Ești tot timpul nervoasă? Ar putea fi motivul pentru care te îngrași!

Ești tot timpul nervoasă? Ar putea fi motivul pentru care te îngrași!

Îmi plac florile, câinii și pisicile. Îmi place să fiu la curent cu toate noutățile din modă. Cel mai mult îmi place să scriu despre modă, frumusețe și vedete.
Îmi plac florile, câinii și pisicile. Îmi place să fiu la curent cu toate noutățile din modă. Cel mai mult îmi place să scriu despre modă, frumusețe și vedete.
Acea stare neplăcută de furie nu se manifestă doar prin țipete și o atitudine agresivă.
Există diferite tipuri de furie și fiecare are propriile simptome, pe care le observăm imediat - ne crește pulsul, ne înroșim și devenim agitați. Dar sunt și alte efecte subtile, pe care nu le sesizăm. Cercetătorii au descoperit că nervozitatea accentuată ne poate afecta silueta și ne face să ne îngrășăm.

Cu toții avem momente în care ne simțim furioși. Dar să ai foarte des această stare are efecte nocive asupra sănătății și aspectului fizic. De aceea, este important să înveți cum să-ți controlezi momentele de furie.

Totul începe cu adrenalina


Nervozitatea nu se manifestă doar prin starea ta emoțională, ci și în procesele chimice care au loc în organism. Atunci când ne înfuriem, în corp este eliberată adrenalină.
Această substanță are rolul de a declanșa un răspuns instinctiv numit ”luptă sau fugi„. Atunci când acest proces este activat, corpul și mintea intră într-o stare de anxietate.

Din cauza redirecționării fluxului sanguin de la organele interne către mușchi, nu simțim senzația de foame atunci când suntem furioși. Dar acest efect este unul de scurtă durată.

După ce nivelul de adrenalină scade, simțim nevoia să restabilim energia, astfel că apar poftele alimentare. Starea de anxietate nu dispare, iar rezultatul este mâncatul emoțional, o problemă cu care se confruntă numeroase persoane care se luptă cu kilogramele în plus. Cu alte cuvinte, ești tentat să mănânci alimente nesănătoase, cu un conținut ridicat de grăsimi, zahăr sau sare, care îți oferă plăcere și te fac să te simți bine.
Și mănânci chiar dacă nu îți este foame.

Ce poți face

Încearcă să nu mănânci pentru a face față mai ușor stresului. Urmărește-ți cu atenție alimentația și oprește-te de fiecare dată când realizezi că ești deja sătul. De fiecare dată când vrei să mănânci ceva, întreabă-te dacă îți este foame sau pur și simplu mănânci pentru că ai o stare proastă.

Cortizolul, cauza stărilor de anxietate


Nivelul de stres și anxietate sunt în strânsă legătură. Creșterea nivelului de cortizol, cunoscut și ca hormonul stresului, are efecte negative asupra organismului. Afectează sănătatea inimii, crește tensiunea arterială și poate cauza acumularea kilogramelor în plus.

Cortizolul transformă zahărul din sânge în grăsime și în același timp inhibă digestia.
Rezultatul este creșterea în greutate și formarea depozitelor de grăsime care sunt nocive pentru sănătate.

Ce poți face

În primul rând, renunță la băuturile care conțin cofeină, precum cafea, băuturi energizante, cola, ceai negru etc. Cofeina poate accentua simptomele anxietății și în același timp amplifică stările de nervozitate. Activitatea fizică, chiar și mersul pe jos timp de jumătate de oră, te ajută să scapi de stările negative provocate de anxietate și cortizol.

Apetitul devine dificil de controlat


Stresul și stările de nervozitate duc la apariția problemelor de somn. Atunci când nu dormim suficient, avem un nivel scăzut de energie și simțim nevoia de a-l reface.
De aceea, oboseala te face să consumi mai multe alimente și băuturi bogate în carbohidrați, precum făinoase, dulciuri sau sucuri dulci. Oboseala amplifică senzația de foame pentru că afectează hormonii care controlează foamea și sațietatea, numiți grelină și leptină. 

Ce poți face

Găsește o modalitate de a te relaxa și încearcă tehnici precum meditația, yoga, plimbările în aer liber sau sportul. Evită ciocolata neagră sau băuturile pe bază de cofeină după ora 15 și nu folosi telefoane, tablete sau laptop înainte de culcare. Lumina albastră a ecranelor afectează somnul și capacitatea de a adormi ușor.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată