Cori Grămescu ne învață ce să mâncăm pe timp de ger


Cel mai renumit instructor de fitness din România, expert în dietă și stil de viață sănătos, ne sfătuiește ce alimente să alegem în această perioadă de iarnă.

Cel mai renumit instructor de fitness din România, expert în dietă și stil de viață sănătos, ne sfătuiește ce alimente să alegem în această perioadă de iarnă.

Pentru că se anunță zile de ger cumplit, Cori spune că de această dată este bine să mâncăm mai mulți carbohidrați cu absorbție lentă. “Este bine să mâncăm la fiecare masă rădăcinoase, ardei, quinoa, linte, năut, orez integral, ammaranth și putem consuma cantități mai mari de salate, roșii și varză. Putem consuma fără probleme carne mai grasă, dar de bună calitate: somon, macrou, rață, gâscă, miel, iepure. Trebuie să ne ferim de carnea grasă de porc și de prăjeli. Pentru întreținerea sistemului imunitar e indicat să consumăm citrice, iar suplimentele cu vitamina D, echinaceea și zinc se vor dovedi un aliat de încredere”, declară Cori.

Antrenoarea de fitness de la Lady Fit ne sfătuiește să bem lichide, chiar dacă în această perioadă nu simțim nevoia de sete. „Este extrem de important să ne hidratăm, deși odată cu scăderea temperaturii scade și nevoia de a consuma lichide. Chiar dacă nu ne este sete, e important să consumăm ceaiuri calde, supe, să bem apă și limonadă pentru menținerea unui nivel optim de hidratare”, ne previne Cori.

Dacă în perioada de iarnă grea obișnuiți să mergeți la sala de sport, este bine să alegeți haine după următoarele criterii. “La sport e important să ne îmbrăcăm bine, în straturi, ca să putem menține constantă temperatura corpului.

În sezonul rece trebuie să ne ferim de șosetele de bumbac și tricourile de bumbac purtate direct pe piele, pentru că dacă transpirăm, ele rămân ude și ne scade temperatura corpului. E mai indicat să purtăm stratul de bază al hainelor format din articole special concepute pentru sezonul rece: șosete de lână, colant sau maletă de lână sau din material sintetic ce menține temperatura corpului. Exercițiile trebuie să fie o combinație de exerciții pentru dezvoltarea masei musculare - BodyWorship, Kettlebelle, Fitness evolution - cu exerciții cardiovasculare intense - TaeBo, Capoeira, StepAerobic. După sală trebuie să facem o pauză de 15-20 de minute înainte de a ieși în frig, pentru a permite corpului să revină la o stare normală după efortul fizic”, ne sfătuiește Cori.

În această perioadă este indicat să ne odihnim mai mult, pentru ca sistemul nervos să nu aibă de suferit.

“În perioadele reci e important să ne odihnim din plin, mai ales că din pricina scăderii duratei zilei și a intensității soarelui, sistemul nervos are de suferit. Așa că trebuie să dormim mai mult și să facem exerciții de relaxare și de respirație pentru a liniști sistemul nervos”, declară Cori Grămescu.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod