Ritm alergare oboseala inima

Fii atent la ritmul de alergare: antrenamentele prea solicitante îți afectează inima

E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
Performanța și distanța parcursă sunt stimulente importante pentru cei care practică alergarea frecvent. Deși în principiu este bine să vrei să-ți depășești limitele, contează foarte mult cum procedezi pentru a-ți ameliora rezultatele. Ritmul de alergare și durata excesivă pot avea consecințe negative pentru funcționarea inimii.
Persoanele care aleg alergarea pentru a se menține în formă sau care participă des la competiții sunt dedicate acestui sport, perseverente și depun mult efort pentru a-și îmbunătăți viteza sau distanța pe care o parcurg. Totuși, ritmul de alergare rapid corelat cu multe ore de antrenament poate cauza o epuizare accentuată.
„Dacă vei vorbi cu un alergător vei realiza că este un fenomen des întâlnit. Există perioade foarte bune, cu multă energie, dar și momente în care nu știe sigur dacă ar trebui să continue sau să renunțe la alergare”, a declarat dr. Amy Cragg pentru Runner’s World.
În acest context un nou studiu sugerează că solicitarea organismului până la epuizare poate avea efecte mai grave decât oboseala imediată.
Printre consecințele negative pe care le are ritmul de alergare excesiv se regăsește fibrilația atrială. Este vorba despre un ritm neregulat al bătăilor inimii, care va crește riscul de accident vascular cerebral, formare a cheagurilor de sânge și insuficiență cardiacă.
Studiul a vizat 11.000 de persoane și a evaluat stările de furie, epuizare completă, depresie și sentimentul de singurătate. Participanții au fost chestionați des de-a lungul unui interval de 25 de ani pentru a se putea observa câte persoane suferă de fibrilație atrială.
S-au utilizat chestionare în cadrul cărora persoanele intervievate raportau cât de obosite se simțeau, dacă sunt irascibile, dacă le lipsește energia sau se simt demoralizate.
„Aceste sentimente negative sunt adesea atribuite orelor suplimentare de la serviciu, problemelor în plan profesional, diferitelor aspecte legate de viața de familie care nu pot fi rezolvate satisfăcător sau pierderilor reale ori simbolice. În aceste condiții epuizarea vitală este o stare psihică la care se ajunge când rezervele organismului pentru adaptarea la stres au fost anihilate”, explică cercetătorii de la Universitatea din California, San Francisco.

 
Alergătorii epuizați au un risc crescut de bătăi neregulate ale inimii

Studiul realizat a dezvăluit că persoanele afectate de epuizarea vitală au un risc cu 20% mai ridicat de a suferi de fibrilație atrială față de cele care nu trec prin această stare.
Explicația constă în faptul că epuizarea vitală este asociată cu o exacerbare a inflamațiilor din tot corpul și activarea unor reacții intense la stresul psihologic, potrivit dr.
Parveen K. Garg, de la Universitatea din California de Sud.
„Când cei doi factori sunt activați în mod cronic efectele asupra țesuturilor din zona inimii sunt nocive și se poate ajunge la acest tip de aritmie”, a declarat specialistul pentru Runner’s World.

 
Care este legătura cu alergarea?

Atunci când alergi des organismul tău va răspunde la stresul creat când nu-ți dai seama de ce nu-ți îmbunătățești viteza sau dacă te simți copleșit de programul cu foarte multe antrenamente.
Este același fenomen negativ întâlnit în cazul programului de lucru prea lung.
Este foarte important să-ți rezervi intervale specifice pentru a te odihni și să faci tot posibilul pentru a te relaxa. „Un meniu cu multe vitamine și minerale, care exclude alimentele procesate, petrecerea timpului în natură, yoga și meditația sunt elemente cheie pentru gestionarea eficientă a stresului și prevenirea epuizării care te afectează la nivel fizic și psihic”, spune dr. Garg.
 
Printre simptomele fibrilației atriale se regăsesc:
- starea de slăbiciune;
- momentele în care simți că inima îți bate foarte repede;
- leșinul;
- durerile sau disconfortul în zona pieptului;
- amețeala;
- respirația întretăiată.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod