Riscul de naștere prematură poate fi depistat încă din săptămâna 10 de sarcină, potrivit unui nou studiu

Riscul unei nașteri premature poate fi depistat încă din săptămâna zece de sarcină, au descoperit oamenii de știință din cadrul Universității King's College din Londra.
Nașterea înainte de termen cauzează probleme de sănătate în cazul bebelușilor, care sunt predispuși să sufere de infecții, astm și dificultăți de hrănire, dar și alte probleme cronice de sănătate pe parcursul vieții. De asemenea, presupune spitalizare prelungită și tratamente medicale costisitoare.

Încă nu este cunoscut cu exactitate motivul nașterilor premature, însă au fost asociate cu infecțiile și inflamațiile de la nivelul colului uterin.

O echipă de cercetători din Marea Britanie a descoperită că prezența unor bacterii și substanțe chimice în lichidul cervico-vaginal al femeilor însărcinate poate fi un semnal de alarmă ce indică o posibilă naștere prematură.

Identificarea din timp a femeilor care au acest risc permite administrarea unor tratamente care prelungesc durata sarcinii.
De asemenea, specialiștii sunt de părere că aceste bacterii și substanțe pot fi folosite în viitor pentru a crea o nouă terapie care să prevină nașterea prematură.

Citește și: Gust neplăcut în gură. Care sunt cele mai frecvente cauze și ce boli poate semnala

Infecțiile și inflamația sunt recunoscute ca factori ce duc la scurtarea și slăbirea colului, care în mod normal se lungește și produce substanțe chimice menite să protejeze fătul.

Pentru a afla care sunt cauzele care duc la scurtarea colului și la nașterea prematură, cercetătorii au analizat 346 de mame din spitalele din Marea Britanie, dintre care 60 au născut prematur.

Au fost recoltate probe din lichidul cervico-vaginal în săptămânile 10 și 15 de sarcină, apoi în săptămânile 16 și 23.

Probele au fost grupate în funcție de compoziția microorganismelor prezente, precum și a moleculelor care sunt create în mod natural de corp. Au fost comparate apoi cu lungimea colului, un test standard realizat pentru a evalua riscul de naștere prematură.

Rezultatele, publicate în Journal of Clinical Investigation, au arătat că o combinație de molecule de glucoză, calciu și amino acizi și bacteriile Lactobacillus crispatus și L.
acidophilus au fost asociate cu nașterea la 34 de săptămâni sau mai devreme.

Șapte tipuri de colecule - leucină, tirozină, aspartat, lactat, betaina, acetat și calciu - au fost asociate cu intrarea în travaliu la 37 de săptămâni sau mai devreme.

În schimb, prezența bacteriilor L. acidophilus singure a fost corelată cu reducerea riscului de naștere prematură.

„Pentru că sunt atât de mulți factori implicați, este puțin probabil ca testarea pentru un singur tip de bacterii să prezică riscul de naștere prematură, dar acum avem o gamă mai largă de bacterii și metaboliți, care poate fi foarte utilă”, a declarat coordonatorul studiului, Rachel Tribe, din cadrul Universității King's College din Londra.

„Cu cât aflăm mai devreme cine are un risc de naștere prematură, cu atât putem face mai multe pentru ca mamele și bebelușii să fie în siguranță”, adaugă Andrew Shennan, co-autor al studiului.
Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă