Sănătatea ta: 7 greşeli pe care le faci la sala de fitness. Evită-le!

Dacă ai profitat toată vara de o zi lungă şi ai stat până târziu afară, toamna vine cu zile mai scurte, mai friguroase şi mai puţin îmbietoare pentru mişcare în aer liber. Acum că ne întoarcem la aparatele de fitness, sunt câteva lucruri de care trebuie să ţinem cont pentru a nu risca o întindere de muşchi sau, mai rău, o ruptură.

Dacă ai profitat toată vara de o zi lungă şi ai stat până târziu afară, toamna vine cu zile mai scurte, mai friguroase şi mai puţin îmbietoare pentru mişcare în aer liber. Acum că ne întoarcem la aparatele de fitness, sunt câteva lucruri de care trebuie să ţinem cont pentru a nu risca o întindere de muşchi sau, mai rău, o ruptură.

 

1. Încălzirea – mulţi fac greşeala de a începe lucru la aparate direct. Aceasta este una din cele mai mari şi frecvente greşeli, mai ales atunci când abia ne-am întors din vacanţă. Trebuie să începem într-un ritm mai lent şi, treptat, să intensificăm ritmul, dând şansa muşchilor, dar şi inimii, să se adapteze. Chiar dacă vorbim de fitness, aerobic, zumba sau tae-bo, începutul este întotdeauna mai ponderat.

2. Poziţia corectă a corpului – de multe ori, în efortul de a face faţă aparatelor de fitness, ne încovoiem spatele sau adoptăm o poziţie incorectă a picioarelor, punând presiune inutilă asupra acestor zone şi riscând chiar să forţăm articulaţiile. Antrenorul personal poate să îţi atragă atenţia asupra poziţiei.

3. Efect dublu-pozitiv – este uşor să îţi faci un program greşit de exerciţii dacă nu este cineva care să te direcţioneze. Cel mai simplu exemplu este că ai putea să lucrezi inegal bicepsul şi tricepsul. De aceea aparatele dublu-pozitive, precum cele hidraulice, lucrează ambele grupe de muşchi în acelaşi timp. Braţul va depune efort la ridicare şi coborâre, lucrând în mod egal.

4. Mişcările prea rapide
– chiar dacă vrem să avem rezultate rapid, excesul de zel nu duce la rezultatele dorite.

Dacă ridici greutăţi în ritm alert apare tensiunea arterială şi riscul de injurii ale articulaţiilor. O soluţie ar fi să facem mişcările într-un ritm care să permită muşchilor să se tensioneze şi detensioneze normal, iar o alta să lucrăm la aparate hidraulice. Dacă ritmul de lucru se intensifică, acestea opun mai multă rezistenţă, astfel încât să nu suprasoliciţi muşchii sau inima.

5. Aparate nereglate corespunzător –  Aparatele hidraulice sunt “ready-for-work”, cu alte cuvinte se adaptează singure la ritmul şi forţa utilizatorului, solicitându-l la nivelul optim.

6. Lucru inegal al muşchilor – atunci când avem de ales dintre o mulţime de aparate de fitness, s-ar putea să nu facem alegerile corecte pentru muchii noştri în timpul unei şedinţe la sală sau să combinăm greşit exerciţii cardio, de tonifiere, echilibru.
Pentru a evita riscul, e bine să stabileţi cu antrenorul aparatele pe care urmează să lucrezi.

7. Final de antrenament – la finalul antrenamentului nu trebuie să ne întindem pe jos, să ne tragem sufletul. Important este să avem o retrogradare a ritmului de lucru. Puteţi încheia prin stretching sau mişcări în ritm mai lent, astfel evitaţi apariţia febrei musculare pentru că permiteţi eliminarea acidului lactic acumulat în timpul exerciţilor. În plus, şi activitatea cardiacă revine la normal în acelaşi ritm cu corpul. 

 

 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • pasztai pe 22 Sep 2012, 09:43
    Kinetoterapie ulterior !

    Din cauza accidentarilor ( micro -macrotraumatisme !) sau mai bine siz a disfunctiilor ca ( hiperfunctionale si metabolice ) , ajung fete , doamne care nu au mai facut de mult miscare in salile de kinetoterapie dupa leziuni musculare , articulare, ligamentare, tendinoase sau altele ale aparatului neuromioartrokinetic . Conf univ dr Zoltan P asztai / kinetoterapeut principal master , Universitatea din Oradea

    1
    2

  • pasztai pe 22 Sep 2012, 09:39
    Felicitari pentru idee !

    E bine ca amintiti doar cateva din greseslile care duc la multe multe accidentari si supraantrenament sau disfunctii ale organismului in salile de fittnes , unde antrenorii de multe ori , nu au suficiente cunostiinte de fiziopatologie , biomecanica , anatomie, miologie sau chiar de antrenament sportiv , nemaivorbiind de nutritie si farmacologie

    4
    1

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată