Exercitiile fizice si hipertensiunea

Riscul aparitiei hipertensiunii creste odata cu inaintarea in varsta si, fie ca iti place sau nu, imbatranesti cu fiecare zi care trece. Insa exista lucruri pe care le poti face pentru a preveni: cat mai multa miscare. Exercitiile fizice efectuate regulat pot preveni hipertensiunea si astfel reduc si riscul bolilor cardiovasculare. Daca presiunea sanguina este deja ridicata, exercitiile fizice te pot ajuta sa o controlezi.

Ce pot face exercitiile fizice pentru tine?

Exercitiile fizice efectuate in mod regulat iti fac inima mai puternica, iar o inima puternica poate pompa mai mult sange cu mai putin efort. Cu cat inima ta depune mai putin efort, cu atat scade si presiunea exercitata asupra arterelor.

Devenind mai activ iti poti cobori presiunea sangelui, in medie, cu 10 mmHg. Acelasi efect il poti obtine si cu anumite medicamente, iar unele persoane isi doresc sa micsoreze numarul de medicamente folosite.

Daca ai o presiune a sangelui normala, exercitiile fizite te pot ajuta sa previi cresterea acesteia. Iar asta nu este tot. Exercitiile fizice efectuate in mod regulat te ajuta sa te pastrezi la o greutate sanatoasa, un factor important in controlarea presiunii sangelui. Ai nevoie de 1 - 3 luni de exercitii fizice regulate ca rezultatele sa apara. Beneficiile dureaza atat timp cat si programul de exercitii continua.


Ce exercitii sunt recomandate?

Exercitiile pentru flexibilitate si de forta sunt importante intr-un program de exercitii, insa pentru controlarea presiunii sangelui ai nevoie de activitati aerobice. Nu este nevoie sa petreci ore intregi, zilnic, in sala de gimnastica pentru ca beneficiile sa apare. Este suficient sa adaugi in programul tau cateva activitati fizice de intensitate moderata.

Orice activitate care creste rata inimii si a respiratiei poate fi considerata aerobica. Mersul, urcarea scarilor, ciclismul, inotul sau joggingul sunt activitati care pot fi usor introduse in programul tau zilnic. Planifica sa faci activitati aerobice cel putin 30 de minute in majoritatea zilelor saptamanii.


Cand ai nevoie de permisiunea medicului?


Uneori este bine sa discuti cu medicul tau inainte de a incepe un program de exercitii, in special daca:

  • Esti un barbat cu varsta peste 40 de ani sau o femeie de peste 50 de ani;
  • Fumezi;
  • Esti supraponderal;
  • Suferi de o boala cronica (inclusiv hipertensiune sau hipercolesterolemie);
  • Ai suferit de un atac de inima in trecut;
  • Membrii familiei tale au avut probleme cu inima inainte de varsta de 55 de ani;
  • Simti dureri in piept sau ameteluri.

Daca iei medicamente in mod regulat discuta cu medicul tau si afla daca exercitiile fizice pot afecta modul de actionare al acestora sau pot schimba efectele secundare.


Evita accidentarile!

Pentru a reduce riscul accidentarilor, incepe cu exercitii usoare.
Nu uita de incalzire inainte de a incepe exercitiile si creste intensitatea acestora treptat.

Daca iti doresti sa incepi un program cu exercitii de forta sau rezistenta discuta cu medicul tau inainte. Este posibil ca aceste exercitii sa duca la cresterea presiunii sanguine (in special daca iti tii respiratia in timp ce muschii se contracta).

Inceteaza orice exercitiu si cauta ajutor medical daca experimentezi:

  • Dureri in zona pieptului;
  • Ameteluri si stare de lesin;
  • Dureri in zona bratului sau a maxilarului;
  • Probleme de respiratie;
  • Puls neregulat;
  • Oboseala excesiva.
Crosul Petrom va avea loc duminica, 27 Septembrie.
Inscrierile se fac intre orele 8.30-10.30, iar startul se va da la ora 11.00 in Piata Chaerles de Gaulle. Traseul este de 3,7 km si cuprinde Bd-ul Prezan – Arcul de triumf – Bd-ul Kiseleff – Piata Victoriei si Bd-ul Aviatorilor. Pe langa beneficiile pentru sanatatea nostra, Crosul Petrom vine cu numeroase premii: 4800 de litri de combustibil pentru alergătorii de la categoriile Seniori şi Veterani (locul I: 300 de litri, locul II: 200 de litri, locul III: 100 de litri) si premii speciale pentru Juniori (locul I: un dvd player portabil, locul II: un Ipod Shuffle si locul III: o rama foto digitala). Petrom mai ofera alergatorilor si 100 de premii surpriza in cadrul unei tombole.
 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • putintelu viorica pe 10 Iul 2008, 10:48
    exercitiile fizice

    este aproape bun articolul in leg cu exercitiile fizice pentru boliile de inima dar se putea si mai bine

    2
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată

;