Dieta keto. 15 idei pentru micul dejun

de Ioana Maroşan, 26 Septembrie 2017

Este dieta care accelerează arderea grăsimilor. Se consumă multe grăsimi, mai puţine proteine şi carbohidraţi aproape deloc. Inspiră-te din aceste idei pentru micul dejun!
Dieta keto sau ketogenică a fost concepută în 1924 de către Dr. Russell Wilder la Clinica Mayo, dar a fost îmbunătățită de-a lungul timpului și înregistrează rezultate promițătoare în prezent, fiind adoptată de tot mai mulți oameni.


Dieta ketogenică: multe grăsimi, mai puţine proteine şi carbohidraţi aproape deloc


Dieta ketogenică este o dietă în care majoritatea caloriilor provin din grăsimi, iar consumul de proteine este redus la 1-1,5 grame pe kilogram/corp, iar carbohidraţii sunt menţinuţi la minimum (20-40g pe zi). Scopul dietei ketogenice este de a realiza o stare metabolică numit cetoza (ketoza).

Dieta ketogenică implică reducerea drastică a carbohidraților și înlocuirea acestora cu grăsimi. Reducerea carbohidraților poziționează metabolismul într-o stare denumită ketoză. Dieta forţează organismul să ardă grăsimi, mai degrabă decât carbohidraţi. Când se întâmplă acest lucru, corpul devine eficient în arderea grăsimilor în locul energiei.

Cetoza (ketoza) este pur și simplu un proces metabolic normal în care celulele corpului ard fragmente de grăsimi numite cetone în loc de glucoză pentru combustibil.


Planul alimentar trebuie să fie astfel conceput încât să conţină 70-75% calorii din grăsimi, 20-25% din proteine și 5-10% din carbohidraţi. Grăsimile nu au nici un efect asupra zahărului din sânge și nivelului de insulina.

Ce poţi să mănânci: carne, ou, peşte, unt, smântână, nuci româneşti, braziliene, macadamia, migdale, fistic, caju, seminţe de in, dovleac, floarea soarelui, sâmburi de caisă, avocado, nucă de cocos, măsline naturale, toate crude.

Ce nu poţi să mănânci: produse de cofetărie, patiserie, făinoase, zaharoase, sucuri dulci, tot felul de batoane şi batonaşe, covrigei, chipsuri, cerealele, fructele foarte dulci şi fructele uscate în cantitate mare, pâinea, pastele, cartofii şi orezul, îndulcitorii artificiali. Dintre carbohidraţii acceptaţi sunt: nuci, legume, seminţe, fructe puţin dulci cum ar fi kiwi, ananas, mere şi fructele de pădure.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;