3 minerale care sunt esenţiale pentru sănătatea colonului. În ce alimente le găseşti

Colonul are nevoie de sodiu, potasiu şi magneziu pentru a funcţiona bine şi a se reface. Descoperă ce rol au aceste trei minerale şi în ce alimente le găseşti!
Dezechilibrul chimic sau nutriţional cu care se confruntă organismul nostru este cel mai periculos pentru sănătate, deoarece el poate să apară fără să genereze simptome o perioadă lungă de timp, avertizează un medic celebru, Bernard Jensen, cunoscut ca părintele detoxifierii intestinale. Specialistul susţine că tocmai aceste dezechilibre conduc în timp la afecţiuni grave precum cancerul de colon, ca urmare a faptului că organismul este privat multă vreme de nutrienţii esenţiali.

Pentru a avea un colon sănătos, dr. Bernard Jensen susţine că avem nevoie de trei minerale esenţiale, şi anume: sodiu, potasiu şi magneziu.



Ce rol are sodiul?

Sodiul neutralizează acidul, gazele de putrefacţie din colon, acţionează ca un calmant al tractului intestinal şi este necesar pentru articulaţii, ligamente şi tendoane.

Cele mai bune surse de sodiu sunt: zerul, laptele de capră şi smochinele. Pe lângă aceste surse importante de sodiu, avem şi alte alimente care au o cantitate însemnată din acest mineral şi trebuie incluse în alimentaţia noastră. Iată care sunt aceastea:

  • merele
  • caisele uscate
  • sfecla
  • măslinele megre
  • morcovii
  • ţelina
  • năutul
  • nuca de cocos uscată
  • păpădia
  • curmalele
  • gălbenuşul de ou
  • peştele
  • hreanul
  • algele
  • lintea
  • pătrunjelul
  • mazărea uscată
  • prunele uscate
  • strugurii
  • varza roşie
  • ardeiul roşu
  • seminţele de susan
  • seminţele de floarea-soarelui
  • căpşunile.


Ce rol are potasiul?

Potasiul este necesar pentru elasticitatea muşchilor care accelerează timpul de tranzit în colon, spune medicul Bernard Jensen.
Măslinele negre uscate la soare conţin cel mai mult potasiu, însă avem şi alte alimente accesibile în România care sunt aproape la fel de bogate în potasiu.
Iată care sunt acestea:

  • merele de ţară consumate cu coajă
  • bananele
  • fasolea boabe
  • sfecla
  • migdalele
  • coacăzele
  • broccoli
  • morcovii
  • nucile caju
  • castraveţii
  • curmalele
  • smochinele uscate
  • laptele de capră
  • strugurii
  • salata verde
  • lintea
  • fasolea verde
  • orezul alb
  • seminţele de susan
  • laptele de soia
  • spanacul
  • roşiile
  • nucile
  • tărâţele de grâu.


Ce rol are magneziul?

Magneziul acţionează ca laxativ, elimină balonările şi spasmele intestinale. Mălaiul şi germenii de grâu sunt două surse importante de magneziu. Însă, mare atenţie la mălaiul din comerţ, deoarece acesta este rafinat.
Alege-l pe cel de la ţară sau din magazinele naturiste. O altă sursă bună de magneziu este şi orezul integral. Pe lângă aceste alimente bogate în magneziu, iată ce alte surse ai la îndemână:

  • merele
  • avocado
  • fasolea uscata
  • sfecla
  • nucile de Brazilia
  • varza
  • nucile de cocos
  • curmalele
  • andivele
  • smochinele uscate
  • lintea
  • menta
  • ovăzul
  • pătrunjel
  • piersicile
  • arahidele/alunele
  • prunele
  • laptele de soia
  • tofu
  • peştele
  • laptele de capră
  • ardeiul verde
  • mierea de albine
  • orezul sălbatic
  • grâul integral.
 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Mioara pe 11 Iul 2013, 08:23
    raspuns

    colonoscopie,un ex cam dificil si necesar a fi pregait inainte; sanatate

    4
    0

  • violeta pe 11 Iul 2013, 07:34
    analize pentru colon

    Buna ziua.Ceanalize pentru colon se pot face pentru depistarea rapida aunei afectiuni sau al unui cancer de colon?

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată