Vrei sa slabesti? Ai grija la echilibrul nutritional


Alimentatia echilibrata este una din componenetele stilului de viata sanatos si numai mancand echilibrat putem sa ne mentinem greutatea ideala, sa prevenim aparitia unor boli sau a unor carente si sa avem un tonus mai bun.
Alimentatia echilibrata este una din componenetele stilului de viata sanatos si numai mancand echilibrat putem sa ne mentinem greutatea ideala, sa prevenim aparitia unor boli sau a unor carente si sa avem un tonus mai bun.

Sunt cinci principii de baza ale unui echilibru nutritional, egale ca importanta:

1.CALITATEA alimentelor consumate - ce mancam?


O alimentatie echilibrata din punct de vedere nutritiv cuprinde: proteine (carne, oua, lactate, leguminoase, seminte, nuci), glucide (zaharuri) si lipide (grasimi). In cazul glucidelor, se prefera cele complexe, cu absorbtie lenta (fructe, legume, orez brun, fasole boabe, linte, naut, mazare, cereale, paine integrala). In cazul lipidelor, se prefera cele in care predomina acizii grasi nesaturati (peste, ulei de masline, seminte, nuci crude, lactate proaspete), mai mult decat cele cu acizi grasi saturati sau cu colesterol (carne rosie, mezeluri, branzeturi maturate).

2.CANTITATEA alimentelor consumate - cat mancam?


Cantitatea se stabileste in functie de greutate, sex, varsta si activitate fizica.
Atentia cea mai mare trebuie acordata glucidelor si lipidelor. Acestea sunt alimentele care ne ingrasa, deci care trebuie cantarite (putem folosi pentru usurinta, masuri neconventionale - ex. cat 2 degete, cat o palma, cat un pachet de carti, etc).

Pentru prevenirea dezechilibrelor nutritionale, Fundatia Pentru Alimentatie Sanatoasa recomanda:

  • ca ingestia de grasimi saturate sa fie sub 7% din energie, de colesterol sub 300 mg pe zi si de grasimi trans (unt, margarina, creme, patiserie, gogoserie) sub 1% din energie.
  • sa mancam peste gras (somon, macrou, hering) cel putin de doua ori pe saptamana (pentru aport de omega 3)
  • sa mancam cel putin patr-cinci portii de legume si fructe pe zi (pentru aport de vitamine, minerale si fibre)
  • cel putin jumatate din cantitatea de cereale sau paine sa fie integrale (pentru aport vitamine, fibre)

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Mari007 pe 12 Nov 2009, 11:02
    Pai nu mai e asa

    Din cate stiu eu margarina nu mai contine grasimi trans - am citit intr-un articol al Oanei Cuzino care vorbea despre un nou proces de fabricare a margarinei (el nu e nou, e de vreo 15 ani introdus, da nu se spune asta in presa, ca e mai profitabila nebunia si frica alimentara) prin care nu mai sunt produse grasimi trans. Si am gasit si un site interesant, www.margarine.org, care spune niste lucurri despre margarina la care nu ma asteptam si care cam contrazic ce se spune pe la noi. Iar siteul chiare avizat, nu e de duzina cum am mai vazut.

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;