„5 porţii de legume, fructe şi suc de fructe, dar ce este o porţie?”

Mănâncă cinci porţii de fructe şi legume pe zi. E mai uşor de zis decât de făcut, nu-i aşa? Apare o întrebare de bază - ce înseamnă o porţie? Cum o măsurăm, cum o cântărăm? Imediat vei afla totul ...

Mănâncă cinci porţii de fructe şi legume pe zi. E mai uşor de zis decât de făcut, nu-i aşa? Apare o întrebare de bază - ce  înseamnă o porţie? Cum o  măsurăm, cum o cântărăm? Imediat vei afla totul ...

Pentru a urma o dietă bine echilibrată, trebuie să mâncăm zilnic cinci porţii de legume, fructe sau sucuri de fructe1.  Ce înseamnă o porţie? Pentru măsurători, ajunge doar... mâna ta!  Da, da, nu e o glumă. O porţie este atât cât poţi cuprinde în mâna ta. Poate fi un măr, o pară, o portocală. Interesant, sucul de fructe poate înlocui complet fructele şi legumele.

Un pahar cu suc de fructe este de asemenea o porţie. Pentru a rezuma – compunând zi de zi câte 5 porţii de legume, fructe sau suc de fructe, urmează o regulă simplă: O porţie este un fruct, o legumă, sau un pahar cu suc de fructe!

Aici sunt alte câteva exemple de porţii:

Legume: o roşie,  un ardei,  un castravete, o salată sau o farfurie cu supă de legume.
Fructe: un măr, o pară, un ciorchine de struguri, o portocală.
Sucuri (un pahar, deci aproximativ 200 ml): de mere, de portocale, de morcovi.

După cum vezi, măsurarea unei porţii este foarte simplă. Cum îţi convingi familia să mânânce şi să bea cinci porţii pe zi? Propune-i copilului tău un joc de-a "cântăritul.
Mâinile lui vor deveni scale de cântar pe care vei pune diferite fructe şi legume. În acest fel, prin joc, poţi accesa imaginaţia copilului tău şi-i poţi transmite informaţii cu privire la ceea ce este cel mai important. Cum să-i convingi pe ceilalţi membri ai familiei să consume legume, fructe şi sucuri de fructe de cinci ori pe zi? Spune-le că aceasta este cea mai bună sursă de vitalitate şi bună dispoziţie pentru întreaga zi (necesare pentru a funcţiona atât acasă cât şi la serviciu).
Și... că există înca un argument foarte puternic, care cucereşte cu siguranţă imaginaţia oricărui părinte - consumul de legume, fructe şi sucuri de fructe de către adulţi este un exemplu minunat pentru copii. Nu uita să povesteşti familiei despre metoda "cântăririi în palmă", adică un mecanism simplu pentru alegerea celor cinci porţii pe zi.

Bineînţeles că va apărea un sceptic în familie care va considera că ajunge să mănânci o farfurie întreagă de legume sau de fructe dintr-o dată şi... gata. Nu e chiar aşa! Corpul nostru nu înmagazinează ingrediente conţinute în fructe şi legume, cum ar fi vitaminele.
Graţie unui regim alimentar regulat, bazat pe cele cinci porţii pe zi, deci pe ideea de a mânca legume şi fructe la intervale de timp, vom oferi organismului nostru un nivel adecvat de vitamine necesare bunei sale funcţionări. Astfel, câte o porţie de 5 ori pe zi şi... o mie de motive de bucurie.

Află mai multe pe www.5pentrusanatate.ro

 

1. Measuring intake of fruit and vegetables, Antonio Agudo, WHO Library Cataloguing-in-Publication Data [electronic resource], 2005.

 

 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • rox pe 8 Mar 2012, 12:35
    pt radiela

    draga radiela daca nu incerci sa manaci zilnic fructe si legume pt ca zici ca-s scumpe mai devreme sau mai tarziu vei ajunge sa-ti dai economiile pe medicamente si pe medici....cat despre prigat tot ce pot sa-ti zic e ca are zahar si colorant si vreo 10% fruct...nu este neaparat sa-ti faci suc natural...este important sa consumi fructe si legume zilnic!!!!

    0
    0

  • radiela pe 7 Mar 2012, 13:45
    eee

    eeee si sucurile sunt bune numai bani sa ai sa-ti storci sucuri naturale zilnic... eu mai inlocuiesc cu nectar de la prigat, e delicios.

    1
    2

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată