7 alimente care calmează inflamațiile și îți redau strălucirea


Roșeața, acneea, psoriazisul, eczema, liniile de deshidratare sau îmbătrânirea prematură a tenului au un element comun: inflamațiile. Dacă acest răspuns negativ al sistemului imunitar devine cronic nu poate avea loc refacerea țesuturilor. Consumă alimentele potrivite pentru a te vindeca din interior.
Când te tai celulele sistemului imunitar acționează pentru a vindeca zona afectată. Pielea se înroșește și se umflă, după câteva zile se vindecă și totul revine la normal. Problemele apar în momentul în care inflamațiile nu dispar, ci acționează continuu. Procesul nociv pornește din interior, chiar dacă este mult mai ușor să observi starea pielii. Acneea, dermatita seboreică, eczema, rozaceea și ridurile accentuate au un substrat de inflamare și continuă să se agraveze dacă meniul tău zilnic conține alimente care alimentează acest proces cu efecte negative.
În timp se poate ajunge și la consecințe mai grave cum ar fi bolile cardiace, diabetul sau chiar cancerul. Afecțiunile dermatologice trebuie tratate ca semne ale inflamațiilor interne și este foarte important să se creeze un meniu benefic, care să susțină refacerea organismului. Dieta adecvată te va face să-ți recapeți strălucirea și să zâmbești când te uiți în oglindă.

 
Iată care sunt alimentele care calmează inflamațiile și îți vindecă pielea:

 
1. Nucile

Sunt foarte utile atât pentru inimă, cât și pentru piele datorită dozei ridicate de grăsimi sănătoase de tip Omega-3. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că o dietă bogată în nuci reduce markerii inflamatori care semnalează bolile cardiace și previne apariția ridurilor și a coșurilor. Poți obține aceste grăsimi utile și consumând pește gras, semințe de in, de chia sau anșoa.

 
2. Broccoli

Este un aliat de bază împotriva inflamațiilor. Într-un studiu realizat în 2015 s-a demonstrat că persoanele care consumă o porție de broccoli zilnic, timp de cel puțin 10 zile, reduc nivelul de inflamații din organism cu 50%. De asemenea, studiile ulterioare au relevat că femeile care consumă zilnic broccoli se confruntă mult mai rar cu rozaceea și dermatita seboreică. 
Broccoli este foarte util și pentru refacerea organismului în urma deteriorării ADN-ului cauzată de expunerea excesivă la soare, așa că nu ezita să-l adaugi la salatele de crudități și ca garnitură la friptură. Se potrivește inclusiv cu porția de cereale de dimineața, dacă razi și puțin parmezan și servești presărat cu mărar și pătrunjel.

 
3. Iaurtul, kefirul și varza murată

Elementul cheie în acest caz sunt probioticele.
Le poți obține din toate alimentele fermentate, dar cele 3 menționate sunt foarte ușor de integrat în orice masă principală, desert sau gustare. Pentru varietate poți apela și la supa miso, murături, Kombucha și brânză maturată.
Studiile realizate au concluzionat că suplimentarea meniului cu ajutorul alimentelor fermentate reduce gravitatea dermatitei seboreice și a eczemei, iar în unele cazuri poate stopa manifestarea acestor afecțiuni. De asemenea, diminuează inflamațiile de la nivelul intestinului și previne infectarea leziunilor acneice.

 
4. Uleiul din semințe de cânepă

Revenim la acizii grași esențiali cu putere de vindecare. Compoziția aparte a uleiului din semințe de cânepă ține sub control inflamațiile, reducând gravitatea acneei, prevenind ridurile premature și efectele negative ale expunerii la soare. Poți include la acest capitol și uleiul de cocos, de avocado și de măsline.

 
5. Vișinele

Sucul de vișine este considerat băutura ideală după antrenamentele solicitante datorită abilității de a neutraliza inflamațiile și de a reduce crampele musculare.
În cadrul unui studiu realizat în 2012 s-a observat că vișinele reduc inflamațiile cronice, mai ales pentru persoanele care suferă de dureri articulare și reumatism. Aceste fructe au cel mai ridicat conținut de compuși antiinflamatori față de orice alt aliment.

 
6. Ceapa și usturoiul

Adaugă-le la fiecare rețetă pentru a elimina mai rapid consecințele inflamațiilor. În cadrul studiilor realizate s- constatat că acest mix care dă un gust bun reduce inflamațiile de la nivelul vaselor de sânge care provoacă bolile cardiace, dar și stresul oxidativ. Tratează eficient simptomele grave ale artritei și ale sclerozei multiple.

 
7. Turmericul

Dacă îți place să mănânci condimentat nu uita de turmeric! Conține curcumină, un compus esențial pentru prevenirea bolii Alzheimer, stimularea digestiei și accelerarea vindecării pielii. Consumă acest condiment zilnic și vei vedea că acneea apare mult mai rar, ridurile vor deveni mai puțin evidente, iar pielea se va înroși mai rar ca urmare a acțiunii factorilor iritanți din jurul tău.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;