pentru tine, ca mamica, copilasul tau este cel mai special, este unic si asa trebuie sa fie si tinutele sale. La Kiabi ai de unde alege si poti combina pana vei fi multumita. Vei gasi inclusiv accesorii, de exemplu caciulite, fulare, sepci pentru baietei si fetite.Tot ce ai de facut este sa te asezi confortabil in fata calculatorului, sa defilezi pe paginile cu produse, sa alegi ceea ce iti place sau ceea ce ai nevoie si sa comanzi. In plus, magazinul este deschis non-stop, 365 de zile pe an.Procedura de comanda este simpla, iar toate alegerile sunt la indemana ta. Doresti sa optezi pentru plata cu cardul sau pentru plata ramburs? Doresti sa primesti coletul in regim de transport rapid sau posta normala? Tot ce trebuie sa faci este sa bifezi optiunea care te avantajeaza.In maxim 5 zile (in functie de modalitatea de transport aleasa), un curier va aduce pachetul care va contine comanda ta. Ce spui?Te-am convins?Te asteptam la shopping online! www.tarafashion.ro

Noua colectie Lee si Wrangler, o prezentare inedita

Pe data de 18 septembrie a avut loc lansarea colectiei toamna-iarna 2007/2008 Lee & Wrangler, intr-un cadru neconventional din incinta Teatrului National Bucuresti. Evenimentul s-a desfasurat sub sloganul

Noua colectie semnata Rita Muresan ne invita sa... ne luam zborul!

Ca in fiecare an, in jurul datei de 23 noiembrie, ziua sa de nastere, Rita Muresan si-a lansat colectia pentru sezonul de primavara - vara al anului urmator. De aceasta data, colectia poarta numele "Fly with me!" si are ca sursa de inspiratie uniformele insotitoarelor de bord de pe liniile comerciale. "Este o colectie despre care imi place sa spun ca ma reprezinta: are mult rosu, culoarea mea preferata, este delicata, are o atingere de romantism si un aer elegant. Am ales multa matase, dantela, chantung, tafta, brocart brodat si accesorii care sa personalizeze fiecare tinuta si sa o aduca mai aproape de tema colectiei. Hainele subliniaza linia trupului, accentueaza umerii si lasa picioarele sa se vada. Este o silueta feminina, dar care degaja dinamism si autocontrol. Exact cam ceea ce te astepti atunci cand intalnesti o stewardesa", a explicat Rita Muresan. Avand doar ca punct de plecare uniformele insotitoarelor de bord, creatiile Ritei Muresan sunt interpretari perfect actuale ale unei tinute feminine si rafinate. Pe langa rosu, cromatica este largita de prezenta albului si negrului, in uni-uri, carouri sau grafisme florale. Ca acente care dau eleganta s-a folosit auriul si argintiul. De la tinutele chic (pantaloni scurti si camasi din dantela), la robbe-manteaux-uri, costumele elegante si rochiile de seara, toate piesele colectiei sunt vibrante, optimiste si senzuale. Toca, manusile, tresele, esarfele, emblemele si dungile de pe maneci sunt elemente autentice ale uniformelor, pastrate pentru a crea o atmosfera originala. Rita Muresan lanseaza o data cu aceasta colectie si colaborarea cu Cristina Batlan, designerul Musette Accesories, care a imaginat pentru "Fly with me!" o linie de accesorii ultrafeminina, romantica, plina de culoare si veselie. Elegant si trendy, stilul Musette exprima cum nu se poate mai bine feminitatea sofisticata a unei doamne cosmopolite, mereu in pas cu moda, dar care este in acelasi timp conservatoare, chiar usor incapatanata in ceea ce priveste convingerile sale. Nu este nici mofturoasa dar nici victima modei iar un amestec de ratiune, emotie si sentimente diverse ii dicteaza tendinta cumparaturilor sale. Prezentarea colectiei de primavara-vara a avut loc in deschiderea Bucharest Fashion Week de joi, 24 Noiembrie, la Plazza Romania alaturi de branduri internationale. Sedinta foto pentru aceasta colectie le-a avut in prim plan pe Julia (Sexy) si pe modelul Liliana Kaba (Best Models), insotite de doi piloti ai Scolii Superioare de Aviatie Civila. Shootingul s-a desfasurat pe Aeroportul Baneasa intr-o aeronava Boeing apartinand companiei Blue Air si in elicoperul de ultima generatie produs de Eurocopter Franta (care se poate inchiria pentru zboruri comerciale). Campionul K1 Ionut Iftimoaie a urcat pentru prima oara pe un podium de moda... Neinfricat de obicei, el s-a "confruntat" de aceasta data cu frumoasa Ritei Muresan. Designerul l-a invitat "in rol de pilot" pe campionul K1, pe care l-a cunoscut la Roma, la nunta lui Adrian Mutu, unde fusesera invitati amandoi. Contactat de catre oamenii creatoarei de moda, Ionut Iftimoaie a fost placut surprins si nu a refuzat o discutie cu Rita Muresan. Astfel, el a urcat pentru prima oara pe catwalk, unde s-a "confruntat" cu Julia de la Sexy, partenera sa din cadrul prezentarii.

Colectii care ne invita sa fim originale si... pretentioase!

Brandurile internationale Miss Sixty, Energie si Killah si-au prezentat colectiile pentru sezonul de toamna - iarna 2005 - 2006, in cadrul unei prezentari care a avut loc pe 12 decembrie, in noul magazin Energie din Bucuresti. Accesoriile incluse in aceste colectii sunt o invitatie la originalitate, lansata atat femeilor, cat si barbatilor. Miss Sixty - creata pentru cei care cauta varietatea Miss Sixty se adreseaza unui public feminin exigent, care cauta inovatie continua, originalitate si varietate, unor femei care adora sa se joace cu materialele, definindu-si de fiecare data propriul look si propriul stil. Apreciata la inceput pentru diversitatea mare de jeansi si pentru originalitatea si unicitatea creatiilor, in 2005 Miss Sixty devine mult mai feminina si sexy, fara a pierde insa acea atingere ironica care o distinge de restul. Din 2001, Miss Sixty are si propria sa linie de incaltaminte, bogata in propuneri care merg de la elegant la sport in versiuni diversificate de material, confectionare si stil. Tot din 2001, sub licenta, este produsa si o linie de ochelari de soare si de vedere, iar pentru 2005 este prevazuta lansarea unei linii de parfumuri marca Miss Sixty. Energie - un brand inovativ, pentru barbati curiosi Energie este o marca adresata barbatilor tineri, atenti si curiosi fata de tot ce-i inconjoara, care aleg produsele brandului pentru a-si crea propriul stil. "Sufletul" Energie este cu siguranta denimul, tesatura care, mai mult decat celelalte fibre permite interventii inovative, care devin subiectul principal al activitatilor de cercetare. Intr-o lume sufocata de folosirea denimului, Energie experimenteaza mereu, acesta fiind un aspect fundamental al identitatii sale. Este brandul schimbarii, cu scopul de a aduce in prim plan o ideologie originala, de cercetare si de inovatie continua. Noi tesaturi, noi spalaturi, tratamente si interventii, noi designuri, se dezvolta intr-o colectie care se articuleaza intr-o oferta foarte bogata de concepte si inspiratii diverse, care aduc cu ele acea caracteristica de originalitate. Din sezonul 2001 - 2002, Energie se ocupa si de o linie de incaltaminte, linia Footwear, care merge de la sportiv la casual. Killah - o marca pentru femeile pline de imaginatie... Numele brandului isi are originea in "gastile" rele din America, unde "Killah" este numele feminin pentru un ucigas. Astfel, brandul este indreptat spre femeile tinere care sunt eclectice si imaginative. Brandul Killah a fost conceput special pentru femei tinere in cautare de haine feminine, haioase si colorate. Incepand din anul 2001, Killah are si o colectie de incaltaminte care este realizata chiar in interiorul companiei. Killah acorda din ce in ce mai multa atentie denim-ului, disponibil in acest sezon cu modele noi si originale. Taieturile drepte si stranse pe corp au fost cu adevarat modificate, aparand buzunare cu forme noi, insertii de piele sau paiete care dau unicitate materialului. Calitatea este principalul factor de succes si Killah actioneaza in consecinta, oferind "denim" de aur.

Inventivitate si pasiune pe ritm de tango sau despre colectiile semnate Tina R si Wilhelmina Arz

Fuziune romantica si atmosfera latino... Deconstructie si reconstructie... Iata conceptele care definesc doua dintre colectiile prezentate in cadrul festivalului de moda desfasurat la Iasi. Wilhelmina Arz si Alin Galatescu, de la Tina R, ne-au impartasit elementele care au stat la baza realizarii acestor colectii, destinate unei femei delicate si, in acelasi timp, puternice, respectiv unei persoane sigure pe sine si cu multa imaginatie. Tina R - curajul de a reinventa o tinuta Designerul Alin Galatescu ne spune ca principalul material folosit a fost denimul - in proportie de aproximativ 70 la suta, dar si tweed, bumbac cu elastan si stofa de lana. Accesoriile sunt derivate din aceeasi structura, aplicandu-se acelasi sistem de reconstructie sau modele minimale. Colectia este un exemplu de stil, reprezentand o combinatie de scoala japoneza si belgiana - sunt inglobate doua - trei tipuri de croieli diferite, astfel incat sa poti reconstrui piesa vestimentara de fiecare data. "Colectia se bazeaza pe deconstructie si reconstructie - in toate punctele importante ale fiecarui articol vestimentar exista cabluri metalice, astfel incat piesa poate fi redefinita: se pot face cutari, sifonari, indoiri si asa mai departe", explica Alin Galatescu. Aceasta colectie se potriveste cel mai bine femeii urbane, moderne, cu multa imaginatie si, totodata, cu instinctul de a-si reformula garderoba. Prin urmare, avem "liber" in ceea ce priveste creatia si re-creatia vestimentara! Wilhelmina Arz - Pas in doi in ritm de tango Colectia creatoarei Wilhelmina Arz se numeste "Pas in doi", iar numele a fost dat astfel incat sa sugereze continuitatea (colectia Wilhelminei pentru sezonul de primavara-vara a purtat numele "Un veac de singuratate sau versus Macondo"). "Pasul in doi" reprezinta o continuare a povestii din America Latina, readucandu-se in prim plan atmosfera specifica, fiesta si tango-ul. "Este o colectie plina de feminitate si de exuberanta: rochii din materiale usoare, vaporoase, fluide si matasoase, care urmeaza linia corpului aflat in miscare. La prima vedere, rochiile pot parea usor austere, pentru ca decolteul este foarte mic, insa sunt decoltate la spate si accesorizate cu perle si pietre semipretioase", explica Wilhelmina Arz. In ceea ce priveste materialele folosite, Wilhelmina ne spune ca, pentru a ilustra "povestea nebuna" specifica Americii Latine, s-au folosit matase naturala, voal de matase naturala imprimata sau uni, brocart, dar si stofa de lana (sacouri atipice din lana subtire - "am gandit atemporal, nu din punct de vedere al conditiilor meteorologice", precizeaza creatoarea). Culorile descriu o paleta cromatica foarte variata, mergand de la nuante de gri inchis, negru (o stofa stretch in dungi, aducand astfel in prim plan si elementul masculin specific tango-ului), dar si caramiziu sau albastru marin. Colectia este luminoasa si fluida. Nu au fost uitate nici accesoriile despre care, se stie, pot reinventa o tinuta, conferindu-i personalitate si identitate. "Am construit urmatoarele accesorii: posete plic, aplicand principiul unei geometrii curate, minimaliste, iar materialele sunt cele care se regasesc si in piesele vestimentare. Plicurile, foarte bine desenate si extrem de lungi, sunt echilibrate de gentile mari de calatorie. In ceea ce priveste incaltamintea, am optat pentru sandale simple si delicat prinse in barete subtiri", mai spune Wilhelmina Arz. Referitor la bijuterii, pietrele semipretioase sunt parte din piesele vestimentare; spre exemplu, pietrele din cuart transparent completeaza povestea si imaginea in sine, caracterizata de rafinament. Colectia Wilhelminei Arz este destinata unei femei extrovertite, optimiste si puternice, dar pe care, in acelasi timp, o putem regasi si plangand. "Plansul nu reprezinta un semn de slabiciune, este o reactie normala si ne regasim forta dupa aceea", incheie designerul.

Colectia de toamna - iarna 2006 la www.tarafashion.ro

Trebuie sa recunoastem ca vara aceasta ne-a incalzit. Si cum ce este prea mult strica, eu cred ca ar trebui sa ne bucuram ca toamna e pe drum. Racoarea si frunzele ruginii au si ele farmecul lor. Dar acesta nu este singurul motiv de bucurie. Dupa atata hoinareala, prin tara sau in afara ei, avem o gramada de "treaba"! Trebuie sa ne revedem prietenii, sa ne povestim concediile, sa ne aratam pozele si bronzul! Si trebuie neaparat sa ne schimbam garderoba! Moda de toamna iti ofera ocazia sa te reinventezi. Vrei sa fii clasica sau trendy? Romantica sau androgina? Ai o multime de optiuni si noi, lawww.tarafashion.ro - magazine online, te ajutam sa ai cate ceva din fiecare. Indiferent de preferinte noi am umplut paginile cu de toate, de la camasi clasice la TRICOTAJE indraznete. Toate categoriile de produse iti aduc multe noutati. Nu rata colectia maternity, cea de fitness, colectia de tricotaje, costumele office, paltoanele si jachetele de iarna. Tot ce ai de facut este sa te asezi confortabil in fata calculatorului, sa defilezi pe paginile cu produse, sa alegi ceea ce iti place sau ceea ce ai nevoie si sa comanzi. In plus, magazinul este deschis non-stop, 365 de zile pe an.Procedura de comanda este simpla, iar toate alegerile sunt la indemana ta. Doresti sa optezi pentru plata cu cardul sau pentru plata ramburs? Doresti sa primesti coletul in regim de transport rapid sau posta normala? Tot ce trebuie sa faci este sa bifezi optiunea care te avantajeaza. In maxim 5 zile (in functie de modalitatea de transport aleasa), un curier va aduce pachetul care va contine comanda ta. Esti nelamurita in privinta marimii? Poti consulta tabelul de marimi existent pe pagina de produs. Daca totusi te-ai inselat in privinta marimii, produsul iti va fi inlocuit cu un altul (acelasi - in limita stocului disponibil sau un altul cu valoare apropiata). Ce spui? Te-am convins? Te asteptam la shopping online!

Legendele toamnei

Cele mai surprinzatoare si mai puternice tendinte ale toamnei sunt vintage, cu parfum si stralucire de legenda hollywoodiana. Marele "come-back" al sezonului sunt fustele trei sferturi - un simbol al elegantei, insa blana naturala, atat de adorata anul trecut, este inlocuita de cea artificiala. Rochia de cocktail, elementul cheie al unei seri speciale, atat de minimalista dar sexy, satisface setea de eleganta si glamour a oricarei "fashion victim". Fusta trei sferturi "Pencil skirt" pe numele ei de podium, sau cum ne este cunoscuta noua, fusta trei sferturi, castiga teren in acest sezon in detrimentul micro-mini-ului. Acesta piesa trebuie sa fie nelipsita din garderoba ta, tinand cont de rafinamentul "instant" pe care ti-l confera, asortata la o camasa, un sacou sau un top modern. Lungimea la nivelul genunchiului inspira seriozitate, insa mulata pe coapse, acest model de fusta iti transforma fiecare miscare intr-o provocare subtila. Viata in plus Capele si hainele de blana ce trasforma o femeie eleganta intr-o diva sunt depasite cu mult ca polularitate anul acesta de blana artificiala, chiar plusata. Case de moda precum Marni sau Dolce & Gabbana incurajeaza femeile sa poarte blana artificiala in culori indraznete si cu croieli inventive, cu aceeasi mandrie cu care ar purta o haina alba si lunga de nurca. Rochie de cocktail Fie ca trebuie sa mergi la o petrecere, o receptie eleganta sau o intalnire romantica, infrunta vicisitudinile vremii cu eroism, etalandu-te intr-o rochie de cocktail. Scurta sau trei sferturi, mulata sau vaporoasa si intr-o culoare delicioasa, ea trebuie sa inspire pofta de viata, vitalitate si feminitate.

Prada si subtilitatea luxului minimalist

Se spune ca "aschia nu sare departe de trunchi", iar despre Miuccia Prada, o femeie nonconformista din prima linia a designerilor italieni, se poate spune ca are talentul in sange. Povestea "Prada", precum si cea "Gucci", incepe in productia de lux a gentilor de piele.Bunicul ei, Mario Prada, a fondat o companie ce producea genti de voiaj din piele in 1913 in Milano, iar in 1958, mama Miucciei - Luisa - a preluat afacerea. Insa marca Prada, cum o cunoastem acum, se datoreaza in mare parte Miucciei Prada. La inceputul anilor '80, ea s-a hotarat sa se ocupe de afacerea familiei, iar in 1985, a lansat o noua linie de pantofi. Insa cea mai buna decizie a fost luata in 1989, cand a creat prima colectie pret-a-porter, asfel oferind lumii o mostra din "moda viitorului". Debutul Prada a fost urmat de lansarea colectiei pentru tineret, "Miu Miu", initiativa rasplatita cu un succes enorm. In 1995 a urmat lansarea liniei pentru barbati, "Prada Uomo" - o alta victorie instanta. Miuccia Prada se ocupa de toate deciziile creative al companiei si a marturisit ca se ghideaza in general pe intuitie. Se spune ca este foarte pretentioasa cu fiecare detaliu al colectiilor ei. Se intampla cateodata ca un produs sa fie refacut de sute de ori pana atinge varianta cea mai apropiata de viziunea creatoarei. Sotul ei, Patrizio Bertelli este responsabil de partea comerciala a afacerii si de strategia de distributie. Sofisticarea androgina poate defini stilul impus de Prada. Marea doamna a avangardei italienesti a marcat o aversiune fata de tot ce este in mod rigid prea feminin sau prea masculin. Rezultatele sunt foarte pure si rafinate. Interesul ei in tesaturi si arta combinarii lor a condus la reputatia impecabila a produselor distribuite. Sunt doua trasaturi distinctive care separa Prada de restul designerilor. Mai intai, surpriza de a regasi un material folosit intr-un contxt neobisnuit, apoi uimirea de a vedea cat de bine se potrivste. Se spune ca Prada este cel mai concret exemplu al unei noi forme de lux cu circuit inchis. In timp ce in anii '80, luxul era epatant, in zilele noastre acest termen a devenit mult mai discret, recunoscut numai de cunoscatori. Desi Prada evita culorile tipatoare si creatiile stralucitoare, produsele sunt desrise ca fiind confortabile, minimaliste si pline de gratie.Totusi, exceptia care confirma regula luxului subtil promovat de Prada, a facut-o o colectie de acum cativa ani care a comprimat tot ce a fost mai cidat in anii '70, de la culori pana la design... Insa, Miuccia a declarat: "Moda ar trebui sa fie distractiva si placuta, dar nu sa-ti conduca viata".

Viata e roz!

In aceasta primavara, atat fluturasii cat si floricelele isi fac inedita aparitie in garderoba de sezon, dar mai presus de orice, inegalabila culoare a fericirii - rozul - este "regina" efemera a modei. Priveste si tu viata dintr-o perspectiva optimista si vesela adoptand acesta tendinta exuberanta.Croiala simpla si dreapta nu si-a pierdut din valoare in acest sezon atata timp cat este lucrata dintr-un material fin si stralucitor precum satenul sau matasea. Accesoriile minimaliste si elegante - DKNY - sau din contra, "copilaroase" precum pandantivul in forma de fluturas de la Chloe, sunt foarte apreciate in aceasta primavara.Paietele revin in forta, tocmai din anii '80, pentru a ne demonstra ca nu si-au pierdut din sarm, iar rochita scurta si fara bretele specifica anilor '20 este din nou in voga - chiar Emporio Armani ne confirma asta. Nici rochiile lungi si vaporoase, in inconfundabilul stil romantic, nu sunt de neglijat, mai ales cand sunt decorate cu floricele - Valentino. Dar pentru femeia sexy exista intotdeauna o alternativa; Emanuel Ungaro promoveaza rochiile transparente cu croiala asimentrica si indrazneata, gen lenjerie.Stilul scolaresc, insotit de dungulite, panglici, dantele si rochite cu volanase este la mare pret in acest sezon daca luam in considerare colectiile D&G si Betsey Johnson. Redescopera "fetita" din tine adoptand genul de haine care te facea atat de cocheta in copilarie.Din suita designerilor iubitori de roz, nu puteau sa lipseasca excentricii John Galliano si Christian Dior. Creatiile lor fanteziste si rebele insotite de tatuaje si accesorii ridica aceasta culoare la rangul de arta.

Redefinirea femeii fatale

Catalin Botezatu a lansat colectia de haute couture toamna-iarna 2004, o prezentare care ne-a dus cu gandul la stilul de glamour inegalabil al divelor hollywoodiene si care este menit sa redefineasca imaginea femeii fatale. click varianta marita Noua colectie Catalin Botezatu cuprinde 53 de pise de lux lucrate manual. Materialele folosite in colectie sunt organza naturala, velurul, imitatii de piele de strut iar la blanuri s-a folosit vizonul, vulpea si leopardul. click varianta marita Hainele sunt accesorizate puternic cu margele tubulare si paiete, stil inspirat din stralucirea anilor '80. Cizmele inalte la culoarea tinutei vor fi din nou in voga, la fel si pantofii impodobiti cu pene si alte ornamente. Incaltamintea este executata de Mihai Albu, iar creatia este semnata tot Catalin Botezatu. click varianta marita Bijuteriile sunt create de fosta cantareata de hip-hop si actualul designer de bijuterii Marijuana. Colectia couture de lux toamna-iarna se distinge prin haine indraznete, accesorii stralucitoare, transparenta si culori puternice. click varianta marita Se observa si influente din prezentarea anterioara - Barbarian - la mireasa, element obligatoriu fiecarei prezentari de haute couture. Aceasta piesa reprezentativa a colectiei este executata din velur rosu si organza naturala, iar pe cap poarta coarne de berbec rosii. click varianta marita