De ce nu este bine să-ți bei cafeaua imediat după ce te trezești

De multe ori, singurul lucru care te motivează să te ridici din pat dimineața este gândul că te așteaptă o cafea delicioasă.

Pentru a face față unei noi zile, cafeaua a devenit refugiul nostru și "combustibilul" care ne oferă mai multă energie când ne simțim epuizați. Dacă te regăsești și tu în această descriere și primul lucru pe care îl faci dimineața este să-ți bei cafeaua, află că este un obicei care îți face mai mult rău decât bine.

Potrivit specialiștilor citați de time.com, dacă bei cafeaua înainte de ora 9.30 dimineața poți să crești nivelul de stres al organismului. Cortizolul, care este cunoscut drept hormonul stresului, are în mod natural un nivel mai crescut între orele 8 și 9 dimineața. Atunci când bei cafea, cofeina crește nivelul cortizolului, ceea ce îți dă o senzație de stres și anxietate. De aceea, unele persoane se pot confrunta cu anxietate dimineața.

"Nu au fost realizate suficiente cercetări cu privire la relația dintre cofeină, cortizol și ritmul circadian în cazul oamenilor. Dar știm deja suficiente lucruri despre fiecare în parte astfel încât să tragem concluzia că este bine să aștepți puțin înainte de a bea cafeaua dimineața, după ce te trezești", declară nutriționistul Amanda Maucere, potrivit wellandgood.com.

"Imediat după ce ne trezim, nivelul cortizolului este la un nivel de vârf, acesta fiind și modul în care ritmul circadian ne semnalează că trebuie să ne trezim. Cofeina din cafea este, de asemenea, recunoscută pentru faptul că poate crește nivelul cortizolului. Deși este eficient pentru 'a ne trezi', s-a descoperit că nivelul ridicat de cortizol în perioade stresante poate fi periculos pentru sănătate. Prin urmare, dacă vei combina nivelul deja mărit de cortizol cu o creștere suplimentară adusă de cofeină, poți să declanșezi un răspuns marcat de stres inutil în organism.

Această stare de stres poate fi evitată dacă bei ceafeaua la aproximativ o oră după ce te-ai trezit", mai spune medicul.

Cel mai bun moment în care să-ți bei cafeaua este după ora 9.30 dimineața, când nivelul cortizolului este mai mic. În acest fel vei obține energia și concentrarea pe care le dorești, dar fără senzația de agitație sau anxietate.

Dar acest lucru este valabil cu o excepție, spune specialistul, și anume dacă te trezești în mod regulat mai târziu de ora 9.30.

"S-a demonstrat că ritmul circadian se ajustează la obiceiurile noastre zilnice. Un exemplu bun este al persoanelor care lucrează în schimburi de noapte și care au nivelul cortizolului mărit seara, când trebuie să se trezească.
Prin urmare, dacă te trezești de obicei mai târziu dimineața, ritmul tău circadian s-a ajustat în funcție de acest program. Astfel că ar trebui să ai în vedere faptul că nivelul cortizolului în cazul tău este mărit atunci când te trezești, indiferent de oră, și ar trebui să aștepți puțin înainte de a-ți bea cafeaua
", declară Amanda Maucere.

Dacă numai ideea de a-ți bea cafeaua după ora 9.30 ți se pare de nesuportat, atunci ai putea să iei în considerare schimbarea modului în care prepari cafeaua, pentru ca efectele cofeinei să nu mai fie la fel de puternice. Cafeaua preparată cu apă rece sau prin metoda AeroPress conține mai puțină cofeină decât cea preparată la ibric sau infuzată.

 

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?

;