Sfaturi pentru o cariera in PR


Se spune ca femeile sunt mai buni comunicatori decat barbatii. S-a gasit, pentru acest lucru, si o explicatie fundamentata stiintific, potrivit careia femeile au, fata de barbati, un numar dublu de sinapse neuronale, care reprezinta tot atatea porti de comunicare.
Se spune ca femeile sunt mai buni comunicatori decat barbatii. S-a gasit, pentru acest lucru, si o explicatie fundamentata stiintific, potrivit careia femeile au, fata de barbati, un numar dublu de sinapse neuronale, care reprezinta tot atatea porti de comunicare. Se mai spune si ca femeile reusesc sa vada ce se comunica dincolo de cuvinte, in timp ce barbatii au intr-o masura mai mica capacitatea de a se orienta in functie de body-language, de mimica sau de tonalitatea vocii.

Totusi, pentru a fi comunicator profesionist, este nevoie de mai mult decat abilitatea nativa. De aceea, am pregatit un "decalog" bazat pe experienta, pe lucruri vazute sau auzite de-a lungul timpului, intr-o cariera de 15 ani in comunicare. Iata:

1. Incearca sa te autoanalizezi si sa vezi, cu obiectivitate, daca iti place sa comunici, daca te simti bine stand de vorba cu oamenii, daca esti confortabila cand interactionezi cu ceilalti. Aceasta este una dintre calitatile esentiale ale unui comunicator.

2. Fii cu mintea deschisa. Fii receptiva la tot ce se intampla in jurul tau: la chestiuni de ordin profesional, la stiluri de leadership, abilitati manageriale. Ai de oriunde de invatat.

3. Fii conectata cu mediul profesional, tine legatura cu cei din comunitate prin orice canal de comunicare. Site-urile de profil, forumurile, blogurile, conferintele si work-shop-urile sunt tot atatea modalitati de a interactiona cu profesionistii din industrie.

4. Fii activa in comunicarea cu jurnalistii. Vizitele in redactie, comunicarea directa sau prin telefon/email, intalnirile formale sau informale reprezinta o parte foarte importanta a vietii profesionale pe care o are un specialist in PR.

5. Ingrijeste-te sa vorbesti corect limba romana, sau pe aceea in care comunici. Nimic nu este mai urat decat un specialist in PR care nu stapaneste bine gramatica, si din pacate astfel de situatii exista.

6. Seteaza-ti standarde inalte de calitate, pentru ca in comunicare greselile se taxeaza sever.
Un comunicat de presa trimis catre jurnalisti in forma de lucru, nefinisata, un e-mail cu informatii gresite, o declaratie data atunci cand nu este cazul pot determina prejudicii de imagine greu de reparat.

7. Pastreaza-ti entuziasmul si determinarea. Chiar daca lucrurile nu ies mereu asa cum iti doresti, chiar daca faci greseli si cineva ti le reproseaza, nu capitula. Performanta profesionala o realizezi in primul rand pentru tine, nu este un favor pe care il faci companiei sau clientului.

8. Daca lucrezi intr-o agentie, stai aproape de client - va simti valoarea pe care i-o aduci. Ajuta-l si daca nu te solicita, va aprecia acest lucru si va tine la relatia cu tine, dincolo de cea contractuala, pe care o are cu agentia pentru care lucrezi. Si aceasta este o investitie in tine insati, pe care merita sa o faci pentru viitor.

9. Invata ce inseamna discretia si secretul profesional. Indiferent ce ti se intampla sau unde ajungi, divulgarea informatiilor de interior este o dovada sigura ca nu esti facut pentru aceasta meserie.
La fel ca medicul sau ca avocatul, un PR-ist de valoare stie ca divulgarea publica a unor informatii interne este similara cu iesirea din meserie, pentru ca nimeni nu va mai dori sa-l angajeze intr-un astfel de job.

10. Invata sa nu iei lucrurile in nume personal. De-a lungul timpului, te vei lovi de situatii conflictuale, de declaratii mincinoase, de neadevaruri spuse public - pastreaza-ti calmul si gaseste strategia care sa-ti permita sa mergi mai departe, avand la orizont obiectivul personal pe care vrei sa il atingi.

Acest "decalog" nu reprezinta decat simple opinii, idei din care fiecare poate lua ce i se potriveste. In PR nu este simplu, dar nici atat de dificil, incat sa pierdem din vedere frumusetea meseriei. In cele din urma, naturaletea comunicarii, echilibrul si abordarea practica a situatiilor cu care avem de-a face sunt conditii de baza pentru dezvoltarea personala.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • cristiana pe 11 Oct 2010, 11:56
    tot apropo...

    de regula nr.5 ....a seta nu exista oficial in dex. unde au disparut a stabili, a propune, in loc de a seta...in rest, sunt sfaturi de bun simt, si articolul ar fi ok.

    2
    0

  • dorina pe 16 Iul 2010, 15:23
    apropo...

    ...de regula numarul 5 (si nu numai), n-ar strica sa incepi prin a le aplica tu inainte sa dai sfaturi altora. Nu-i asa ca suna foarte corect in romana MANAGERIATUL de companii: http://headline.ro/despre-noi/echipa.php

    1
    1

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod