Cum alungă Andreea Raicu stresul înainte de Sărbători

de Daniel Dumitrescu, 19 Decembrie 2013

Vedeta TV a scris pe blogul ei despre alimentele care trebuie consumate pentru a scăpa de stres sau pentru a preveni apariţia acestuia.

"Unele alimente sănătoase au rol calmant pentru starea de spirit. Iar pe acestea ar trebui să le ai în bucătărie în perioada următoare. Stresul generat de cumpărături şi fugă după cadouri ne poate face să ne pierdem cumpătul. În afara binecunoscutului ceai de muşeţel, în care ne găsim refugiul atunci când vrem să ne relaxăm sau să dormim bine, mai există şi alte alimente sănătoase la care poţi recurge când te încearcă o stare de anxietate, stres şi agitaţie", notează Andreea.

Ea explică în continuare ce alimente sănătoase contribuie la prevenirea și eliminarea stresului: "Ca să te pregăteşti pentru nebunia pre Sărbători, ţi-am pregătit o listă cu câteva alimente sănătoase şi calmante pe care ar fi bine să le ai la îndemână:

1. Portocale roşii. Le găseşti peste tot în supermarketuri pentru că este sezonul lor; sunt benefice datorită conţinutului mare de vitamina C, un antioxidant care poate reduce stresul şi tensiunea, fiind implicat în sintezia cortizolului (un hormon care este eliberat în corp în timpul perioadelor stresante). Vitamina C îmbunătăţeşte şi sistemul imunitar şi te fereşte de dureri de cap sau tensiune arterială.

2.

Ovăzul. Stresul creat de apropierea Sărbătorilor te poate face să mănânci mai multe dulciuri decât trebuie; din păcate, acesta cauzează o supraproducţie de insulină, care <<agită>> şi hormonii stresului. Când simţi nevoia de ceva dulce, ia o gustare cu ovăz şi lapte cald sau serveşte-o la micul dejun; ovăzul conţine carbohidraţi sănătoşi şi fibre care îţi vor îmbunătăţi nivelul de serotonină.

3. Migdalele. Bogate în vitamina E şi B, migdalele alcătuiesc gustarea ideală pentru a proteja starea de spirit, dar şi sistemul imunitar.
Un pumn de migdale înmagazinează 20% din necesarul de magneziu, un mineral minune care lupta cu radicalii liberi, ce pot cauza oboseală şi migrene.

4. Cartofii dulci. Nu numai că dau o notă rafinată preparatelor de Sărbători, însă sunt şi o alegere bună dacă te resimţi din cauza stresului; cartofii dulci conţin mai mulţi nutrienţii decât cartofii normali şi sunt o sursă excelenţă de licopen, un antioxidant care îmbunătăţeşte starea de spirit prevenind formarea unor compuşi inflamatori, legaţi de depresie."

 

Foto: Mediafax

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod