Cum să adormi la loc dacă te-ai trezit în mijlocul nopții

Este foarte întuneric afară și deodată ești complet treaz și nu reușești să-ți continui visul? Grijile și anxietatea încep să se adune, iar dacă te uiți la ceas vei avea impresia că nu ai cum să adormi până când va suna alarma.
O noapte agitată, în care încerci fără succes să adormi la loc te va lăsa epuizat și te va face să crezi că performanțele tale din ziua următoare vor fi afectate negativ. În plus, de îndată ce vine seara te vei gândi că ai putea repeta scenariul din noaptea precedentă. Este momentul să stopezi ciclul negativ de somn prin utilizarea unor soluții eficiente pentru a te odihni așa cum trebuie, chiar dacă te-ai sculat în mijlocul nopții.

 
Iată cum trebuie să procedezi pentru a adormi la loc fără probleme:

 
1. Lasă telefonul deoparte

Când te trezești noaptea este esențial să reziști tentației de a începe să-ți verifici email-urile sau de a te uita la postările de pe rețelele de socializare. Dacă ți se pare imposibil să nu te atingi de telefon dr. Nadine Hemens, somnolog, îți sugerează un truc util. „Și eu am avut mari probleme cu insomnia apărută la mijlocul nopții și îmi înrăutățeam starea prin verificarea constată a email-urilor. Acum îmi spun că orice ar fi poate aștepta până mâine, dar pentru a nu evita complet telefonul mi-am instalat o aplicație destinată exercițiilor de meditație și adorm la loc aproape fără să-mi dau seama”, spune aceasta.
De asemenea, este indicat să reduci luminozitatea ecranului pentru toate dispozitivele electronice deoarece un ecran intens colorat te poate face să rămâi treaz până dimineața.

 
2. Transformă-ți dormitorul într-un sanctuar

„Insomnia din timpul nopții este cauzată adesea de emoțiile negative, de anxietate sau de mintea prea ocupată cu grijile sau proiectele de a  doua zi. Dacă ești prea stresat te vei trezi frecvent în timpul nopții, mintea ta va deveni extrem de activă și îți va fi foarte greu să te odihnești pentru a avea suficientă energie. Din acest motiv contează foarte mult ca dormitorul tău să fie un spațiu relaxant, răcoros și întunecos. Chiar dacă lucrezi în schimburi poți folosi draperii speciale pentru a bloca lumina soarelui. În cazul în care locuiești într-un oraș aglomerat poți utiliza zgomotul alb pentru a elimina factorii care îți perturbă somnul, plus o mască specială pentru ochi”, recomandă dr.
Rachel Ross, somnolog.

 
3. Nu adopta o atitudine pasivă

Potrivit specialiștilor, insomnia reprezintă incapacitatea creierului de a stopa starea de alertă asociată cu trezirea. Dacă nu reușești să adormi la loc nu sta întins așteptând să se întâmple, ci fă ceva care te relaxează. Respiră adânc și fă exerciții de meditație sau ascultă o melodie care te liniștește. În niciun caz nu întoarce ceasul spre tine pentru că nu vei face decât să agravezi anxietatea. Dacă nu ai succes poți citi, dar nu aprinde toate luminile și nici nu da startul unei activități care te va menține în stare de alertă cum ar fi știrile de la televizor.

 
4. Renunță la alcoolul consumat seara

Băuturile alcoolice pot favoriza adormirea rapidă, dar cu siguranță te vei trezi în a doua jumătate a nopții, când somnul ar trebui să fie mai profund. „Băuturile alcoolice consumate seara favorizează insomnia de la ore foarte târzii, așa că ar fi bine să le înlocuiești cu un ceai de mușețel pentru a fi mai calm și a reuși să dormi liniștit până a doua zi.
În plus, pielea ta va fi mai hidratată dimineața și te vei simți revigorat. Nu apela la alcool nici dacă te trezești noaptea, ci bea puțină apă sau ceai”
, recomandă dr. Suzanne Miller, somnolog.

 
5. Uită de țigări

Dacă aveai nevoie de un nou motiv pentru a uita de fumat, să știi că îți afectează negativ somnul. Fumătorii au un risc ridicat de apnee de somn și se trezesc mult mai des în timpul nopții. Discută cu medicul tău pentru a putea identifica strategia potrivită pentru a reduce numărul de țigări până la eliminare. Este posibil să ai parte de insomnie timp de câteva săptămâni după ce ai renunțat la fumat, dar organismul își va reface treptat echilibrul și vei evita foarte multe afecțiuni cronice, în timp ce vei dormi din ce în ce mai bine.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?