Telefonul Copilului, destinat celor aflati in dificultate

"Chiar daca avem o lege care interzice bataia si tratamentele umilitoare aceasta nu este cunoscuta si aplicata. Trebuie dezvoltate campanii de informare si programe de pregatire a parintilor.

Consideram ca in urmatorii 5 ani este nevoie de programe sustinute de educatie, care sa schimbe mentalitatea adultilor in sensul recunoasterii copilului ca persoana cu drepturi depline
"
, mentioneaza Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv "Salvati Copiii".

Din pacate, exista foarte multi parinti care sunt de parere ca pedeapsa fizica are scopul de a "educa copilul". Aplicarea unei astfel de "corectii educative" sub forma bataii provoaca nu doar durere fizica, ci si durere psihica, umilinta, neputinta.


Copilul care a avut parte de violenta prin lovituri, pedepse sau neglijare stocheaza aceste experiente traumatice in memoria vietii lui personale. Din nefericire, aceste experiente dureroase nu pot fi "sterse cu buretele", ele afectand intreaga dezvoltare actuala, dar si in viitor, ca adult.

Prin intermediul numarului 116 111, copiii au posibilitatea sa-si exprima temerile, sa vorbeasca despre ceea ce ii afecteaza in mod direct si pot contacta pe cineva in caz de urgenta.

Totodata, Telefonul Copilului 116 111 poate fi accesat de catre orice persoana care doreste sa sesizeze orice caz de incalcare a drepturilor copilului sau de catre parintii care vor sa sesizeze o situarie in care au fost incalcate drepturile copiilor lor.


Asociatia "Telefonul copilului", prin intermediul numarului de telefon gratuit 116 111, ofera:

  • Servicii de informare si consiliere privind drepturile copilului;
  • Indrumare catre institutiile in masura sa acorde asistenta necesara;
  • Consiliere juridica conform legislatiei in vigoare;
  • Urmarirea modului de solutionare a cazurilor inregistrate;
  • Monitorizarea respectarii drepturilor copilului in urma cazurilor inregistrate si informarea institutiilor abilitate cu privire la problemele semnalate de copii.

Telefonul Copilului 116 111 respecta dreptul la confidentialitate tuturor apelantilor, datele cu caracter personal fiind transmise in atentia institutiilor abilitate numai cu acordul acestora.


La acest numar de telefon, copiii semnaleaza cazuri de abuz, cele mai frecvente manifestate prin molestare fizica, abuz sexual, abuz emotional, neglijare, exploatarea copilului prin munca, incalcarea dreptului copilului la educatie, ne-a precizat Catalina Florea, Director Executiv Asociatia "Telefonul Copilului".

In perioada 21.11.2001 - 28.02.2009, au fost inregistrate 1.462.795 de apeluri, dintre care 5780 erau parinti in dificultate, solicitand sprijin material sau financiar, 2784 familii din Romania care doreau sa adopte copii, 2644 de persoane erau interesate sa devina asistenti maternali profesionisti, 1954 persoane care au denuntat un caz de abuz asupra copiilor, 1633 persoane care au solicitat si beneficiat de asistenta juridica, 858 familii care doreau sa ia acasa copii din centrele de plasament in perioada Sarbatorilor.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod