9 alimente fermentate pe care ar trebui să le consumi mai des

amalia-skelton
Fermentația este procesul prin care sunt obținute multe dintre alimentele tale preferate cum ar fi vinul, berea, pâinea, brânza, ciocolata, cafeaua și iaurtul. Descoperă de ce este benefic să consumi alimente fermentate în cadrul unui meniu echilibrat.
Consumul de alimente fermentate este o metodă foarte simplă de a obține o doză utilă de probiotice, bacteriile benefice pentru tractul intestinal care stimulează funcțiile cognitive, cresc imunitatea, tratează sindromul de colon iritabbil, mențin densitatea osoasă, luptă împotriva alergiilor și elimină microbii și virușii.

 
Ce sunt alimentele fermentate?

În momentul în care un aliment trece prin procesul de fermentație înseamnă că va fi lăsat până când zaharurile și carbohidrații din componența lui interacționează în mod natural cu bacteriile, drojdia și alți microbi care vor schimba compoziția chimică a produsului final. Acest proces este și o variantă utilă pentru a păstra laptele și legumele mai mult timp, favorizând preluarea substanțelor nutritive de organism.

 
Iată ce alimente fermentate ar trebui să facă parte din meniul tău cât mai des:

 
1. Kefirul

Este obținut din lapte de vacă, oaie sau capră și are un gust asemănător cu al iaurtului. Îți asigură o doză importantă de biotină, calciu, magneziu, vitamina B12, acid folic, vitamina K, enzime digestive și probiotice.

 
2. Kombucha

Este o băutură fermentată preparată din ceai negru și zahăr (poate fi vorba despre zahăr din trestie de zahăr, fructe sau miere). Va conține și cantități reduse de alcool, dar nu suficient cât să te amețească.

 
3. Varza murată

Este un ingredient tradițional pentru sarmale și multe alte rețete, fiind utilizată inclusiv pentru prepararea mâncărurilor germane, rusești sau chinezești. Varza murată este o sursă importantă de fibre, vitamina A, vitamina C, vitamina K și vitaminele din complexul B.
De asemenea, la fiecare porție de varză murată vei obține și fier, magneziu, mangan, calciu, sodiu și cupru.
În ceea ce privește varza murată cumpărată de la magazin nu trebuie să presupui că este fermentată, mai ales dacă este ambalată la conservă și a fost procesată.
Varza fermentată după rețeta tradițională va trebui păstrată la frigider, în borcane de sticlă, iar eticheta îți va indica durata perioadei de fermentare.

 
4. Murăturile

Nu le asociai neapărat cu probioticele? Ei bine, murăturile îți furnizează multe vitamine și minerale, stimulând digestia. În general, murăturile de la supermarket nu sunt fermentate, ci sunt preparate cu oțet.
Este adevărat că vor fi acre în continuare, dar nu-ți vor oferi beneficiile asociate cu produsele fermentate. Rețete tradițională presupune utilizarea sării, nu a oțetului.
În momentul în care vrei să alegi un borcan de murături de la un magazin cu specific naturist optează pentru o variantă care menționează acidul lactic printre ingrediente și fii atent să fie organice.

 
5. Miso

Se obține prin fermentarea boabelor de soia, orz sau orez brun cu koji, un tip de ciupercă. Este un ingredient utilizat des în bucătăria japoneză, mai ales pentru prepararea supei miso.

 
6. Tempeh

Un alt aliment benefic obținut din boabele de soia este și tempeh. Conține foarte multe probiotice și proteine, având o textură similară cu tofu, dar fiind mult mai consistent.

 
7. Natto

Este o alegere foarte populară pentru micul dejun în Japonia, reprezentând boabe de soia fermentate combinate cu muștar karashi, ceapă și sos de soia. Are un miros puternic și o textură lipicioasă, așa că vei avea nevoie de un anumit interval pentru a te obișnui cu natto.

 
8. Kimchi

Este un preparat tradițional coreean obținut din legume. Se combină varza cu diferite condimente printre care ghimbirul, usturoiul și piperul.
Kimchi se adaugă la rețetele cu orez, ramen sau la bibimbap.

 
9. Brânza maturată

Este obținută din lapte nepasteurizat. Citește etichetele cu atenție și alege numai brânzeturile care nu sunt pasteurizate și au fost lăsate la maturare cel puțin 6 luni.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată