Reteta alegerii corecte a carierei


Vivien Untaru, experta in resurse umane, in special in companii din domeniul IT, este de parere ca, pentru a alege corect drumul pe care vrei sa mergi, in cariera, trebuie sa faci ce-ti place si sa te interesezi cat mai in amanunt despre ce te va astepta in viitor. Succesul, spune ea, nu este rezervat doar barbatilor. Insa, pentru a-l avea, sunt necesare cateva calitati de baza. Vivien Untaru, managerul companiei VON Consulting, trainer specializat in programe de recrutare, comunicare, leadership, time management si managementul conflictelor, ne-a vorbit despre aceste subiecte.

Vivien Untaru, experta in resurse umane, in special in companii din domeniul IT, este de parere ca, pentru a alege corect drumul pe care vrei sa mergi, in cariera, trebuie sa faci ce-ti place si sa te interesezi cat mai in amanunt despre ce te va astepta in viitor. Succesul, spune ea, nu este rezervat doar barbatilor. Insa, pentru a-l avea, sunt necesare cateva calitati de baza. Vivien Untaru, managerul companiei VON Consulting, trainer specializat in programe de recrutare, comunicare, leadership, time management si managementul conflictelor, ne-a vorbit despre aceste subiecte.

Ce calitati trebuie sa aiba o femeie pentru a fi una de succes, in cariera?


Succesul nu este o definitie a masculinitatii! Calitatile necesare sunt aceleasi si pentru femei, ca si pentru barbati: inteligenta, entuziasm, spirit antrepenorial, capacitatea de a lua decizii rapid, de a prioritiza, de a-i motiva pe cei din jur, gandirea pozitiva si, desigur, lista poate continua. Dar nimeni nu e perfect, deci mereu e nevoie si de un dram de sansa, ceea ce ma face sa spun ca este necesara si capacitatea de a observa sansele si de a le crea!

Diferente exista doar in ceea ce priveste sansele pe care sistemul in care traiesti le ofera pentru femei sau pentru barbati, si acestea sunt inca diferite in mai toate sistemele. De aceea o femeie trebuie, in primul rand, sa aiba o puternica stima de sine pentru a-si defini o cariera de succes!

 

Care sunt abilitatile pe care trebuie sa le aiba o sefa pentru a fi iubita si respectata de subalterni?


Sunt aceleasi cu abilitatile care o fac sa fie respectata si iubita si de catre prieteni sau partenerul de viata. De regula, ceea ce ii nemultumeste pe cei apropiati in comportamentul nostru, se va intampla si in mediul de lucru. Pe de alta parte, de multe ori intr-o pozitie de conducere trebuie luate si decizii nepopulare, care o fac mai putin iubita pe respectiva persoana. In aceasta pozitie, iubirea persoanelor din echipa nu este esentiala si nici nu trebuie sa fie scopul principal. Sunt importante sinceritatea, dorinta de a construi cu fiecare dintre membrii echipei, capacitatea de a le oferi suport si, nu in ultimul rand, echitatea si impartialitatea.

 

In ce masura este posibila o cariera de succes in acelasi timp cu o familie fericita? Exista o reteta a echilibrarii balantei munca-familie? Sau o femeie de succes este sinonim cu "singura"?


Este posibil sa avem un echilibru in viata noastra in balanta munca-familie.

Depinde doar de noi ca acest “posibil” sa devina realitate. Daca nu reusim, succesul intr-o singura directie nu ne va aduce asteptata multumire de sine. Ingredientul care ne ajuta este abilitatea de a ne organiza foarte eficient activitatile (time-managementul), si stiinta de a spune “nu”, fara a supara persoanele refuzate. Si desigur, ingredientul nevazut este puterea de a darui pasiune celor doua iubiri: familia si munca ta!

 

Ce recomandari faceti tinerelor care se afla la inceput de cariera si celor care sunt in perioada alegerii facultatii?

 

  • Pentru a va simti bine in urmatorii anii, alegeti sa faceti ceea ce considerati ca veti face cu placere. Nu va fie frica sa alegeti ce va place, desi poate inca nu stiti cum veti face sa ajungeti la capatul drumului. Poate sa fie putin debusolant la inceput sa mergem pe drumul nostru, insa este cea mai buna alegere, chiar daca pentru unii drumul se va dovedi mai spinos sau mai lung pana la succes;
  • Faceti alegeri dupa ce ati obtinut cat mai multe informatii. Cautati informatii peste tot, cautati oamenii care va pot da un sfat si puneti-le intrebari despre experientele lor, despre cum li se pare munca lor, despre cum au reusit sa ajunga intr-un anumit domeniu. Credeti-ma, oricine va fi incantat sa va povesteasca despre alegerile facute, despre munca lui, despre problemele cu care s-a confruntat;
  • Puneti cap la cap cat mai multe din ce ati aflat, faceti o lista cu lucrurile care credeti ca va caracterizeaza, descrieti pe o hartie cum ati vedea viata voastra in urmatorii 10-15 ani, ce ati vrea de la jobul ideal. Apoi veti putea lua decizii mult mai bine fundamentate si va va fi mai usor sa va creati drumul dorit!

 

Care este strategia care ar fi bine sa fie abordata de o femeie pentru a promova pe scara ierarhica?


Fii competenta, fii utila, fii necesara, vino cu solutii, apreciaza pe cei din jur, zambeste! Asculta-ti instinctul!
Nu astepta sa fii apreciata sau sa ti se ofere mai mult doar pentru asta. Va trebui sa stii sa soliciti, va trebui sa inveti sa stii sa-ti punctezi subtil reusitele, astfel incat ele sa nu treaca neobservate si atunci cand soliciti o promovare sa demonstrezi cu ele ca vei putea aduce rezultate concrete si benefice echipei si companiei. Implica-te! 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (6)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • didi pe 19 Mai 2010, 17:14
    nu stiu ce sa aleg

    Buna. Sunt Didi si sunt pe clasa a8a. imi plac o multime de lucruri dar eu de mica oftez pt o cariera in doctorat. Acum, cu toate ca imi place acest lucru, toti imi spun ca am stofa de politista si un caracter tare si nu merita sa ma fac doctorita. Cand am sa termin clasa a8a, vreau sa fac liceul de franceza. Nici eu nu stiu ce sa mai gandesc si nu mai stiu ce vreau. Daca ma puteti ajuta multumesc mult:* o zi buna

    0
    2

  • Vivien pe 9 Mai 2010, 14:24
    continua!

    Stiu ca este o perioada dificila. Le este greu atat persoanelor cu 10 ani experienta sa gaseasca un alt job in HR in perioada de fata cat si celor de nivel junior. Cererea de specialisti pe piata de HR in momentul de fata este destul de mica. Daca ai reusit sa ajungi in faza finala a unor selectii te felicit, inseamna ca esti pe drumul cel bun. Selectia unei persoane nu tine numai de experienta ci si de interactiunea cu angajatorul, de cat de potrivit/a te considera cu mediul intern, cu organizatia si de ce se pliaza mai bine pe nevoile lor. Daca ai facut selectie inainte de perioada asta sunt convinsa ca stii toate astea. Nu renunta! :) Pot doar sa te sustin si sa te incurajez sa continui sa iti creezi sansele. Pentru o perioada poate ai putea sa incerci sa devii un gen de freelancer, colaborator pentru companii mai mici care au nevoie de astfel de activitate insa nu atat de mult incat sa creeze o pozitie full-time. Chiar si firmele de consultanta mai au proiecte in care lucreaza pe comision. In acelasi timp continua sa trimiti CV-uri la pozitiile deschise. Uneori reteua de prieteni, cunostinte iti poate fi de ajutor - o retea pe linkedin.com iti poate fi de asemenea utila.

    1
    1

  • topo pe 7 Mai 2010, 17:32
    despre sansa si HR

    Sincer, pe mine incepe sa ma apuce depresia. Incep sa nu mai cred ca poti crea sanse numai prin propria vointa: caut sa ma angajez in resurse umane de mai bine de jumatate de an, insa am o experienta oarecum complicata...acum doi ani am incetat sa mai fac HR, si acum un an jumatate am inceput sa-mi caut iar, un post de junior...am ajuns in faza finala a unor interviuri, subliniind mereu ca ca-mi doresc foarte mult sa invat si sa-mi dezvolt experienta si cunostinele, ca asta simt ca mi-ar placea sa fac... cam degeaba!... candidatii alesi au fost altii, iar posturile unde nu se cere experienta sunt foaaaaarte putine... in conditiile in care iti rezervi cateva ore zilnic sa cauti si sa aranjezi cv-uri, se poate spune ca nu incerci sa-ti creezi sansele?

    2
    0

  • Vivien pe 5 Mai 2010, 11:38
    raspuns florina

    Cred ca daca vrei intr-adevar sa lucrezi in resurse umane vei ajunge sa faci asta. Depinde foarte mult ce anume vrei sa faci in domeniu si ce pregatire ai. Pentru activitatea de recrutare, eu personal nu cred ca ai nevoie sa fii absolvent de Psihologie, dar ajuta. Daca ai deja o experienta si doresti sa iti schimbi domeniul situatia se schimba un pic. Totul depinde pana la urma si de sansa, sansa pe care ti-o da cineva la inceput si care are incredere ca poti face fata. Iar pentru sansa de cele mai multe ori tot ceea ce trebuie sa faci este sa demonstrezi ca vrei, ca te pasioneaza si ca poti face si ceva sacrificii la inceput pentru a face ce iti place. In ceea ce ma priveste, as spune ca domeniul m-a ales pe mine si nu invers. Am terminat management-marketing. In timpul facultatii, un prieten m-a recomandat unei companii cu capital strain care avea nevoie de suport pentru contactarea studentilor din domeniul tehnic si cateva traduceri. A fost o activitate pe durata scurta si pro-bono. Eram incantata ca puteam sa folosesc limba engleza. Aceasta activitate s-a concretizat dupa terminarea facultatii neasteptat, cu o oferta de job in resurse umane in cadrul aceleiasi companii la inceput de drum in Romania. Mi-a placut si am continuat. Sunt in primul rand antreprenor. Am inceput activitatea pe cont propriu pentru ca imi doream sa fac mai mult, imi doream sa iau decizii si sa le pun in practica. E relativ usor sa fii manager cand ai o echipa care uneori este chiar mai implicata decat tine. O zi minunata si tie!

    2
    0

  • Georgiana2026 pe 5 Mai 2010, 00:47
    http://www.gbx.ro/member_page.php?id=1093

    ma ajutati cu un vot?multumesc frumos!

    0
    2

  • florina1627 pe 4 Mai 2010, 13:21
    ...

    Ce ai facut ca ajungi si manager si trainer si restu?Nu de alta dar si eu vreau sa lucrez in resurse umane!!!IIti doresc o zi minunata!!

    1
    1

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod