Cele mai bune remedii împotriva sforăitului. Chiar funcționează!

de Daniel Dumitrescu, 13 Septembrie 2017

Înainte ca sforăitul să devină o problemă pentru care să mergi la doctor, încearcă nişte trucuri simple. Aceste remedii simple împotriva sforăitului chiar funcţionează şi te scapă de neplăceri.

Sforăitul este provocat de perturbarea fluxului de aer inspirat prin gură sau nas în plămâni, în timpul somnului. De regulă, cauza este îngustarea sau blocarea căilor aeriene la nivelul nasului sau gâtului. Astfel, țesuturile căilor respiratorii vibrează și se lovesc de partea posterioară a gâtului, iar aerul trece printr-un spațiu îngust, determinând apariția sunetelor enervante. Cu cât aerul trece printr-un loc mai îngust, cu atât vibrează mai mult ţesuturile, iar zgomotele sunt şi mai puternice.

Există mai mulţi factori care contribuie la apariţia acestei probleme, de la anatomia gurii până la consumul de alcool, dar şi câteva remedii care dau rezultate împotriva sforăitului, prezentate de site-ul everydayroots.com. Iată cele mai simple soluţii:

1. Foloseşte o minge de tenis


Dacă obişnuieşti să dormi mai mult pe spate, o minge de tenis îţi poate corecta poziţia în somn. Taie buzunarul unei cămăşi vechi şi coase-l pe spatele bluzei de pijama, în partea de sus. Bagă mingea de tenis în buzunarul cusut înainte de a urca în pat. Disconfortul creat de mingea prezentă în spatele tău te va obliga să te întorci pe o parte de fiecare dată când vei da să te aşezi pe spate, fără să te trezeşti.
Deşi e un truc ciudat, nu te vede nimeni când îl aplici acasă şi nici nu se va zgâi la pijamaua ta modificată. Contează mai mult faptul că mingea te obligă să dormi pe o parte, iar şansele de a sforăi scad considerabil.

 

2. Păstrează umiditatea în cameră


Dacă dormi într-o cameră cu aerul uscat, e posibil ca acest lucru să contribuie la apariţia sforăitului. Gura uscată şi membranele nazale uscate contribuie la cogestie, obstrucţionând aerul şi provocând vibrarea ţesuturilor. Există două moduri de prevenire a sforăitului dacă acesta este provocat de dezumidificarea aerului din încăpere: cumpără un umidificator sau mută-te într-o localitate în care aerul nu este uscat. Cum a doua variantă e mai greu de pus în practică, cel mai la îndemână este să achiziţionezi un aparat care previne uscarea excesivă a aerului din cameră.

3. Scapă de kilogramele în plus


Ştim, uşor de zis, greu de făcut, dar greutatea chiar are legătură cu sforăitul. O persoană supraponderală poate avea mai multe ţesuturi în gât care contribuie la crearea zgomotelor din timpul somnului. Cu cât ţesuturile blochează mai mult aerul, cu atât produc mai multe vibraţii care generează sforăitul. În aceste condiţii, este indicat să slăbeşti cu câteva kilograme, atât pentru îmbunătăţirea calităţii somnului, cât şi pentru sănătate, în general.

4. Ridică puţin patul


Încearcă să înalţi patul cu până la 10 centimetri în partea capului. Acest truc împiedică limba să alunece înapoi, blocând gâtul, şi poate ajuta şi la deschiderea căilor respiratorii. Pune câteva bucăţi de lemn sau cărţi sub picioarele patului pentru a-l înălţa puţin şi vezi dacă trucul te ajută să dormi mai bine.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;