Ouă

Medicamentele de cancer crescute în ouă de găină s-ar putea ieftini

Cercetătorii din Japonia au găsit o modalitate de a produce medicamentele de cancer mai ieftin, putând trata o serie de boli. Iată cum ar putea medicamentele de cancer crescute în ouă de găină să coste mai puțin!

Medicamentele de cancer crescute în ouă de găină ar putea fi mai ieftine

Oamenii de știință au modificat genetic găinile pentru a produce ouă ce conțin cantități mari din beta proteina interferon, o proteină folosită pentru tratarea mai multor boli, inclusiv a sclerozei multiple și a cancerului. Proteina este foarte scumpă, costând între 300 și 1.000 de dolari pentru un singur microgram. Pentru tratarea sclerozei multiple, de exemplu, doza de interferon poate începe de la 30 de micrograme.

Cercetarea a fost realizată de oamenii de știință de la National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST) împreună cu National Agriculture and Food Research Organization și Cosmo Bio.

Potrivit lui Mika Kitahara, purtătorul de cuvânt al Cosmo Bio, această tehnologie va reduce cu cel puțin 90% prețul medicamentelor pentru cancer, dacă se va dovedi de succes în studiile ulterioare.

Producția convențională de interferon necesită instalații sterile mari, dar ouăle funcționează ca un sistem aseptic producător de proteine. Isao Oishi, cercetătorul șef al grupului de cercetare, a declarat că această cercetare a fost efectuată pentru a testa dacă ouăle provenind de la găinile modificate genetic pot fi folosite pentru producția ieftină a acestor proteine.

O serie de sisteme biologice poate fi utilizată pentru a încerca și crea medicamente, cum ar fi bacterii, drojdii și unele celule de mamifere, însă unele proteine nu se potrivesc acestor sisteme.
Iar pentru cele care nu se potrivesc, producția de proteine din albușul de ou este relativ ușoară.

Interferonul a fost descoperit ca o moleculă de proteine în organism, care acționează împotriva virusurilor. Mai târziu, acesta a fost utilizat pentru a trata bolile autoimune, în care sistemul imunitar al unei persoane îi atacă organismul, cum ar fi scleroza multiplă. Scleroza multiplă afectează creierul, măduva spinării și ochii, ducând la apariția unei serii de simptome, cum ar fi problemele de vedere, amorțeala și dificultățile la mers.