Cum să incluzi recunoștința în programul tău zilnic


Ai observat că te simți mai bine când ești recunoscător pentru lucrurile mărunte și te bucuri de tot ceea te înconjoară? Recunoștința poate elimina pesimismul și te va ajuta să-ți schimbi viața dacă o integrezi în ritmul tău zilnic.
Ți se pare greu de crezut că remediul pentru problemele tale ar putea fi atât de simplu?  Ei bine, multe studii au explorat efectul pozitiv pe care-l are recunoștința și se consideră că acest ingredient este singurul necesar în rețeta pentru fericire.
În momentul în care-ți exprimi recunoștința creierul tău este direcționat spre partea pozitivă a oricărei situații, iar din clipa în care reușești să te concentrezi pe partea bună a lucrurilor vei progresa în plan profesional și personal. Relațiile cu celelalte persoane și rezultatele pe care le obții la serviciu sunt influențate direct de atitudinea ta. Recunoștința creează valuri de optimism, care te ajută să identifici noi oportunități, să dormi mai bine, să depășești traumele din trecut, să fii mai sănătos, să dormi bine și să-ți recuperezi liniștea interioară.

 
Iată cum trebuie să procedezi pentru a include recunoștința în programul tău zilnic:

 
1. Ritualul de dimineață

Începe fiecare zi exprimându-ți recunoștința pentru a da un ton pozitiv întregii zile care urmează. Poate că-ți faci probleme pentru că deja ai un program aglomerat dimineața, dar să știi că această strategie nu necesită timp suplimentar.
Gândește-te la 3 lucruri pentru care ești recunoscător în timp ce te pregătești pentru serviciu sau școală.
 
Poți alege următoarele momente pentru a medita asupra lor:
- în pat, imediat ce oprești alarma;
- la duș;
- în timp ce te machiezi;
- când îți periezi dinții;
- în timpul antrenamentului de dimineață;
- când îți bei ceașca de cafea sau ceai;
- când aștepți să se facă semaforul verde;
- când ești în autobuz sau în metrou;
- în primele minute după ce ajungi la serviciu.

 
2.
Provocarea zilnică

Mulțumește în fiecare zi unei persoane pentru un lucru distinct. Trebuie să fie o propoziție completă în care îi spui exact ce apreciezi și de ce. Reacția ei va fi mult mai plăcută când va înțelege motivul pentru care îi ești recunoscător. Nu este deloc util să spui „mulțumesc” în grabă când treci pe lângă cineva. Mai bine vorbește direct cu persoana în cauză și arată-i mulțumirea ta. Fii clar și mai ales creativ. Potrivit specialiștilor, atunci când formulezi o frază legată de o acțiune pe care o admiri cresc șansele să procedezi și tu la fel în viitor. Nu trebuie să fie vorba despre lucruri foarte importante, ci mai degrabă despre mici gesturi care denotă respectul și energia pozitivă. 
 
Iată câteva exemple:
- poți mulțumi cuiva pentru că ți-a deschis ușa când veneai încărcat cu dosare;
- poți mulțumi pentru că cineva ți-a zâmbit când nu te simțeai prea bine;
- poți fi recunoscător pentru o îmbrățișare neașteptată.

 
3.
Mesaje spontane de recunoștință

Mesajele surpriză sunt o modalitate de a înveseli ziua cuiva, așa că nu ezita să apelezi la ele. Contactează un prieten, un coleg, un fost manager, un profesor din liceu, un antrenor sau o rudă pe care nu o vezi prea des și mulțumește-le pentru ce au făcut pentru tine, evocând o amintire distinctă care vă unește.
Nu-ți planifica această activitate în mod rigid, ci trimite mesajul când îți vin în minte acele clipe din trecut. Scrie un scurt mesaj text, un email sau un bilețel colorat și fii sigur că vor zâmbi din nou datorită ție, iar tu vei avea un plus de energie pentru tot restul zilei.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod