"Femeile vor sa auda cifre frumoase"

Daca esti o femeie de succes, care dezvolta propria afacere, atunci, cu siguranta, campania "Femeile vor sa auda cifre frumoase" a Credit Europe Bank te va interesa! Iata o noua oferta...

Util + Placut = Sex la locul de munca

"S-a intamplat sa ne 'incalzim' la birou si... am mers pana la capat, pur si simplu...". Asa si-a inceput povestirea tanara care a marturisit ca de cateva luni intretine relatii sexuale cu colegul ei, chiar la birou...

7 octombrie - Ziua Internationala a Muncii Decente

Rezultatul vox-pop-ului efectuat pe strada in cursul zilei de azi ma face sa incep acest articol altfel decat intentionam. Prin urmare, voi incepe asa: Maine - 7 octombrie 2008 - este Ziua Internationala a Muncii Decente.

Ce inseamna munca decenta?

Munca Decenta este o strategie de dezvoltare care recunoaste rolul central al muncii in viata oamenilor: o munca productiva si care aduce o remuneratie justa, securitate la locul de munca...

Fluxul, refluxul si intoarcerea la fostul job

Ti-a trecut vreodata prin minte cum ar fi sa te intorci la fostul tau job? Eu cred ca o buna parte dintre noi am simtit asta cel putin o data in toata evolutia noastra profesionala.

Biroul - o oglinda a personalitatii?

In mod frecvent, fiecare dintre noi, constient sau mai putin constient, incercam sa ne punem amprenta asupra lucrurilor ce ne inconjoara. Incepand cu obiceiurile minore - alegerea hainelor...

De ce sa renunt la jobul care imi place?

Ai norocul sa fi gasit un serviciu de care esti incantata - iti place la nebunie ce faci si te consideri norocoasa. De ce ai vrea sa-l schimbi? Din pacate pot aparea si astfel de situatii...

Pune capat conflictelor dintre colegi

Iti place munca ta, dar in birou e mereu o atmosfera mohorata. Vii la serviciu cu placere, dar te izbesti de aceeasi raceala din partea colegilor.

Cum stiu ca jobul actual mi se potriveste?

Din cand in cand, ne oprim din ceea ce facem sa analizam daca suntem in continuare pe drumul pe care am vrea sa fim. Poti realiza in aceste momente ca te-ai indepartat, desi ai inceput in directia buna..

Curajul de a-ti dori mai mult

Candva, parea sa fie job-ul visurilor tale. De fapt, asa a si fost o lunga perioada de timp. Erai multumita din punct de vedere al sistemului de recompense si beneficii, faceai fata provocarilor...

Ce urmareste angajatorul in timpul interviului

Gasim la tot pasul sfaturi sau trucuri care ne invata cum trebuie sa ne prezentam la interviu sau cum si ce trebuie sa respundem la intrebarile angajatorului.

Cum vad companiile schimbarea frecventa a locului de munca?

Unele statistici spun ca in Romania unul din doi angajati cauta sa isi schimbe locul de munca sau, cel putin, se gandesc sau urmaresc oportunitatile de pe piata fortei de munca.

Atitudinea la interviul de angajare

Cu siguranta, ai obosit ascultand discursurile prietenelor si sfaturile apropiatilor sau citind despre atitudinea pe care trebuie sa o ai la interviul de angajare la care tocmai urmeaza sa te duci.

Trucuri pentru un interviu de succes

Ai obtinut in sfarsit programarea la interviul pentru job-ul mult visat. Incep emotiile, pregatirile si teama de necunoscut. Cum ma imbrac, ce ma va intreba recruiterul...

Secretele unei cariere de succes

O cariera de succes are nevoie de mult mai multe "ingrediente" decat ai fi tentata sa crezi. In primul rand, ideea ca evolutia in plan profesional tine strict de capacitatea individuala este perfect gresita. Pentru a avea o cariera de succes, principalul pion nu esti doar tu, la fel cum la raliu nu conteaza doar cat de bun este pilotul, ci si ce fel de masina conduce.Un prim pas spre reusita il reprezinta identificarea valorii care sa faca diferenta intre tine si ceilalti. Uneori, ai nevoie de timp pentru a realiza ce calitate te evidentiaza si, cu ajutorul acesteia, vei reusi sa te pozitionezi automat deasupra celorlalti. Este o miscare gresita sa incerci sa faci fata oricarei activitati in domeniul in care lucrezi, exista, cu siguranta, ceva la care te pricepi cel mai bine si poti fi foarte eficienta.Dupa ce vei sti care este activitatea in care excelezi, vei exploata aceasta latura numai in folosul tau. Succesul nu va fi niciodata de partea celor care muncesc mult, ci de partea celor care muncesc inteligent. Daca vrei sa faci parte din cea de a doua categorie, este nevoie sa accepti ca nu poti face totul singura.Iata care sunt pricipalele puncte pe care trebuie sa iti concentrezi atentia pentru a reusi sa iti cladesti o cariera stralucita:Compania in care lucreziConteaza foarte mult de partea cui alegi sa mergi in viata profesionala, are o mare importanta alegerea companiei pentru care lucrezi. Poti fi cea mai buna specialista din domeniul tau, dar daca activezi pentru o companie mica, fara prea mari sanse de viitor, risti ca evolutia ta sa stopeze, iar tu sa te plafonezi la un moment dat. Este foarte important sa alegi companii in plin proces de dezvoltare si sa nu te lasi influentata de avantajele pe care ti le asigura in prezent, conteaza cele de care vei beneficia in viitor.Propriul sefAcesta face parte din categoria acelor persoane pe care nu ti le alegi, ca si parintii sau fratii. Dar poti alege sa lucrezi sau nu cu el. De aceea, inainte de a accepta un job, este indicat sa iti cunosti seful sau sa te informezi in legatura cu el, sa stii daca este competent, motivat si daca ai ceva de invatat de la el. Este foarte important sa lucrezi cu oameni de valoare, orientati spre succes, vei evolua impreuna cu ei. Este indicat sa faci parte dintr-un colectiv inteligent, chiar daca ai iesi mai usor in evidenta intr-un colectiv mediocru. Gandeste-te la faptul ca si concurenta are un mare aport in motivarea ta de a obtine rezultate excelente.Propriile ideiIdeile bune nu vin niciodata atunci cand le astepti si nici nu vor fi acceptate fara controverse. Trebuie sa dai dovada de diplomatie in expunerea unei idei catre echipa ta si sa fii pregatita sa faci fata tuturor criticilor pe care le va starni.ParteneriiIn activitatea profesionala poti intra in contact cu foarte multi oameni valorosi. Este important sa stabilesti o relatie personala cu toti cei cu care colaborezi. Pastrarea legaturii cu acestia iti va fi de ajutor pe viitor. De cele mai multe ori, marile oportunitati si recomandari vin din partea partenerilor alaturi de care ai lucrat.Increderea in ceilaltiDaca tu nu ai o idee buna la un moment dat, nu inseamna ca nimeni din echipa ta nu va fi capabil sa vina cu o idee care sa salveze un proiect. Increderea in ceilalti si aprecierea lor poate fi un pas spre succes. Chiar daca punctul de plecare nu ti-a apartinut, nu inseamna ca nu poti aduce o contributie consistenta si inteligenta ideilor celorlalti.Personalitatea taIn final, totul depinde numai de tine, dar sa nu uiti ca nu va fi usor sa reusesti singura si nu intotdeauna vei invinge. Poti cunoaste foarte bine regulile jocului, dar, fara un as in maneca, nu poti fi sigura de victorie.

Candidatura online, o alternativa eficienta

Iti vine greu sa crezi ca un CV trimis prin intermediul site-urilor de recrutare va avea succes sau va fi cel putin citit cu interes? Totusi acest sistem de recrutare functioneaza foarte bine, estimandu-se chiar ca 80% dintre companii isi aleg viitorii angajati cu ajutorul Internetului. Un avantaj evident al aplicatiei pe Internet este acela ca te ajuta sa economisesti timp si nu mai esti nevoita sa te deplaseszi cu CV-ul in mana la agentia de recrutare sau la compania care a dat anunt in ziar. In plus este mult mai comod sa trimiti un CV de acasa, seara sau cand iti permite timpul si dispozitia. Primul lucru la care trebuie sa te gandesti dupa ce ti-ai facut cont pe un site de recrutare este faptul ca CV-ul online si cel imprimat pe hartie raspund acelorasi exigente. Multe dintre noi au tendinta sa considere ca o aplicatie online ne permite sa fim mai putin atente. Aceasta opinie este total gresita. Greselile de ortografie sau de limba vor fi taxate. Spatiile necompletate si abilitatile sau experienta descrise sucint nu vor trece neobservate de angajator. Si nu in favoarea ta, pentru ca numarul mare de candidaturi depuse vor determina o selectare riguroasa. Asadar, atunci cand completezi un CV online, fa-o ca si cum l-ai scrie pe hartie. Ofera-i angajatorului un CV bine alcatuit si clar, acordand atentie mai ales cuvintelor cheie: functiile pe care le-ai ocupat, competentele, responsabilitatile si rezultatele tale. De asemenea, trebuie sa descrii foarte clar obiectivul tau in cariera si postul vizat. Recrutarea in general si mai ales atunci cand are loc prin intermediul Internetului trebuie sa se desfasoare rapid. In acest caz cuvintele cheie puse in valoare si un CV bine alcatuit ii vor permite angajatorului sa iti construiasca un profil clar. CV-ul completat online nu trebuie sa fie prea lung pentru ca nimeni nu are timp sa parcurga Cv-uri kilometrice pentru a constata ca sunt neinteresante. Pentru a convinge sunt suficiente 20-25 de randuri. Axeaza-te pe competentele esentiale si pe experienta relevanta fara a mentiona toate locurile de munca din liceu pana in prezent. Evita sa folosesti fonturi diferite sau culori atunci cand iti completezi CV-ul. Daca folosesti obtiunea de a-ti atasa o poza, alege un portret business si nu o fotografie la intamplare sau decupata.Nu uita de scrisoarea de intentie care este mesajul tau prorpiu-zis pentru angajator. Ea trebuie sa fie clara si scurta, dar in acelasi timp cat mai convingatoare. Inchei-o printr-o formula de politete si o multumire cat mai simpla si eleganta. Daca preferi sa trimiti un CV in format word si nu unul completat online, asigura-te ca ai adresa corecta. De asemenea, este mai bine sa atasezi CV-ul decat sa il pui in corpul email-ului. Rezerva aceste cateva randuri pentru a mentiona lucrurile esentiale si nu uita sa adresezi angajatorului invitatia de a-ti citi Cv-ul.

Fii invingatoare, fii convingatoare

Proiecte ambitioase, idei geniale, planuri indraznete. Cum le duci la bun sfarsit si mai ales cum faci sa obtii ceea ce vrei? Uneori succesul este similar cu a convinge.De multe ori lucrurile nu iti ies asa cum ai visat pentru ca nu reusesti sa ii convingi pe ceilalti sa aiba incredere in ideile tale. Este bine sa obtii adeziunea celorlalti la ideile tale cu conditia sa nu doresti acest lucru din capriciu. Mobilizeaza-te sa ii convingi pe ceilalti doar atunci cand esti tu insati convinsa ca ideile tale sunt viabile. Iata cateva tehnici simple care te vor ajuta sa fii convingatoare daca le aplici la momentul potrivit. 1.Bazeaza-ti pledoaria pe concepte care exista deja in mintea interlocutorului tau. Ideea este sa te folosesti de elemente revelatorii, adica sa pui in evidenta ceea ce interlocutorul stie in mod inconstient. 2.Aminteste-i partenerului tau de discutie legile elementare ale psihologiei umane. Cariera ta nu avanseaza decand ti-ai schimbat locul de munca iar scopul tau este sa ai mai multe responsabilitati si sa promovezi. Cum procedezi?Incepe intalnirea cu sefa de la HR facand o recapitulare exacta si aminteste-i realizarile tale si ale echipei de cand lucrezi in companie. Marturiseste-i ca simti ca stagnezi. Cum bine stii, a munci fara a fi recompensata si apreciata nu te stimuleaza prea mult. Este exact ceea ce psihologii numesc nevoia de apreciere. Convinge-ti sefa ca vei fi mai motivata daca vei primi o noua sarcina. Cu siguranta va fi incantata de propunerea ta si o va accepta fara rezerve.3.Foloseste-te de trasaturile de carcater ale interlocutorului tau, de calitatile si de punctele lui slabe. Imagineaza-ti ca trebuie sa ajungi urgent la o intalnire importanta si masina ta este in service. Pentru a o convinge pe colega de birou sa iti imprumute masina ei, insista pe generozitatea ei si spiritul de intr-ajutorare. Aminteste-i ca te-a salvat din multe situatii dificile si ca, daca ar avea nevoie, nu ai ezita sa faci si tu acelasi lucru. 4.Atunci cand soliciti un sprijin, spune-i interlocutorului ce va avea el de castigat daca te sustine si totul va iesi bine. De asemenea, nu uita sa ii mentionezi si ce va avea de pierdut in cazul in care te refuza. 5.Evita sa folosesti "tu-ul" acuzator si vorbeste despre tine si trairile tale. Pentru a-ti convinge un coleg sa nu fumeze in birou, prezinta-i pe un ton patetic calvarul pe care esti nevoita sa il induri. Spune-i ca esti alergica la fum si ca acesta iti provoaca migrene si iritatii ale ochilor. 6.Jongleaza cu statisticile si vorbeste in procentaje cand prezinti un proiect. Creste procentele si treci de la 8,5% la 10% fara nicio ezitare. Diferenta este mica si nimeni nu te va acuza ca ai rotunjit cifra. Daca folosesti cifre si grafice in argumentarea ta aceasta devine mai exacta si in concluzie mai credibila. Avatajul este ca, atunci cand iti construiesti discursul pe argumente credibile, iti dublezi sansele de a convinge.

Avantajele si dezavantajele schimbarii joburilor

Problema schimbarii locului de munca ti-a dat, macar o data, de gandit, indiferent daca esti la inceputul carierei sau ai ajuns deja pe treptele de sus ale acesteia. Un salariu mai mare sau conditii de lucru mai placute, o companie de renume sau, pur si simplu, o reconversie profesionala catre un domeniu nou sunt lucrurile care te atrag la un alt job.A-ti schimba locul de munca nu este un fapt incriminator. Cauzele pot fi nenumarate: de la motive de ordin personal si pana la cele de ordin financiar, profesional sau chiar de adaptare. Trebuie sa ai grija si sa nu faci din asta o obisnuinta. Ca sa iti dai seama daca e bine sau nu sa iti schimbi locul de munca trebuie, mai intai, sa stii ce vrei sa faci in continuare.Este preferabil sa iti faci un bilant si sa stabilesti ce este si ce nu este in regula la actualul job, ce te multumeste si ce nu, ce perspective ai acum si ce perspective ai avea in cazul in care ai opta pentru schimbare, ce oportunitati ai in acest moment si ce oportunitati ai avea in alta parte. Trebuie sa iei in calcul si motivatiile de ordin profesional sau financiar.Pro si contra schimbarii In cariera poti merge pe una din cele doua directii: verticala sau orizontala. Depinde numai de tine directia pe care alegi sa inaintezi: poti sa mergi pe orizontala - doar schimbandu-ti locul de munca din diferite motive, dar avand in continuare aceeasi functie si aceleasi responsabilitati; sau pe verticala - alegand alt job pentru o functie mai inalta. Schimbarea este foarte importanta si, in unele situatii, chiar indicata: daca o faci pentru o functie mai buna; daca inca nu ai gasit job-ul care sa ti se potriveasca; daca la actualul loc de munca posibilitatile de promovare sunt foarte slabe sau inexistente. Cu toate acestea trebuie sa fii foarte atenta si sa nu iei decizii pripite atunci cand alegi, pentru a nu ajunge mereu in situatia de a te indrepta din nou spre un alt loc de munca. Schimbarea jobului la intervale scurte de timp, desi aparent folositoare, se poate intoarce impotriva ta mai tarziu. Daca te prezinti in fata unui angajator cu un CV in care capitolul "Experienta Profesionala" se intinde pe cateva pagini si arata ca in ultimul an ai avut aceeasi functie, dar ai schimbat patru sau cinci locuri de munca, asta nu va constitui nicidecum un avantaj. Dimpotriva, chiar va starni semne de intrebare in ceea ce te priveste: fie ai o problema de adaptare la conditiile de lucru, fie nu te poti integra cu succes intr-un colectiv, fie este vorba de o problema de incompetenta. Dar daca motivul pentru care ti-ai schimbat locurile de munca a fost mereu functia, iar traseul tau profesional a fost in permanenta ascensiune nu trebuie sa ai motive de ingrijorare. Prin urmarea, schimbarea job-ului in repetate randuri este o arma cu doua taisuri, exista avantaje si dezavantaje: pe de o parte iti este folositoare pentru a descoperi ce loc de munca ti se potriveste cel mai bine, iar pe de alta parte poate trezi suspiciuni asupra stabilitatii si consecventei tale.

Femeile si atitudinea

Desi avem multe calitati si deci sanse mari de reusita in cariera si in orice alt capitol al vietii ne lipseste ceva foarte important. Atitudinea pozitiva. Ca o adevarata eva, din cand in cand mai intru si pe forum, mai ales pe cel de cariere, cum dealtfel este si normal. Sunt atenta ce subiecte le intereseaza pe evele de pe forum, ce fel de suport si din ce directie ar avea nevoie, ce nelamuriri si dorinte au etc. Sunt insa surprinsa de rapiditatea cu care se strica limba romana, precum si de vehementa cu care se apara limba romana, de ideea ca trebuie sa fii angajata din motivul "atunci cine ar mai munci", precum si de opinia "sa ne ascultam barbatul, ca de aia l-am luat" si de alte astfel de defulari in cadrul unor subiecte mai mult sau mai putin interesante, dar postate si de luat in serios.Tocmai ce am intalnit zilele trecute o persoana publica pe care o admir foarte mult si care imi spunea, cu tristete, dar si cu un inceput de resemnare, ca femeile romance nu stiu pe ce lume se afla (nu astea erau cuvintele pentru ca persoana in cauza a fost un pic mai politicoasa, dar asta era sensul) si ca ideaa si conceptul de cultura, bun simt, valori si integritate nu exista, sau daca exista sunt inhibate din diverse motive. Am combatut cu vehementa pentru ca de la varsta mea, mai frageda decat a interlocutoarei mele, eu nu vedeam si nici nu vad astfel lucrurile (dar oare pentru cat timp?).Ma intriga sa vad ca unele romance muncesc ca sa aiba de unde se intoarce acasa, ca nu-si vad de cariera pentru ca ar pune in umbra barbatul de langa ele, ca isi vad de cariera sau de pasiunile lor, dar cand incepe ceasul biologic sa bata parca nimic nu mai conteaza, nici studiile, nici job-ul, nici anturajul, cu cine s-o nimeri, sa facem un copil! Ma doare sa vad cum singura modalitate de a te tine la curent cu ceea ce se intampla in lumea asta, sau s-a intamplat, este internetul, iar daca nu e singura

10 rezolutii care fac diferenta in 2008

Increderea in tine, organizarea, creativitatea, relatia cu echipa si colaboratorii sunt aspecte pe care trebuie sa le imbunatatesti anul acesta pentru a obtine rezultate maxime. Pentru ca hotararile tale sa se materializeze, pune-ti la punc un plan de bataie. 1. Invinge stresul Te-ai saturat pana peste cap sa iti rozi unghiile, sa simti crampe in stomac si sudoarea rece invadandu-ti fruntea... Este timpul sa pui capat acestui stres care iti afecteaza activitatea. Lumea profesionala este plina de evenimente care genereaza stresul. In loc sa incerci mereu sa le eviti, invata cateva tehnici simple pentru a le administra. Incepe printr-o buna respiratie abdominala. Atunci cand simti ca te cuprinde starea de panica, incearca sa iti relaxezi muschii si sa expiri profund. Apoi trage adanc aer in piept si expira din nou. Atunci cand desfasori o activitate intensa, pastreaza-ti un sfert de ora din pauza de pranz pentru a citi cateva pagini dintr-o carte buna sau a asculta muzica preferata. Poti face chiar o plimbare intr-un ritm alert. Nu uita ca sunt si alti factori care te ajuta sa rezisti la stres. O alimentatie echilibrata si o activitate fizica contribuie in mare masura la o mai buna pregatire fizica pentru a face fata situatiilor stresante. 2. Fii mai sigura pe tineIncrederea in sine este indispensabila pentru a evolua, dar dobandirea ei presupune o munca de lunga durata. Incepe prin a-ti stabili obiective simple care te vor face sa iti castigi progresiv increderea in tine. Vei avea curajul sa iei cuvantul in sedinte, sa faci propuneri originale, sa iti sustii punctul de vedere si sa iti exprimi dezacordul fata de o anumita idee sau opinie. Fa liste cu toate obiectivele pe care vrei sa le atingi, precum si cu punctele tale forte si cu cele slabe. Primele te vor incuraja iar pe celelalte va trebui sa le imbunatatesti. Fixeaza-ti un plan pentru a progresa in timp. Cultiva-ti infatisarea, modul de a conversa si de a actiona. Persoanele care nu au incredere in propriile forte se incurca in anumite detalii ce le pun in dificultate realizarea anumitor obiective. Evita momentele neplacute si evalueaza riscul real al fiecarei situatii. O idee gresita, o decizie eronata, o cerere neindeplinita... toate acestea sunt aspecte care te fac sa iti pierzi treptat increderea in tine. 3. Fii creativa Creativitatea nu este rezervata doar domeniilor artistice ci poate avea diverse forme de manifestare. Ea iti permite sa ai cat mai multe idei, indiferent de ce domeniu sunt legate. Pentru a nu fi in pana la viitoarea sedinta, ia-ti cateva masuri de precautie.In primul rand uita de ideea preconceputa potrivit careia creativitatea este nativa. Rezerva-ti o anumita perioada a zilei in care sa cauti idei, singura sau impreuna cu colegii. In acest timp concentreaza-te pe un anumit subiect si ai grija sa nu fii intrerupta. Ia in calcul toate aspectele legate de tema respectiva si propune-ti mai multe variante pentru o anumita solutie. Nu iti interzice nicio idee sub pretextul ca este ridicola sau insuficient elaborata ci consider-o una dintre sugestiile care te vor ajuta sa descoperi o idee geniala. 4. Organizeaza-te mai bineNu mai depozita pe birou maldare de dosare, in calculator diverse foldare, iar in casuta de email zeci de emailuri necitite. 2008 va fi anul ordinii si al organizarii optime. Claseaza si aseaza toate documentele, iar apoi fa-ti un plan de activitate anual pe care vei fi nevoita apoi doar sa il actualizezi saptamanal. Te poti declara salvata daca poti sa introduci deja in calandar proiectele mari pe care le vei dezvolta anul acesta si datele importante cum ar fi deadline-urile Este inutil sa folosesti mai multe agende in acelasi timp: privata, de birou sau pe suport electronic. Ele nu vor face decat sa se suprapuna si vei pierde timpul consultandu-le si actualizandu-le pe toate. Alege un format unic care te avantajeaza. Este de preferat sa optezi pentru o agenda portabila pentru ca iti permite sa mixezi si sa completezi intalnirile profesionale cu cele personale si astfel sa faci economie de timp. 5. Fii activa Chiar daca te simti bine in cadrul companiei si cu postul pe care il ocupi, cu siguranta speri la mai mult. Pentru a-ti pune in aplicare ambitiile personale, fa un demers proactiv. Identifica si claseaza activitatile cheie pe care le intreprinzi astfel incat sa adopti cel mai bun comportament pentru a le indeplini si a te inscrie in proiectele mari. Identifica aspectele care iti pun in dificultate activitatea. Aceasta evaluare cere un anumit timp dar are multe avantaje. Fa cunoscute anturajului centrele tale de interes precum si calitatile tale. Este cea mai buna metoda pentru a fi tinuta la curent cu planurile companiei si proiectele in curs de aprobare . Nu trebuie decat sa identifici ce poti exploata si sa te oferi in mod voluntar. Cea mai buna metoda pentru a lua parte la un proiect este sa il initiezi chiar tu. Astfel, atunci cand intrevezi oportunitati, nu ezita sa faci propuneri. 6. Fii mai indrazneataPentru a indrazni fara a incalca limitele, alege domeniile in care te descurci cel mai bine. Fie ca este vorba despre un proces pe care il stapanesti in intregime, de un proiect nou, de o procedura gresit definita sau de o schimbare a conducerii, profita de acestea pentru a propune o imbunatatire, dar nu lansa idei in van. Trebuie sa fii sigura ca vei participa si tu la realizarea ei daca va fi sustinuta si aprobata. Tinteste un proiect sau o activitate care te intereseaza si pe care o vei putea valorifica. Indrazneala poate consta in a actiona inaitea celorlati. De exemplu, in timp ce unii dintre colegii tai se gandesc cateva luni pentru a verifica sansele de succes ale unei idei, altii reusesc sa le estimeze in cateva saptamani. O capacitate buna de analiza si increderea in sine sunt atributele cheie. 7. Dezvolat relatii excelente cu colaboratorii Profita de inceputul anului pentru a-i cunoaste mai bine pe cei cu care lucrezi si pentru a te apropia de ei. Aceste legaturi vor fi benefice muncii si starii tale de spirit. Intoarcerea din concediu poate fi o ocazie buna pentru a propune o iesire in grup. De asemenea poti profita de orice aniversare pentru a organiza o iesire la masa cu intreaga echipa. Inceputul de an este de asemenea o buna ocazie pentru a pune bazele unei legaturi de durata cu noi colaboratori sau cu cei cu care in ultimul timp relatiile au fost mai tensionate. Abordeaza fiecare situatie frontal si impartaseste-le celorlati dorinta de a lasa trecutul la o parte. O vorba buna, o urare sau o iesire la cafea sunt suficiente pentru a inviora o relatie.8. Felicita-ti si incurajeaza-ti echipaIn cazul in care esti lider de echipa, acorda mai multa atentie relatiei cu aceasta si recunoaste-i performantele. Secretul reusitei consta in mare parte si in increderea pe care stii sa o construiesti in randul echipei tale. Inainte de a te lansa in noi proiecte, fa bilantul activitatii echipei tale pe anul care s-a incheiat si felicta fiecare membru in parte. Explica-i unde a facut progrese si ce trebuie sa faca pentru a evolua si asigura-l ca ai observat implicarea si eforturile lui pentru a obtine performanta. Poti opta pentru o felicitare colectiva sau individuala, important este ca ceilalti sa stie ca ai observat progresele lor. Mobilizeaza-te pentru a pastra acest obicei pe tot parcursul anului si fa lunar evaluari. Nu trebuie sa iti petreci timpul felicitandu-i pe toti ci doar sa strecori o vorba buna si o incurajare din cand in cand si mai ales atunci cand consideri ca este cazul. Nu uita nici deceptiile deoarece in acest moment intreaga echipa va fi afectata si va avea nevoie de incurajarile tale. 9. Deleaga mai mult si mai binePentru acest lucru, trebuie sa incepi prin a identifica activitatile pe care poti sa le delegi. Analizeaza-ti atributiile si activitate astfel incat sa stii cine ar putea face acel lucru in locul tau. Dupa prima saptamana a lunii ianuarie, noteaza fiecare activitatea a ta precum si timpul pe care i-l dedici. Acest lucru iti va permite sa scapi de sarcini de insemnatate mica a caror indeplinire iti ia mult timp. Odata ce ai luat o hotarare in ceea ce priveste delegarea anumitor sarcini, informeaza-ti colaboratorii si anturajul cine va fi responsabilul pentru indeplinirea ei pentru a sti cu cine trebuie sa tina legatura. Trebuie sa le explici acestora scopul delegarii tale si o poti explica ca pe o promovare. Fii atent la reactiile delegatilor si fii in preajma lor cel putin in prima luna pentru a te asigura ca se achita corespunzator de noile responsabilitati.10. Fii cea mai bunaImbunatateste-ti activitatea mereu, invata de la ceilatii, fii receptiva si nu rata nicio sansa sa iti dovedesti calitatile. Aprofundeaza-ti deprinderile si fii mereu receptiva pentru a dobandi noi competente care te ajuta sa obtii performante. Profita de inceputul de an in care activitatea este mai putin intensa pentru a-ti completa anumite lacune. Nu ezita sa le prezinti superiorului tau si sa ceri sa urmezi anumite cursuri de formare profesionala.Incearca sa cunosti cat mai multi profesionisti care activeaza in domeniul tau si sa iti creezi o adevarata retea profesionala. Iti va fi mult mai usor sa fii la curent cu noutatile si sa fii considerata ca facand parte dintre cei mai buni.