6 semne care îți arată că nu faci suficientă mișcare

Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă
Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă
Atunci când ne gândim că trebuie să facem sport, cei mai mulți dintre noi avem în minte antrenamente epuizante la sală, ture infinite de alergat prin parc sau ore intense de aerobic.
Poate de aceea avem și tendința de a le tot amâna. Dar să faci mișcare nu înseamnă neapărat să-ți „dai sufletul” în timpul unui antrenament. Chiar și o plimbare de zece minute în aer liber poate face minuni pentru organism. Iată câteva semne care îți arată că trebuie să faci mai multă mișcare:

Ai pungi sub ochi


O viață sendentară, împreună cu un consum exagerat de sare, sunt principalii factori care duc la retenția de apă. Pungile de sub ochi apar și din cauza unei perioade prelungite de stat în pat, mai ales dacă dormi pe o pernă joasă. Activitatea fizică, chiar și moderată, te va ajuta să elimini acumularea de apă în țesuturi, inclusiv de la nivelul ochilor.
Exercițiile fizice cu intensitate moderată, precum yoga sau pilates, sunt o alegere bună dacă nu îți plac activitățile cardio precum alergatul sau antrenamentele fizice la sală.

Citește și: Cele mai bune exerciții pentru femeile de peste 50 de ani


Ești constipată


Exercițiile fizice sunt importante pentru un tranzit intenstinal adecvat. Dacă petreci mult timp pe scaun, durează mai mult timp ca mâncarea și rezidurile produse în urma digestiei să traverseze intestinul gros. Prin urmare, cantitatea de apă absorbită la nivelul colonului este limitată, rezultatul fiind constipația. Activitatea fizică regulată îmbunătățește digestia și tranzitul intestinal.
Chiar și cinci minute de activitate fizică moderată te vor ajuta să previi constipația.

Ai probleme de memorie


Dacă ți se pare că memoria ta pe termen scurt este afectată, înseamnă că ar trebui să faci mai multă mișcares. În cadrul unui studiu, cercetătorii au descoperit că persoanele care au un stil de viață sedentar prezintă schimbări structurale la nivelul creierului, în zona lobului temporal. Acesta este responsabil pentru memorare. S-a demonstrat faptul că exercițiile fizice stimulează memoria, iar structura creierului se modifică pe măsură ce faci mai multă mișcare.

Te dor genunchii


Mișcarea este secretul unor articulații sănătoase.
Exercițiile fizice moderate pot să reducă simptomele artritei și osteoartritei, în special cele aerobice cu intensitate redusă. Persoanele care suferă de durere cronică la nivelul genunchilor sunt sfătuite de specialiști să urmeze un program regulat de exerciții fizice moderate. Pe măsură ce faci exerciții, mușchii devin mai tonifiați, iar articulațiile sunt mai flexibile.

Îți este des poftă de dulce


Activitatea fizică poate combate pofta de dulce. Îmbunătățește nivelul de energie și eliberează endorfine, substanțe cunoscute drept „hormonii fericirii”, care îți oferă o stare de bine. Aceștia pot reduce semnificativ pofta de dulce.

Te confrunți cu stări depresive


Depresia este o afecțiune complexă, care poate avea numeroase cauze.
Însă depresia moderată poate fi ținută sub control cu ajutorul activității fizice. Chiar și o plimbare scurtă te poate ajuta să reduci simptomele depresiei și să ai o stare de spirit mai bună. Cercetările au arătat că se produc schimbări semnificative asupra stării de spirit dacă faci mișcare în timp ce stimulezi creierul. De exemplu, poți să folosești o bicicletă eliptică în timp ce urmărești serialul tău preferat sau să asculți un podcast în timp ce alergi prin parc.
 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod