Cum stiu ca jobul actual mi se potriveste?

Din cand in cand, ne oprim din ceea ce facem sa analizam daca suntem in continuare pe drumul pe care am vrea sa fim. Poti realiza in aceste momente ca te-ai indepartat, desi ai inceput in directia buna..

Din cand in cand, ne oprim din ceea ce facem sa analizam daca suntem in continuare pe drumul pe care am vrea sa fim. Poti realiza in aceste momente ca te-ai indepartat, desi ai inceput in directia buna, ca drumul nu-ti mai place sau chiar ca nici macar destinatia finala nu mai este ceea ce iti doresti. Cum ajungi in aceste momente sa stii ca ceea ce faci te reprezinta si ti se potriveste?

Din punctul meu de vedere, exact aceste cuvinte "am vrea", "iti place", "iti doresti" sunt primele si poate cele mai clare indicii care iti spun daca jobul pe care il faci este croit pentru tine.

Unul dintre atuurile cele mai puternice pe care le are o femeie este faptul ca in deciziile sale ia in considerare si partea emotionala a lucrurilor. Este important si tine de inteligenta emotionala sa poti contura ce simti, cum te afecteaza, ce poti face - nu numai in ceea ce priveste propria persoana. Devine tot mai clar ca atunci cand suntem multumiti, fericiti cu ceea ce ni se intampla, obtinem rezultate mult mai bune si se pare ca si traim mai mult!

Prin urmare, este foarte important sa ne placa ceea ce facem.

Primul pas in aceasta analiza interioara este tocmai sa stabilim daca este valabil acest lucru. Daca esti nerabdatoare sa ajungi la serviciu si sa continui ceea ce ai de facut, daca nu te mai poti opri din povestit atunci cand te intreaba cineva ce anume faci, iar cei care te asculta par mai-mai sa-si doreasca sa fie in locul tau - este clar ca iti place mult sau chiar te pasioneaza job-ul pe care il ai!

Poti alcatui chiar o lista mai larga cu activitatile si domeniile care iti starnesc interesul si bucuria. Poti urmari apoi daca printre ele se afla si ceea ce faci in prezent.

Pasul urmator ar fi sa evaluezi care sunt competentele necesare pentru a ajunge la rezultatele dorite in activitatea ta si pe care dintre acestea le ai deja. Sa luam ca exemplu cazul urmator: ne place sa aflam multe lucruri si sa le comunicam si altor persoane.

In acelasi timp, observam ca ceilalti ne asculta cu interes de fiecare data si trec chiar la fapte dupa o discutie cu noi.

Usurinta in comunicare si puterea de convingere sunt abilitati care ne permit sa lucram cu succes si usurinta in vanzari.

Aceleasi atuuri sunt necesare si in PR sau Marketing (mai ales daca mai avem si o capacitate ridicata de structurare a activitatilor si de buna planificare a timpului) sau in HR (daca se adauga o buna capacitate de analiza si sinteza, o flexibilitate si empatie pe masura). Autoevaluarea in acest sens poate fi dublata de evaluari profesioniste in centre autorizate de consiliere in cariera.
 
Daca interesul este mare, dar competentele sunt inca insuficient dezvoltate, exista diferite metode pentru a ajunge la un nivel care sa iti aduca satisfactie si nu frustrare. De altfel, oricand este util si necesar sa dublam interesul/pasiunea si capacitatile cu un plus de cunostinte (teoretice si practice).

Ca indicator important, rezultatele obtinute (obiective si masurabile) si feedback-ul celor din jur (superiori, colegi, clienti, parteneri) ne arata ca avem succes.

Acest lucru ne intareste si mai mult increderea in noi si atitudinea pozitiva atat de necesara pentru a merge mai departe.

Fie ca faci ceea ce iti place sau ca faci sa iti placa ceea ce ai de facut, aceasta este baza cea mai solida in a obtine rezultate si satisfactie la locul de munca! De la ea pornind, poti construi si te poti dezvolta pe masura ambitiei si a cerintelor celor din jur.

semnatura articol Ioana Moholea
de Ioana Moholea Project Manager
PERSPECTIVE GROUP
Mob:(+40) 726 719 803 / Tel:(+40) 21 2119322 (+40) 21 211 93 24/ Fax:(+40) 21 211 93 26 sau ioanam@perspectivegroup.ro www.perspectivegroup.ro
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod