5 beneficii ale semințelor de quinoa. Cum să le foloseşti


Bogate în proteine, datorită celor nouă aminoacizi esențiali pe care îi conțin, acestea îţi asigură o cantitate importantă de energie.

Plantă din familia cerealelor cu boabe ca nişte sfere mici, galbene si turtite, având un diametru între 1,5 şi 2 milimetri, quinoa era un aliment de bază al vechilor incaşi, semințele sale fiind consumate cu peste 5.000 de ani în urmă, de luptători, care le denumeau ”bile de război” sau “cereala-mamă”. Acestea le dădeau puterea necesară pentru a mărșălui zile întregi, fără oprire.

Chiar dacă în secolul al XVI-lea conchistadorii spanioli care au ajuns în America de Sud au ars culturile de quinoa, în încercarea lor de a zdrobi cultura incașă, acest aliment benefic nu a dispărut, supraviețuind în munții sălbatici și fiind cultivat în continuare în secret.

Semințele de quinoa au fost redecoperite în anii '80 de  americani, devenind cunoscute și consumate la nivel mondial.

Calităţile lor nutritive şi efectul pozitiv al acestor seminţe le recomandă pentru a face parte din alimentaţia cotidiană.

Quinoa asigură o cantitate importantă de energie, datorită conținutului lor bogat de riboflavină (vitamina B2) şi îmbunătățeşte metabolismul energetic din creier și celulele musculare. Totodată, aceste seminţe au un rol important în buna circulație a sângelui în organism, inhibă absorbția colesterolului și au proprietăți antiinflamatorii și anticanceroase, iar consumul lor asigură o bună funcționare a întregului sistem cardiovascular, prevenind în același timp apariția bolilor cardiace.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;