Cum eviți dezechilibrele hormonale de sărbători


Deși sunt o perioadă cu totul specială, sărbătorile îți pot periclita sănătatea, dacă nu ești atentă. Află cum eviți dezechilibrele hormonale din timpul sărbătorilor.
Stresul și petrecerile dese din perioada sărbătorilor pot exacerba dezechilibrele hormonale, dar dacă iei măsurile potrivite te vei putea bucura de sezonul special fără efecte adverse. Odihna suficientă, meniul echilibrat și aportul adecvat de proteine sunt primele măsuri pe care le poți lua pentru a te simți mereu bine. 
Indiferent dacă este vorba despre vizitele pe care le faci diferiților membri ai familiei sau de reuniunile de la serviciu, nivelul normal de hormoni poate fi modificat de stresul din perioada sărbătorilor. Graba, cumpărăturile, preparatele pe care vrei să le pregătești sau cadourile de care poate ai uitat te pot determina să nu alegi mereu alimente sănătoase din dorința de a economisi timp. Cu toate acestea, dacă vrei să ai un organism puternic trebuie să te gândești și la tine. Nu înseamnă că va trebui să neglijezi pregătirile sau să sari peste anumite rețete, ci doar să adopți soluții practice pentru a te asigura că vei arăta și te vei simți bine pe toată durata sărbătorilor și după aceea.

 
Iată cum trebuie să procedezi pentru a preveni dezechilibrele hormonale în perioadele aglomerate de sărbători:

 
1. Odihnește-te suficient

Nimeni nu are chef să petreacă sau să meargă să aleagă cadouri după o noapte agitată, în care nu ai făcut decât să te întorci de pe o parte pe alta gândindu-te la ce mai ai de făcut. Nu petrece noaptea făcând liste sau uitându-te pe tavan în timp ce iei în calcul toate vizitele pe care trebuie să le faci. Potrivit specialiștilor, insomnia apare foarte des în perioada sărbătorilor din cauza agitației asociate cu evenimentele care bucură pe toată lumea. Programul zilnic suferă numeroase modificări, iar ritmul tău cotidian poate fi dat peste cap și ai putea obosi foarte repede. Nu încerca să faci prea multe lucruri pentru că vei avea probleme când încerci să adormi, te-ai putea trezi prea devreme dimineața sau pur și simplu îți va fi greu să ai un somn profund, care favorizează refacerea organismului.
Lipsa somnului te va face să te simți obosită sau apatică pe timpul zilei, îți periclitează imunitatea și te face mai nervoasă. De asemenea, ar putea grăbi apariția primelor semne de îmbătrânire, așa că este mai bine să-ți dozezi eforturile și să ai o strategie practică pentru această perioadă. După numai câteva nopți în care ai dormit prea puțin organismul va avea nevoie de timp dublu pentru a digera mesele bogate în carbohidrați și ar putea apărea fluctuațiile glicemiei. În plus, vei fi predispusă la obezitate, ceea ce nu este deloc ideal având în vedere câte delicii culinare te vor înconjura.
Prioritizează odihna dacă nu vrei ca perioada sărbătorilor să fie una agitată, obositoare și să-ți lase centimetri în plus drept amintire.

 
2. Consumă alcool moderat, combinat cu vitaminele din complexul B

Potrivit specialiștilor, alcoolul reprezintă calorii irosite, așa că evită să pierzi numărul paharelor. Limitează consumul de alcool pentru momentele deosebite pentru că poate stimula apetitul și poftele alimentare. De asemenea, scade nivelul de vitamine din complexul B, care sunt esențiale pentru combaterea stresului și reglarea metabolismului și a nivelului de energie. 
Femeile nu ar trebui să depășească un pahar și jumătate de alcool sau 4 la nivel de săptămână, în caz contrar ar putea fi exacerbat riscul de cancer la sân. În cazul bărbaților sunt suficiente 2 pahare și jumătate într-o seară. Dacă bei alcool în timp ce iei masa poți preveni consumul excesiv de carbohidrați prin evitarea cartofilor, pastelor, orezului sau pâinii. Mizează pe friptura slabă și pe legumele fierte la aburi. De asemenea, ai grijă să mânănci 30g de nuci sau semințe crude în fiecare zi.

 
3. Meditează sau practică yoga

Stresul din perioada sărbătorilor este inevitabil, așa că este indicat să te gândești din timp la o metodă de relaxare pentru a evita efectele negative asupra sănătății.
Plimbările în aer liber, yoga sau meditația sunt variante utile pentru a avea câteva clipe doar pentru tine și a evita enervarea sau agitația cauzate de pregătiri. Ar fi ideal să-ți începi ziua în acest fel dacă vrei să faci față cu succes tuturor rețetelor pe care vrei să le pregătești sau reuniunilor neașteptate la care primești o invitație.

 
4. Crește consumul de proteine pentru a evita deserturile hipercalorice

În timpul sărbătorilor prăjiturile, plăcintele, biscuiții, fursecurile, negresele, clătitele sau brioșele apar la tot pasul și este foarte ușor să-ți pui în pericol silueta. Specialiștii îți recomandă să îți alegi câte deserturi vei consuma la nivel de săptămână și să consumi mai multe proteine la fiecare masă pentru a evita excesul de dulciuri. 
Alege întotdeauna o singură felie sau bucată pentru a evita acumularea grăsimii în zona abdominală. Când simți că ți-e poftă de ceva dulce între mese combină 30g de parmezan cu felii de măr, nuci crude cu smochine sau semințe de dovleac cu puțină miere și scorțișoară. Caloriile se vor aduna oricum, dar tu decizi dacă le triplezi sau consumi exact cât este necesar pentru a participa la mesele în familie și a experimenta gusturi deosebite, fără ca silueta ta să aibă de suferit.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;