5 lucruri fascinante care se întâmplă după ce dormi 20 de minute

de Amalia Skelton, 10 Mai 2019

Pe măsură ce înaintezi în vârstă înveți să apreciezi un pui de somn și înțelegi că fiecare interval scurt de odihnă poate deveni răsfățul suprem într-un program aglomerat. Descoperă ce se întâmplă în corpul tău după ce dormi 20 de minute.
Mini-reprizele de somn din timpul zilei te fac să te simți extraordinar. Nu ai de ce să te jenezi dacă simți nevoia să dormi uneori după-amiaza, ci concentrează-te pe beneficiile pe care le vei obține. În primul rând trebuie să conștientizezi că somnul insuficient este foarte periculos pentru frumusețe și sănătate. Nu înseamnă doar că vei fi prost dispus și stresat la serviciu, ci ai putea avea inclusiv probleme cu greutatea, glicemia sau acneea. Pe termen lung lipsa somnului este asociată cu probleme cognitive, afecțiuni cardiovasculare, hipertensiune și diabet. În aceste condiții nu trebuie să ignori intervalele în care ai nevoie să dormi. Somnul este esențial pentru minte și corp.
Poate că în liceu sau facultate ai auzit des de la colegi că numai cei slabi au nevoie să dormă în timpul zilei, dar realitatea este că 20 de minute de somn în timpul zilei te pot ajuta să-ți revii dacă nu ai putut dormi bine în timpul nopții. Dă-ți permisiunea mai des să tragi un pui de somn după-amiaza și vei fi mai sănătos.

 
Iată care sunt motivele pentru care ar trebui să-i acorzi organismului o pauză de 20 de minute de somn în fiecare zi:

 
1. Te vei putea concentra mai ușor

Dacă ai ajuns să consumi foarte des cafeină în timpul zilei pentru a fi pe fază, ar fi bine să apelezi mai des la micul interval de odihnă pentru a evita irascibilitatea pe care o pot provoca prea multe cafele sau sucuri tip cola. „Vei obține beneficii incredibile dacă dormi 20 de minute în fiecare după-amiază. Este ca o resetare a întregului organism, care te impulsionează să te concentrezi mai bine și să obții rezultatele dorite. Nu-ți va fi greu să stai treaz și vei reține mai multe detalii din orice discuție sau ședință”, spune dr.
Sara Mednick, somnolog.

 
2. Îți va scădea tensiunea arterială

Ai probleme cu tensiunea care crește în mod neașteptat și ești îngrijorat că ai putea fi diagnosticat cu hipertensiune? Odihna din timpul zilei te poate ajuta să echilibrezi și nivelul tensiunii. „Un pui de somn după-amiaza va reduce nivelul tensiunii arteriale și te-ar putea ajuta inclusiv să diminuezi doza de beta-blocante care ți-a fost prescrisă”, potrivit dr. Manolis Kallistratos. Nu ezita să pui și tu în aplicare această soluție simplă care te protejează de puseurile de tensiune.

 
3. Vei reduce nivelul de stres

Obiceiul de a dormi ziua este asociat și cu diminuarea stresului și o relaxare intensă. Potrivit specialiștilor, lipsa odihnei este mai nocivă pentru organism decât lipsa hranei, așa că profită și tu de intervalele scurte de odihnă care neutralizează grijile și emoțiile negative care te pândesc la fiecare pas.

 
4.
Îți vei îmbunătăți timpii de reacție

Când intervine starea de epuizare de la mijlocul zilei precis nu ai chef de nimic și te simți tentat de dulciuri sau băuturi energizante. Te miști tot mai încet și ai impresia că nu vei ajunge până la sfârșitul zilei, dar un pui de somn de 20 de minute te poate ajuta să ai timpi de reacție mai buni, iar performanțele tale vor avea o evoluție pozitivă. 

 
5. Vei diminua riscul de afecțiuni cardiovasculare

Dacă dormi constant câte 20 de minute după-amiaza echilibrarea tensiunii și eliminarea stresului îți vor reduce foarte mult riscul de boli cardiace. Bucură-te și tu de acest remediu simplu care îți protejează inima și te face să arăți revigorat.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;