Cum să dezvolţi un brand în era digitală

Sophie Blum, Directorul de Marketing al Procter & Gamble Europa, ne povesteşte despre viitorul Marketingului şi provocările pe care specialiştii din acest domeniu le au de înfruntat, într-o lume în continuă schimbare.Sophie Blum (50 de ani), soţie şi mamă a 3 copii, deţine de peste 25 de ani funcţii de conducere în cadrul Procter & Gamble şi este în prezent Vice-Preşedinte de Marketing pentru Europa, India, Orientul Mijlociu şi Africa. Sophie este de asemenea lector la numeroase universităţi, graţie specializării sale în Strategie, Inovaţie şi Leadership. În cadrul vizitei făcute recent în România, Sophie Blum a povestit pentru Eva.ro care sunt ingredientele brandingului de succes la ora actuală.Cum aţi reuşit să rămâneţi o companie a brandurilor simbol, chiar şi după 175 de ani de activitate?Pentru noi a fost întotdeauna vorba despre a deservi Consumatorul şi aceasta va rămâne principala noastră politică. Succesul apare atunci când punem consumatorul în mijlocul strategiei de dezvoltare a brandului – nu instrumentele, nu platformele, nu tehnologiile folosite sunt cele care fac diferenţa. Cei care aleg să achiziţioneze brandurile noastre sau consumă produsele noastre media sunt elementul central. Facem performanţă atunci când reuşim să combinăm cu succes tot ceea ce contează: înţelegerea consumatorului, inovaţia prin produs şi execuţia desăvârşită. Şi ne atingem potenţialul maxim atunci când, în plus faţă de cele 3 elemente menţionate anterior, ridicăm ştacheta în materie de creativitate şi oferim un conţinut de excepţie, pe care consumatorii îl vor viziona cu plăcere. Spre exemplu, campania «Mulţumesc, mamă!». Totul a fost construit pornind de la un adevăr extrem de simplu şi anume că mamele ─ prin forţa şi sacrificiile lor─ îşi ajută copiii în îndeplinirea visurilor. Reţeta campaniei a avut toate ingredientele necesare şi a convins oameni din întreaga lume să o îndrăgească şi să o promoveze.Datorită dezvoltării spectaculoase a reţelelor de socializare, consumatorii deţin acum puterea în mediul online. Ei pot decide ce merită distribuit şi ce nu. Majoritatea materialelor publicitare nu reuşesc să treacă de acest filtru, întrucât nu sunt considerate suficient de interesante. Ce face o reclamă să iasă in evidenţă, astfel încât să fie distribuită de consumatori?La ora actuală, tehnologia ne permite să punem în legătură oamenii şi brandurile în moduri la care până acum nici nu visam ─ căutări, reţele sociale, video, mobile, narative, tweet-uri, snap chat-uri şi e-commerce. Dar tot tehnologia este cea care face posibilă uneori publicitatea complet neinspirată – cea în care pierdem din vedere scopul final, cea în care suntem îndrăgostiţi de o anumită platformă sau de un anumit instrument şi plasăm consumatorul în plan secund. O reclamă iese în evidenţă şi este distribuită atunci când reuşeşte să exprime perspectiva consumatorului într-o manieră creativă şi inspiraţională, în care acesta să se regăsească pe sine şi obiceiurile sale zilnice. O reclamă este memorabilă atunci când reuşeşte să îşi croiască drum spre inimile, minţile şi vieţile oamenilor.Cum reuşesc brandurile să se diferenţieze, în mijlocul acestui volum uriaş de informaţii cu care suntem bombardaţi zi de zi?Brandurile pot fi extrem de influente şi relevante pentru oameni şi societate, în special când acestea sunt unele de prestigiu, precum Pampers, Gillette, Always, care au făcut istorie de-a lungul mai multor decenii, au o personalitate puternică şi sunt prezente, zi de zi, în viaţa a milioane de oameni. Brandurile au puterea de a ne face să râdem sau să plângem; ne pot face să ne simţim furioşi sau mândri şi ne pot inspira anumite acţiuni. Şi, în cazuri fericite, pot iniţia o mişcare şi aduce o schimbare la nivelul societăţii. Spre exemplu, parteneriatul dintre Pampers şi UNICEF, menit să elimine tetanosul neonatal, un inamic tăcut, dar care ucidea femei şi copii din 15 ţări. Sau un brand precum Always, care a reuşit să ajungă la peste un miliard de consumatori prin campania sa publicitară al cărei scop era să combată stereotipurile de gen şi să traducă ‘Like A Girl’ într-o serie de lucruri minunate. Dar trebuie să impunem un standard foarte ridicat în tot ceea ce facem, începând cu dimensiunea creativă. Drumul către preferinţele consumatorilor a trecut întodeauna prin ideile creative care aduc bucurie oamenilor. Şi nicio strategie sofisticată nu va putea înlocui asta! Always #LikeAGirl este o campanie creată cu multă emoţie, pentru fete. La pubertate, ele tind să îşi piardă încrederea în sine, iar campania combate fix acest lucru. O campanie devenită fenomen, care s-a extins în media, a deschis conversaţii în cadrul emisiunilor TV şi a generat milioane de distribuiri şi comentarii în timp ce fetele, părinţii şi prietenii acestora distribuiau şi comentau la rândul lor. Această campanie incredibilă nu a început sub forma unui spot TV, ci mai degrabă ca un produs pur digital.  Dar a înregistrat rapid un asemenea succes, încât P&G a decis să o transforme într-un spot TV care să fie difuzat în cadrul celui mai prestigios eveniment sportiv din Statele Unite, Super Bowl, ceea ce a adus alte câteva milioane de vizualizări şi distribuiri, milioane de noi conversaţii şi impresii şi un întreg nou ciclu de vizibilitate în rândul consumatorilor, pe tema unei probleme sociale reale, cu un impact asupra vieţii a milioane de fete din întreaga lume.Ne puteţi spune care este secretul echilibrului între o profesie atât de solicitantă şi viaţa de familie?Aş spune, înainte de toate, că sintagma folosită cel mai frecvent este «work-life balance», adică  echilibrul profesie-viaţă personală, însă eu prefer să mă raportez diferit la aceste lucruri. Pentru mine, profesia este o parte importantă a vieţii, aşa că întrebarea este cum reuşeşti să îţi găseşti echilibrul în viaţă, nu între profesie şi viaţa personală.  Am descoperit că secretul este să îţi stabileşti un set de priorităţi extrem de clare şi să îţi doreşti şi apoi chiar să iei deciziile corecte. Am spus întotdeauna că prioritatea mea numărul 1 este familia, iar asta determină alegerile pe care le fac. Şi ... îmi iubesc locul de muncă. Este extrem de solicitant. Presupune întreaga mea implicare şi dedicaţie. Sunt o persoană ambiţioasă şi competitivă şi îmi doresc să câştig şi îmi doresc să reuşesc. Înveţi, pe măsură ce avansezi în carieră, despre prioritizare, cum să te concentrezi pe lucrurile care contează cel mai mult şi care este modul cel mai valoros în care îţi poţi petrece timpul, iar toate acestea se aplică pentru profesie, familie şi hobby-uri. Sfatul meu pentru toţi cei care sunt ambiţioşi şi îşi doresc să ocupe o funcţie de conducere, fie ei femei sau bărbaţi, este să nu îşi limiteze niciodată aspiraţiile sau să îşi reducă nivelul de aşteptări în ceea ce îi priveşte. Să ţinească sus şi să lupte pentru ceea ce îşi doresc să realizeze. Să fie clari în privinţa priorităţilor stabilite şi a lucrurior cu adevărat importante pentru ei, apoi să acţioneze în consecinţă. Cred că aceasta este cheia prin care îţi poţi atinge cu adevărat potenţialul: confortul alegerii de a face ceea ce îţi place, ceea ce te inspiră şi ceea ce îţi aduce cele mai multe satisfacţii.

Cum poţi să lucrezi în cel mai frumos birou din lume, la 12.000 m înălţime

La WIZZ AIR, oamenii fac diferenţa şi acest fapt este dovedit în fiecare zi, pe fiecare cursă, de echipajele de cabină de excepţie. Formate doar din profesionişti desăvârşiti şi experţi în siguranţă, ele fac parte dintr-o echipă excepţională, extinsă în toată Europa, care împărtăşeşte pasiunea pentru aviaţie.

Cum să-ţi schimbi profesia după vârsta de 35 de ani

Ceva se întâmplă după ce ai trecut de 35. Te trezești într-o bună zi și dintr-o dată profesia ta nu ți se mai pare interesantă sau nici măcar acceptabilă.

Carieră. Cum să-ți schimbi profesia după vârsta de 30 de ani

Indiferent care sunt motivele pentru care îți dorești această schimbare, cu siguranță nu ești singura aflată în această situație

Interviu Gabriela Simion – “Cea mai mare rasplata este sa vad farfuriile goale! “

Gabriela Simion are in spate o cariera de corporatista cladita in mai bine de 14 ani de experienta. Gabriela este o fosta concurenta a show-ului MasterChef.

Ramona Joita, femeia de succes din lumea digitala a barbatilor

Ramona Joita este SEO Coordinator &Specialist la iAgency, o agentie interactiva de marketing online, care ajuta numeroase afaceri sa devina mai vizibile in ochii publicului tinta si sa-si creasca vanzarile.

Marketing la feminin. Oportunități de carieră pentru femei ambițioase

Cum îți poți construi o carieră internaționlă în marketing? Cum te ajută programele de training și certificare acreditate în străinătate să fii mai bun acolo unde lucrezi și să te dezvolți ca profesionist?

Paul Siserman ( fost concurent Masterchef) - "Pentru mine ingredientele “minune “ in bucatarie sunt: dragostea, pasiunea, cunostintele si imaginatia"

Fost concurent la Masterchef, Paul Siserman vorbeste despre culisele celei mai de succes emisiuni de la noi. Si despre ce a gatit si cui i-a gatit prima oara, dupa ce a iesit din bucataria Masterchef.

Cum să-ţi reintri în ritm după concediu ca să nu rămâi fără slujbă

Ţi se termină concediul şi te gândeşti cu groază că peste doar câteva zile te vei întoarce la birou şi îţi vei relua munca anostă de dinainte de vacanţă?

Cariera ta: 5 joburi care ar putea să dispară în 2012

Unele joburi se află pe o pantă descendentă de mai mulţi ani şi prognozele în ceea ce le priveşte sunt cât se poate de pesimiste.

Horoscop: Ce meserie ţi se potriveşte în funcţie de zodie

Nativii din Rac pot fi buni profesori, iar Fecioarele pot cunoaşte succesul în domeniul avocaturii. Află ce spun astrele despre aptitudinile tale.

Te gândeşti să îţi schimbi profesia? Află ce ţi se potriveşte!

În timpul unei astfel de situaţii economice, cum este aceasta pe care o traversăm, schimbarea profesiei ar părea un lucru foarte riscant. Dar tocmai acum, cele mai multe persoane fac acest lucru, fie că asta îşi doresc, fie pentru că nu au altă soluţie.

10 joburi pe care le poti face de acasa

Daca locuiesti intr-o zona izolata sau nu te poti obisnui unui program de la noua la cinci, asta nu inseamna lipsa unei cariere de succes. Iata cateva sugestii pentru joburi pe care le poti face de acasa si de la care poti avea realizari profesionale remarcabile.

Job de vacanta, peste hotare

Daca esti tanara si dornica sa castigi ceva bani vara asta, ai la indemana mai multe solutii.

Evadeaza in lumea workshop-urilor Eva.ro!

Pentru luna iunie, Eva.ro ti-a pregatit o serie de workshop-uri care te vor scoate din cotidian pentru a te perfectiona in domenii precum machiajul, lupta cu kilogramele in plus, imaginea profesionala, sanatatea dentara a copilului, flamenco si arta culinara japoneza. Vei avea ocazia sa te intalnesti cu specialisti renumiti in aceste domenii si sa afli secretele lor.

Reteta alegerii corecte a carierei

Vivien Untaru, experta in resurse umane, in special in companii din domeniul IT, este de parere ca, pentru a alege corect drumul pe care vrei sa mergi, in cariera, trebuie sa faci ce-ti place si sa te interesezi cat mai in amanunt despre ce te va astepta in viitor. Succesul, spune ea, nu este rezervat doar barbatilor. Insa, pentru a-l avea, sunt necesare cateva calitati de baza. Vivien Untaru, managerul companiei VON Consulting, trainer specializat in programe de recrutare, comunicare,...

Incepe sezonul targurilor de joburi

Pe 23 si 24 aprilie, la Sala Palatului din Bucuresti va avea loc cea de a opta editie a celui mai mare targ de cariera pentru tineri profesionisti, “Angajatori de TOP”. La editia...

Sfaturi pentru o cariera in PR

Se spune ca femeile sunt mai buni comunicatori decat barbatii. S-a gasit, pentru acest lucru, si o explicatie fundamentata stiintific, potrivit careia femeile au, fata de barbati, un numar dublu de sinapse neuronale, care reprezinta tot atatea porti de comunicare.

Ce si cum se cauta pe piata muncii

Cei care-si tocesc coatele pe bancile Politehnicii ajung sa lucreze in domeniile pentru care s-au pregatit. Vanatorii de capete spun ca se cauta foarte mult atat inginerii pe parte mecanica, specializati in service...

Cele mai cautate si mai bine platite joburi din SUA - sanatate si tehnologie

Fa ceea ce-ti place, iar banii vor veni de la sine. Acest lucru poate fi adevarat, insa ajuta daca ceea ce iubesti coincide cu o cariera extrem de cautata. Astazi, cele mai tari cariere din Statele Unite...
Pagina:
12

10 vedete care au pierdut totul, dar și-au revenit spectaculos

Ce să faci când te simți singură

Secretul longevităţii unei femei în vârstă de 109 ani: „Feriţi-vă de bărbaţi!“

30 de proverbe chinezești care îți vor schimba viața

10 soluţii naturale care te ajută să-ţi cureţi maşina mai bine

Ce trebuie să faci în caz de furtună: Recomandările specialiştilor pentru a fi în siguranţă

Cuplul care face 9.000 de dolari din pozele de călătorie de pe Instagram. Cum e posibil?

Copiii născuți în septembrie au mai mult succes

Pisicile cu aripi: 40 de imagini ciudate cum n-ai mai văzut

30 de pisici care se mândresc cu puii lor. Sunt adorabile!

Oamenii care iartă cu adevărat sunt mai fericiți

Munca nu-i o ruşine: Ce slujbe au avut vedetele când nu le cunoştea nimeni

Tigrișorul de casă: Thor, pisica bengaleză care face senzație pe Instagram

Dacă rezolvi acest test în numai 15 secunde, ești un geniu!

Ce înseamnă dacă ai ochii căprui

Cum să-ți găsești liniștea când viața ta e un haos

Cele mai bune remedii împotriva sforăitului. Chiar funcționează!

De unde vin cele mai mari regrete ale noastre

8 adevăruri dure despre viață pe care trebuie să le înveți acum

Unii oameni trebuie tratați ca pe niște mașini de gunoi

Ce înseamnă când visezi peşte

Ce înseamnă atunci când visezi că ai căzut în gol? Descoperă semnificaţia celor mai comune vise

10 lecții de la Dalai Lama care îți vor schimba viața în bine

Adela Vrînceanu-Celebidachi, producător film Octav: „Era necesar să avem un film românesc care să reprezinte un real motiv de mândrie națională pentru noi toți”

Ce înseamnă când visezi bani

10 reguli de bază care te ajută să ai o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă

30 de fotografii cu oameni care au urât pisicile, dar acum nu pot trăi fără ele. Sunt tare amuzante!

Ce să le spui bârfitorilor: 30 de citate celebre

O femeie uimitoare: Parker Posey străluceşte la 47 de ani

9 obiceiuri la care trebuie să renunţi dacă nu vrei să îţi pierzi încrederea în tine