Ce trebuie să mănânci în funcţie de faza ciclului menstrual ca să te simţi bine şi plină de energie

divahairro
Ajustarea dietei pentru a contracara efectele mai puţin plăcute ale fluctuaţiilor hormonale poate fi un factor de îmbunătățire semnificativă atunci când vine vorba de a prelua controlul asupra stării noastre de bine.
O adaptare a dietei în funcţie de cele patru faze ale ciclului menstrual poate avea efecte benefice asupra sănătăţii tale, în general, dar mai ales dacă te confrunţi cu probleme cauzate de sindromul premenstrual sau ai alte simptome de dezechilibru hormonal.

Este important să ştii că toți hormonii din sistemul endocrin, care lucrează împreună pentru a îndeplini funcții vitale și pentru a promova starea de echilibru a organismului, sunt influențați de mulți factori, inclusiv ceea ce mâncăm.
În mod special, echilibrul dintre progesteron și estrogen, hormoni care fluctuează semnificativ de-a lungul celor patru faze ale ciclului menstrual, este esenţial nu numai pentru sănătatea sistemului endocrin, ci și pentru bunăstarea ta fizică și emoțională.

Anumiți nutrienți din alimentele pe care le consumăm influențează activitatea hormonilor sau promovează producția lor. De exemplu, proteinele furnizează aminoacizi, materiile prime necesare pentru producerea hormonilor, în timp ce alimentele precum varza și broccoli pot ajuta la eliminarea excesului de estrogen din organism.
Aşadar, iată care sunt alimentele recomandate în funcţie de fazele ciclului menstrual. Ele te vor ajuta să te simţi bine şi plină de energie în fiecare zi.

Faza menstruală


Începe odată cu menstruaţia şi poate dura de la trei la şapte zile, în funcţie de fiecare femeie. Multe femei suferă, în primele zile, de crampe menstruale care pot varia în intensitate şi se pot confrunta cu diferite forme de acnee. În această fază, hormonii sunt la cel mai scăzut nivel şi din această cauză şi nivelul tău de energie va avea de suferit şi te vei simţi mai puţin dinamică.
Detalii aici! Este important în această fază să consumi foarte multe lichide şi cât mai multe fructe şi legume neprocesate, care vor ajuta la menținerea nivelului de zahăr din sânge constant. Un amestec bun de proteine slabe, grăsimi sănătoase și carbohidrați te poate ajuta să te simţi mai bine în aceste zile. Este indicat să incluzi în dieta ta alimente bogate în fier, cum ar fi lintea, varza, semințele de dovleac și spanacul. Smoothie-urile sunt soluţii la îndemână pentru a creşte consumul de fructe şi legume proaspete.
Dacă mănânci şi produse de origine animală, carnea de vită, ouăle și peștele sunt, de asemenea, o sursă bună de fier. Citește continuarea pe divahair.ro


 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod