Evadeaza in lumea workshop-urilor Eva.ro!

Pentru luna iunie, Eva.ro ti-a pregatit o serie de workshop-uri care te vor scoate din cotidian pentru a te perfectiona in domenii precum machiajul, lupta cu kilogramele in plus, imaginea profesionala, sanatatea dentara a copilului, flamenco si arta culinara japoneza. Vei avea ocazia sa te intalnesti cu specialisti renumiti in aceste domenii si sa afli secretele lor.

Reteta alegerii corecte a carierei

Vivien Untaru, experta in resurse umane, in special in companii din domeniul IT, este de parere ca, pentru a alege corect drumul pe care vrei sa mergi, in cariera, trebuie sa faci ce-ti place si sa te interesezi cat mai in amanunt despre ce te va astepta in viitor. Succesul, spune ea, nu este rezervat doar barbatilor. Insa, pentru a-l avea, sunt necesare cateva calitati de baza. Vivien Untaru, managerul companiei VON Consulting, trainer specializat in programe de recrutare, comunicare,...

Incepe sezonul targurilor de joburi

Pe 23 si 24 aprilie, la Sala Palatului din Bucuresti va avea loc cea de a opta editie a celui mai mare targ de cariera pentru tineri profesionisti, “Angajatori de TOP”. La editia...

Sfaturi pentru o cariera in PR

Se spune ca femeile sunt mai buni comunicatori decat barbatii. S-a gasit, pentru acest lucru, si o explicatie fundamentata stiintific, potrivit careia femeile au, fata de barbati, un numar dublu de sinapse neuronale, care reprezinta tot atatea porti de comunicare.

Ce si cum se cauta pe piata muncii

Cei care-si tocesc coatele pe bancile Politehnicii ajung sa lucreze in domeniile pentru care s-au pregatit. Vanatorii de capete spun ca se cauta foarte mult atat inginerii pe parte mecanica, specializati in service...

Cele mai cautate si mai bine platite joburi din SUA - sanatate si tehnologie

Fa ceea ce-ti place, iar banii vor veni de la sine. Acest lucru poate fi adevarat, insa ajuta daca ceea ce iubesti coincide cu o cariera extrem de cautata. Astazi, cele mai tari cariere din Statele Unite...

20 de banci recruteaza personal la targul BankingJobs

Daca iti doresti o cariera in domeniul bancar si te afli in cautarea unui job te sfatuim sa mergi la Institutul Bancar Roman, intre ...

Stewardesa - job la nivel inalt

Corina Bistrita are 31 de ani si este Cabin Crew Manager la Blue Air. I se parea imposibil sa ajunga insotitoare de bord, dar la 27 ani, destul de tarziu dupa cum marturiseste chiar ea...

Cele mai cautate job-uri

Perioada in care pentru a-ti gasi un nou job era nevoie sa cumperi un ziar de anunturi, sa suni, sa ceri detalii si abia apoi sa te programezi la interviu a trecut. Acum totul iti este atat de la indemana incat distanta se masoara in click-uri.

Pe ce se bazeaza succesul in vanzari?

Pentru a vinde, este nevoie sa crezi in produsul vandut sau e suficient sa fii un foarte bine pregatit vanzator? A vinde presupune, in fapt, ca persoana careia te adresezi sa fie convinsa de utilitatea...

Cartile de referinta ale unui lider

Se poate spune in cateva cuvinte ce inseamna sa fii un bun lider? Dar in paginile unei carti? Exista o "reteta universala" care te duce si te mentine acolo sus? Mai mult ca sigur ca nu... Insa poti extrage invatamintele de baza (la care sa adaugi propriile experiente) din activitatea profesionala a liderilor recunoscuti in lume. De multe ori, cartile lor te invata lucruri noi, dar, si de mai multe ori, iti certifica justetea deciziilor luate si iti arata unde ai gresit. Pericolele de zi cu zi In spatele cuvantului "lider" - ales in mod arbitrar de normele limbii pentru a desemna o functie - se ascunde intotdeauna omul: cu nevoile, dorintele si aspiratiile lui... "A fi un lider inseamna, in primul rand, a fi viu, a-ti pastra creativitatea, curiozitatea, compasiunea si dragostea pentru oameni chiar si atunci cand esti umilit, inabusit sau redus la tacere", sustine Anca Harasim, director executiv al Camerei de Comert Americane in Romania. Capcanele sunt la tot pasul. Poate cea mai importanta este pierderea contactului cu oamenii si, implicit, cu omul din tine. Anca Harasim precizeaza ca, "atunci cand te ascunzi si nu mai esti tu insuti, cand lupti sa supravietuiesti si sa te autoconservi, risti, in egala masura, sa pierzi insasi esenta

Ce trebuie sa citeasca un manager?

De ce ai nevoie pentru a fi un bun manager? Talent, studiu, perseverenta, sansa, capacitatea de a prevede oportunitatea, de a lucra cu oamenii... Un raspuns complex care prinde contur dupa mai multi ani de experienta. Patru femei-manager iti recomanda lecturile esentiale pentru a face fata cu succes provocarilor, atunci cand ceilalti asteapta ca tu sa iei cea mai buna decizie. Asuma-ti riscul! Mihaela Perianu, managing partner la Dale Carnegie Training Romania, recunoaste ca una dintre cartile care au ajutat-o in cariera sa este "Straight from the Gut", scrisa de Jack Welch, fost CEO al companiei General Electric. "Este o carte despre ce inseamna inovatia, curajul de a-ti asuma riscuri, curajul de a-i lasa pe altii sa faca greseli si de a-i ajuta sa invete din propriile greseli. Cartea ilustreaza stilul de management antreprenorial", subliniaza Mihaela Perianu. Pentru managerul care vrea sa fie la curent cu ultimele noutati de management, Mihaela Perianu mai recomanda revista publicata lunar in America, Harvard Business Review. Publicatia te aduce cu informatia la zi si nu numai: "Harvard Business Review prezinta lunar multe 'povesti' de management, cu concluzii care pot fi extrem de folositoare in viata de zi cu zi". Accepta schimbarea! Un manager bun stie sa se adapteze oricarei situatii, e maleabil si deschis noilor experiente. Cum organizatiile isi schimba politicile cu o frecventa ridicata pentru a ramane pe placul consumatorilor din ce in ce mai pretentiosi, si managerul trebuie sa adopte aceasta flexibilitate. "Buna sau rea, orice schimbare inseamna pierderea a ceva ce ai avut. A unei stari de confort. Dar, daca esti in control, daca esti competent, daca esti convins ca vei atinge o noua treapta pe scara valorilor personale

Ce mai citim in materie de comunicare?

Te intereseaza domeniul afacerilor si vrei sa stii de la cei care si-au facut deja un nume cum poti ajunge sa ai o cariera in PR sau marketing? Pentru tine, cinci manageri femei din diferite companii din Romania iti propun publicatiile de specialitate (mai mult sau mai putin traditionale) care le-au inspirat in cariera sau, de ce nu, le inspira si acum. Daca ai o pasiune pentru lectura de specialitate si titlurile propuse nu mai prezinta nicio noutate, ai ocazia acum sa afli in ce masura cartile sau ziarele citite zilnic au aplicabilitate in activitatea de zi cu zi. Relatii publice cu adevarat eficiente Propunerea Crengutai Rosu, Co-Managing Partner DC Comunication, este "Effective Public Relations", scrisa de Scott Cutlip, Alan H. Center and Glen Broom. Intalnirea cu aceasta carte a venit dupa lectura mai multor monografii din domeniul relatiilor publice. "Prin 1997 m-am intalnit cu 'Effective Public Relations'. Incepusem activitatea la DC Communication, aveam deja 5 ani de experienta in domeniul relatiilor publice, atat in sfera institutionala cat si cea privata. Trecusem printr-un curs de comunicare la Londra si citisem o multime de carti din domeniu. Destul de nestructurat si total sub intamplarea de a fi gasit spre consultare o carte sau alta". De ce aceasta carte? In afara faptului ca "Effective Public Relations" este considerata de specialisti Biblia in domeniu, Crenguta Rosu precizeaza ca "a fost o mare bucurie sa gasesc asezate clar elementele de teorie si exemple de practica asa cum pana atunci nu mai intalnisem. Am regasit baza teoretica potrivit careia relatiile publice sunt o disciplina de management, sunt necesare pentru sprijinirea obiectivelor organizatiei si nu un demers optional/decorativ. De asemenea, am primit confirmarea faptului ca echipele de PR trebuie implicate in procesul decizional inca de la inceput, astfel incat sa poata contribui autentic la buna intelegere a temelor pe care organizatia le prezinta diferitelor categorii de public." Teoria, insa, reprezinta doar inceputul de drum in orice cariera. "Teoria faciliteaza drumul spre practica. Practica poate oferi baza de studiu pentru formularea aspectelor teoretice", apreciaza Crenguta Rosu. Informatia la zi - utila in domeniul marketingului Diana Dumbrava, Marketing Manager in cadrul companiei Groupe SEB Romania, considera ca informatiile din ziare si reviste au avut un rol decisiv in formarea ei profesionala. "As putea sa spun ca m-au ajutat cel mai mult mai degraba publicatiile in domeniu (sectiunea de Media & Advertising din ziare

Ingredientele unui leadership eficient

A fi un leader inseamna, in primul rand, a fi viu, a-ti pastra creativitatea, curiozitatea, compasiunea si dragostea pentru oameni chiar si atunci cand esti umilit, inabusit sau redus la tacere. Dar oameni de toate culorile/rasele, din orice colt al lumii, se auto-protejeaza si se izoleaza din frica de esec. Auto-protejarea are sens atata timp cat pericolele sunt adevarate. Atunci cand te ascunzi si nu mai esti tu insuti, cand lupti sa supravietuiesti si sa te autoconservi, risti, in egala masura, sa pierzi insasi esenta - inocenta, curiozitatea si compasiunea. Acestea devin cinism, aroganta si nesimtire. Cea mai dificila sarcina a unui leader este sa invete sa treaca peste suferinta. Virtutea unei inimi curate sta in curajul de a pastra inocenta si curiozitatea, indoiala, compasiunea si dragostea, chiar si in cele mai sumbre si dificile momente. A conduce si, totodata, a-ti depasi stress-ul personal care vine odata cu procesul de conducere, necesita disciplina interioara. A conduce inseamna a-ti dezvolta capacitatea de a te gestiona singur, de a-ti administra cu intelepciune propriile resurse psihice si fizice. Exista sapte pasi simpli, practici prin care responsibilitatea de leader poate fi indeplinita pana la capat, fara a pierde din eficienta sau a ceda la presiuni: 1. Iesiti in balcon! Leadership-ul este atat activ, cat si reflexiv. Fiecare om poate alege intre a fi participant sau observator. Walt Whitman a descris acest lucru ca fiind, in acelasi timp, "inauntrul si in afara jocului". Chiar daca asta este usor de inteles, devine mult mai dificil de pus in practica. De regula, in loc sa mentinem o perspectiva asupra evenimentelor care ne inconjoara, suntem absorbiti de ele. Imaginati-va dansand in ring in contrast cu a sta in balcon si a-i privi pe altii cum danseaza. Cand esti pe ringul de dans, miscarea ingreuneaza observatia si este aproape imposibil sa vezi miscarile celorlalti. In plus, atentia iti este distrasa de muzica, de partener(a), de incercarea de a-ti face loc printre celelalte perechi. In contrast, daca ai urmari un spectacol de dans dintr-o loja a unui teatru, de exemplu, ai avea o vedere de ansamblu: ai putea urmari fiecare detaliu in parte, pastrand o perspectiva care iti permite sa realizezi intregul 'joc de puzzle'. 2. Distinctia dintre sine si rol Un leader poarta cu el responsabilitatea fata de ceilalti si trebuie sa distinga intre sine si rolul pe care il joaca la un moment dat. El trebuie sa interpreteze reactiile celorlalti la actiunile sale drept reactii la rolul pe care il joaca si perspectiva pe care o reprezinta intr-o anumita situatie. De exemplu, situatia des intalnita in care un adolescent tranteste usa in fata parintilor. Atunci, el se afla pe punctul de a se desprinde de familie, ca rezultat natural al maturizarii sale. Intr-o asemenea situatie, parintii nu trebuie sa ia personal comportamentul fiului lor, ci sa-l considere ca o reactie fata de rolul pe care ei il joaca, acela de parinti. A face distinctia intre sine si rol, fara insa a tine emotiile si pasiunile la distanta, ne permite sa nu interpretam gresit anumite semnale si sa nu luam personal diverse declaratii si evenimente care nu sunt indreptate neaparat impotriva persoanei noastre, ci, mai degraba, impotriva rolului pe care ni l-am asumat la un moment dat. 3. Externalizarea conflictului Distinctia dintre sine si rol ajuta la externalizarea conflictului, atragand atentia asupra problemelor si conducand la conturarea cauzelor si actorilor conflictului. Internalizarea conflictului cauzeaza probleme si conduce la interpretari gresite ale situatiei. Problema devine imediat personalizata si este interpretata ca o problema personala, chiar daca nu este cazul. Mai mult, ea conduce la lipsa de actiune pentru ca permite oamenilor sa-si indrepte atentia catre alte persoane si sa 'paseze' responsabilitatea catre acestea. In plus, persoana angrenata intr-un conflict care ameninta sa escaladeze, se simte datoare sa reactioneze si sa se apere, ceea ce perpetueaza aceasta dinamica. Adoptarea unei perspective strategice este critica pentru supravietuire si pentru a ramane in joc cat mai mult timp. Dar cum reuseste cineva sa distinga sinele de rol si sa externalizeze conflictul in mijlocul furtunii cand este aruncat peste bord si se simte amenintat de rechini, gata-gata sa se inece? Aici avem nevoie de parteneri. 4. Partenerii Chiar daca greutatea responsabilitatii fata de sperantele si durerile celorlalti apasa pentru o vreme pe umerii tai, leadership-ul nu poate fi exersat de unul singur. Modelul de leader singuratic este o sinucidere eroica. Oricine isi poate pierde capacitatea de a se sui in balcon, in special in situatii tensionate. Orice leader are nevoie de sustinere pentru a distinge clar sinele de rol si a identifica problemele care exista. Partenerii sunt, in general, de doua tipuri: confidentul si aliatul. Confidentul este acea persoana care ne ofera sustinerea de care avem nevoie pentru ca, la randul nostru, sa-i putem sprijini pe ceilalti, care ne ajuta sa ne mentinem linistea si echilibrul interioare. Partenerii ne ajuta sa urcam inapoi in balcon ca sa intelegem mai bine ce s-a intamplat. Al doilea tip de partener este aliatul. Aliatul este un partener care opereaza, de obicei, dintr-o pozitie de autoritate sau o structura organizationala bine definita. Chiar daca aliatii impartasesc valori comune sau puncte de vedere similare si au, de cele mai multe ori, incredere intre ei cu privire la probleme strategice, limitarile organizationale pot limita scurgerea de informatii intre acestia. 5. Ascultarea: A te folosi pe tine insuti ca informatie de referinta! Balconul nu ofera numai un avantaj strategic si phihologic de unde ii poti observa cu usurinta pe ceilalti, ci si observatia fata de tine si fata de modul in care stii sa asculti. Pentru interpretarea corecta a evenimentelor, un leader are nevoie sa inteleaga modul propriu in care proceseaza si interpreteaza ceea ce aude. Pentru a face fata stress-ului, un leader trebuie sa-si cunoasca propriile subiectivitati pentru a sti sa le compenseze. Ascultarea reprezinta o serie de incercari si greseli pentru gasirea de interpretari corecte, identificarea deficientelor si revizuirea lor. Pentru a gasi reactia adecvata, este bine sa ne pastram un nivel ridicat de auto-examinare. Putem aplica doua principii. Primul principiu: invatarea prin reflectarea asupra reactiilor nostre zilnice, asupra succeselor si esecurilor noastre si ale altora. In particular putem sa invatam din acele deprinderi care ne creeaza probleme in mod repetat, sau reusesc sa ne surprinda mereu. Ele ne dau indicatii asupra caracteristicilor noastre personale si combinatia de forte interne si externe la care suntem supusi zi de zi. Cel de-al doilea principiu: putem sa folosim partenerii ca un scut de protectie impotriva esecului. Acestia pot fi parteneri oficiali angajati pentru un asemenea scop: un consultant, coach sau terapeut. Dar, de cele mai multe ori, ei sunt parteneri informali care, daca sunt lasati sa-si faca treaba, pot genera reflectie si analiza, pentru ca ei sunt cei cu care noi putem vorbi deschis. In situatii de adaptare, in care improvizatia este norma, ascultarea si actiunea merg mana in mana. Fiecare actiune trebuie sa fie privita ca un experiment, iar improvizatia cere o evaluare continua. 6. Gasirea unui sanctuar! Pentru a te auto-evalua, este nevoie de un loc in care sa te poti asculta cum gandesti, sa iti redefinesti propriile obiective, sa pui lucrurile in perspectiva si sa iti recapeti curajul si motivatia. O data ce suntem atenti la aspiratiile conflictuale din noi insine, putem sa distingem intre vocea interioara si vocile din exterior care ne solicita atentia. Partenerii ne pot ajuta enorm, la fel si un jogging sau o rugaciune. Pentru toate acestea, avem nevoie de un sanctuar. Ca leaderi, suntem de cele mai multe ori absorbiti de munca. De aceea, ocaziile pentru reflectie si analiza trebuie planificate pentru a putea anticipa reevaluarea perspectivei. Asa cum leadership-ul necesita o strategie in a-i mobiliza pe altii, in aceeasi masura, pentru leader solicita o strategie de restructurare a propriilor resurse si energii spirituale. 7. Sa pastrezi directia de mers! Demersul de a gasi ingredientele unui leadership eficient a pornit, de fapt, de la o intrebare fundamentala: Care sunt valorile care il orienteaza pe leader - acele valori care merita riscul incercarii de a le respecta? Sensul actiunilor noastre nu este sinonim cu obiectivul lor. Sensul actiunilor noastre genereaza obiective precise in orice context, prin ridicarea urmatoarelor intrebari: Care este contextul actual? Care ar trebui sa fie obiectivul nostru acum? Organizatiile si societatile sunt pline de obiective bine definite si acest aspect este esential. Obiectivele precise sunt o busola, ca singura sursa de orientare pentru o actiune tehnica sau pentru una de adaptare. Dar, mai presus de orice obiectiv precis, este sensul actiunilor noastre care ne ajuta sa facem un pas inapoi si sa revizuim, poate cu indoiala, poate cu satisfactie, valorile care ne orienteaza si care sunt inradacinate in toate misiunile noastre. De-a lungul timpului, obiectivele precise pot sa nu reprezinte corect realitatea curenta sau sa aminteasca de modul in care au evoluat valorile. Progresul si evolutia nu sunt niste procese discontinue, ci, mai degraba, evolutive si incrementale. Pastrandu-ne directia de mers, reusim sa prevenim esecurile in cascada. Un leader are nevoie, zilnic, de curajul de a infrunta esecurile. Altfel, el nu-si poate corecta actiunile. Mai mult, sensul actiunilor noastre ne ajuta sa generam libertatea de schimbari radicale atunci cand ne dam seama ca nu mai exista optiuni pentru actiune. O buna directie de mers ne ofera o capacitate continua de a genera noi posibilitati. Leadership-ul exista in viata noastra de zi cu zi. Nu este numai caracteristica 'celor alesi' ori un eveniment rar, ori o ocazie pe care o avem o singura data in viata. In lumea de azi, in tara in care traim sau la locul de munca, ne confruntam cu provocari de adaptare la fiecare pas. De fiecare data cand avem de-a face cu un conflict intre valori contradictorii, sau cand identificam o diferenta intre valorile noastre si modul in care traim, trebuie sa gasim noi cai de evolutie. Leadership-ul privit din acest unghi necesita o strategie de invatare si adaptare. Un leader trebuie sa-si angreneze si antreneze oamenii in a face fata provocarilor, sa-si ajusteze valorile, sa-si schimbe perspectivele si sa-si dezvolte noi forme de comportament. Nevoile de adaptare ale societatii de azi necesita un leadership care este responsabil, fara sa astepte sa fie solicitat. Cel care conduce, trebuie sa isi puna permanent intrebari.

Sunteti supra-calificat - doar un fals pretext?

Atributul "supra-calificat" este utilizat de angajator pentru expedierea unui raspuns negativ care ...

(Nu) trageti in piarist! - relatia omului de PR cu jurnalistii

O problema indelung dezbatuta insa separat, de fiecare "tabara" in parte: relatia dintre specialistii in relatii publice si ziaristi. Doi dintre specialistii in PR din...

Ai destula incredere pentru a fi manager?

Daca iti doresti sa fii un manager de succes, va trebui sa uiti complet de notiunea ca poti face totul de unul(a) singur(a). Dupa cum se pare, cea mai importanta parte...

Cum iti distrugi cariera fara sa-ti dai seama

Top managerii si-au format deja o idee foarte clara despre felul in care unii oameni reusesc sa-si saboteze propria cariera profesionala. Un sondaj realizat la nivel national...

Secretara moderna - detaliul care face diferenta

Inacceptabil pentru 2004, dar totusi nesurprinzator, avand in vedere ca traim in Romania, imaginea secretarei este inca una denaturata...

Ce calitati iti trebuie ca sa devii avocat

Avocatura a devenit, mai ales dupa 1990, una dintre profesiile liberale spre care se indreapta tot mai multe persoane. Ce calitati iti trebuie pentru...
Pagina: