Este sigur să slăbești în timpul sarcinii?


Dacă ești supraponderală când rămâi însărcinată, ești expusă unui risc mai ridicat de complicații. Dar dacă te gândești să slăbești în timpul celor nouă luni? Află dacă acest lucru este indicat sau nu.
Obezitatea crește riscurile unei nașteri naturale și în multe cazuri este necesară o operație de cezariană. Din acest motiv ai putea considera că ar fi util să slăbești cât timp ești însărcinată, dar trebuie să fii foarte prudentă. În unele cazuri slăbitul din timpul sarcinii este asociat cu o greutate insuficientă pentru dezvoltarea normală a bebelușului.

 
Există beneficii dacă slăbești în timpul sarcinii?

Colegiul American de Obstetrică și Ginecologie le recomandă femeilor să ajungă la o greutate normală înainte de a rămâne însărcinate. Potrivit specialiștilor, chiar și eliminarea unui număr redus de kilograme poate aduce beneficii importante.
Astfel, pierderea în greutate înainte de a rămâne însărcinată este cea mai eficientă modalitate de reducere a riscului cauzat de obezitate. Chiar și eliminarea a 7% din greutatea curentă poate favoriza o sarcină fără probleme. Dar dacă ai rămas însărcinată fără să-ți planifici acest lucru și te încadrezi în categoria supraponderală? Sau dacă rămâi însărcinată după ce ai trecut la o alimentație sănătoasă și ai început să faci mișcare dar nu ai ajuns încă la greutatea ideală?
Potrivit dr. Julia Rhee, endocrinolog specializat în probleme de fertilitate din St. Louis, dacă ești supraponderală sau obeză, nu trebuie să întrerupi o dietă sănătoasă și programul zilnic de exerciții dacă ai rămas însărcinată. „Nu se urmărește o scădere drastică în greutate pe timpul sarcinii, dar o dietă sănătoasă care presupune reducerea mărimii porțiilor și consumul unei cantități echilibrate de vitamine și minerale, combinată cu mișcare, poate fi urmată în continuare”, explică dr. Rhee. Cu toate acestea, există și măsuri de precauție.

 
Ce se întâmplă dacă ții regim în timpul sarcinii?

„În timpul celor nouă luni contează foarte mult să se consume o cantitate suficientă de nutrienți, dar este bine să fii atentă la mărimea porțiilor. În cazul în care iei suplimente sau diferite medicamente pentru a slăbi trebuie să discuți cu medicul tău și să verifici dacă au efecte secundare în timpul sarcinii”, recomandă dr. Rhee. De asemenea, dietele care susțin eliminarea anumitor categorii de alimente nu sunt recomandate în această perioadă.

 
Ce ar trebui să conțină meniul zilnic pentru a slăbi în timpul sarcinii?

În această perioadă trebuie să ai un meniu echilibrat, care să cuprindă multe legume, precum și surse de proteine.
„Nu te focaliza exclusiv asupra procesului de slăbire și nu te înfometa. Fii atentă la tipul de ingrediente pe care le alegi când prepari mesele, evită conservanții, coloranții și alege alimentele naturale, neprocesate”, recomandă dr. Rhee. Chiar dacă nu vei urmări greutatea la fel de atent precum în cazul în care nu ești însărcinată, nu uita că obiectivul tău este să fii sănătoasă, pentru tine și copilul tău.
„Nu este recomandat să mănânci pentru doi, mai ales în primul trimestru de sarcină, când copilul nu este foarte dezvoltat. Aceasta este o regulă învechită și există multe modalități de a-ți îmbunătăți dieta și a reduce problemele legate de obezitate”, explică dr. Deborah Malkoff-Cohen.

 
Iată cum ar trebui să-ți constitui meniul zilnic:

 
1. Consumă numai cereale integrale

Orezul brun, quinoa și hrișca sunt alegerile ideale. Cântărește porțiile și folosește-le pentru a obține un gust bun și multe vitamine.
Redu consumul de cereale rafinate, făină albă și produse de patiserie.

 
2. Redu consumul de zahăr

Alege numai sursele naturale de zahăr cum sunt fructele și combină-le întotdeauna cu o sursă de proteine. De exemplu, felii de măr cu unt de arahide sau felii pară sau fructe de pădure cu unt de migdale. Redu consumul de banane, ananas, pepene verde, struguri și cireșe.

 
3. Consumă mai des legume

La fiecare masă principală umple jumătate din farfurie cu legume.

 
4. Alege sursele benefice de proteine

Friptura slabă de pui, curcan sau peștele la grătar trebuie să devină opțiunile cel mai des utilizate. Evită prăjelile și carnea procesată sub formă de șuncă presată, salam, bacon, cârnați sau hot dog.

 
5. Nu sări peste mese

Stabilește orele pentru fiecare masă și creează un program similar în fiecare zi pentru a obișnui organismul cu intervalele la care primește noi surse de energie.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod