Ce trebuie sa stii inainte de a incepe o cura de slabire

de Larisa Popescu,
medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice
Clinica Romgermed, Sos Oltenitei, Nr 48-50 , sector 4, Bucuresti
Tel 021 332 51 67, Mobil 0727.789 798
E-mail: oltenitei@clinicaromgermed.ro
Succesul scaderii in greutate este asigurat de optimizarea pe termen nedefinit a stilului de viata, prin dieta, exercitiu fizic si terapie comportamentala.
Succesul scaderii in greutate este asigurat de optimizarea pe termen nedefinit a stilului de viata, prin dieta, exercitiu fizic si terapie comportamentala. Aportul caloric variaza in functie de sex, varsta si activitate fizica si trebuie asigurat prin consumarea tuturor principiilor nutritive in proportii adecvate. Dietele promovate de massmedia (dietele intens hipocalorice, dietele disociate, dietele proteice, etc) determina scadere ponderala fara o baza stiintifica confirmata si promit rezultate rapide cu un minim efort. Aceasta scadere ponderala se datoreaza deficitului energetic si, pe termen lung, poate duce la aparitia deficientelor nutritionale.

Tinta corecta


Se va stabili de la inceput tinta greutatii si perioada in care ea trebuie atinsa, evitandu-se tintele nerealizabile care pot induce pierderea respectului de sine, depresie sau depasirea greutatii anterioare. Pentru a se reduce excesul de tesut adipos se recomanda o scadere ponderala in trepte, cu perioade de scadere in greutate, alternand cu perioade de mentinerea greutatii, perioade in care se respecta aceleasi reguli de baza ale unei alimentatii sanatoase. Se considera ca fiind optima o scadere ponderala de 0,5-1 kg pe saptamana, 3-4 kg pe luna, ceea ce va determina o scadere de 10-15% din greutatea initiala in cursul primului an. Intreruperea unei cure de slabire se va face progresiv, pentru a preveni cresterea in greutate dupa intreruperea curei sau aparitia unor tulburari metabolice.

Dieta, balanta greutatii ideale


Dieta trebuie sa respecte traditia, religia, posibilitatile financiare si obiceiurile alimentare. In alcatuirea unui meniu se va urmari o mare variabilitate a acestuia atat in ceea ce priveste tipul de preparat, cat si modul de prezentare a acestora, pentru a se obtine un apetit cat mai bun, care sa declanseze si sa intretina secretiile digestive necesare unei bune digestii.

Respecta aceste reguli de baza:
  • Aportul caloric va fi fractionat in trei mese principale si doua gustari, cu evitarea consumului de alimente intre acestea;
  • Micul dejun este obligatoriu;
  • Dimensiunea portiilor trebuie redusa;
  • Se recomanda respectarea orelor fixe de masa pentru crearea si intretinerea reflexelor stimulatoare ale secretiilor digestive. Cel mai consistent va fi felul doi, felul unu avand rol de declansare a apetitului, fiind reprezentat de aperitive, supe, ciorbe. Iar desertul se mananca la sfarsitul mesei, preferabil fructe, ele asigurand satietatea;
  • Este indicat consumul zilnic de cereale, fructe si legume. De asemenea, se recomanda produsele lactate degresate, iar carnea ar trebui sa fie de pasare, vita sau peste. Valoarea energetica a diferitelor alimente trebuie cunoscuta, prin folosirea tabelelor si deprinderea de a studia etichetele de pe produsele comercializate;
  • Se evita produsele cu densitate calorica mare, bogate in glucide si lipide, precum produsele zaharoase, carnea si derivatele din carne grasa, grasimile animale, uleiurile vegetale hidrogenate, produsele lactate integrale etc;
  • Aportul de sare trebuie redus la maxim 6 g pe zi, iar cel hidric la cel putin 2 litri pe zi;
  • Se evita consumul de alcool, deoarece pe langa faptul ca este calorigen, acesta dezinhiba si stimuleaza apetitul;
  • Renuntarea la fumat este un alt obiectiv al optimizarii stilului de viata;
  • Se recomanda practicarea zilnica a unei activitati fizice, cea mai la indemana fiind mersul pe jos in ritm alert;
  • Se evita orice alta activitate in timpul mesei;
  • Cumparaturile se fac de pe liste si nu in conditii de foame;
  • Tine un jurnal cu evaluarea caloriilor ingerate, tipul si durata exercitiului fizic efectuat, precum si problemele intampinate.
 

Comentarii (5)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • irina colominschi pe 8 Oct 2012, 17:27
    Zeolitul - cea mai eficienta roca vulcanica destinata persoanelor care doresc o detoxifiere a organismului

    Buna, Recomand tuturor persoanelor care doresc sa slabeasca, sa faca intai o cura de detoxifiere.Eu aveam mari probleme cu kilogramele si la recomandarea unui medic am facut o cura de detoxifiere si apoi am tinut un regim alimentar bazat pe fructe si legume. Recomand tuturor persoanelor care doresc sa faca o cura rapida de detoxifiere, sa utilizeze produsul zeolit lichid imbunatatit cu DHQ. Este special creeat pentru eliminarea toxinelor acumulate in organism. Produsul il gasiti pe zeolite.ro

    0
    0

  • Elena pe 19 Iun 2010, 02:23
    fructele provoaca balonare, dupa masa

    Eu incep masa cu 1-2 fructe ( mere, portocale, grefruit, banane, etc.) apoi dupa 1/2 sau 1 ora, eventual, mananc. Ma simt foarte bine. Aplic acest principiu in special dimineata care de fapt este o masa exclusiv din fructe si legume crude.

    0
    0

  • irina pe 17 Iun 2010, 09:48
    dieta

    niciodata dar absolut niciodata fructe dupa masa, mai ales dupa ce mancam carne... NICIODATA!!!!

    0
    0

  • alina arghirescu pe 16 Iun 2010, 21:44
    ma uimeste organismul meu

    sigur trebuie sa fie cum spuneti dv.si este de apreciat articolul dar ce ma fac in cazul organismului meu care nu vrea sa scape de greutate==mananc doua mese care contin legume rasse cu putina lamaie si f.f.fputin ulei de masline cu adaus de seminte de in la capitolul lichide munai ceai si apa fac miscare moderat,insa e ceva cred cu lichidele care nu ies suficient,si o enigma a metabolismului ma puteti ajuta in mod special cu aceasta dificultate in care ma zbat de doi ani ??? vam muktumesc !

    1
    0

  • iulia pe 16 Iun 2010, 17:07
    fructe dupa masa?

    Fructele fermenteaza in stomac. Daca le mananci dupa masa, cand ai stomacul plin... te umfli ca un balon. Trebuie mancate la doua ore inainte sau dupa masa.

    1
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod